Medicina Chineza

Locul in care ne intalnim si discutam de dimineata pana seara
Post Reply
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Medicina Chineza

Post by vulp »

Ni Hao!

Eu sunt zero la medicina chinezeasca - care de altfel a primit un premiu nobel in 2015. Dupa cum stim, chinezii traiesc in zone foarte poluate, mananca chestii dubioase, si totusi traiesc 100 ani (daca nu mai mult). Primele texte provin de prin jurul secolului IV inaintea erei noastre.

Cu toate astea, inca nu s-a scos niciun documentar serios pe tema asta - cu exceptia acupuncturii, care din cate inteleg este doar o parte foarte specifica a intregului sistem - si nici macar pe google nu gasesti multe.

De exemplu cele 5 epuizari le-am gasit doar pe doua siteuri:
Spoiler:
Five Taxations: The Huang Di Nei Jing Su Wen Ch. 23 lists the five taxations as:
1. To observe over a long time harms the blood.
2. To lie down for a long time harms the Qi.
3. To sit for a long time harms the flesh.
4. To stand for a long time harms the bones.
5. To walk for a long time harms the sinews. (Translation: Unschuld and Tessenow, 2011).
In later texts the five taxations also includes the five zang.

sursa
Spoiler:
The Classics discuss the 'Five Taxations':

Excessive use of the eyes injures the Blood (the Heart)
Excessive lying down injures Qi (the Lungs)
Excessive sitting injures the muscles (the Spleen)
Excessive standing injures the bones (the Kidneys)
Excessive exercise injures the sinews (the Liver)

sursa
In rest am scos toate cartile pe care le-am gasit pe TPB (mai toate sunt recente, ca sa vezi), o sa mai trec cu niste concluzii cand ma uit peste ele.

Daca stie careva carti romanesti pe tematica asta sau are alte contributii de facut, sa le posteze aici ;)
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14567
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Medicina Chineza

Post by ola small dickie »