Muzica Clasica

Ce muzica mai ascultați, ce filme ați mai văzut și ce cărți ați mai citit.
Iavo
Pig Cop

Re: Muzica Clasica

Post by Iavo »

"Reményi reported that, as Liszt often did, at a particularly affecting moment in the sonata he looked over his audience to gauge the effect, and discovered Brahms asleep in the chair. Liszt kept playing, but at the end he brusquely rose from the keyboard and left the room." Brahms era un tanar aproape anonim pe atunci iar Lizst cel mai bun pianist din Europa (si restul lumii, i guess) si unul din cei mai influenti compozitori. I love Brahms and his total lack of tact.
Iavo
Pig Cop

Post by Iavo »

Yet even as I think such self-regarding thoughts, an image recurs in my mind: that of the pianist Myra Hess playing Mozart in London’s National Gallery even as the bombs were falling during the Second World War. I was born after the war ended, but the quiet heroism of those concerts and recitals, broadcast to the nation, was still a potent symbol during my childhood. It was all the more potent, of course, because Myra Hess was Jewish, and the enemy’s anti-Semitism was central to its depraved view of the world; and because the music she played, one of the highest peaks of human achievement, emanated from the very same land as the enemy’s leader, who represented the depths of barbarism. No one asked, ‘What are these concerts for?’ or ‘What is the point of playing Mozart when the world is ablaze?’ No one thought, ‘How many divisions has Myra Hess?’ or ‘What is the firepower of a Mozart rondo?’ Everyone understood that these concerts, of no account in the material or military sense, were a defiant gesture of humanity and culture in the face of unprecedented brutality. They were what the war was about. They were a statement of the belief that nothing could or ever can vitiate the value of civilisation; and no historical revisionism, however cynical, will ever subvert this noble message.
phpBB [video]
Magicake
Global Belit

Post by Magicake »

Magicake
Global Belit

Post by Magicake »

Aparent video-ul de mai sus a fost sters de uploader. Nice.

Anyway, more guitar:
phpBB [video]
Magicake
Global Belit

Post by Magicake »

Ai avut vreodata foarte specifica nevoie de a asculta un album cu nocturnele lui Field, Chopin si cativa contemporani bagati in ultimul moment pe instrumente de epoca? Boy, do I have just the thing for you:
https://brilliant-classics.lnk.to/Chopi ... mpleteNoct
Magicake
Global Belit

Post by Magicake »

Video-ul sters de mai sus e parte din asta:
phpBB [video]

Nu-s sigur de ce, dar mereu mi-a placut sa ascult cum artisti experimentati vorbesc despre domeniul in care activeaza. Try it.
Magicake
Global Belit

Post by Magicake »

Putini stiu ca Mendelssohn a fost un mare fan Harry Potter:
phpBB [video]
Magicake
Global Belit

Post by Magicake »

https://brilliant-classics.lnk.to/BachOboeConcertos

Oboiul mi se pare ca e cel mai apropiat instrument de timbrul unei soprane (as in, female opera singer). Nice.
Magicake
Global Belit

Post by Magicake »

More guitar.

TIL ca Paganini a compus inclusiv pentru chitara (e si YouTube la fundul listei de servicii, scroll down a bit)
https://brilliant-classics.lnk.to/Pagan ... uitarMusic

Pentru alt setting, Luigi Boccherini are cateva cvintete pentru chitara https://brilliant-classics.lnk.to/Bocch ... arQuintets
Mahdi
Necromancer

Post by Mahdi »

Just a heads up: biletele pentru ediția de anul ăsta de Enescu se pun în vânzare pe 6 martie.

Încă nu m-am hotărât la ce concerte mă voi duce, dar îmi fac tare mult cu ochiul Berliner Philharmoniker, London Symphony Orchestra, Kremerata Baltica și Marc-Andre Hamelin, printre mulți alții. Păcat că sunt cam multe zile între ele, dar până în martie voi mai asculta și medita la ce să iau bilete.

Kremerata Baltica vin cu un repertoriu de Mieczyslav Weinberg. Ascult albumul lor din 2017 (nu este pe youtube, so no link, sorry), și e pretty good stuff.
REMEMBER CITADEL
Magicake
Global Belit

Post by Magicake »

Eu as merge sa vad niste romani, sa fie mai de acasa :-D
Mahdi
Necromancer

Post by Mahdi »

Dacă te referi la interpreți români, poți să îi vezi oricând și în afara festivalului. Totuși, văd că Orchestra Națională Radio are în program un concert foarte mișto cu muzică de Penderecki - iar dirijorul e compozitorul însuși.

În rest, dacă ții neapărat să fie „mai de acasă”, multe dintre concertele ținute de orchestre străine includ cel puțin o compoziție de Enescu.
REMEMBER CITADEL
Magicake
Global Belit

Post by Magicake »

Ma refeream la interpreti, nu am mers niciodata sa vad live, si la festival te costa o mana si un picior sa vezi un program diversificat, so am defaultat sa vad ce fac cei din tara. Ceilalti par suficient de faimosi incat sa-i vezi in toata gloria pe youtube, pana la urmatoarea ocazie live, no clue, posibil sa ma insel.
TG
Dremora Lord

Post by TG »

Pătrunjelu' wrote: 29 Jan 2019, 09:22so am defaultat
Hai băăăă
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Mahdi
Necromancer

Post by Mahdi »

Da, e scumpuț, dar nu se face gaură în cer dacă îți alegi 2-3 concerte - ieși mai ieftin decât la festivaluri de alt gen. Tbh, merită - eu am mai fost deja la 4 ediții și mereu am rămas impresionat.

N-o să comentez partea cu „să-i vezi în toată gloria pe youtube”, vorbim după ce vei merge și tu la câteva concerte live. :D
REMEMBER CITADEL
Magicake
Global Belit

Post by Magicake »

TG wrote: 29 Jan 2019, 09:45 Hai băăăă
E cuvantul meu favorit din romgleza, si nici nu cred ca are echivalent in romana :-D
juve3332
Hammer Haunt

Post by juve3332 »

A reveni din oficiu.
Magicake
Global Belit

Post by Magicake »

Ala nu e un singur cuvant si nu e chiar nuanta pe care o caut :ugeek: Cand am zis ca "am defaultat" inseamna ca nu am gasit o solutie satisfacatoare per total asa ca am mers pe un default safe gen vezi cum se prezinta interpretii romani, mereu fain sa-ti vezi compatriotii.

Adica "am ales din oficiu sa vad ce fac cei din tara" e ooook I guess, se intelege, dar nu are aura tehnica pe care o are "default".
juve3332
Hammer Haunt

Post by juve3332 »

Cred ca un "mi-am indreptat atentia" ajungea. :)
Magicake
Global Belit

Post by Magicake »

phpBB [video]

phpBB [video]

A much-underrated composer, Luigi Boccherini (1743-1805) was one of the leading composers of the late 18th century, a friend and colleague of both Haydn and Mozart, and a formidable cello virtuoso. His reputation was such that he was nicknamed ‘Mrs Haydn’ – not in a pejorative sense, the appellation was due to his music sounding Haydnesque, but with a sensual, feminine grace rather than the Sturm und Drang of his Austrian friend’s music.
Now this is sth I can dig.

Return to “Cărți/Muzică/Filme”