Age Of Empires IV

User avatar
Alex Khan
Headless Kamikaze
Posts: 400
Joined: 7 Dec 2020, 18:31

Re: Age Of Empires IV

Post by Alex Khan »

tnt wrote: 19 Mar 2021, 11:08 Mda, seria Empire Earth si Rise of Nations, ce tromboane :))) In teorie te-ai gandi ca suna misto conceptul sa treci prin toata istoria, daca nu prea ai habar de RTSuri, dar in practica este o gluma pentru copii.

Seria Empire Earth a fost o prostie, dar primul joc a fost o prostie distractica a fost nitel distractiv la vremea lui prin 2001, fiind si unul dintre putinele jocuri cu grafica 3D atunci.

Rise of Nations insa a fost un succes.
Continuarea,Rise of Nations: Rise of Legends, care a dat-o in SF amestecat cu fantasy cred ca i-a adus falimentul.


Poti sa faci si jocuri bune in care sa treci prin toata istoria, altfel si Civilization e o tromboana care are un ghiveci de civilizatii si te joci simultan cu personalitati din toate epocile, cu toate ca e TBS , dar a ajuns la al saselea titlu.
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Age Of Empires IV

Post by tnt »

Parte f importanta la AoE e resource gathering si worker micro. Ce faci in WW sau alta epoca unde ai deja industrializare? Tai lemne si extragi petrol de pe tarlaua ta ca sa scoti un tanc? Nope, s-ar fi mutat gameplayul pe o acoperire de teritorii care sa genereze resurse, adica ai fi avut Company of Heroes sau ceva de genul, numai classic RTS nu ai fi avut. Reteta directa catre groapa.

Si nu, AoE3 nu a fost "foarte jucat", deja scartaia gameplayul la AoE3. A fost OK, dar nowhere near succesul lui 2.

Tema o fi avand succes, dar pt alte jocuri, nu AoE.
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Age Of Empires IV

Post by tnt »

^ Poti sa faci jocuri cu toata istoria, dar nu RTS. Aici vorbim de AoE si RTS.

Iar nici Rise of Nations nu a fost un succes major la nivel de RTS. A fost asa un partz mai simtit in vant care s-a dus repede si ala.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2015
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Age Of Empires IV

Post by juve3332 »

Alex Khan wrote: 19 Mar 2021, 11:38 Plus ca jocul ar fi fost tot despre imperii, pentru ca dupa WW1 s-au prabusit marile imperii [...] si imperiul rus.
Lol, din pacate, nu.
User avatar
Alex Khan
Headless Kamikaze
Posts: 400
Joined: 7 Dec 2020, 18:31

Re: Age Of Empires IV

Post by Alex Khan »

tnt wrote: 19 Mar 2021, 11:51 Tai lemne si extragi petrol de pe tarlaua ta ca sa scoti un tanc?
Hai sa ne uitam la alte jocuri RTS cu tematica moderna.

In Company of Heroes nu aduni nimic . Colectezi puncte strategice si capturezi munitie si combustibil.
In Red Alert extragi minereuri si giuvaiere.
In Command & Conquer extragi cristale verzi , Tiberium, care le poti transforma intr-o forma de energie.
In Command & Conquer Generals colectai niste provizii si extrageai petrol dupa ce capturai rafinarii.
In StarCraft extragi minerale si gaze (chiar sunt curios cum s-o traduce in romana Vespene Gas).

Si jocurile astea de strategie au avut succes enorm.


In AOE cu tematica WW2 nu cred ca mai trebuia sa defrisezi paduri pentru lemn (decat daca voiai sa fabrici mobilier si hartie :lol: , ca nici macar locuintele nu se mai construiesc din lemn, ci din caramizi si beton).

Pentru un tanc trebuia sa extragi carbuni (recrutai niste muncitori si ii trimiteai sa lucreze ca mineri in minele de carbuni,mai tarziu foloseai escavatoare ca sa extragi in cantitate mai mare si mai rapid). Sau sa construiesti rafinarii petroliere.
Apoi recrutai alti muncitori pe care ii trimiteai sa extraga fier din mine.
Construiai o fabrica unde prelucrai fierul si foloseai carbune pentru ardere. Si produceai otel.
Construiai apoi o rafinarie de petrol ca sa produci benzina.
Si construiau inca o fabrica in care ansamblai tancurile din piesele de otel si il alimentai cu benzina.

Si gata tanculetul. Sau avionul, sau navele de lupta.

Da, sistemul economic ar fi fost similar cu cel din seria Anno. Si ar dura mai mult, dar depindea de producator cum putea sa faca procedeurile mai rapide.


Intr-un AOE cu WW2, resursele principale ar fi fost :
- mancarea (obtinuta din agricultura cu tractoare , crescut si taiat animale in abatoare si pescuit)
- fierul
-combustibilii fosili - carbune, petrol sau gaz
-petrolul
-cimentul ca materie prima pentru constructii obtinut din carierele de calcar, otelul de la fier si caramizile obtinute din lut
-banii veneau fie din vanzare, fie din imprumuturi la banca
-plumbul pentru munitiile soldatilor

Aurul si lemnul ar fi fost eliminate.
Pare complicat, dar asta e epoca moderna. Cred ca ar iesi ceva frumos, dar probabil trebuie sa mai asteptam multi ani .
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Age Of Empires IV

Post by tnt »

:)))

Mhm, iar toate resursele astea mega izolate pe glob sa fie disponibile pe tarla la tine pe o harta 120*120 si eventual sa te astepte oponentul sa nu-ti dea rush la workers pana iti lamuresti tu production line-ul din seria Anno. Iar avioanele sa zboare 100 metri dupa care sa se intoarca la baza la tine. Iar cand resursele astea se epuizeaza de pe harta, sa faci trade direct cu aer, in lipsa de aur. Sau sa fie toate inepuizabile ca la meciuri cu presets de noobi si 45 minutes no attack treaty.

Mda, pentru ca daca am face ceva ce ar avea de fapt sens cu astea, am avea Company of Heroes, care nu e tocmai RTS si in niciun caz classic RTS cum se vrea AoE. Nu doar sa alunge fanii, dar sa mai intre si Relic in competitie cu propriile lor titluri. Asteapta tu mult si bine asa ceva de la AoE. :)


Ma rog, problema aici e ca stiu mai multe despre AoE decat toti userii activi de aici la un loc. Si cred ca despre RTS in general de fapt. Deci nu prea am cu cine purta o discutie mai avansata.
Dar ca tie sau nu stiu cui - care ati jucat odata nush ce RTS si ati stat acolo sa strangeti o armata, fara nicio cunostinta de build order sau meta, si probabil miscand camera cu sagetile nestiind ce sa faceti cu mana stanga pe hotkeys sau grid, de un apm decent nici nu mai vorbim, iar la urma ati selectat toate unitatile si le-ati trimis la gramada catre adversar, iar asta in timp ce probabil admirati efectele exploziilor sau cum se misca tancurile – eh, ca vi s-a parut asta o experienta misto inainte sa deschideti urmatorul joc si sa treceti peste, nu inseamna ca pentru stadiul asta e gandit jocul. Ca si-ar sapa groapa din ziua 2.
Exagerez putin, dar sunt pretty sure ca mai tot restul userilor de pe acest forum joaca un RTS de genul la nivel super casual, solo campaigns eventual sau, daca e skirmish, fara dureri in coate de nush ce meta. Dupa care se muta pe alt joc.

Eh, succesul unui astfel de RTS la scara larga este dat de concurrent players pe o perioada cat mai indelungata, care la randul este mentinut de latura competitiva, care la randul e interesata de tournaments, streamers etc. Astia sunt miezul care vor tine jocul in picioare ani la randul si astia sunt in primul rand interesul. Ghici ce cer astia de la AoE4 - care-s de fapt de la AoE2 si-s cam 90% din comunitate?

Ideea e ca trebuie sa intelegi AoE la nivel competitiv oricum, fie ca esti competitiv sau casual, sa intelegi gameplayul, sau intelegi meta-ul, ca sa realizezi de ce toate visele astea sunt fantezii ce nu pot fi luate in serios. Sa intelegi de ce AoE nu prea mai functioneaza de la praf de pusca incolo. Iar la nivel de design sa mai intelegi si concepte de genul cognitive load at any given point, ca sa nu se transforme intr-un Anno :))


Si revenind la ce ai mai insirat tu pe acolo:

Company of Heroes nu e classic RTS pe cand AoE este. De asta ziceam ca s-ar transforma in CoH, adica ceva nedorit. Eu ti-l dau ca un contra exemplu, tu revii cu el ca exemplu.

In Red Alert si C&C faceai alea, nu faci. Ca nu le mai joaca mai nimeni. Si din nou, nu cred ca le intelegi la un nivel avansat. Practic nu aveau mai niciun sistem de counters, erau foarte barebones la mecanici de joc, nici macar mai recentul Generals nu a fost mai breaz, fiind si super imbalanced si clunky. A fost bun C&C ca a cam dat kickstart la gen, dar nu poate face fata azi nici la minuscula concurenta care a mai ramas. Speram intr-o noua iteratie ca lumea. Btw astia de la C&C ziceau ca asteapta sa vada cum e primit AoE4, fiind cam singurul triple A RTS clasic in productie sadly, si poate primesc si ei finantare pt o continuare.

SC2 e sci-fi, nu trebuie sa urmeze anumite reguli si sa ofere un context istoric si cat de cat natural. SC can go wild and get away with it. Ce? Voiai sa-l faca sci-fi acum? Iar SC e si el RTS clasic in design, opus ideilor incalcite pe care le fortezi tu pe acolo. SC2 e mai simplist la eco si un picut mai lejer la micro/apm decat AoE (contrary to what some believe), fiind in schimb mai twitchy. Iar SC2 e exclusiv pt 1v1 (cam untouchable aici de fapt), nefiind gandit si pt team games, aici e cea mai mare diferenta. Si nu cred ca astia de la AoE4 s-au gandit vreo clipa sa-l faca sci-fi for no reason si sa concureze direct cu SC2.


Practic mai sunt doar 2 RTS-uri clasice cu playerbase semnificativ astazi, AoE2 si SC2, cam atat. Deci genul e in moarte clinica. Eh, iti dai seama ca atunci cand au stat la masa si au discutat proiectul, mai ales dupa ultimile esecuri si semiesecuri, au ajuns rapid la concluzia ca nu mai pot risca cu cine stie ce idei ciudate ce ar instraina seria, punand si ditamai investitia la bataie intr-un gen aproape mort. Nope, au mers la safe pe singurul model deovedit de mare succes din serie, AoE2.

Nah, si eu am fanteziile mele despre un RTS al viselor umede, sa fie sci-fi, dark, foarte gory, pe un ton foarte serios, pe langa well implemented heavy micro si macro. Adica cam asa cum ar trebui sa arate un univers gen 40K, nu cu modelele alea ridicule si mai stiu ce facute parca pentru virgini la 40 de ani. Dar asta nu inseamna ca asta ar fi si solutia buna pt AoE4 doar pentru ca vreau eu asa ceva.
Si mai sunt astfel de cazuri rasfirate care isi doresc vocal nu stiu ce ciudatenii pe formurile oficiale spre amuzamentul celorlalti useri. Ca bla bla “au mers pe varianta care le face cei mai multi bani hhuuuooo”. Adica, duh lol, aveau sa mearga pe varianta care le-ar fi facut cei mai putini bani? It’s just common sense.

Iti dau tema pt acasa. La un survey pt AoE4 cel mai important improvement dorit a fost votat de daparte ca fiind pathfinding-ul (in asa fel incat Microsoft cautau apoi experti in flow field pathing pt AoE4) Hmm, oare de ce crezi ca asta a fost cazul? Din atatea lucruri care se vor imbunatatite la un joc vechi, lumea vrea in primul rand pathfinding?



Si revenind la jocul ca atare, parerea mea e ca va fi un fail, dar din cu totul alte motive: AoE4 Woke Edition. You heard it here first, it’s gonna backfire. Sper sa ma insel, dar ma indoiesc avand in vedere ce miscari vedem azi prin lumea jocurilor si ce s-a mai auzit behind the scenes.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Age Of Empires IV

Post by Waaagh! »

Toate ca toate, dar a reusit cineva vreodata sa termine Earth 2150? Cel mai underrated RTS al tuturor timpurilor. Mereu mi s-a parut foarte interesant dar si foarte dificil.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Age Of Empires IV

Post by Mahdi »

@tnt - pari foarte convins că o să urmeze fidel rețeta clasică de RTS și că singura hibă pe care ar putea să o aibă ar fi elementele woke. :lol:
REMEMBER CITADEL
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Age Of Empires IV

Post by tnt »

Cam da, o sa aiba suficiente elemente noi, n-o sa fie AoE2 2, dar wokenessul va fi bumerang, sper sa ma insel ofc :)
User avatar
marvas
vrășmaș mârșav
Posts: 3661
Joined: 3 Mar 2014, 01:21

Re: Age Of Empires IV

Post by marvas »

ok, dar de ce nu am putea juca un AoE cu nazistii, teroristii, rusii sau chinezii?
User avatar
Quackers
Headless Kamikaze
Posts: 258
Joined: 5 Mar 2014, 05:35

Re: Age Of Empires IV

Post by Quackers »

Am fost trimis aici de pe discord si tot ce pot sa zic e ca tnt are dreptate. Meciuri intregi de AoE2 se decideau pe cine are porci aproape. /s
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Age Of Empires IV

Post by tnt »

:)))
Stiam eu ca forumul e dezbatut mai intai filozofic si lolozofic pe discord.
User avatar
Alex Khan
Headless Kamikaze
Posts: 400
Joined: 7 Dec 2020, 18:31

Re: Age Of Empires IV

Post by Alex Khan »

marvas wrote: 19 Mar 2021, 18:08 ok, dar de ce nu am putea juca un AoE cu nazistii, teroristii, rusii sau chinezii?
Cred ca si de asta au facut intoarcere brusca in timp, spre evul mediu, si nu au mai inaintat spre secolul 20.
Cine stie ce certuri politice au fost pe la ei la sediu.
:)))))


Ma bag la citit postarea lunga a lui tnt si cred ca o sa avem un weekend interesant pentru discutii pe topicul asta.
Pe Console Games mi-au tras pauza, nah, jucatorii de console nu prea sunt fani genului si dornici sa discute.
Last edited by Alex Khan on 19 Mar 2021, 18:46, edited 1 time in total.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Age Of Empires IV

Post by ola small dickie »

Nu inteleg de unde tnt are impresia ca a fi foarte bun la rts-uri in multiplayer e vreo treapta din asta superioara pentru oricine vrea sa se numeasca cunoscator al genului rts. pare ca ai o obsesie pentru age of empires 2 si multiplayer

am mai avut nelamurirea asta dar n-am fost lamurit nici atunci
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Age Of Empires IV

Post by TG »

Nu știu dar între tnt și Alex, cert e că avem o discuție interesantă. Până la final cineva garantat cauta cratesuri.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Triggerix
Babe of the day
Posts: 1780
Joined: 4 Aug 2018, 13:37

Re: Age Of Empires IV

Post by Triggerix »

Alex Khan wrote: 19 Mar 2021, 18:41 cred ca o sa avem un weekend interesant pentru discutii pe topicul asta.
Image
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough.

Full-time quote-happy-tagger.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Age Of Empires IV

Post by ola small dickie »

eu nu cred ca master tnt poate lua decizii mai rapide intr-un rts decat maestrul rcst
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Age Of Empires IV

Post by TG »

Super gluma, ola.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Age Of Empires IV

Post by ola small dickie »

am scazut nivelul ca sa le prinzi si tu. HA HA HU HU HUE HUE HUE
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Age Of Empires IV

Post by TG »

Foarte meta.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
Post Reply

Return to “RTS - Real Time Strategy”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests