Age Of Empires IV

User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Age Of Empires IV

Post by ola small dickie »

foarte competitional a devenit topicul
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
Quackers
Headless Kamikaze
Posts: 258
Joined: 5 Mar 2014, 05:35

Re: Age Of Empires IV

Post by Quackers »

Auziti, dar voi ce credeti de Grey Goo si Ashes of the Singularity? Sunt mai bune ca Age of Empires?
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Age Of Empires IV

Post by ola small dickie »

Knights & Merchants > Age Of Empires 2

va sparg la Knights & Merchants in multi (nu credeam ca o sa zic vreodata propozitia asta)
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Age Of Empires IV

Post by tnt »

ola small dickie wrote: 19 Mar 2021, 18:43 Nu inteleg de unde tnt are impresia ca a fi foarte bun la rts-uri in multiplayer e vreo treapta din asta superioara pentru oricine vrea sa se numeasca cunoscator al genului rts. pare ca ai o obsesie pentru age of empires 2 si multiplayer

am mai avut nelamurirea asta dar n-am fost lamurit nici atunci
Pentru ca este. Eu nu inteleg de ce ai avea nelamurirea asta. Pretty obvious. Casuals nu prea inteleg unele lucruri si cum functioneaza. Ei vor campanie cu nush ce lider istoric eventual si 1000 pop limit daca se poate ca sa fie mai spectaculos. Spre exemplu la AoE4 echipa de jucatori care are acces la joc sub NDA pt testing si sfaturi, e formata toata din AoE2 esports professional players. Ce feedback sa primeasca de la un casual? Ca fleur-de-lis nu e facuta cu nuanta de galben care trebuie pe shieldurile francezilor? :lol:
Nu am deloc o obsesie pt Aoe2 si multiplayer, dar da, inca mai joc AoE2 si SC2 la un nivel destul de avansat comparativ cu un casual.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Age Of Empires IV

Post by McWilliams »

ola small dickie wrote: 19 Mar 2021, 19:08 Knights & Merchants > Age Of Empires 2

va sparg la Knights & Merchants in multi (nu credeam ca o sa zic vreodata propozitia asta)
Du-te mah de-aici si minereste carbune. N-apuci sa-ti creasca porcii pana vin peste tine cu poporenii.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
Fular
Barbugiu înrăit
Posts: 1377
Joined: 14 Mar 2014, 23:13

Re: Age Of Empires IV

Post by Fular »

Knights of Honor > all
EpicTroll: Vrei să ştii părerea mea? Oamenii cu păreri ar trebui degrabă împărţiţi la zero.
User avatar
Alex Khan
Headless Kamikaze
Posts: 400
Joined: 7 Dec 2020, 18:31

Re: Age Of Empires IV

Post by Alex Khan »

Triggerix wrote: 19 Mar 2021, 18:51
Alex Khan wrote: 19 Mar 2021, 18:41 cred ca o sa avem un weekend interesant pentru discutii pe topicul asta.
Image
De ce arunci laptopul ala?
Mai bine mi-l dai mie cadou daca are un I7 si 16 GB ram pe el. :evil:
User avatar
Alex Khan
Headless Kamikaze
Posts: 400
Joined: 7 Dec 2020, 18:31

Re: Age Of Empires IV

Post by Alex Khan »

Bun, am citit pe indelete, si acum sa inceapa dezbaterea.
tnt wrote: 19 Mar 2021, 15:18 :)))

Mhm, iar toate resursele astea mega izolate pe glob sa fie disponibile pe tarla la tine pe o harta 120*120 si eventual sa te astepte oponentul sa nu-ti dea rush la workers pana iti lamuresti tu production line-ul din seria Anno. Iar avioanele sa zboare 100 metri dupa care sa se intoarca la baza la tine. Iar cand resursele astea se epuizeaza de pe harta, sa faci trade direct cu aer, in lipsa de aur. Sau sa fie toate inepuizabile ca la meciuri cu presets de noobi si 45 minutes no attack treaty.
-E acelasi lucru si in AOE 2 pana te lamuresti cu upgrade-ul la unitati si cladiri ca sa te aperi de atacurile inamicilor ce au soldati upgradati.
Pana producti un tanc din otel si benzina rezultate din fier si petrol, poti inrola si instrui soldati inarmati cu pusti sau mitraliere, avand in vedere ca minele de plumb vor fi mai accesibile si mai apropiate. Poti construi niste artilerie defensiva. Poti pune capcane cu mina si sarma ghimpata.

-Da, avioanele vor zbura 100 metri, exact dupa sistemul din C&C

-Cand se vor epuiza toate resursele, ca o sa dureze ceva, mai ales ca n-ai cum sa te joci pe o harta mica la dimensiunea aia in epoca razboaielor moderne cand razboiul e mai mult la distanta..............faci imprumuturi de la banca. Faci negot cu arme prin contracte. :evil: Obtii bani si resurse capturand punctele strategice si bazele/orasele inamice. Cresti taxe :evil:
Chiar as vrea sa vad noi elemente intr-un AOE, precum taxele, si lucratorii sa aiba posibilitatea sa se revolte, ca atunci cand gradul de nemultumire creste (exact ca-n Stronghold), sa -ti plece, sa dispara, daunand productiei, fie chiar sa se coloreze in alta culoare si sa se revolte, sa-ti atace soldatii si cladirile, sa te saboteze, exact ca-n Total War cand iese de razboi civil. Ar face totul mai palpitant.

In acelasi timp, ar putea sa se introduca edicte ca-n Tropico si sa-ti alegi ideologia politica ca-n Civilization V Brave the new world, mai ales ca vorbim de secolul 20 si sa-ti influenteze productia.

Un sistem de cercetare mai amanuntit ar fi ideal.
Mda, pentru ca daca am face ceva ce ar avea de fapt sens cu astea, am avea Company of Heroes, care nu e tocmai RTS si in niciun caz classic RTS cum se vrea AoE. Nu doar sa alunge fanii, dar sa mai intre si Relic in competitie cu propriile lor titluri. Asteapta tu mult si bine asa ceva de la AoE. :)
Un AOE cu Razboaiele mondiale va avea mai mult succes si mai multi jucatori decat AOE 2. Bine, ar fi avut daca era lansat in 1999 in locul lui AOE 2 si ar fi fost acela un RTS clasic.
Dar ca tie sau nu stiu cui - care ati jucat odata nush ce RTS si ati stat acolo sa strangeti o armata, fara nicio cunostinta de build order sau meta, si probabil miscand camera cu sagetile nestiind ce sa faceti cu mana stanga pe hotkeys sau grid, de un apm decent nici nu mai vorbim, iar la urma ati selectat toate unitatile si le-ati trimis la gramada catre adversar, iar asta in timp ce probabil admirati efectele exploziilor sau cum se misca tancurile – eh, ca vi s-a parut asta o experienta misto inainte sa deschideti urmatorul joc si sa treceti peste, nu inseamna ca pentru stadiul asta e gandit jocul. Ca si-ar sapa groapa din ziua 2.
Exagerez putin, dar sunt pretty sure ca mai tot restul userilor de pe acest forum joaca un RTS de genul la nivel super casual, solo campaigns eventual sau, daca e skirmish, fara dureri in coate de nush ce meta. Dupa care se muta pe alt joc.
Jucatorii casual reprezinta grosul pana la urma, asta e situatia.


Eh, succesul unui astfel de RTS la scara larga este dat de concurrent players pe o perioada cat mai indelungata, care la randul este mentinut de latura competitiva, care la randul e interesata de tournaments, streamers etc. Astia sunt miezul care vor tine jocul in picioare ani la randul si astia sunt in primul rand interesul. Ghici ce cer astia de la AoE4 - care-s de fapt de la AoE2 si-s cam 90% din comunitate?
Daca nu erau si jucatori casual, modul multiplayer era mort demult.
Ideea e ca trebuie sa intelegi AoE la nivel competitiv oricum, fie ca esti competitiv sau casual, sa intelegi gameplayul, sau intelegi meta-ul, ca sa realizezi de ce toate visele astea sunt fantezii ce nu pot fi luate in serios. Sa intelegi de ce AoE nu prea mai functioneaza de la praf de pusca incolo. Iar la nivel de design sa mai intelegi si concepte de genul cognitive load at any given point, ca sa nu se transforme intr-un Anno :))
1. Un AOE cu razboaie mondiale ar fi mult mai competitiv. Imagineaza-ti cum e sa te bati cu inamicul pentru o mina de fier sau pentru titei.
2. Iarta-ma, dar e o prostie ce spui. AOE poate functiona foarte bine si pana in viitorul indepartat cand se bat oamenii cu arme-laser si arme-plasma.
3. Cand ai de adunat un nr. X de metale, aur si lemn ca sa upgradezi zidul sau o cladire, nu e acelasi lucru?
Company of Heroes nu e classic RTS pe cand AoE este. De asta ziceam ca s-ar transforma in CoH, adica ceva nedorit. Eu ti-l dau ca un contra exemplu, tu revii cu el ca exemplu.
Si de ce sa nu evolueze seria?
In Red Alert si C&C faceai alea, nu faci. Ca nu le mai joaca mai nimeni. Si din nou, nu cred ca le intelegi la un nivel avansat. Practic nu aveau mai niciun sistem de counters, erau foarte barebones la mecanici de joc, nici macar mai recentul Generals nu a fost mai breaz, fiind si super imbalanced si clunky. A fost bun C&C ca a cam dat kickstart la gen, dar nu poate face fata azi nici la minuscula concurenta care a mai ramas. Speram intr-o noua iteratie ca lumea. Btw astia de la C&C ziceau ca asteapta sa vada cum e primit AoE4, fiind cam singurul triple A RTS clasic in productie sadly, si poate primesc si ei finantare pt o continuare.
M-am interesat acum cateva luni sa vad cati jucatori are Tiberian Sun - vreo 1000 si ceva intr-o noapte.
Se mentine bine.
De Red Alert nu mai zic.
SC2 e sci-fi, nu trebuie sa urmeze anumite reguli si sa ofere un context istoric si cat de cat natural. SC can go wild and get away with it. Ce? Voiai sa-l faca sci-fi acum? Iar SC e si el RTS clasic in design, opus ideilor incalcite pe care le fortezi tu pe acolo. SC2 e mai simplist la eco si un picut mai lejer la micro/apm decat AoE (contrary to what some believe), fiind in schimb mai twitchy. Iar SC2 e exclusiv pt 1v1 (cam untouchable aici de fapt), nefiind gandit si pt team games, aici e cea mai mare diferenta. Si nu cred ca astia de la AoE4 s-au gandit vreo clipa sa-l faca sci-fi for no reason si sa concureze direct cu SC2.
Si daca s-ar face un AOE WW2 dupa SC 2 , avand lejeritatea si simplitatea de acolo?
Cum ar fi sa culegem fier in loc de minerale si petrol in loc de vespene gas, si gata, asta sa fie un AOE cu razboaiele mondiale?

Practic mai sunt doar 2 RTS-uri clasice cu playerbase semnificativ astazi, AoE2 si SC2, cam atat. Deci genul e in moarte clinica. Eh, iti dai seama ca atunci cand au stat la masa si au discutat proiectul, mai ales dupa ultimile esecuri si semiesecuri, au ajuns rapid la concluzia ca nu mai pot risca cu cine stie ce idei ciudate ce ar instraina seria, punand si ditamai investitia la bataie intr-un gen aproape mort. Nope, au mers la safe pe singurul model deovedit de mare succes din serie, AoE2.

Ai uitat de Warcraft III, de Company of Heroes, de Red Alert 2 , Total Annihilation, Supreme Commander , Age of Mythology,
Nah, si eu am fanteziile mele despre un RTS al viselor umede, sa fie sci-fi, dark, foarte gory, pe un ton foarte serios, pe langa well implemented heavy micro si macro. Adica cam asa cum ar trebui sa arate un univers gen 40K, nu cu modelele alea ridicule si mai stiu ce facute parca pentru virgini la 40 de ani. Dar asta nu inseamna ca asta ar fi si solutia buna pt AoE4 doar pentru ca vreau eu asa ceva.
Command and Conquer 3 Tiberium Waes este exact ce iti trebuie.




Iti dau tema pt acasa. La un survey pt AoE4 cel mai important improvement dorit a fost votat de daparte ca fiind pathfinding-ul (in asa fel incat Microsoft cautau apoi experti in flow field pathing pt AoE4) Hmm, oare de ce crezi ca asta a fost cazul? Din atatea lucruri care se vor imbunatatite la un joc vechi, lumea vrea in primul rand pathfinding?
Pentru ca e limpede ca vor sa faca exact ca-n AOE 2: sa trimiti un lucrator sa-ti culeaga mere si sa le duca la baza, sau cand trimiti un soldat pana la punctul X, fara sa se opreasca in drum din cauza vreunui bug/glitch.

Si revenind la jocul ca atare, parerea mea e ca va fi un fail, dar din cu totul alte motive: AoE4 Woke Edition. You heard it here first, it’s gonna backfire. Sper sa ma insel, dar ma indoiesc avand in vedere ce miscari vedem azi prin lumea jocurilor si ce s-a mai auzit behind the scenes.
Aici suntem amandoi de comun acord.
AOE 4 cu evul mediu nici nu trebuia sa existe. Dar Microsoft il produce strict pentru grafica 3D si pentru a mai face niste bani. Am presimtirea ca o sa-l mulga la greu, fiindca iti vor oferi in varianta standard doar vreo 5-8 factiuni, restul va trebui sa le cumperi, de la DLC-uri cu nu stiu ce elemente noi pana la factiuni noi, inclusiv campanii. S-au prins de smecheria celor de la Paradox Interactive care au muls Crusader Kings 2 ani la rand.
AOE 2 Definitive Edition arata foarte bine, mai ales cu grafica imbunatatita.

Personal, nici nu stiu daca o sa joc vreodata AOE 4.

Preferam sa se duca spre viitor, sa incerce ceva nou.
Image
User avatar
Triggerix
Babe of the day
Posts: 1780
Joined: 4 Aug 2018, 13:37

Re: Age Of Empires IV

Post by Triggerix »

Alex Khan wrote: 20 Mar 2021, 21:21 De ce arunci laptopul ala?
Mai bine mi-l dai mie cadou daca are un I7 si 16 GB ram pe el. :evil:
Image
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough.

Full-time quote-happy-tagger.
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Age Of Empires IV

Post by tnt »

Foarte interesant conceptul, Alex. As avea si eu niste idei in plus. Lucratorii sa se revolte si in cazul in care nu primesc cel putin 2 feluri de mancare. Iar cand primesc de la 3 in sus, sa-si upgradeze casele. Sau daca nu se revolta, macar sa emigreze in masa din orasul tau. Iar cand vine iarna sa trebuiasca sa supravietuiesti cu resursele stranse pana atunci, sa fie o mecanica de survival foarte grea. Eventual sa mai vina si cutremure, tsunami si alte fenomene ale naturii care sa-ti distruga jumatate din ce ai si care sa-ti dea totul peste cap. In ultimele epoci sa dai research la universal suffrage, iar poporul sa poata vota impotriva ta si sa te scoata din joc daca nu ai fost bun. Sa ai spioni, influenta corporatiilor, coruptie si tot ce mai trebuie in ultima epoca.
Uau, da chiar ca! ce super mega ultra hibrid de strategie facem noi aici. Clar ca ar avea mai mult succes. Ma mai gandesc si mai revin cu idei, dar deja suna foarte promitator.

Cum am putut sa uit de jocurile alea cu ditamai playerbaseul. Si mai sunt de care am uitat: Z, 0 AD, Warzone, Battle Realms, Myth, Tzar, SWINE, Dark Reign. Astea doar cat m-am gandit putin asa. Abia astept sa le reinstalez si sa intru in queue la matchmaking. Vad ca in Homeworld sunt deja 7 jucatori online. Poate joaca finala la vreun turneu.

Adevarul e ca eu voiam un AoE in universal Terminator. Dar cred ca nu-i rau nici ce construim noi aici.
User avatar
Alex Khan
Headless Kamikaze
Posts: 400
Joined: 7 Dec 2020, 18:31

Re: Age Of Empires IV

Post by Alex Khan »

E grav ca jocurile RTS noi aparute din 2010 incoace inca folosesc mecanici de la 1990 toamna.
Si ne miram de ce genul e pe moarte si doar StarCraft a ajuns sa fie jucat prin campionatele eSports. Poate si pentru ca omenirea e inca prea superficiala ca sa organizam campionate eSports cu jocuri ca Anno , Total War sau Europa Universalis. :D

Sud-coreenii aia, asa destepti cum se pretind, au transformat un joc RTS clasic si simplist cu zergi, terrani si protossi , intr-un sport national!
Si nu fac decat sa-si aleaga una din cele trei factiuni, sa culeaga gaz si minerale, sa construiasca cladiri, sa recruteze unitati, sa faca rush ori sa implementeze niste tactici, folosind mai mult tastatura decat mouse-ul.........si aia e, campionii castiga sute de mii de dolari!

https://liquipedia.net/starcraft2/Winnings




Serios, Starcraft cu tastatura!
Eu nici in 500 ani nu o sa pot invata sa joc Starcraft cu tastatura ca un sud-coreean! De asta nu voi castiga niciodata un premiu de sute de mii de dolari.
phpBB [video]

phpBB [video]

phpBB [video]
Last edited by Alex Khan on 21 Mar 2021, 19:28, edited 2 times in total.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Age Of Empires IV

Post by McWilliams »

La cum merge seria Terminator, s-ar putea ca urmatorul sa aiba loc in "universul" AoE. :lol:
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Age Of Empires IV

Post by tnt »

Alex Khan wrote: 21 Mar 2021, 19:24 E grav ca jocurile RTS noi aparute din 2010 incoace inca folosesc mecanici de la 1990 toamna.
Si ne miram de ce genul e pe moarte si doar StarCraft a ajuns sa fie jucat prin campionatele eSports. Poate si pentru ca omenirea e inca prea superficiala ca sa organizam campionate eSports cu jocuri ca Anno , Total War sau Europa Universalis. :D
E tocmai invers. De la un anumit punct au inceput sa schimbe prea mult, doar din dragul de a inova, pana au schimbat formula radical. Adica in loc sa stabileasca genul pentru ceea ce este, in ultima vreme a fost un gen care se lupta sa inoveze in propria curte. Si uite asa am avut fails peste fails. Iar acum sunt in punctul in care vor sa se intoarca la radacini.

Au iesit si derivate de succes din asta: MOBA, RTT, city building RTS, survival RTS etc. Ideea e ca amatorii de classic RTS vor classic RTS, nu vor altceva, cei de AoE vor AoE, nu altceva.
Daca vor sa faca altceva pentru alta audienta, or sa scoata altceva care nu are treaba cu AoE, no problem there.
Imi vine in minte Dawn of War 3 unde au incercat ei sa imbine RTS cu MOBA in speranta ca vor atrage entuziasti si dintr-o parte si din cealalta. Si nu au atras niciuna :lol:

Ca sa-l citez pe Master Valrak: "they tried to get the RTS crowd and the MOBA crowd together in a room and tongue eachother, but in never fuckin worked, because it's an awful awful idea" :lol:
Am sa postez video-ul, merita vazut nu doar for the laughs:

phpBB [video]

McWilliams wrote: 21 Mar 2021, 19:26 La cum merge seria Terminator, s-ar putea ca urmatorul sa aiba loc in "universul" AoE. :lol:
Asta cam asa e :lol:
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Age Of Empires IV

Post by tnt »

Alex Khan wrote: 21 Mar 2021, 19:24 Eu nici in 500 ani nu o sa pot invata sa joc Starcraft cu tastatura ca un sud-coreean! De asta nu voi castiga niciodata un premiu de sute de mii de dolari.
Sau ar putea sa te motiveze. Sper ca atitudinea asta n-o ai si in viata de zi cu zi.
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Age Of Empires IV

Post by Stokkolm »

Nu merge AoE in World Wars. Chiar trebuie paragrafe sa se explice asta? Cred ca e evident.

De fapt poate nu e atat de evident daca Alex Khan a ratat ca o buna parte din fanii RTS nu sunt foarte incantati de reducerea / eliminarea aspectelor de base building din Dawn fo War, Compnay of Heroes, World in Conflict.
ola small dickie wrote: 19 Mar 2021, 18:43Nu inteleg de unde tnt are impresia ca a fi foarte bun la rts-uri in multiplayer e vreo treapta din asta superioara pentru oricine vrea sa se numeasca cunoscator al genului rts.
tnt wrote: 19 Mar 2021, 19:10Pentru ca este. Eu nu inteleg de ce ai avea nelamurirea asta. Pretty obvious. Casuals nu prea inteleg unele lucruri si cum functioneaza. Ei vor campanie cu nush ce lider istoric eventual si 1000 pop limit daca se poate ca sa fie mai spectaculos
Casuals au facut genul RTS sa aiba apogeul pe care l-a avut la sfarsitul anilor 90. Latura competitiva, n-o zic cu direspect, dar sunt ramasitele, o nisa de jucatori care n-au facut mutarea la alte genuri.
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Age Of Empires IV

Post by tnt »

Si nu sunt incantati nici de eliminarea shroud sau partial chiar si fog of war. Cel putin shroud-ul nu si-ar mai avea rost, iar aici principiile sunt de build, explore, conquer.

Ma rog, Alex la base building isi imagineaza tocmai ceva foarte incarcat, gen settlers :)
Casuals au facut genul RTS sa aiba apogeul pe care l-a avut la sfarsitul anilor 90. Latura competitiva, n-o zic cu direspect, dar sunt ramasitele, o nisa de jucatori care n-au facut mutarea la alte genuri.
In anii 90 stateau altfel lucrurile la rts. Acum cand toata lumea are internet la putini le mai pasa de single, astia fiind nisa acum. Cei mai multi instaleaza jocul si sar direct in multiplayer. Si e normal sa fie asa, e un gen de joc unde vrei sa te incerci impotriva altor persoane, la fel ca la sah.

Ieri era finala unui turneu la aoe2 si stateau 70000 viewers sa se uite pe twitch. Ma indoiesc ca o buna parte din aia ar fi interesati de SP. Daca e un stream unde joaca respectivul campanii sau ceva comp stomp, nu se uita mai nimeni. Cred ca sunt putine exceptii unde chiar se merita mai mult sa joci campaniile, imi vine in minte doar Homeworld. Ma rog, asta din rtsurile mai importante. Si chiar si la HW le termini o data, de doua ori, iar apoi cam asta e cu jocul. Iar cand se merge pe modelul GaaS acum, lumea cumpara continutul nou ca sa foloseasca noile civs tot in MP. Efectiv nu am vazut pe nimeni care sa fie interesat de campaniile la ultimul expansion aoe2 scos acum 2 luni, in afara de reviewers. E bine ca sunt acolo, speram ca la aoe4 sa nu fie la fel de monotone, dar nu asta ridica un rts acum.

In acelasi timp e evident ca n-o sa atinga nivelul altor genuri de jocuri super accesibile in playerbase. Cred ca asta e limpede pt toata lumea.
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Age Of Empires IV

Post by Stokkolm »

X-Com, Civilization, Crusader Kings, Total War - sunt jocuri din genul strategie care o duc foarte bine pe single player. Ma rog, nu e vorba atat de mult vorba de single vs multi cat despre PvE comparat cu PvP. Cred ca un RTS PvE cooperativ bine facut ar avea potentialul sa rivalizeze pana si Fortnite and shit.

Problema cu PvP e ca in medie, la nivel de playbase, 50% din jucatori pierd. La shootere hai sa zicem, chiar daca pierzi macar mai impusti ceva, simti ca joci. La RTS mi se pare ca experienta infrangerii nu are nici un element redeeming. Daca am 1 ora pe zi sa aloc gaming-ului si mi-o petrec jucand 2 meciuri in Starcraft 2 si le pierd pe amandoua, practic mi-am irosit timpul pe ziua respectiva degeaba. Problema asta nu exista deloc la la PvE.

Scuze ca par asa pornit, cred ca scena competitiva AoE 2 e misto, chiar urmaresc ocazional canalul Spirit Of The Law. Nimic gresit daca exista RTS-uri facute specific pentru esports. Dar cred ca genul poate fi si mai mult de atat.
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Age Of Empires IV

Post by tnt »

Da, sunt faine alea, dar nu-s acelasi gen, chiar daca-s tot strategii. Noi aici vorbim de RTS in adevaratul sens al cuvantului.

Cu PvE ca un game mode total separat poate ar atrage semnificativ si Pve players, daca e super bine facut. Asta ar insemna sa-si concentreze resursele mai mult pe asta si sa ignore celelalte aspecte, dand din lac in put.

Deci la PvE problema ar fi AI-ul in primul rand, chiar ai fi dispus sa infrunti intotdeauna acelasi dumb AI?
Da, s-au mai facut progrese, acum la AoE2 si la SC2 ai-ul urmeaza build orders umane si e mult mai puternic si nu trebuie sa mai triseze, dar tot previzibil si plictisitor ajunge sa fie. Adica nu cred ca putem spera la un self learning AI tinut pe cine stie ce super computer disponibil oricui si oricand, sa joace concomitent cu toti.

Asa ca ar trebui sa misiuni diferite in co-op, lucrate bine si periodic cu continut nou cu alte misiuni adaugate. Asta e din nou foarte costisitor. Ori faci doar asta si e alt joc. Built from the ground up for this ca sa fie cum trebuie.

Daca te gandesti la un PvE unde faci grind si dai level up facand tot feluri de misiuni solo sau coop cu inamici din ce in ce mai puternici (deci nu prea mai conteaza AI-ul), adica un hibrid RPG, nu cred ca vor mai incerca asa ceva dupa AoE Online :)))

Cel mai realist scenariu pe care-l vad eu e sa faca campaniile disponibile si in coop (si-s totusi curios ce o sa fie cu alea, pt ca ziceau ca va fi ceva cu totul nou), iar modding tools sa fie suficient de bune incat sa tot aduca misiuni noi si faine facute de fani + eventuale DLCs.

Poate vin astia cu un sequel la They are Billions sau ceva asemanator care sa aiba si coop. Jocul ala screams for coop, s-ar potrivi la genul asta de survival RTS. Probabil nu l-au introdus initital din motive de buget.

Edit: ah, nu prea inteleg ce zici acolo cu PvP-ul. Huh? Normal ca si pierzi. Iar infrangerile ar trebui sa fie tot prin meciuri echilibrate (cu exceptii rare de smurfing) pentru ca rating systemul te va pune destul de repede cu jucatori de skill similar. Eu mai degraba simt ca am avut o experienta suficient de faina si cand am pierdut la un RTS, spre deosebire de un shooter.
Daca suferi de ladder anxiety, te poti rezuma la team games, should solve it.
Last edited by tnt on 22 Mar 2021, 22:08, edited 2 times in total.
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Age Of Empires IV

Post by Stokkolm »

Acum AoE IV deja si-a ales directia, ai zis ca si-au luat consultanti jucatori esports, e de inteles, nu ma asteptam la altceva. Dar totusi, la origini, seria a avut niste inceputuri destul de inovative daca te gandesti ca in momentul cand a fost conceput alternativele pe piata erau Command & Conquer si Warcraft II. Initial chiar vroiau sa fie un hibrid de Civilization si RTS, dar n-au avut experienta sa il chiar reuseasca asa ca l-au mai simplificat. In momentul de fata nu imi fac sperante de la titlurile mari gen AoE IV sau un potential Warcraft IV sa ofere altceva decat o experienta familiara fanilor. Sectorul indie e unde am putea vedea ceva mai diferit.

Btw, ultima data cand am jucat RTS in PvP cred ca a fost ceva gaming night pe forum acum vreo 10 ani, un meci de Starcraft, am castigat dar a fost o victorie chinuita rau, mai mult stres decat fun.
Last edited by Stokkolm on 22 Mar 2021, 22:46, edited 1 time in total.
User avatar
Alex Khan
Headless Kamikaze
Posts: 400
Joined: 7 Dec 2020, 18:31

Re: Age Of Empires IV

Post by Alex Khan »

Si daca AOE 4 va da impresia ca e doar o clona dupa AOE 2, doar ca cu grafica 3D si cu continut mai mic?
Post Reply

Return to “RTS - Real Time Strategy”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests