Re: Age Of Empires IV
Posted: 19 Mar 2021, 18:54
foarte competitional a devenit topicul
Jocuri vechi și noi · Forumul comunității LEVEL
https://forum.candaparerevista.ro/
Pentru ca este. Eu nu inteleg de ce ai avea nelamurirea asta. Pretty obvious. Casuals nu prea inteleg unele lucruri si cum functioneaza. Ei vor campanie cu nush ce lider istoric eventual si 1000 pop limit daca se poate ca sa fie mai spectaculos. Spre exemplu la AoE4 echipa de jucatori care are acces la joc sub NDA pt testing si sfaturi, e formata toata din AoE2 esports professional players. Ce feedback sa primeasca de la un casual? Ca fleur-de-lis nu e facuta cu nuanta de galben care trebuie pe shieldurile francezilor?ola small dickie wrote: ↑19 Mar 2021, 18:43 Nu inteleg de unde tnt are impresia ca a fi foarte bun la rts-uri in multiplayer e vreo treapta din asta superioara pentru oricine vrea sa se numeasca cunoscator al genului rts. pare ca ai o obsesie pentru age of empires 2 si multiplayer
am mai avut nelamurirea asta dar n-am fost lamurit nici atunci
Du-te mah de-aici si minereste carbune. N-apuci sa-ti creasca porcii pana vin peste tine cu poporenii.ola small dickie wrote: ↑19 Mar 2021, 19:08 Knights & Merchants > Age Of Empires 2
va sparg la Knights & Merchants in multi (nu credeam ca o sa zic vreodata propozitia asta)
-E acelasi lucru si in AOE 2 pana te lamuresti cu upgrade-ul la unitati si cladiri ca sa te aperi de atacurile inamicilor ce au soldati upgradati.tnt wrote: ↑19 Mar 2021, 15:18 ))
Mhm, iar toate resursele astea mega izolate pe glob sa fie disponibile pe tarla la tine pe o harta 120*120 si eventual sa te astepte oponentul sa nu-ti dea rush la workers pana iti lamuresti tu production line-ul din seria Anno. Iar avioanele sa zboare 100 metri dupa care sa se intoarca la baza la tine. Iar cand resursele astea se epuizeaza de pe harta, sa faci trade direct cu aer, in lipsa de aur. Sau sa fie toate inepuizabile ca la meciuri cu presets de noobi si 45 minutes no attack treaty.
Un AOE cu Razboaiele mondiale va avea mai mult succes si mai multi jucatori decat AOE 2. Bine, ar fi avut daca era lansat in 1999 in locul lui AOE 2 si ar fi fost acela un RTS clasic.Mda, pentru ca daca am face ceva ce ar avea de fapt sens cu astea, am avea Company of Heroes, care nu e tocmai RTS si in niciun caz classic RTS cum se vrea AoE. Nu doar sa alunge fanii, dar sa mai intre si Relic in competitie cu propriile lor titluri. Asteapta tu mult si bine asa ceva de la AoE.
Jucatorii casual reprezinta grosul pana la urma, asta e situatia.Dar ca tie sau nu stiu cui - care ati jucat odata nush ce RTS si ati stat acolo sa strangeti o armata, fara nicio cunostinta de build order sau meta, si probabil miscand camera cu sagetile nestiind ce sa faceti cu mana stanga pe hotkeys sau grid, de un apm decent nici nu mai vorbim, iar la urma ati selectat toate unitatile si le-ati trimis la gramada catre adversar, iar asta in timp ce probabil admirati efectele exploziilor sau cum se misca tancurile – eh, ca vi s-a parut asta o experienta misto inainte sa deschideti urmatorul joc si sa treceti peste, nu inseamna ca pentru stadiul asta e gandit jocul. Ca si-ar sapa groapa din ziua 2.
Exagerez putin, dar sunt pretty sure ca mai tot restul userilor de pe acest forum joaca un RTS de genul la nivel super casual, solo campaigns eventual sau, daca e skirmish, fara dureri in coate de nush ce meta. Dupa care se muta pe alt joc.
Daca nu erau si jucatori casual, modul multiplayer era mort demult.Eh, succesul unui astfel de RTS la scara larga este dat de concurrent players pe o perioada cat mai indelungata, care la randul este mentinut de latura competitiva, care la randul e interesata de tournaments, streamers etc. Astia sunt miezul care vor tine jocul in picioare ani la randul si astia sunt in primul rand interesul. Ghici ce cer astia de la AoE4 - care-s de fapt de la AoE2 si-s cam 90% din comunitate?
1. Un AOE cu razboaie mondiale ar fi mult mai competitiv. Imagineaza-ti cum e sa te bati cu inamicul pentru o mina de fier sau pentru titei.Ideea e ca trebuie sa intelegi AoE la nivel competitiv oricum, fie ca esti competitiv sau casual, sa intelegi gameplayul, sau intelegi meta-ul, ca sa realizezi de ce toate visele astea sunt fantezii ce nu pot fi luate in serios. Sa intelegi de ce AoE nu prea mai functioneaza de la praf de pusca incolo. Iar la nivel de design sa mai intelegi si concepte de genul cognitive load at any given point, ca sa nu se transforme intr-un Anno )
Si de ce sa nu evolueze seria?Company of Heroes nu e classic RTS pe cand AoE este. De asta ziceam ca s-ar transforma in CoH, adica ceva nedorit. Eu ti-l dau ca un contra exemplu, tu revii cu el ca exemplu.
M-am interesat acum cateva luni sa vad cati jucatori are Tiberian Sun - vreo 1000 si ceva intr-o noapte.In Red Alert si C&C faceai alea, nu faci. Ca nu le mai joaca mai nimeni. Si din nou, nu cred ca le intelegi la un nivel avansat. Practic nu aveau mai niciun sistem de counters, erau foarte barebones la mecanici de joc, nici macar mai recentul Generals nu a fost mai breaz, fiind si super imbalanced si clunky. A fost bun C&C ca a cam dat kickstart la gen, dar nu poate face fata azi nici la minuscula concurenta care a mai ramas. Speram intr-o noua iteratie ca lumea. Btw astia de la C&C ziceau ca asteapta sa vada cum e primit AoE4, fiind cam singurul triple A RTS clasic in productie sadly, si poate primesc si ei finantare pt o continuare.
Si daca s-ar face un AOE WW2 dupa SC 2 , avand lejeritatea si simplitatea de acolo?SC2 e sci-fi, nu trebuie sa urmeze anumite reguli si sa ofere un context istoric si cat de cat natural. SC can go wild and get away with it. Ce? Voiai sa-l faca sci-fi acum? Iar SC e si el RTS clasic in design, opus ideilor incalcite pe care le fortezi tu pe acolo. SC2 e mai simplist la eco si un picut mai lejer la micro/apm decat AoE (contrary to what some believe), fiind in schimb mai twitchy. Iar SC2 e exclusiv pt 1v1 (cam untouchable aici de fapt), nefiind gandit si pt team games, aici e cea mai mare diferenta. Si nu cred ca astia de la AoE4 s-au gandit vreo clipa sa-l faca sci-fi for no reason si sa concureze direct cu SC2.
Practic mai sunt doar 2 RTS-uri clasice cu playerbase semnificativ astazi, AoE2 si SC2, cam atat. Deci genul e in moarte clinica. Eh, iti dai seama ca atunci cand au stat la masa si au discutat proiectul, mai ales dupa ultimile esecuri si semiesecuri, au ajuns rapid la concluzia ca nu mai pot risca cu cine stie ce idei ciudate ce ar instraina seria, punand si ditamai investitia la bataie intr-un gen aproape mort. Nope, au mers la safe pe singurul model deovedit de mare succes din serie, AoE2.
Command and Conquer 3 Tiberium Waes este exact ce iti trebuie.Nah, si eu am fanteziile mele despre un RTS al viselor umede, sa fie sci-fi, dark, foarte gory, pe un ton foarte serios, pe langa well implemented heavy micro si macro. Adica cam asa cum ar trebui sa arate un univers gen 40K, nu cu modelele alea ridicule si mai stiu ce facute parca pentru virgini la 40 de ani. Dar asta nu inseamna ca asta ar fi si solutia buna pt AoE4 doar pentru ca vreau eu asa ceva.
Pentru ca e limpede ca vor sa faca exact ca-n AOE 2: sa trimiti un lucrator sa-ti culeaga mere si sa le duca la baza, sau cand trimiti un soldat pana la punctul X, fara sa se opreasca in drum din cauza vreunui bug/glitch.
Iti dau tema pt acasa. La un survey pt AoE4 cel mai important improvement dorit a fost votat de daparte ca fiind pathfinding-ul (in asa fel incat Microsoft cautau apoi experti in flow field pathing pt AoE4) Hmm, oare de ce crezi ca asta a fost cazul? Din atatea lucruri care se vor imbunatatite la un joc vechi, lumea vrea in primul rand pathfinding?
Aici suntem amandoi de comun acord.Si revenind la jocul ca atare, parerea mea e ca va fi un fail, dar din cu totul alte motive: AoE4 Woke Edition. You heard it here first, it’s gonna backfire. Sper sa ma insel, dar ma indoiesc avand in vedere ce miscari vedem azi prin lumea jocurilor si ce s-a mai auzit behind the scenes.
E tocmai invers. De la un anumit punct au inceput sa schimbe prea mult, doar din dragul de a inova, pana au schimbat formula radical. Adica in loc sa stabileasca genul pentru ceea ce este, in ultima vreme a fost un gen care se lupta sa inoveze in propria curte. Si uite asa am avut fails peste fails. Iar acum sunt in punctul in care vor sa se intoarca la radacini.Alex Khan wrote: ↑21 Mar 2021, 19:24 E grav ca jocurile RTS noi aparute din 2010 incoace inca folosesc mecanici de la 1990 toamna.
Si ne miram de ce genul e pe moarte si doar StarCraft a ajuns sa fie jucat prin campionatele eSports. Poate si pentru ca omenirea e inca prea superficiala ca sa organizam campionate eSports cu jocuri ca Anno , Total War sau Europa Universalis.
Asta cam asa eMcWilliams wrote: ↑21 Mar 2021, 19:26 La cum merge seria Terminator, s-ar putea ca urmatorul sa aiba loc in "universul" AoE.
ola small dickie wrote: ↑19 Mar 2021, 18:43Nu inteleg de unde tnt are impresia ca a fi foarte bun la rts-uri in multiplayer e vreo treapta din asta superioara pentru oricine vrea sa se numeasca cunoscator al genului rts.
Casuals au facut genul RTS sa aiba apogeul pe care l-a avut la sfarsitul anilor 90. Latura competitiva, n-o zic cu direspect, dar sunt ramasitele, o nisa de jucatori care n-au facut mutarea la alte genuri.
In anii 90 stateau altfel lucrurile la rts. Acum cand toata lumea are internet la putini le mai pasa de single, astia fiind nisa acum. Cei mai multi instaleaza jocul si sar direct in multiplayer. Si e normal sa fie asa, e un gen de joc unde vrei sa te incerci impotriva altor persoane, la fel ca la sah.Casuals au facut genul RTS sa aiba apogeul pe care l-a avut la sfarsitul anilor 90. Latura competitiva, n-o zic cu direspect, dar sunt ramasitele, o nisa de jucatori care n-au facut mutarea la alte genuri.