S1G1 - Betrayal at Krondor

Moderator: RaptoR

User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: S1G1 - Betrayal at Krondor

Post by TaikoKaira »

Cred că e timpul să-mi expun şi eu opinia despre joc, chiar dacă e întârziată cu o zi. Ultima oară când l-am jucat a fost seara trecută şi ajunsesem în catacombele de sub Krondor cu doi din protagonişti aproape morți. Mi-a luat mai mult de 3 ore pentru asta şi două încercări: la prima tentativă, pornisem în neştire pe drumul cel lung şi eşuasem tot cu două personaje sub coasa ascuțită a morții; ironic sau nu, lipsa de interes pentru culegerea de informații o fi fost de vină. Şi nici nu pot să mă învinovățesc pentru propria-mi nepăsare, jocul oferind o imensă varietate de obiecte, locuri, activități secundare şi inamici, regăsite şi explicate numai în manual (pentru că jocul nu are un tutorial vizibil). Mi-a plăcut mult atmosfera creată atât prin peisaj, cât şi prin coloana sonoră ca de basm. De asemenea, dă dovadă şi de multă ingeniozitatea pentru anul lui de apariție iar, în timpul trecerii mele prin el, am realizat cum RPG-urile din ziua de azi s-au simplificat într-atât de mult încât să se poată trece prin orice așezare fără ca jucătorului contemporan să-i pese cât de puțin de ce se petrece acolo sau de bârfele de la bar. În Betrayal at Krondor, nu văd cum s-ar putea parcurge toată povestea fără câte o oprire la han sau câte un troc încheiat cu bine.

În concluzie, Betrayal at Krondor a fost o experiență foarte plăcută din punctul meu de vedere (chiar dacă n-am excelat) şi cel mai probabil îl voi mai revizita din când în când pentru tot ce are de oferit.
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: S1G1 - Betrayal at Krondor

Post by Stokkolm »

Ai jucat "ironman" mode? Cel putin pe la inceput nu iti permiti sa continui cu un membru al echipei mort, trebuie folosit save/load cat de des e nevoie.
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: S1G1 - Betrayal at Krondor

Post by TaikoKaira »

Am încercat să fac asta dar tot e mai greu fără să cunoşti mai multe informații, de exemplu cum să-ți vindeci stamina/viața (în câte moduri, care e cel mai avantajos) sau ce fac licorile pe care le găseşti. La partea de vindecare am văzut că poți folosi atât o substanță verde, cât şi odihna la foc sau la han, fiecare dintre cele trei modalități având plusuri şi minusuri. E adevărat că m-am şi grăbit să ajung în Krondor; dacă aş fi fost mai atentă şi aş fi tratat lucrurile mai meticulos, cu siguranță n-aş fi ajuns aşa.
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: S1G1 - Betrayal at Krondor

Post by Mahdi »

Cei care au jucat RPG-uri old school au în sânge rest spamming și save scumming. :)

Cu vindecarea trebuie procedat după caz. Nu prea m-am atins de fiolele verzi care recuperează viața instant. Mereu economisesc consumabilele de genul în jocuri (și niciodată nu ajung să le folosesc până la final). De cele mai multe ori dau rest după o luptă în care am fost julit. Dacă rănile sunt mai grave, folosesc săculețul cu healing herbs pe personajele mai afectate înainte să dau rest. Astfel, rata de vindecare crește și nu e nevoie să campezi chiar trei zile ca să te vindeci complet. Săculețul cu ierburi e foarte util și pentru cazurile de boală.

Oricum, cei care ați ajuns până în Krondor, este că...
Spoiler for Chapter 1:
... ați apucat drumul prin Sarth? :D

Pe lângă faptul că pare cel mai scurt și la îndemână drum, jocul face tot posibilul să te convingă să nu iei drumul prin Eggley și Tanneurs. Un NPC implicat în sidequest-ul cu rubinul te informează că în Eggley și Tanneurs are loc un festival și nu e o idee bună să te afișezi în public într-un așa moment. În plus, câteva note găsite în moredhel lock chests menționează o ambuscadă în pregătire în Tanneurs. Și într-adevăr, un șau din Eggley zice că a văzut o bandă de „elfi” trecând în grabă spre Sud, dar parcă puțin cam prea ostentativ. Dar mai zice și că l-a văzut la un moment dat pe NPC-ul cu rubinul în compania unui „elf”. Iar dacă te aventurezi în continuare spre sud, descoperi niște urme pe jumătate acoperite ale unor „elfi” care aparent au făcut cale întoarsă. Pasămite zvonul despre ambuscada din Tanneurs era o minciună...

Când am jucat prima dată jocul eram prea lipsit de perspicacitate ca să mă prind de subterfugiu, așa că am luat de bună primul mesaj care mă avertiza să nu o iau spre Tanneurs. M-am simțit foarte dibaci că am dejucat planul moredhelilor, dar când colo, ce să vezi? Dintr-un hambar de la sud de Sarth sare o ceată înarmată până în dinți, cu un vrăjitor în frunte. A fost momentul când mi-am dat seama că nu aveam de-a face cu orice fel de joc, iar acesta avea să fie doar un twist mărunt față de cele ce urmau mai târziu.
Oricum, vă mulțumesc că v-ați făcut timp să îl încercați, chiar dacă pe majoritatea nu v-a convins pe deplin să îl continuați. Sentimentul de aventură e ceea ce îmi place și mie cel mai mult la BoK și e lucrul care îmi lipsește cel mai tare de la jocurile mai recente. Stokkolm a punctat foarte bine câteva dintre aspectele care fac BoK unul dintre RPG-urile mele favorite. Când am propus jocul pentru club am avut o mică reținere - mă gândeam că poate sunt prea roz lentilele ochelarilor mei nostalgici, dar n-a fost cazul.

M-a captivat din nou și e o adevărată plăcere să îl redescopăr și să completez cu detalii proaspete imaginea pe care o aveam în minte. Unele dialoguri cu personaje lipsite de importanță au un nou înțeles când știi cum se termină jocul. Jocul se străduiește să te îndrume spre locuri ușor în afara potecii bătătorite, fără să îți dea însă mură în gură. Stăteam la o șuetă cu preoții dintr-un templu din primul capitol, iar unul dintre ei mi-a zis că pe lângă Malac's Cross se află o statuie deosebită care merită vizitată. E genul de detaliu pe care l-aș fi sărit complet cu vederea, dar acum știam exact la ce se referă, pentru că de el e legat unul dintre momentele mele preferate din joc - un moment care nu are un impact direct asupra quest-ului principal, dar care îi adaugă o nouă nuanță de gravitate stranie:
Spoiler for Chapter 2:
Cum ieși din Malac's Cross și o iei spre răsărit, dai peste un semn mâncat de timp la o răscruce...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
REMEMBER CITADEL
Post Reply

Return to “Gaming Club”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests