Elden Ring

Discuții axate pe jocurile RPG.
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3048
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Elden Ring

Post by MC »

TG wrote: 26 Feb 2022, 18:00 Image

Am intrat în el, cum s-ar zice. :lol:
Jocul in care incepi in chiloti si termini cu 99 de ocale de fier pe tine :P
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Elden Ring

Post by TG »

3 ore mai târziu, sunt tot în chiloți.

Și deja miros cancerul open world. **sigh**
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3048
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Elden Ring

Post by MC »

Hardcore way to play this game
User avatar
SnipeRulz
Headless Kamikaze
Posts: 428
Joined: 31 Mar 2014, 19:34

Re: Elden Ring

Post by SnipeRulz »

Ultimul update mi-a brickuit PS5u.
A trebuit sa ii fac factory reset

Din ce am vazut, nu au mai fost raportate cazuri de genu.. s-ar putea sa fi fost eu norocos
Riael
Space Invader
Posts: 31
Joined: 5 Dec 2015, 10:39

Re: Elden Ring

Post by Riael »

Mahdi wrote: 26 Feb 2022, 00:50 Nu poți să-l cumperi digital de pe Microsoft Store?
Nope, region in which your payment option was issued and your store region needs to match

Dar eu incerc sa il cumpar cu paypal deci nu are regiune

Sper ca sufera in iad ala care a venit prima data cu ideea ca ar trebui sa ne departam de cash.
User avatar
Ferrrrrrrrrdinand
al IX-lea
Posts: 3303
Joined: 18 Sep 2016, 22:09

Re: Elden Ring

Post by Ferrrrrrrrrdinand »

User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Elden Ring

Post by TG »

https://arstechnica.com/gaming/2022/03/ ... n-context/

Apropo de ce vorbeam cu Mahdi, se pare ca de data asta chiar ar fi un AAA. :D Pe de altă parte mă întristează că se întâmplă în contextul abordării open world. Jocul e superb, nu există îndoială... dar foarte puțin din merit are de-a face cu elementele open world moderne (streamlined af), prezente în el. Sper să fie ultimul pe acest sistem, dar cel mai probabil că nu.

LE:

Also, patch nou: https://www.bandainamcoent.com/news/eld ... otes-v1-03
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Ferrrrrrrrrdinand
al IX-lea
Posts: 3303
Joined: 18 Sep 2016, 22:09

Re: Elden Ring

Post by Ferrrrrrrrrdinand »

What's wrong with open-world games?

Îmi amintesc un pic vremurile când ne plângeam de jocuri liniare :D
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Elden Ring

Post by TG »

Nimic, jocurile open world sunt mișto. Dar pentru mine manifestarea "recentă" (post Skyrim adică) a acestui tip de joc e grețoasă și nu reușeste decât să tragă în jos. Elden Ring se încadrează, dar din fericire compensează cu vârf și îndesat prin altele.

Eu nu m-am plâns niciodată de jocuri liniare (ca abordare). Nu consider că e inerent mai bine sau mai rău că un joc e liniar sau open world, pentru că există grade diferite pentru fiecare dintre sisteme și contează în primul rând cum sunt implementate.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Elden Ring

Post by Mahdi »

Problema mea cu jocurile open world recente e că sunt prea mari; toate titlurile majore open world din ultimii ani ar putea fi scurtate lejer cu cel puțin o treime. Problema inerentă a acestui format e că nu prea ai cum să faci conținut constant fresh pentru 50+ ore, așa că intervine copy/paste-ul, iar chestiile care te impresionează în honeymoon phase-ul jocului devin banale prin repetiție. E mișto în Ghost of Tsushima să te plimbi prin sălbăticie și să dai de o vulpe care te conduce la un inari shrine ascuns. Dar interacțiunea asta se repetă de cel puțin 40 de ori în cursul jocului și tot farmecul inițial se risipește. Dintr-o experiență de „cool, vulpea asta pare să mă conducă undeva interesant, oare ce o să găsesc?” se transformă într-una gen „ok, altă vulpe, hai să mă iau după ea, să fac din numărul mic numărul mare, ca să primesc achievementul”.

Iar open world nu înseamnă în mod necesar neliniar - de fapt majoritatea acestora sunt construite pe o structură cât se poate de liniară. Sigur, în Witcher 3 poți să te plimbi pe toată harta și să te joci gwent timp de 20 de ore, dar ca să termini jocul trebuie să urmezi mereu exact aceleași puncte din intrigă. Mereu trebuie să treci prin questul cu baronul, nu te poți sustrage de la toate questurile de umplutură din segmentul cu Novigrad, apoi trebuie să mergi în Skellige etc.

Din păcate și Elden Ring face uz de repetiție, în special în a doua jumătate a jocului, ca să mai umple spațiul și timpul. Dar când credeai că te-ai cam plictisit sau că a devenit prea ușor, te ia prin surprindere și te aruncă într-un loc nemaivăzut. Am vreo 65 de ore în el până acum, sper să nu o dea în Izalith spre final.
REMEMBER CITADEL
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Elden Ring

Post by TG »

Mahdi wrote: 20 Mar 2022, 14:56 Iar open world nu înseamnă în mod necesar neliniar - de fapt majoritatea acestora sunt construite pe o structură cât se poate de liniară. Sigur, în Witcher 3 poți să te plimbi pe toată harta și să te joci gwent timp de 20 de ore, dar ca să termini jocul trebuie să urmezi mereu exact aceleași puncte din intrigă.
Da dar aici deja te duci în direcția poveștii si a altor elemente. Eu băteam mai mult apropo la explorarea lumii în sine, fiindcă asta mă doare de fapt cel mai tare. Elemente ca momentul cu vulpea descris de tine sunt la baza explorării în open world-urile realizate pe formula recentă. Din acest motiv abia aștept să joc Archolos, pentru o experiența lipsită pe cât posibil de punctulețe, scoruri și colecții, îngrămădite cât mai mult posibil în feliuța de prăjitură pe care o poți consuma într-o oră, în timp ce te uiți pe instagram.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Quackers
Headless Kamikaze
Posts: 258
Joined: 5 Mar 2014, 05:35

Re: Elden Ring

Post by Quackers »

TG wrote: 17 Mar 2022, 10:24 Nimic, jocurile open world sunt mișto. Dar pentru mine manifestarea "recentă" (post Skyrim adică) a acestui tip de joc e grețoasă și nu reușeste decât să tragă în jos. Elden Ring se încadrează, dar din fericire compensează cu vârf și îndesat prin altele.
Separ mental cumva jocuri sandbox de open world. Open world pentru mine implica o progresivitate de MMO jucat single player, unde numarul si cantitatea conteaza si totul adauga 1% spre ceva. Sandbox implica o structura relativ uniforma dar plina cu cacaturi pe care poti sa le faci si rewards care nu sunt neaparat incrementale ca putere. Elden Ring e usor pe la jumatate, dar bate mai mult spre sandbox. Degeaba faci 12 dungeonuri si culegi 12 arme melee daca tu nu le folosesti sau iti plac. Dar din alea 12, pentru cineva, a 4-a aia cu Dex ar fi foarte misto si i-ar place. Ai niste progresie si in Elden Ring, dar mi se pare un element relativ mai mic si mai putin important. Nu fac un dungeon pentru 1%, il fac pentru nici nu stiu ce item, si sa vad ce boss e la final. However, Elden Ring o ia usor pe copca cu 'open world' pe ultima treime, vorbit in review oleaca: viewtopic.php?p=122027

Dar mi se pare clar ca baietii au avut ceva dificultati in stretching-it-out pe final, la fel cum au avut cu boss battles uneori. "oh hey, e aceasi batalie numai ca nu e 1, sunt 2 crystalian bosses, oh stai, mai e un boss battle UNDE SUNT TREI''. Get the fuck out. Si sunt aceasi pe care i-ai batut afara numai ca cu mai mult HP. Si asta e cel mai mic exemplu ca ajungem la fucking Godskins care devin default copy paste mai incolo.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Elden Ring

Post by TG »

Înțeleg ce zici. Da, le poți separa și așa presupun, am și eu criteriile mele dar nu neapărat definite ca sandbox vs. open world.

Eu cred ca nici la jumătate nu sunt și m-am cam plictisit, singurul joc FS în care mi s-a întâmplat asta. E prea mare diferența de calitate între dungeon-urile legacy și restul jocului, apreciez că au schimbat formula dar combinața asta souls open world nu prea mă unge pe suflet. Nu-i bai că măcar ai libertatea să joci cum vrei, așa că voi încerca o abordare mai focused să văd cum merge. Dar e păcat pentru că în jocurile lor stăteam să explorez cât mai bine, iar acum mă simt pedepsit de plictiseală dacă fac asta.

Nu ajută nici lipsa totală de tensiune, mai bine puneau quick save în joc, pentru că sistemul cu grace points și statuete la fiecare 15m e mai iritant pentru mine. Prea multă lăbăreală tbqh. :lol:

Luptele cu 2x sau 3x inamici reciclați chiar nu mă deranjează așa tare, it's something to look forward to, chit că repetiția e nefericită. Asta e o limitare pe care o înțeleg în situația dată.

Ajung întotdeauna la aceeași concluzie: jocul era de 5 ori mai bun daca era de 3 ori mai mică harta.

Ah și după Sekiro care privind în urmă a fost chintesența a ce-mi place mie la FS, ER vine cu o abordare fix pe dos. Nasol de mine.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
Riael
Space Invader
Posts: 31
Joined: 5 Dec 2015, 10:39

Re: Elden Ring

Post by Riael »

Mahdi wrote: 20 Mar 2022, 14:56 Problema mea cu jocurile open world recente e că sunt prea mari;
Asta spun si eu de Elden Ring, imi e frica ca nu o sa apara DLC-uri, mi se pare lumea prea mare si contentul prea putin (specific arme/armura)

Dar holy shit tot e uimitor jocul, nu regret ca am dat 360 euro pe el.

Totusi sper sa primim o versiune SOTFS cu poate un final diferit, bosii dupa (early end-game)
Spoiler:
Fire Giant
imi par de o calitate foarte scazuta in comparatie cu unii bossi optionali.
User avatar
Quackers
Headless Kamikaze
Posts: 258
Joined: 5 Mar 2014, 05:35

Re: Elden Ring

Post by Quackers »

TG wrote: 30 Mar 2022, 13:26 Eu cred ca nici la jumătate nu sunt și m-am cam plictisit, singurul joc FS în care mi s-a întâmplat asta. E prea mare diferența de calitate între dungeon-urile legacy și restul jocului,
Dungeonurile legacy, castelele gen, mi s-au parut ok si cool. Foarte oldschool darksouls. Catacombele si minele, da, mi s-au parut foarte low grade.
TG wrote: 30 Mar 2022, 13:26 combinața asta souls open world nu prea mă unge pe suflet
So far cea mai mare bucurie tbh a fost nu per se open worldul si approach-ul de a juca in ceva open, cat linearitatea si ocolisurile de poteci. Dark Souls clasic, desi aveai zone si te puteai muta intre ele, de obicei erau cam hardlocked de bosi. Ce am apreciat cel mai mult la Elden Ring e ca puteai sa fuck off sa faci complet altceva daca gaseai un boss al dracu sau de care nu vroiai sa-ti bati capul.

Mi-ar fi placut un Elden Ring relativ linear, dar cu multe 'chicken lines', ca la mountainbiking. Content care totusi te da mai in fata, daca vrei sa faci altceva in loc sa dai la Margit pana borasti, chit ca eventual va trebui sa-l bati. Mi-a placut ca eu am ajuns pana in Altus Plateau inainte sa-l bat pe Godfrey. Si a durat foarte mult pana sa-mi dau seama ca exista un big fucking elevator la care accidental deja aveam cheile. :))

Alergatul pe harta de 'ooh ce e aici? dar ce e aici?' nu mi s-a parut neaparat ceva exciting ca obiective singulare. Dar imi placea sa gasesc un castelas sau o zona undeva cu chestii. Obiective mai dense si mai interesante decat un dragon sau un Somber stone spicuit ici-colo.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Elden Ring

Post by TG »

Quackers wrote: 31 Mar 2022, 19:26 Ce am apreciat cel mai mult la Elden Ring e ca puteai sa fuck off sa faci complet altceva daca gaseai un boss al dracu sau de care nu vroiai sa-ti bati capul.
Eh, eu nu. Prefer un design cât mai tight (heh) și deja mi se par suficiente rutele alternative posibile în jocurile precente. Am apreciat foarte mult abordarea anti-progresie din Sekiro (cu toate că și acolo aveai alternative). Unde scrie că dacă te joci 2 ore acum trebuie să progresezi în joc? Din punctul ăsta de vedere Elden Ring e ridicol de accesibil comparativ. Luptele în open world sunt practic nule, în aproape 60 de ore eu nu mi-am pierdut niciodată runele cu excepția situațiilor când am dat de un boss (și atunci că m-a mâncat). Mă rog, înțeleg că l-au deschis unei audiențe mai largi și probabil nici nu mă deranja prea tare dacă nu era formatul open world.

Ce-i drept, ideea asta cu dai de boss și te întorci mai puternic e prezentă des în jocuri care au thread-urile mai justificat încadrate la secțiunea asta. Însă pentru mine Elden Ring sau Dark Souls sunt RPG-uri mai mult ca să mai frecționeze frecția de multiplayer, nu sunt convins că sacrificarea acestor elemente ar face mai prost jocul single player. Mă atrage mai mult partea de "gauntlet" din ele și descifrarea lumii pe baza mediului înconjurător.

Quackers wrote: 31 Mar 2022, 19:26 So far cea mai mare bucurie tbh a fost nu per se open worldul si approach-ul de a juca in ceva open, cat linearitatea si ocolisurile de poteci. Dark Souls clasic, desi aveai zone si te puteai muta intre ele, de obicei erau cam hardlocked de bosi.
N-ar mai trebui să rantuiesc, că după mi se ia cheful să mă întorc la el și e totuși păcat. Dar ce-i aiurea este că după ce treci prin 2-3 zone "clasice", restul open world-ului pare că e mai degrabă un impediment prin care nu-ți mai dorești să treci ca să ajungi la următoarea zonă mișto. Heck, poate era mai bine să-l facă 50/50, open world 70 de ore, după care ia și suferă. :lol:
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Ferrrrrrrrrdinand
al IX-lea
Posts: 3303
Joined: 18 Sep 2016, 22:09

Re: Elden Ring

Post by Ferrrrrrrrrdinand »

User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Elden Ring

Post by TG »

"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Elden Ring

Post by Magicake »

E ok jocul.

Ce am apreciat (in no particular order):
1. E cel mai accesibil joc fromsoft de pana acum dpdv al dificultatii, ai cate optiuni vrei la dispozitie sa bati orice inamic, daca vrei sa le folosesti. Imi plac spirit summons, sunt un middle ground intre "bat bossii singur" si "bat bossii cu alti jucatori". Am avut un dragon priest build, nu am solo-at aproape nimic. Smooth sailing. Am summonat un jucator pentru Malenia, dupa 151 ore de joc, chiar nu mai aveam chef de asa ceva... Long game.
2. Desi am explorat cat de bine am putut, tot am ajuns sa gasesc zone mari si noi chiar si dupa 120 de ore de joc. E pretty cool.
3. Speaking of, cantitatea de content in jocul asta e I M E N S A. Reuseste si sa nu se simta (foarte) same-ish, comparativ cu alte open worlds. Evident exista exceptii *cough* bosii si catacombele repetate.
4. Grafica e super, directia artistica la fel. E its own thing, cred ca multi ani de acum o sa mentionez Elden Ring cand vine vorba de atmosfera si stil. Pentru mine doar Dark Souls 1 se mai incadreaza aici, din celelalte fromsoft games.
5. Cum s-a zis si mai sus, Legacy Dungeons sunt de departe partea cea mai buna din joc.

Ce nu am apreciat:
1. Am jucat jocul fara muzica, muzica din Limgrave era atat de banala si repetitiva incat la un moment dat cand eram frustrat din cauza unui boss am oprit-o de tot. Probabil ca am pierdut cateva boss themes care-s bune, dar din ce am mai vazut pe youtube, la capitolul roaming soundtracks, n-am pierdut nimic. Parca DS-urile stiau sa foloseasca muzica mai "cu cap", see DS 1. Anyways. Ma simt prost din cauza asta pentru ca sunt sigur ca s-a lucrat la muzica la fel de mult ca la restul jocului dar I just couldn't. Daca trebuia sa mai suport inca 30-40 de ore de muzica din Limgrave saream pe geam.
2. Faina viata pe PS4 Pro, unde jocul sta pe la 20 si ceva de fps :lol: Performanta poate fi descrisa cel mult ca "nu e chiar asa de deranjanta". Din ce am vazut, situatia e aceeasi si pe celelalte platforme.

Astea-s main things. Are o gramada de parti bune, si aproape niciuna nu isi are originea in faptul ca e open world. Isi merita notele primite? Daca o luam cat mai obiectiv, cel mai probabil nu. Totusi, eu as zice ca da, chiar si numai pentru ca e ceva cu adevarat diferit fata de restul pietei. Cel mai apropiat joc de Elden Ring mi se pare ca e Breath of the Wild. La fel ca Nintendo care au facut un open world dar in stilul lor, si fromsoft au facut un open world in stilul lor. Souls first, open world second. BotW mi s-a parut prea whimsical si nu a putut sa-mi capteze interesul prea mult, nu simt nici un fel de atractie pentru universul Zelda. Elden Ring e BotW-ul pentru mine :lol: So to speak.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Elden Ring

Post by Mahdi »

Eu am ajuns spre final, dar l-am tras puțin pe dreapta. Îl mai joc prin weekend dacă mai vine un prieten pe la mine la o bere. Mai râdem unul de altul, mai înjurăm.

Din păcate îl trage în jos dimensiunea, boala grea a tuturor open world-urilor din ultimul deceniu. Dar da, mi se pare peste restul pieței, fie și „doar” pentru legacy dungeons. BotW nu m-a prins nici pe mine, am tot zis că îi mai dau o șansă, dar încă nu am apucat.
REMEMBER CITADEL
Post Reply

Return to “Role Playing Games”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests