AutoQuest (Working Title)

Lucrezi la un joc și ai nevoie de ajutor? Ai făcut un joc și vrei părerea noastră?
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

AutoQuest (Working Title)

Post by Magicake »

Mi-a placut ideea gambit-urilor din FF XII asa ca am inceput acum ceva vreme sa lucrez la un prototip in care fac ceva similar. Am reluat recent lucrul la el si se contureaza chiar fain. So, am zis sa dau vestea, ca asa e traditia.
Spoiler for gambits in FF XII:
Gambits in FF sunt in esenta niste reguli pe care le scrii pentru personajele din party, care decid (incepand cu regula de sus) ce actiune sa indeplineasca in lupta in functie de conditiile specificate. Cred ca script-uri de genul existau si in... BG? Not sure.

Image
phpBB [video]


E o confruntare intre un party cu un knight, priest si sorceress vs o banda de skeleti cu specializari similare. S-ar putea sa fie dificil sa se inteleaga ce si cum dar in esenta, knight-ul se baga tare in ei, priest-ul healuieste si foloseste mana potions dupa caz (ori pe el ori pe party members), sorceress ori summoneaza, ori foloseste potiuni, ori arunca fireballs. Relativ similar pe partea skeletilor cu mentiunea ca ei au si un ranger si sunt zgarciti cu potiunile asa ca nu se ajuta reciproc cu ele.

Arata si se misca rough, so excuse that. Asset-urile sunt de pe store sau OGA. Combat-ul e momentan AI-only (i.e. nu poti controla selected hero direct), nu are mult content, dar ca si baza e destul de ok dezvoltat so far, pot deja sa adaug content nou cu o viteza decenta (de exemplu, spell-ul de summon spider, ceva 100% nou in joc, paianjenul in sine dar si conceptul de summoning si cum afecteaza combatul au fost adaugate in aprox. 1 hr)

Inca nu-s sigur cum ar arata si despre ce ar fi ca si joc real, dar parca nu l-as lasa asa. O sa continui sa adaug features la el si la update-uri majore postez aici. Poate iese ceva nice in final :-D

Pentru detalii mai tehnice, un vechi blog post: https://bogdanalexandru.github.io/posts ... part1.html
User avatar
ciolan
Headless Kamikaze
Posts: 375
Joined: 31 Mar 2014, 17:18

Re: RPG Prototype cu FF XII-style AI

Post by ciolan »

Cred ca script-uri de genul existau si in... BG? Not sure.
Sigur erau în BG2 (probabil și în primul). AI Scripts. Le puteai scrie și singur.

Tu vrei să faci un joc sau faci ceva experimente cu AI-ul ?
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: RPG Prototype cu FF XII-style AI

Post by Magicake »

Momentan e experiment, dar nu doar cu AI-ul. AI e relativ gata pentru majoritatea situatiilor non-exotice, doar pe la pathfinding mai e de lucru. Si ma rog, cooperative agents in lupte, gen sa se pozitioneze smart in functie de aliati, si altele mai speciale e.g. cand casteaza un wizard fire aura pe aliati sa se adune respectivii pe langa wizard, daca nu cumva ce fac momentan e mai important. Dar nu as investi efort pe partea asta daca nu as sti ca duc jocul undeva spre un release.

Mai e mult de lucru la GUI :lol: Hate that.

Ma gandeam sa incerc sa fac un mini-quest complet jucabil, si sa vad de acolo daca-l transform in altceva. Adica un satuc, un NPC friendly si doua sau trei lupte ca sa termini quest-ul.
User avatar
ciolan
Headless Kamikaze
Posts: 375
Joined: 31 Mar 2014, 17:18

Re: RPG Prototype cu FF XII-style AI

Post by ciolan »

dacă reușești să faci un Progress Quest 3D ești zeul meu :)
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: RPG Prototype cu FF XII-style AI

Post by ola small dickie »

ba ca mi-am adus aminte. mai tineti minte acum multi ani pe vechiul forum level froggy facuse, sa ma rog hosta sau ceva de genu, un rpg browser based , era un mmo cred, sau ceva unde intrasem si eu si cativa useri de pe forum si ne jucam acolo? mai tine minte cineva ceva legat de asta? amintirile sunt foarte vagi
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: RPG Prototype cu FF XII-style AI

Post by Magicake »

ciolan wrote: 18 Jul 2019, 12:11 dacă reușești să faci un Progress Quest 3D ești zeul meu :)
Tare ideea si nu vad de ce nu ar merge.

Forkuim si facem.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: RPG Prototype cu FF XII-style AI

Post by Mahdi »

Ar merge ideea asta și pe un „simulator” fantasy gen Dungeon Keeper sau Majesty, ca să ai mai multe opțiuni de control al „supușilor”, fără să faci chiar micromanagement cu fiecare din ei.
REMEMBER CITADEL
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: RPG Prototype cu FF XII-style AI

Post by Magicake »

Dat's really really hard, mai ceva ca un actual RPG gen FF sau BG. Would not attempt personally :lol:
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: RPG Prototype cu FF XII-style AI

Post by Magicake »

Super tare ideea cu PQ, I love this already :lol: Am bagat dragon knight-ul intr-un dungeoneering loop.
phpBB [video]

Omoara ce are in tile, looteaza stuff, eventual vinde ce are in oras, si descopera un tile nou.

Arata ca curu dar o sa arate mai bine soon.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: RPG Prototype cu FF XII-style AI

Post by Magicake »

Cine-ar fi crezut ca cea mai eficienta metoda de a imbunatati aspectul unui joc este adaugarea de vegetatie?

Multe modificari la aspect, imo incepe sa se simta ca un joc :-D Faza principala la asset-urile noi e ca sunt toate de pe opengameart, am facut razie la tot ce a venit de pe asset store. Lucru bun din doua motive: unu, personajele anterioare erau din ceva pack ieftin vai de el, a fost un chin sa le animez cum trebuie. Cu astea (colac peste pupaza, gratuite) e lux. Doi, daca vreau sa pun jocul pe github, acum pot fara probleme cu licentele.

Ca sa fie lumea la zi cu story-ul jocului, Bob Cavaleru' Dragonilor si-a dat demisia. Ceilalti membri din party sunt MIA. In locul lor a venit Bob cel Cinstit, inarmat cu un ciocanoi, numai bun de rupt scheletii ambulanti din Padurea Craniilor (pentru ca singurele decoratiuni pana acum sunt niste ierburi si un craniu, but it fits). Din ceva motiv toti scheletii arunca scuturi cand mor, desi nu folosesc asa ceva. Nu conteaza, daca se vinde, e bun.

Avem actual gold acum, si XP si level ups — grind-ability is almost a thing.

Actiunea close-up incepe la 1:50, aproape ca mirosi oasele sparte de Ciocanul Dreptatii, de neratat!!!

phpBB [video]


Folosesc ShareX pentru recording, nu e prea grozav la capitolul culori. In video culorile sunt foarte spalacite, in realitate sunt mult mai vii. Pacat, pentru ca diferenta e majora la impresie vizuala, dar habar n-am ce alt tool sa folosesc care sa ma lase sa inregistrez asa rapid/simplu ca ShareX :-(

Screen cu actual colors:
Image

P.S. imi place cum Youtube a ales cel mai dinamic moment din video ca thumbnail, cu scheletul care se pregateste sa primeasca un ciocan al dreptatii in mecla:
Image

Zvonurile cum ca moare si arunca loot si ca impresia initiala e doar o coincidenta sunt nefondate.

Good job, Google AI.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: RPG Prototype cu FF XII-style AI

Post by Magicake »

O sa merg cu un nivel mai sus ca PQ si o sa includ skills gen fishing si woodcutting ca in RS. Ca sa te uiti la avatarul tau cum pescuieste ca sa faca lvl 99 fishing.

Cu fake other players si chat system pentru meme gen

Image

O gramada de potential in genu asta de joc o data ce ai o lume simulata. Asta e noul meu raison d'être.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: RPG Prototype cu FF XII-style AI

Post by Magicake »

Image
Image

There's a proper loop now, am introdus fetch quests pentru item-uri generate random (momentan doar vreo 3 nume sunt posibile), "jucatorul" primeste fetch quests, merge in dungeon proaspat generat, omoara pana gaseste item-ul, se intoarce si preda quest-ul, repeat forever.

Nu e craciunul, cutia de cadou a fost singura chestie apropiata de "generic loot" pe care am gasit-o pe OGA :lol:

Avem si cateva sunete acum, pe langa modificari de UI, ca sa intre pe tematica MMO/hack and slash.

Next up: kill X enemies quests, kill boss quests si alte chestii interesante in dungeons (de ex, chests).
Daca tot am bagat speech bubbles, poate fac un fake other player care sa apara randomly in dungeons si sa faca ceva stereotipically MMO player.


Daca vrea cineva sa incerce jocul, am uploadat ultimul build aici (26MB): https://www.dropbox.com/s/5ffqzpf1dxi0g ... s.zip?dl=0
Butonul de download e undeva in dreapta sus, nu stiu de ce dropbox insista sa faca preview in felul asta.

Ar trebui sa poata sa mearga la infinit. Decat daca nu cumva se nimeresc jucatorul si un schelet fix in pozitiile in care intra in path recalculation loop, pentru ca partea aia e naspa facuta momentan. Asta se intampla foarte rar. Si cand se intampla e funny, anyway.
Alt + F4 pentru iesire daca e fullscreen.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: RPG Prototype cu FF XII-style AI

Post by Magicake »

E prea tare cand se misca fake players pe langa tine in dungeons :lol:

Image
Image

Abia astept sa-i fac sa interactioneze si in alt fel decat sa stea si sa se uite. Fake players are gonna be amazing.

Build link pentru latest, cu roaming players si kill X enemies type quests in plus: https://www.dropbox.com/s/3yiesojz7grdk ... ds.7z?dl=0

Si cu asta promit ca nu mai postez news cel putin doua zile :lol:
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: AutoQuest (Working Title)

Post by Magicake »

Change of plans, e super sa vad fake players doing stuff dar mi se pare boring sa te uiti doar. Cu tot respectul pentru PQ, I gotta do sth too.

So, best of both worlds. Fake players sa-si duca viata de MMO players simulati, si jucatorii reali sa manipuleze lumea. Un MMO tycoon if you like, unde jucatorul modeleaza dungeons, zone de skilling, organizeaza PvP battles, face admin work and whatever the heck else apare intre timp. Si overall are grija de simsii lui. Sau denumirea pe care o vor avea. Nu stiu sa fi incercat cineva sa faca asa ceva pana acum, I'll do it.

Updates:
Jucatorii simulati pot acum sa parcurga dungeons cu forme arbitrare. Which means...

USER GENERATED DUNGEONS
phpBB [video]


Image

In alte stiri, am bagat fire mages inapoi, avem kill boss quests acum, level ups influenteaza stats, si Bob stie sa casteze heal si ia in considerare si mana potions. Si o droaie de alte modificari minore, multe la editor pentru a creste viteza de development.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: AutoQuest (Working Title)

Post by Magicake »

Personajele au acum rutine in-town, relativ similare cu cele din combat dar care o sa fie din ce in ce mai diferite pe masura ce se avanseaza cu development-ul :-D

Pentru inceput Bob se intoarce din dungeon cu quest-ul gata dar si cu o gramada de carne luata de pe cine stie ce creaturi. Ia quest reward si decide sa incerce niste cooking, 'cause why not. Apoi continua cu usual questing routine.

phpBB [video]


Bob o sa aiba curand si un alt partener pe "server", care va sta mai mult prin oras si va cumpara ingredientele vandute de Bob, pentru propriul training. Apoi inca unul pentru partying up!

Am inceput sa adaug si conceptul de personalitate pentru personaje, aceasta urmand sa decida cam toata activitatea jucatorilor.

Pentru inceput e folosita intr-o situatie cam banala, si anume daca un personaj va vinde un item sau nu (de ex, hoarders vor tine cu dintii de orice obiect relativ interesant, pe cand altii mai pragmatici vor vinde tot ce nu le e necesar).

Equipment va fi influentat de personalitate also, un efficiency oriented player va minmaxa echipamentul, pe cand un fashionista-like player va cauta mereu sa poarte seturi complete indiferent de stats.

O sa fie si lifetime goals, similare cu cele din The Sims. Daca un jucator va avea lifetime goal de master chef, poti sa fii sigur ca se va axa pe cooking skills si-si va echipa chef costume oricand e posibil :-D

In other news, the spider is back, sub forma de boss mai ales. Hopefully o sa gasesc niste assets de panza de paianjen gratis/ieftine ca sa fac un nou tip de dungeon tematic, spider forest.
Image
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: AutoQuest (Working Title)

Post by Magicake »

Pătrunjelu' wrote: 24 Jul 2019, 01:10 Bob o sa aiba curand si un alt partener pe "server", care va sta mai mult prin oras si va cumpara ingredientele vandute de Bob, pentru propriul training.
There he is, Escoffier the Chef :lol:
phpBB [video]


Roaming prin oras pana cand devine disponibil raw meat la store, apoi cumpara, gateste, vinde rezultatul. Carnea e adusa de Bob.

Pauza again pentru 2 zile now.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: AutoQuest (Working Title)

Post by Magicake »

We're gettin' there.
phpBB [video]


Am furat ideea cu thoughts (tabelul de jos, stanga) din RCT (parca). Se potriveste prea bine aici. Sunt si easter eggs acolo (deja), dar nu se vad :lol: Video-ul cred ca vorbeste de la sine cand vine vorba de modificari.

Sper sa pot reveni weekend-ul asta inspre final cu un build jucabil cu un scop anume, cat de cat "polished". It's gonna be cool.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: AutoQuest (Working Title)

Post by Mahdi »

Încet-încet te apropii de ce ziceam mai sus. :D

Mișto.
REMEMBER CITADEL
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: AutoQuest (Working Title)

Post by Magicake »

Asa e, aparent :lol: Rectific atunci, would attempt.

Nu am prea dat detalii tehnice in thread (ce-i drept e totul super early), dar pentru cei interesati, un interesting tidbit ar fi pathfinding-ul. Lumea din fundal (vazuta din editorul Unity) arata mai degraba asa:

Image

Fiecare zona pe care pot umbla personaje are un astfel de grid, iar obiectele prin care nu se poate trece pur si simplu taie bucati din grid. Sferele rosii (mai putin cea mare de jos, cu sagetile iesind din ea — aia e originea grid-ului) sunt grupate cate 8 (varfurile unui paraleliped), si reprezinta o zona non-walkable — una sau mai multe per obiect (de exemplu, poarta are 2, stanga si dreapta, pentru a permite trecerea prin mijloc a personajelor). Momentan dimensiunile pe verticala nu folosesc la nimic (nu exista jumping si nici nivele suprapuse), deci din cele 8 varfuri sunt folosite doar 4 (baza).

Algoritmul general de pathfinding este A*.

In mod normal pathfinding-ul pe grid este augmentat de local avoidance/steering behaviors, pentru a rezolva cazuri precum personaje care se intersecteaza unele cu altele, dar in acest moment am oprit toate coliziunile personajelor intre ele, pentru a accelera development-ul — se pot rezolva astea si mai tarziu.

Grid-ul are o dimensiune initiala WxH (width si height), ceea ce inseamna ca are W*H casute. Daca e nevoie de movement mai precis pe langa obiecte (si *ahem*, nu exista nimic local anything implementat), se pot face subdiviziuni, astfel impartind fiecare casuta in mai multe sub-casute. In imaginea de sus fiecare e subdivizata in 4 sub-casute (fiecare sfera albastra e mijlocul unei sub-casute).
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: AutoQuest (Working Title)

Post by Magicake »

Worked hard on buildings, reparat cateva bug-uri importante la grid si pathfinding, hopefully nu se strica nimic prea curand :lol: E fun sa pui lucruri prin oras, abia astept sa mai adaug extra buildings si features.

Am pastrat drop-ul de oase din RuneScape ca e misto (fiecare inamic cu schelet dropeaza oase, basically), dar in loc sa le ingroape, "jucatorii" le ofera la altare pentru XP in plus.

Image

Habar n-am cum ar trebui jucatorul real sa faca bani (coltul din stanga sus), dar momentan am pus TVA 20% pe fiecare tranzactie la general store, deci isi ia banii din cumparari si vanzari facute de game characters ("players").
Post Reply

Return to “Proiecte personale”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests