Warhammer 40.000: Darktide

Discuții axate pe jocurile ce ne pun nervii și reflexele la încercare.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by Waaagh! »

Anyhow, poate ar fi bine sa lamuresc lucurile si sa-i scot succint din bezna ignorantei pe cei care nu pricep despre ce e vorba cu acest Vermintide/Darktide.

Marele defect al lui Vermintide e ca jocul propriu-zis nu incepe pana nu atingi dificultatea maxima, iar ca sa ajungi acolo trebuie sa treci printr-o tarasenie destul de grindy si foarte plicticoasa. Evident ca cine l-a jucat 5 ore sau e vreun campion de cariera (Champion e dificultatea unde o freaca toti scrub-lorzii care n-au cojonesul sa intre in liga mare) rateaza complet subiectul si ramane cu o impresie deformata despre joc.

Atunci cand e jucat pe bune, Vermintide devine extrem de tactic. Daca pana la acel punct e un simulator de tinut apasat W si clickuit butonul stang al mouseului, deodata devin foarte relevante aspecte precum:

1. Pozitionarea pentru o confruntare, in general fiind de preferat o locatie de unde se pot controla directiile din care ataca inamicii si exista si un plan de evacuare in caz ca situatia se intoarce cu tzitzele'n sus.

2. Miscarea si jocul de glezne din timpul confruntarii, abilitatea de a folosi geometria hartii pentru a stabili circuite de kiting atunci cand nu avem DPSul necesar pentru a mentine o pozitie statica.

3. Felul in care temporizam parcurgerea hartii, care vine o data cu experienta de joc. Trebuie stiut cand e ok sa apasam tare de tot tasta W si cand e cazul sa tragem frana de mana.

4. Actually knowing how the fuck to use your melee weapons. Armele au o gramada de tehnici care nu-si au rostul cand totul se rezolva din left-clicking ca in Diablo, dar lucrul asta nu mai tine in jocul pe bune. Trebuie stiut ce fel de lanturi de atacuri sunt potrivite pentru diversi inamici, pentru ca ce tine in cazul unei hoarde de soricei dasculti si hamesiti nu mai merge cand o banda de sobolani negri incastrati in armura si cu halebarde imense ne imping de colo-colo. Jocul pedepseste destul de dur atacurile la momente inoportune si rasplateste precizia in executie, in special loviturile la cap. O buna parte din "skillul" necesar in Vermintide tine de executarea loviturilor la cap, lucru care nu e neaparat banal de la o situatie la alta.

5. Actually knowing how the fuck to use your ranged weapons. La fel ca mai sus, majoritatea armelor de foc rasplatesc tirul la cap si nu sunt eficiente daca bubuim in plin ca'n Serious Sam. Ori trebuie intelese o gramada de lucruri acolo, de la unde sa te pozitionezi relativ la restul grupului ca sa fii acoperit, pana la chestii foarte fine gen punctele unde tinte periculoase obisnuiesc sa apara, cum au obiceiul sa se miste ca sa poti prezice unde o sa le fie capul si asa mai departe. O buna parte din divertisment vine de la smiorcaitii cu tinta unui cartof copt care nu-s in stare sa nimereasca sobolanul cat carul care goneste spre ei in linie dreapta, dupa care sunt transformati in clatite si se plang ca jocul e prea greu.

6. Actually playing like a fucking team. Daca patru campioni se avanta ca vitejii in marea de soricei, o sa-si ia atata WWI-ul aruncata cu bolta din varful dealului de catre un sobolan schizofrenic. Cu aceeasi, daca patru campioni scot toti pustile ca sa traga dupa sobolanul cauza, in secunda urmatoare sunt toti culcati la pamant, urland ca disperatii in timp ce soriceii ii impug din toate pozitiile.

Toate astea ridica extrem de sus plafonul pentru Vermintide. Oamenii pasionati invata lucruri noi dupa sute sau chiar mii de ore de joc. Nu prea ajungi niciodata la punctul la care esti prea bun pentru provocarile pe care le poate oferi, nu fara o investitie absolut masiva de timp si pasiune. Speranta acum e ca'n grimdarkul 40K lucrurile de mai sus vor fi si mai bine nuantate.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by ola small dickie »

Da te ai suparat putin
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by Waaagh! »

Chiar deloc, dar ma pasioneaza subiectul.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2015
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by juve3332 »

N-am jucat nimic din toate astea si o sa iau de bun tot ce zice Waaagh, dar ma chinuie urmatoarea intrebare de principiu. De ce mama naibii nu este disponibil ultimul nivel de dificultate de la inceput si trebuie sa treci prin n alte parcurgeri ale jocului pentru a ajunge la aceea in care straluceste cu adevarat? Nu spun ca acelea sa fie absente, nici macar sa nu existe cateva limitari de ordin practic pentru a te simti cat de cat in largul tau pe ultimul nivel de dificultate, dar sa trebuiasca sa o tii pe grind plictisitor un numar aproape infinit de ore ca sa ajungi la miez mi se pare pur si simplu gresit. Jocul ar trebui sa te lase pe tine sa decizi cand esti suficient de versat pentru a primi botezul Ultra-Violence.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by Waaagh! »

Intru totul de acord cu juve. Motivul pentru care am efectuat cu greu tranzitia de la Vermintide 1 la 2 a tinut tocmai de faptul ca miile de ore din primul joc au fost sterse cu buretele si a trebuit s-o iau de la capat ca toti scrubii, sa fac iar level-up peste level-up, sa adun echipament si sa cresc in putere. Pentru mine a fost un grind relativ scurt ca intelegeam foarte bine jocul, dar tot mi-a luat niste zeci de fucking ore pana sa pot sa ma bucur de experienta dorita, la care indraznesc sa spun ca ar fi trebuit sa am acces de la bun inceput. Sigur ca pentru nou-veniti e un proces necesar de invatare.

Expansion-packul Winds of Magic a venit cu un nivel de dificultate suplimentar, ce a avut parte de o mini-revolta destul de distractiva, cand si cei mai ferventi yesmeni ai developerilor au turbat in momentul in care au vazut ca nu pot sari in el din prima, ci ca trebuie sa-si dovedeasca din nou iscusinta terminand cele 4 harti cu boss fights pe dificultatea anterioara. Initial trebuia facut si un level up de vreo 5 ori ca sa avem accces la skilluri care pana atunci fusesera accesibile la level-capul anterior. Parca le-am scris si eu atunci, sugerandu-le sa nu-si mai trateze chiar toti consumatorii ca ultimii retarzi. :lol:

Mega-revolutia a fost legata de noul mod de joc, o combinatie destul de nefericita dintre interpretarea lor asupra rifturilor din Diablo 3 + gameplay de Dark Souls adaptat la un co-op survival cu hoarde si minuni. Modul asta trebuia sa aiba leaderboards si o structura sezoniera, la fiecare resetare tot poporul trebuind sa reia absolut totul de la 0 (level up separat pentru acest mod de joc, cu tot cu echipament separat si asa mai departe). „Criminal” e singurul cuvant care poate sa descrie grindul care ar fi fost implicat. Vorbim de zeci sau chiar sute de ore care ar fi fost necesare pentru a acumula suficiente resurse ca sa facem level-up si sa echipam un singur personaj din 15 cu un set de arme. Daca doream alt personaj sau alt set de arme, ia-o de la capat. Din fericire, internetul a vuit atat de tare ca au dat inapoi si au relaxat masiv grindul, dar tot e de bezna mintii ca a putut sa le trazneasca prin cap asa ceva. Nu mi-e clar cat de rupt de comunitate, de realitatea imediata si de implacabila scurgere a timpului trebuie sa fii ca sa faci asa ceva.

Desigur, au si ei niste argumente, cel putin in restrangerea acesului la niveluri de dificultate ridicata. E un joc co-op, nu vrei sa deschizi un lobby pe Cataclysm si sa-ti intre 3 puleti de level 1 cu arme de stoc si care te intampina cu mesajul „hi, I'm new”, dar cred ca se puteau gasi solutii pentru veterani.

In orice caz, intr-o buna zi o sa va distrez cu reviewul si istoria acestor jocuri, presupunand ca vom atinge nivelul de spiritualitate necesar pentru a rade despre lucruri care altfel ar fi de plans. :lol:
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by Waaagh! »

phpBB [video]


Looks kewl enough in concept. Parca totusi e cam choppy si au ratat din farmecul pe care-l imprimau altadata. Probabil ca inca e intr-o faza de development mai timpurie decat vor sa lase de inteles. Bine ca n-au bagat niste aaauri led zeppeliene pe coloana sonoara.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
DANiel
Hammer Haunt
Posts: 1798
Joined: 4 Mar 2014, 00:20
Location: Bucuresti

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by DANiel »

phpBB [video]
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2015
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by juve3332 »

Puteau gasi si ei un nume mai de rezonanta.
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by tnt »

Waaagh! wrote: 11 Dec 2020, 07:42 Parca totusi e cam choppy
Asa par toate jocurile 40K
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by Waaagh! »

juve3332 wrote: 11 Dec 2020, 11:54 Puteau gasi si ei un nume mai de rezonanta.
Cred ca astea cu "Tide" in coada au devenit un brand de-al lor.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2015
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by juve3332 »

Da, dar Vermintide suna intr-un fel, Darktide e banal ca naiba.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by Waaagh! »

Poate ar trebui mentionat ca Vermintide e o chestie mai veche, scoasa din lore. Ceva sarbatoare sobolaneasca. Dar i-a facut bogati si probabil vor sa ramana un element de identificare. Nu stiu ca Darktide sa aiba vreo semnificatie aparte; probabil spera sa adune clienti pentru ca e "Tide" si 40K.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2015
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by juve3332 »

As juca un Juvetide, de exemplu.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by Waaagh! »

Cam de past century activitatea aia. Plictiseala sinistra pana cand trage careva un colțescu, dar chiar si atunci tine putin hazul.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2015
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by juve3332 »

Hihihihihi, vad ca esti nedus prin galerie.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by Waaagh! »

Pfft, stiu cantece de care nici n-ai auzit.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by Cristan »

Am ascultat scandările galeriilor din umerii lui Orion. Am privit torțele arzând în întunericul arenei, lângă poarta lui Tannhäuser.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by Waaagh! »

Dupa ce fotbalistii au deturnat suficient topicul, e vremea unor analize glorioase, de la experti:

phpBB [video]

phpBB [video]
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by Mahdi »

phpBB [video]
REMEMBER CITADEL
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3048
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Warhammer 40.000: Darktide

Post by MC »

Can't wait. Mi-a placut mult Vermintide 2
Post Reply

Return to “Action”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests