Pe scurt, ar trebui să prezentăm 100 de jocuri, cu o scurtă descriere la fiecare, cu excepția câtorva pe care o să le dezvoltăm puțin mai mult (ex: fiecare al 10-lea joc). Și nu, nu e nevoie să aibă legătură cu profilul revistei, nu cred că am avea atât de multe jocuri despre care să scriem.
Și, fiind atât de mare, dar și un subiect atât de generos, am putea să-l facem împreună, cu colaborarea a cât mai multor membri ai comunității. Doar avem atâtea game drafturi la activ.
Conceptul și structura articolului sunt încă în discuții - le-am propus câteva variante - dar cum termenul limită e 20 septembrie ar trebui să începem să lucrăm la el, pentru că altfel nu am avea timp să-l terminăm. Așa că am ales o variantă care atinge în bună parte toate propunerile pe care le-am făcut și am putea să-i dăm drumul. Dacă se va întâmpla să nu fie potrivit pentru revistă (e posibil) îl publicăm la noi pe site, nu e nicio problemă.
Articolul final o să apară pe 6 pagini în revistă, deci undeva între 9000-15000 de caractere, în funcție și de câte imagini o să punem.
Așadar, articolul. O să avem o listă cronologică, împărțită pe decenii, care să acopere toată istoria jocurilor. N-o să reluăm neapărat eternele borne pe care le știe toată lumea și care au acum mai mult semnificație istorică (Tetris, Mario, Zelda), dar o să le menționăm într-o scurtă introducere la fiecare deceniu. Iar lista efectivă o să cuprindă jocurile care sunt Best Of pentru perioadă și care ne plac nouă aici (ceva ce am alege la un draft), cu accent pe jocurile care ar fi distractiv de jucat și azi. Și o să rămână să ne reprezinte ca comunitate, mai ales una cu vechime cum ne prezentăm.
Cum ne organizăm?
Mai întâi, o să spargem lista pe decenii pe care o să le tratăm individual, în câte un thread dedicat: ante-90, 90-99, 2000-10, 2010-2019. Da, 2020 e pe dinafară, o să-l tratăm pe scurt în paragraful de final al articolului.
Propunerile de jocuri o să vină de la membrii forumului sau culese din drafturile vechi. Ca să meargă mai repede și mai bine, ar fi bine dacă s-ar găsi câțiva voluntari care să se ocupe de câte un deceniu întreg. Prin „ocupat” nu mă refer să scrie tot, ci doar un paragraf introductiv pentru perioada respectivă, care să enumere momentele importante din industrie (ex: primul joc 3D, prima strategie, prima placă grafică cu accelerare 3D) și titlurile importante din punct de vedere istoric. Plus să coordoneze culegerea materialului aferent:
- să facă o listă inițială de 10-30 jocuri (cu tot cu descriere, dacă sunt scoase din drafturi, acolo unde există)
- să adune propunerile noi de jocuri și să editeze descrierile unde e cazul
- să aleagă ce jocuri ar trebui scoase în evidență cu o descriere mai mare
Remunerație și drepturi de autor
Ca să fie clar și să preîntâmpinăm discuții ulterioare: scrierea textelor pentru descrierea jocurilor este voluntară, deci dacă contribuiți la articol înseamnă că înțelegeți că NU sunt remunerate textele și de asemenea că textele vor apărea și în revista Știință & Tehnică (iar apoi și pe site la noi). De asemenea, nici preluarea textelor din drafturi nu se va face fără acordul explicit al autorilor în threadul corespunzător. Dacă nu dăm de ei sau nu își dau acceptul, o să compunem descrieri noi.
De asemenea, textele vor fi semnate la sfarșit, cu pseudonimul de pe forum, sau, dacă preferați, cu numele real (discutăm în privat despre asta). În funcție de cât de mare va fi articolul, probabil că în revistă semnătura de la fiecare text va consta doar din inițiale, iar la sfârșitul articolului va fi un paragraf în care vor fi enumerați contribuitorii cu numele întreg. Pe site vom pune numele întreg lângă fiecare text.
Alte considerente
- Deceniile nu au un număr fix de jocuri. Dacă nu avem ce include înainte de anii 90, băgăm mai puțin aici și mai mult în altă parte.
- Nu e un top, nu dezbatem dacă un joc trebuie pus pe o poziție superioară față de altul, ci doar o listă cu jocuri bune. Singurele discuții ar fi dacă un titlu merită inclus în articol în detrimentul altuia.
- Dacă vom avea situații în care avem prea multe jocuri, discutăm și eventual putem face un vot să hotărâm ce păstrăm și ce dăm afară.
- Nu ne facem griji de limită de caractere pentru articolul final. Da, trebuie să ne încadrăm în 4-6 pagini, dar dacă va fi nevoie mai scurtăm din descrieri până la limita de caractere pentru revistă, dar apoi vom publica articolul cu descrierile integrale la noi pe site.
- Cred că putem trata unele serii de jocuri unitar, mai ales dacă se încadrează în aceeași perioadă. (ex: seria Legacy of Kain)
Cam asta ar fi. Știu că nu e timp mult, dar așa au fost circumstanțele. Dacă nu reușim să ne încadrăm în termenul limită, nu-i problemă, rămâne să terminăm articolul doar pentru site-ul nostru. Dar eu zic că putem, dacă contribuie mai multă lume. Să încercăm să avem listele gata până la sfârșitul săptămânii și apoi să terminăm descrierile până la sfârșitul săptămânii următoare.
Până apare altcineva mai hotărât, persoana de contact pentru articolul ăsta o să fiu tot eu.
-----
Câteva linkuri utile:
History of video games
Video Game History și The History Of Gaming: An Evolving Community - împărțire pe momente istorice
Video Game History Timeline - împărțire pe decenii
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit: șezătoarea pentru descrierile jocurilor se întâmplă pe topicul dedicat