Starfield

Discuții axate pe jocurile RPG.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Starfield

Post by Mahdi »

REMEMBER CITADEL
User avatar
SnipeRulz
Headless Kamikaze
Posts: 428
Joined: 31 Mar 2014, 19:34

Re: Starfield

Post by SnipeRulz »

No man's Skyrim
phpBB [media]
User avatar
sleepknot
Headcrab
Posts: 99
Joined: 26 Nov 2019, 17:44

Re: Starfield

Post by sleepknot »

Ca un obsedat de TES si Fallout, am fost usor dezamagit de trailer. Cred ca vor trece 4-5 ani de modding pana cand open world-ul sa aibe continut pe masura viziunii. 1000 de planete generate procedural nu-mi suna bine pentru un joc Bethesda. Sper totusi factiunile si questurile sa fie suficient de stufoase incat sa ofere RP value
"Where there are no gods, there are ghosts" - Novalis
User avatar
reV
Pig Cop
Posts: 604
Joined: 2 Mar 2014, 15:53
Location: Republica Bananiera Romania
Contact:

Re: Starfield

Post by reV »

sleepknot wrote: 17 Jun 2022, 15:30 Ca un obsedat de TES si Fallout, am fost usor dezamagit de trailer. Cred ca vor trece 4-5 ani de modding pana cand open world-ul sa aibe continut pe masura viziunii. 1000 de planete generate procedural nu-mi suna bine pentru un joc Bethesda. Sper totusi factiunile si questurile sa fie suficient de stufoase incat sa ofere RP value
more randomness for more bugs. 150% Bethesda.
zme-ul » Tue Jun 17, 2014 3:16 am wrote:daca mai ajunge vreodata Romania in Campionat Mondial, alerg in curu' gol prin Crang :D
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Starfield

Post by Mahdi »

Eh, e cam ce mă așteptam de la Bethesda. Arată bine, dar cam soulless, la fel ca majoritatea producțiilor lor.

Nu mă aștept ca „1000 de planete generate procedural” să se traducă în ceva radical diferit pentru abordarea Bethesda. O să fie niște core planets lucrate mai manual, iar cele generate procedural o să fie conținutul ăla de umplutură copy/paste care era și în celelalte jocuri ale lor.

Sunt curios dacă o să fie la fel de ușor și accesibil moddingul, jocul pare să aibă ceva mai multe sisteme care trebuie să fie modabile.
REMEMBER CITADEL
User avatar
reV
Pig Cop
Posts: 604
Joined: 2 Mar 2014, 15:53
Location: Republica Bananiera Romania
Contact:

Re: Starfield

Post by reV »

Mahdi wrote: 17 Jun 2022, 23:45 Eh, e cam ce mă așteptam de la Bethesda. Arată bine, dar cam soulless, la fel ca majoritatea producțiilor lor.

Nu mă aștept ca „1000 de planete generate procedural” să se traducă în ceva radical diferit pentru abordarea Bethesda. O să fie niște core planets lucrate mai manual, iar cele generate procedural o să fie conținutul ăla de umplutură copy/paste care era și în celelalte jocuri ale lor.

Sunt curios dacă o să fie la fel de ușor și accesibil moddingul, jocul pare să aibă ceva mai multe sisteme care trebuie să fie modabile.
Din ce am inteles de pe la unu-altu (vezi Camel, FudgeMuppet etc), o sa fie cam paradis pentru modderi. Cam ca la orice titlu Bethesda, ma astept ca jocul sa fie mai mult mods decat ce face Beth. O sa fie interesant, oricum.
Pacat ca o sa asteptam un an pana apare, chiar daca nu o sa-l jucam. Cu TES VI in pre-production, abia in vreo 4 ani o sa-l vedem lansat. Si dupa aia ne auzim cu Fallout 5 prin 2032 (da, e confirmat ca o sa avem FO5, de Todd "IT JUST WORKS" Howard)
zme-ul » Tue Jun 17, 2014 3:16 am wrote:daca mai ajunge vreodata Romania in Campionat Mondial, alerg in curu' gol prin Crang :D
User avatar
joonior_bmf
Gravity e un film misto
Posts: 6539
Joined: 3 Mar 2014, 18:32
Contact:

Re: Starfield

Post by joonior_bmf »

User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6087
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Starfield

Post by Mahdi »

phpBB [video]
REMEMBER CITADEL
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3048
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Starfield

Post by MC »

Mi se pare mai interesant jocul dupa acest dev breakdown

phpBB [media]
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Starfield

Post by tnt »

Nimeni nu e deranjat de cat de geocentric e jocul?
User avatar
sleepknot
Headcrab
Posts: 99
Joined: 26 Nov 2019, 17:44

Re: Starfield

Post by sleepknot »

Sunt placut surprins de fiecare sistem in parte si ce posibilitati sunt, dar ceva imi spune ca jocul va ramane doar atat: potential. Nu vad cum toate sistemele (ship building, combat, crafting, outposts, factiuni) pot intearctiona intr-un mod insemnat fara o forma de macrosimulare. Fara gameplay emergent intre factiuni si o mini-economie care sa tina jucatorul in impas (macar ca in Stalker sau Mount and Blade), un joc de asemenea dimensiuni ajunge foarte repede inert si repetitiv indiferent de cate culori de apus are. Iar FO4 a arata ca outpost building si resource/crafting este 0/barat fara amenintari constante si mecanici de survival.

Ceea ce a facut si face jocurile Bethesda speciale este atentia pentru detaliu, posibilitate de a aborda creativ questurile; factiunile si increngatura straturilor de gameplay cu cele narative/culturale/politice/religioase etc. 1000 de planere generate aleator cu set-piece-uri de outposturi si bandit-camps copy-paste-uite mai degraba arata ca un Daggerfall meets No Man's Sky. Iar jocuri cu infinitati virtuale de continut erau ceva fascinant in anii 90, cand se depaseau limite tehnologice, nu acum. Randomess =/= personalitate.

Rezumand, pentru mine jocul pare sa aibe o criza de identitate: Ori este Bethesda-core cu focus pe interactivitate, naratiuni si environmental storytelling (imposibil intr-un joc generat), fie este Sim-core cu gameplay emergent, survival si economy-driven (mai potrivit pentru un space-sim). Incercandu-le pe ambele Bethesda risca sa nu reuseasca niciuna. Sper sa ma insel.
"Where there are no gods, there are ghosts" - Novalis
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1821
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Starfield

Post by tnt »

Cam pare sa le incerce pe ambele. Eu sunt dezamagit de faptul ca joci numai cu pamanteni, totul e colonizat de pamenteni, iar aliens par sa se gaseasca numai prin salbaticie in forma unor biete animale. Am ajuns sa fiu mai hyped pt jocul Star Wars de la Ubisoft.

In rest, deocamdata raman pe aceeasi linie cu ce a zis maestrul Kiloton anul trecut:

phpBB [video]
User avatar
sleepknot
Headcrab
Posts: 99
Joined: 26 Nov 2019, 17:44

Re: Starfield

Post by sleepknot »

"Where there are no gods, there are ghosts" - Novalis
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Starfield

Post by TG »

sleepknot wrote: 12 Jun 2023, 12:19 Ceea ce a facut si face jocurile Bethesda speciale este atentia pentru detaliu, posibilitate de a aborda creativ questurile; factiunile si increngatura straturilor de gameplay cu cele narative/culturale/politice/religioase etc
Nu știu unde vezi tu lucrurile astea în jocurile Bethesda recente, dar îți admir pozitivitatea. Am impresia că Starfield va fi la fel ca Skyrim pentru mine, câteva ore de plimbat (pentru că îmi place cum arată) apoi uninstall.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
sleepknot
Headcrab
Posts: 99
Joined: 26 Nov 2019, 17:44

Re: Starfield

Post by sleepknot »

TG wrote: 14 Jun 2023, 17:28 Nu știu unde vezi tu lucrurile astea în jocurile Bethesda recente, dar îți admir pozitivitatea. Am impresia că Starfield va fi la fel ca Skyrim pentru mine, câteva ore de plimbat (pentru că îmi place cum arată) apoi uninstall.
Datorita varietatii de build-uri, in Morrowind multe questuri pot fi facute dupa cum te duce capul: utilizand diferite scoli de magie, otravuri, charm spells, scrolluri, enrage, prin traderi, bribe, etc. Poti sa omori si fiecare NPC. In Oblivion si Skyrim questurile sunt mult mai railroaded, asa e; desi Oblivion are si el un grad fain de interactivitate.

Despre factiuni, si detalii eu nu cred ca poate fi dezbatut, nu exista open-world games "moderne" unde sa pot sa fac colectie de carti, artefacte si izmene magice enchantuite cu sufletele personajelor principale ca in TES

PS: Si eu am ignorat Skyrim cand a iesit, dar peste 5 ani am revenit cu 150 de moduri la bord si am avut o experienta senzationala. Stiu ca nu toata lumea ia moddingul in discutie; mie imi place foarte mult sa gasesc echilibrul dintre vanilla si feature-enhanced. Si da, trebuie sa fii putin fanboy TES si sa iti placa lumea/lore-ul, altfel efortul nu se sustine.
"Where there are no gods, there are ghosts" - Novalis
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Starfield

Post by TG »

Am exagerat, am jucat destul de mult Skyrim până să-l abandonez și am folosit zeci de moduri încă de la apariție. Sunt lucruri ce-mi plac la jocurile TES, inclusiv lore-ul, dar le găsesc a fi și jocuri foarte tâmpite din multe puncte de vedere. Dacă cu Oblivion nu m-am împăcat deloc, Skyrim a fost ceva mai sus pentru mine, în ciuda faptului că l-am criticat destul de mult.

Tocmai asta ar fi ideea mea, nu văd jocurile Bethesda speciale din acele puncte de vedere. Fără îndoială caracterul deschis și interactiv al lumii e cel mai mare avantaj, dar în rest nu știu ce să zic. Există varietate de build-uri dar extrem de puține misiuni cu un design măcar decent, în care aceste opțiuni să conteze. Post Morrowind accentul s-a pus pe superficialitate și cantitate, iar asta a contribuit la decăderea jocurilor open world, din punctul meu de vedere. Da, există multe chestii, dar asta nu înseamnă neapărat că există și substrat, mai degrabă multe prăjiturele ușor de consumat în 30-60 de minute.

Să menționezi ”increngatura straturilor de gameplay cu cele narative” mi se pare cam multișor, these are not the straturi we are looking for. Câte din misiunile sau poveștile din Skyrim nu se termină exact la fel? Câte din alegerile pe care le ai chiar duc la situații inedite sau au relevanță? Ce parte din joc există fără să fie declanșată fix de prezenta ta, fix la acel moment, întotdeauna? E amuzant, dar pare că Bethesda au jocul acolo undeva, gata făcut, apoi îl fac mai prost prin aportul lor, înainte să-l lanseze.

Că tot zici de modding, aș spune că ce face jocurile astea speciale e tocmai comunitatea și MOD-urile. E de-a dreptul de invidiat, din perspectiva altor RPG-uri care din păcate nu au acest avantaj. Cineva care joacă TES fără să ia modding-ul în discuție se joacă degeaba.

sleepknot wrote: 15 Jun 2023, 14:59 Despre factiuni, si detalii eu nu cred ca poate fi dezbatut, nu exista open-world games "moderne" unde sa pot sa fac colectie de carti, artefacte si izmene magice enchantuite cu sufletele personajelor principale ca in TES
Poate nu ca în TES, dar al naibii treabă că în toate jocurile open world moderne ai de făcut colecții. În curând o să facem colecții de colecții. S-a colectat dracului genul ăsta.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
sleepknot
Headcrab
Posts: 99
Joined: 26 Nov 2019, 17:44

Re: Starfield

Post by sleepknot »

TG wrote: 15 Jun 2023, 18:23 Că tot zici de modding, aș spune că ce face jocurile astea speciale e tocmai comunitatea și MOD-urile. E de-a dreptul de invidiat, din perspectiva altor RPG-uri care din păcate nu au acest avantaj.
Total de acord. Poate exagerez si eu in mod inerent; fiind oarecum tripat pe lore-ul seriei. A face potiuni intr-o ruina descoperita aleator pe calea catre a vorbit cu o zeitate Daedra, carand niste bunuri de contrabanda si facand si un asasinat politic intr-un oras vecin e destul de increnguros cata vreme tii in minte toate dimensiunile de roleplay si povestile care se expun reciproc. Dar da, intregul e mai mare decat suma partilor, si poate ca si imersiunea e un efort voit in functie de ce grad de "orbire" esti dispus sa pastrezi ca sa accepti disonanta ludo-narativa. Poate ca pentru mine, jucandu-le din 2001, jocurile Bethesda imi sunt "ca acasa".

Sper ca Starfield sa ofere macar un nou sandbox pentru modderi. Daca factiunile, art style-ul si "flavour"-ul vor fi iar suficient de puternice, creativitatea si implicarea fanilor va avea de ce se se lege. Daca nu, nimeni nu va fi interesat sa insufleteasca un univers mort (vezi Fallout 4 si cat de putin a reusit sa atraga comunitatea de modding; multi preferand sa modeze Morrowind sau New Vegas inclusiv azi).
TG wrote: 15 Jun 2023, 18:23 Poate nu ca în TES, dar al naibii treabă că în toate jocurile open world moderne ai de făcut colecții. În curând o să facem colecții de colecții. S-a colectat dracului genul ăsta.
Chestia cu achievements si introducerea de collectibles a la MMO in jocuri singleplayer imi repudiaza si mie. Ce voiam sa zic e ca in TES ai libertatea (cel putin in TES III) sa faci cam orice, inclusiv sa-ti faci sandale cu sufletul lui Dagoth Ur in ele pentru +5 Personality si alte tampenii. Ca poti sa faci colectie de furculite si carti in TES nu e un obiectiv, ci un indicator a cat de deschis este jocul catre roleplay. Si daca vrei, poti sa termini un playthrough doar ca un calugar drogat pe skooma in maieu cu fist-fighting care fura perne in numele unei zeitati obscure. N-am facut asta, dar faptul ca mai orice se poate in Morrowind face ca jocul sa aibe mai multa viata, cumva. Poate sunt eu nebun.
TG wrote: 15 Jun 2023, 18:23Post Morrowind accentul s-a pus pe superficialitate și cantitate, iar asta a contribuit la decăderea jocurilor open world, din punctul meu de vedere
Da, din momentul in care au mutat centrul de greutate de la lume/mecanici la jucator (level-scaling, streamline, cinematism LOTR, etc) seria a devenit din ce in ce mai mult o imitatie de cRPG. Si ca action-RPG, Oblivion, impreuna cu Assassin's Creed 1, au nascut, intr-adevar, cam tot genul modern de open-world. Sa speram ca devii o sa mai faca si ei post de dopamina altfel o sa jucam Gothic si Morrowind pana la pensie. Sunt curios Baldur's Gate 3 cum o sa iasa.
"Where there are no gods, there are ghosts" - Novalis
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Starfield

Post by TG »

sleepknot wrote: 16 Jun 2023, 15:26 intregul e mai mare decat suma partilor, si poate ca si imersiunea e un efort voit in functie de ce grad de "orbire" esti dispus sa pastrezi ca sa accepti disonanta ludo-narativa.
Cam așa da, chiar cred că am mai avut discuția asta cu cineva. În Skyrim (și altele, dar acum că suntem pe subiect) mi se pare că și se oferă foarte mult feedback și foarte ușor accesibil. Ai grafică, ai atmosferă, ai modele, mediu, etc. Dar trebui să-ți imaginezi destul de intensiv un tot unitar al acestor elemente și un rol pentru ele. În timp ce în Morrowind de exemplu, consistența e deja acolo și mai degrabă imaginația ta are rolul de a umple goluri estetice.

Ca idee, mi se pare mai ușor să-mi imaginez cerul într-un CRPG 2D și alte detalii de acest fel, decât să construiesc tot felul de intrigi și țeluri pentru o lume mai realistă dar goală.

Cam asta e și cu Starfield, mă atrage ideea și vreau să explorez în el, dar sunt sceptic că elementele de gameplay promise se vor rezuma la mai mult decât aceleași rutine cretine specifice genului.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
joonior_bmf
Gravity e un film misto
Posts: 6539
Joined: 3 Mar 2014, 18:32
Contact:

Re: Starfield

Post by joonior_bmf »

L-am inceput si eu azi. Pentru ca si asa nu am viata sociala. Va voi necaji peste cateva zile cu niscaiva capturi neinspirate. Sunt pe la inceput, dar am observat cateva chestii care poate vor ajuta pe cei ce nu au rabdare sa descopere singuri.

-veti fi encumbered des. foarte des. stamina se consuma mai rapid cand suteti encumbered. si nu veti putea sa faceti fast travel cu ghiozdanul plin. incercati sa fiti selectivi cu lootables. eu ma uit in general la raportul masa/valoare. fiecare va avea o limita acceptabila. chiar si asa, banuiesc ca nu va dura mult pana cand veti umple buzunarele. faceti uz de inventarul companionului. si cargo-ul navei. si chiar si asa, se vor umple rapid. be aware.

-e mai usor sa loot-ati (in romana suna cam incomod. "a jefui"? "a prada"?) cu scanner-ul pornit. se evidentiaza cu un highlight toate obiectele lootable. dar cu scanner-ul pornit nu puteti deschide usi, inclusiv cele de la lockers. da, containers in general merg. dar chiar si printre alea, sunt cateva care necesita sa iesiti din scanner. fiti atenti, sa nu treceti cu vederea posibile spoils.

-in scanner puteti vedea toate lootables, dar printre cele direct interactionabile nu se numara si credsticks (acele mini-devices cu bani pe ele). ca sa le luati, trebuie sa iesiti din scanner. e usor sa le ignorati, pt ca seamana cu cateva alte obiecte.

-daca sunteti la fel ca mine, mai curiosi din fire, veti intalni primul terrormorph (echivalentul Starfield-ian pentru deathclaws, mai mult sau mai putin) pe prima planeta explorabila (dupa ce primiti acces la nava). chiar si cu armele disponibile de la piratii pe care ii dovediti, e destul de greu sa invingi un terrormorph la nivelul relativ scazut cu care ajungi pe Kreet (undeva intre 2 si 4, poate). am avut noroc sa pot chees-ui dihania cu banalul mining cutter de la inceputul jocului. merita riscul, pentru ca primiti experienta considerabila (comparat cu majoritatea inamicilor). si va fi o lupta dificila, chiar daca va ascundeti in spatele robotului companion. aveti grija. are atacuri si melee, si ranged. ideal ar fi sa aveti si cateva medpacks.

-daca nu vreti sa irositi digipicks (lockpicks), recomand quicksaves inainte de lockpicking. pt ca daca gresiti si vreti sa iesiti pentru a incerca din nou, se consuma un pick de fiecare data.
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4657
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Starfield

Post by Magicake »

Jocul cum ti se pare?
Post Reply

Return to “Role Playing Games”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests