martie_2022

leftclickghinea.ro este site-ul lui Marius Ghinea

Moderator: Marius Ghinea

Post Reply
User avatar
Marius Ghinea
Headless Kamikaze
Posts: 283
Joined: 26 Mar 2014, 15:33

martie_2022

Post by Marius Ghinea »

Un articol care s-a vrut Review, dar care a ieșit pînă la urmă cît mai multe articole, pe subiecte aproape diferite. Iar asta pentru că este vorba despre Prey, System Shock-uri, Thief-uri și multe altele.
User avatar
Quackers
Headless Kamikaze
Posts: 258
Joined: 5 Mar 2014, 05:35

Re: martie_2022

Post by Quackers »

Great minds think alike.Fix zilele astea

https://www.escapistmagazine.com/why-wa ... nctuation/
User avatar
marvas
vrășmaș mârșav
Posts: 3661
Joined: 3 Mar 2014, 01:21

Re: martie_2022

Post by marvas »

Deterioratea armelor e unul dintre cele mai mari descurajari si pentru mine, ba mai mult nu imi place de nici un fel. E unicul motivul pentru care nu am dus mai departe The Legend of Zelda: Breath of the Wild, care de altfel ramane un joc excelent.
User avatar
marvas
vrășmaș mârșav
Posts: 3661
Joined: 3 Mar 2014, 01:21

Re: martie_2022

Post by marvas »

"fericire pe care ți-o oferă imensul spațiu de creativitate dintre ceea ce este și ceea ce am visat despre a fi"

bai ce bine le zice Ghinea. Asta e o traire pe care o am de mult timp, dar niciodata nu am stiut sa o descriu in cuvinte. Asta e magia jocurilor mai vechi pentru mine.
User avatar
Marius Ghinea
Headless Kamikaze
Posts: 283
Joined: 26 Mar 2014, 15:33

Re: martie_2022

Post by Marius Ghinea »

thx, marvas. :-)

Quackers, e interesant ce zice Yahtzee, are dreptate. și eu am dreptate, în felul meu. Yahtzee are o viziune care, în opinia mea (se poate să greșesc), este oarecum definitorie pentru majoritatea jucătorilor care se consideră consumatori de jocuri. ei așteaptă ca jocul să facă toată treaba, a jocului și dezvoltatorilor jocului să fie în întregime munca de a impresiona pe jucător, de a-l satisface, de a-l duce acolo și dincolo prin ceea ce jocul vrea să fie și să ofere.

viziunea mea a fost dintotdeauna aceea a coparticipantului, chiar complicelui, a celui care este partener activ la „înflorirea” către noi a jocului. eu cred că noi sîntem în egală măsură, prin ceea ce ne definește în particular ca individualități, făuritori de joc alături de dezvoltatori. avem o responsabilitate, o sensibilitate, o curiozitate, o sete și o dragoste care trebuie să ne pună la muncă în a crea jocul prin participarea noastră la el. de aceea, eu cred că îmi voi aminti Prey, spre deosebire de Yahtzee, pentru ceea ce am fost eu în joc și jocul în mine, în interplay-ul creator dintre mine și joc. eu nu pun problema dacă am ce să-mi amintesc despre Prey, precum Yahtzee, ci dacă eu am ce să-mi amintesc despre mine în Prey. și am. multe. intense.

într-un joc, înainte de toate, mi se pare important să exiști. să exiști tu așa cum ești tu. aceasta este, pentru mine, o parte importantă a oricărui joc. am existat cu prisosință în Prey, iar asta mi s-a datorat atît mie, cît și jocului care mi-a permis această existență de proprie conștiință, de individualitate, în materia lui. eu cred că sînt puține jocurile atît de slabe încît să nu-ți permită asta. și mai cred că responsabilitatea noastră în fața unui joc este foarte mare - responsabilitatea de a-i conferi din viața noastră, din suflul și sufletul nostru, de a-i porni prin noi înșine rotițele și resorturile care, de foarte multe ori, sînt acolo. noi sîntem suflet în sufletul jocurilor noastre.
User avatar
DreadWing
Headless Kamikaze
Posts: 277
Joined: 2 Mar 2014, 21:13

Re: martie_2022

Post by DreadWing »

Chapeau!

Constat, cu o doza de nostalgie, ca imi era mult mai usor sa fac acest lucru acum vreo 15-20 de ani :)
Nu reusesc sa pricep daca a devenit mai greu doar din cauza varstei (devenim, cumva, din ce in ce mai ancorati in realitatea vietii de adult?) sau daca e vorba de gradul de uzura cauzat de repetarea acelorasi idei sub forme similare.
User avatar
Cristan
Dremora Lord
Posts: 3696
Joined: 2 Mar 2014, 16:16
Contact:

Re: martie_2022

Post by Cristan »

Am prins azi un drum cu trenul și am găsit în sfârșit timpul să parcurg tot articolul. Lung, domne, dar frumos, m-a purtat pe cărări multe. Articolul ăsta, în special divagația despre jocurile vechi, mi-a adus în minte un citat care mi-a rămas întipărit dintr-o veche revistă Level, dar de la alt autor:
Claude wrote:Generația noastră a fost una dintre cele mai norocoase, aș putea spune. Am asistat la nașterea unei noi forme de divertisment, am crescut și evoluat o dată cu ea.
Nu sunt adeptul mândriei exacerbate gen "anii 90 cea mai frumoasă copilărie etc", dar chiar mă consider norocos că am prins perioada de tinerețe a jocurilor video.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3048
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: martie_2022

Post by MC »

Da, am fost destul de norocosi ca am prins inceputurile si am trait "pe viu" evolutia acestei forme de divertisment.
User avatar
Marius Ghinea
Headless Kamikaze
Posts: 283
Joined: 26 Mar 2014, 15:33

Re: martie_2022

Post by Marius Ghinea »

Domnilor, nu trebuie să ne rușinăm bucurîndu-ne de norocul nostru de a fi prins o asemenea epocă de început a jocurilor. Eu am prins începuturile metalelor grele și tare bine a fost. :-)
Post Reply

Return to “left click Ghinea”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests