aprilie_2024
Posted: 9 Apr 2024, 13:07
Pentru că încă de luna trecută intrasem în transă oarecum retro, am recidivat cu un nou joc făcut de mine: XORdenberg.
Jocuri vechi și noi · Forumul comunității LEVEL
https://forum.candaparerevista.ro/
Jocul este anume conceput in așa fel incit elementul de aleatoriu sa fie construit explicit chiar de catre jucatori. Dar, spre deosebire de rock, paper, scissors, unde absolut totul este aleatoriu in aceasta constructie, in XORdenberg decizia jucatorilor depinde de o configurație obiectivă exterioară - tabla de joc și regulile jocului - și de tendințele specifice fiecăruia în parte. într-o anumită măsură toate acestea ”contaminează” întîmplătorul în permanență, iar aleatorul este cu adevărat unul trucat, aparent, dar inevitabil. Faptul că jucătorii pot decide în privința aruncării zarului, dar după o poartă logică de tip XOR, creează un comutator ce permite sau nu manifestarea aleatoriului în a doua fază a turului - iarăși, într-un mod care depinde foarte mult de jucători, de modelele lor comportamentale, de psihic, de raspunsul la stres. Jocul este unul foarte simplu, dar dați-mi cel mai simplu lucru în existență și dau Universul de Pămînt cu el.Abnaxus wrote: 9 Apr 2024, 14:08 Interesant conceptul, trebuie să anticipezi mișcarea adversarului și mai este și adiția zarului la finalul fiecărei runde. Sunt curios cum se pretează la jucatul cu o altă persoană, din păcate nu am pe nimeni cu care să testez. Mă întreb dacă nu devine frustrant de aleatoriu la un moment dat sau chiar poți să contruiești strategii după ce înțelegi cum gândește oponentul.
Aștept și un joc care să nu fie multiplayer, acolo chiar aș putea să-l testez cu adevărat, deși știu că este mult mai greu de codat.
It goes without saying.dacă vreți vă pun la dispoziție codul sursă.
Abia acum m-am învrednicit să-l urc pe github:Jaunty wrote: 24 Apr 2024, 21:55It goes without saying.dacă vreți vă pun la dispoziție codul sursă.![]()