Page 1 of 4

Gaming Sales - Cifre si alte nebunii

Posted: 10 Jun 2014, 22:51
by reV
Sunt curios care-i strategia de marketing (sa-i zicem asa) a astora de la soni cand se decid sa faca jocuri cu exclusivitate pentru console. Oare cati oameni sunt dispusi sa dea $400 (sau cat o fi) pe o cutie (adica pe consola) doar ca sa joace o mana de jocuri (si prin asta ma refer la 3-4 mai promitatoare) cand multi dintre noi avem PC-uri care depasesc (sua pot depasi) cu usurinta performantele unei masini dedicate (la o fractiune de pret, daca luam in considerare si preturile relativ ridicole a unora dintre titluri, chiar si la cativa ani de la lansare).

On topic: jocul arata interesant, da' daca chiar vreau ceva in liniile lui, pot sa stau o zi sa caut mod-uri pentru Skyrim (de exemplu) si sa-l fac sa aiba acelasi feel (ma refer la gameplay/mecanici/stil grafic, nu la poveste), si asta nu m-ar costa mult mai putin (sa zicem ca nu am Skyrim, da' cu Steam Summer Sale pot sa-l iau la 10-ish EUR, fata de 50-60 EUR cat ar costa Bloodborne). Revenind la joc: dragut, dar nu destul cat sa investesc intr-o consola.

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 10 Jun 2014, 23:04
by zme-ul
reV » 10 Jun 2014, 21:51 wrote:Sunt curios care-i strategia de marketing (sa-i zicem asa) a astora de la soni cand se decid sa faca jocuri cu exclusivitate pentru console. Oare cati oameni sunt dispusi sa dea $400 (sau cat o fi) pe o cutie (adica pe consola) doar ca sa joace o mana de jocuri
pai ia sa vedem
luam ca prim exmplu TES5: Skyrim:
Image

alt exemplu, BF4, ca-i mai recent:
Image


The Sims e lider mondiar in vanzari de 14 ani de zile: http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=&p ... sults=1000 :?
si tu vrei ca Sony sa scoata pe jocuri pe PC :lol:

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 10 Jun 2014, 23:20
by reV
Eu vorbeam de exclusivitate.

Oricum, vad ca baza in ceea ce priveste consolele e America de Nord, unde, intr-adevar, oamenii isi permit sa investeasca $400, spre deosebire de Romania, unde multi nu au salariul de $400, ca sa nu mai vorbim de disponibilitatea de a cumpara consola si (eventual) jocurile. Inteleg ca pentru ei e vorba de profit, dar ma gandesc daca oare nu au mai mult de castigat (luand in considerare si pretul de dezvoltare/portare catre PC) daca nu trantesc si eticheta cu PS4 exclusive?

Eu unul nu as da Skyrim (PC) pe Skyrim (<insert console here>), tocmai din cauza ca varianta de PC imi ofera mult mai multe: grafica HD (sa zicem nativ, dar da, ai nevoie de un HD texture pack pe care-l ofera Bethesda gratuit, deci no big deal) si, cel mai important punct, posibilitatea de personalizare care de destul de putin limitata (asta ca sa nu repet partea in care Skyrim pentru PS3 era ~200 lei ultima data cand am trecut prin Altex, si asta pentru vanilla, fata de ~100 lei cat costa Legendary Edition pentru PC).

Fiind amandoua RPG-uri (partea cu Adventure de la Bloodborne e subiectiva, imo), putem sa facem oaresice comparatie intre ele. Spre binele lor, presupun ca si Bloodborne vrea sa fie cat mai open-world (chestie care pare sa fie un avantaj in ultima vreme), deci o comunitate de modding s-ar putea gasi relativ usor (pentru ca stim cu totii ca exista oameni carora sa nu le convina ceva si se apuc sa modifice, sa-si faca experienta pe placul lor). Eu cred ca ar avea potential mult mai mare daca nu s-ar limita la PS4, dar asta e doar parerea mea (care, evident, nu conteaza pentru ei, din moment ce -aparent- scopul lor e sa faca bani, nu sa faca jocuri memorabile)

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 10 Jun 2014, 23:25
by zme-ul
reV » 10 Jun 2014, 22:20 wrote:Oricum, vad ca baza in ceea ce priveste consolele e America de Nord, unde,
baza pietei pentru Sony e cam Europa, ia priveste peste cifre

vorbeai de exclusivitate, ia sa luam alt exemplu, GT5:
Image

GT5 s-a vandut mai mult decat TES5 PS3+PC la un loc :lol:


pe PC, daca vinzi mai mult de 500mii unitati te inchini si scuipi in san; daca vinzi mai mult de 1mil iti aprinzi trabuc ; orice peste, te duci la curve :P


hai s-o luam altfel, cate jocuri s-au vandut de-a lungul timpului (atat cat exista date contabile) in mai mult de 5mil exemplare, pe PC/PS3/X360?
PC: 5 (!) :mrgreen: http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=&p ... sults=1000 - ultima intrare 2004
PS3: 24 http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=&p ... sults=1000 - ultima intrare 2013
X360: 25 http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=&p ... sults=1000 - ultima intrare 2013

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 10 Jun 2014, 23:55
by Mărar
Chart-urile alea nu iau in considerare vanzarile Steam, sau cel putin nu in majoritatea cazurilor.

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 10 Jun 2014, 23:59
by zme-ul
da este adevarat, Valve (pt produsele lor) nu dezvaluie cifrele din vanzari
dar, distributie digitala exista si pe PS3/PS4 X360/XB1 ;)
te poti uita aici, sa-ti faci o idee: http://steamcharts.com
jucatori online in acelasi timp: 6.4mil, dintre care cei mai multi (~850k) s-au jucat DOTA2


de curand Bohemia a celebrat 1mil vanzari de ARMA 3, nu?! sau gresec

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 11 Jun 2014, 00:09
by Mărar
Nu cred ca poti sa le compari, pe PC majoritatea vanzarilor sunt provenite din distributia digitala; sau cel putin asa pare, ultima oara cand am folosit un CD a fost in 2009 cand mi-am instalat Windows 7; pe console discurile inca sunt la putere.

edit: vgchartz afiseaza 60.000 pentru Arma 3, si aveai dreptate: http://www.computerandvideogames.com/46 ... on-copies/. Deci cum ziceam, 95% din vanzarile PC provin din DD :P.

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 11 Jun 2014, 00:14
by zme-ul
gaseste-mi un joc (lansat cat de cat recent) ce nu s-a vandut prin distributi digitala, pe PC (sa zicem 2000-2004, chiar inclusiv, STEAM nu era raspandit/popular la vremea aia)

le:
  • The Sims (2000) - 11.23 mil
  • WoW (2004) - 10.06 mil
  • The Sims 2 (2004) - 3.24mil
  • Sims Vacation (2002) - 3.07mil
  • Sims Living Large (2000) - 2.99mil
  • Diablo 2 (2000) - 2.86 mil
  • Sims House Party (2001) - 2.16mil
  • am sarit mai multi sims . fuck'em
  • Warcraft III: Reign of Chaos (2002) - 1.56mil
  • Warcraft III: The Frozen Throne (2003) - 1.54mil
  • Command & Conquer: Red Alert 2 (2000) - 1.33 mil
  • Championship Manager 03/04 (2003) - 1.26mil
  • RollerCoaster Tycoon 2 (2002) - 1.23mil
  • Doom 3 (2004) - 1.09mil
  • Championship Manager 3 (2003) - 1.01mil
  • sarit complet orice sub 1mil vanzari

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 11 Jun 2014, 00:20
by Mărar
...probabil ca nu exista. Nu inteleg, unde bati cu asta?

edit: Scuze, tot nu inteleg argumentul pe care incerci sa-l faci. Platforma PC a inceput sa se dezvolve cum trebuie abia cand s-a lansat ultima generatie de console, cand nu a mai fost nevoie sa-ti schimbi toate componentele odata la 18 luni, cand a devenit popular Steam, etc..

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 11 Jun 2014, 00:40
by zme-ul
Mărar » 10 Jun 2014, 23:20 wrote:unde bati cu asta?
unde bat, luam PS3 si X360 ca exemple
pe ambele console exista posibilitatea ca ceva mai mult de 1 din 8 persone ce detin una din aceste console sa-ti cumpere un joc exclusiv - luat ca ex GT5 (PS3) si Halo3 (X360) pt ca sunt cele mai vandute pt respectivele console
pe PC nu (mai) exista aceasta piata de desfacere


nota: am ignorat complet Kinect Adventures! pentru X360 (21mil vanzari) pt ca probabil a fost bundled cu consola

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 11 Jun 2014, 00:42
by Mărar
Arma 3... un joc extrem de nisa a vandut 1 milion de copii digitale in cateva luni de la lansare, si imi zici ca nu exista piata de desfacere pentru PC? Urm... nu.

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 11 Jun 2014, 00:52
by zme-ul
nu? la sfarsitul lui 2013, conform JPR, erau pe piata ~15mil placi grafice noi
unde se regasesc vanzarile de soft comparativ cu cele hardware!?

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 11 Jun 2014, 01:09
by reV
zme-ul » Wed Jun 11, 2014 12:52 am wrote:nu? la sfarsitul lui 2013, conform JPR, erau pe piata ~15mil placi grafice noi
unde se regasesc vanzarile de soft comparativ cu cele hardware!?
Spre deosebire de console, PC-urile nu sunt destinate exclusiv gaming-ului. O placa video o poti folosi pentru editare video/rendering, bitcoin mining, procesare paralela, etc.

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 11 Jun 2014, 01:20
by Mărar
zme-ul » Wed Jun 11, 2014 12:52 am wrote:nu? la sfarsitul lui 2013, conform JPR, erau pe piata ~15mil placi grafice noi
unde se regasesc vanzarile de soft comparativ cu cele hardware!?
Simplu. De cele mai multe ori nu se raporteaza.

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 11 Jun 2014, 01:26
by zme-ul
Mărar » 11 Jun 2014, 00:20 wrote:Simplu. De cele mai multe ori nu se raporteaza.
d'aia sunt Bohemia cu gura pana la urechi ca au vandut si ei 1mil de bucati de ARMA3 ?! hai sa fim seriosi



Image
CoD4 pe Nintendo DS s-a vandut aprox la fel cu versiunea pentru PC ... what the actual fuck !!? :?

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 11 Jun 2014, 01:31
by Mărar
Daca vrei sa-ti fac o oarecare idee despre cum stau lucrurile, singura solutie este sa te uiti la o companie care este obligata sa-si dezvaluie toate cifrele... de exemplu EA. http://investor.ea.com/releasedetail.cf ... eID=762744

Image

Am facut o medie generala Non-GAAP/GAAP:
X360 - 29.8%
PS3 - 27.6%
PC - 26.7%

Practic sunt la egalitate, si daca luam la socoteala faptul ca EA nu e tocmai cea mai PC-friendly companie si ca esti obligat sa instalezi mizeria aia de Origin...

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 11 Jun 2014, 01:33
by DarthZombie
Marar a vrut sa-ti spuna ca chart-urile astea nu te ajuta cu nimic, se compara mere cu pere. Cata vreme Steam nu publica cifrele de vanzari, chart-urile nu o sa le ia in seama. Si zau ca ma indoiesc ca un joc precum CoD 4 a vandut sub 10k de copii in America de Nord :) Inteleg ca e competitie de masurat care o are mai mare, dar nu poti sa iei la masurat decat atunci cand toti isi dau joc pantalonii, ceea ce nu e cazul aici.

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 11 Jun 2014, 01:36
by zme-ul
de unde isi scoate EA parleala pe PC, nu din vanzari software, ci din microtranzatii
SWtOR si alte "free2play" din portofoliul lor pt PC

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 11 Jun 2014, 01:38
by Mărar
Crede-ma, jocurile lor pentru console au la fel de multe micro-tranzactii. NFS Shift 2 are un DLC care iti debloca toate masinile, la doar 10$, link. Era si in Hot Pursuit, dar nu gasesc pretul. De FIFA cu Ultimate Team nici nu mai zic, hotie pe fata.

Re: Bloodborne (Project Beast)

Posted: 11 Jun 2014, 01:42
by zme-ul
Mărar » 11 Jun 2014, 00:38 wrote:Crede-ma, jocurile lor pentru console au la fel de multe micro-tranzactii. Tin minte ca in Shift 2 era un DLC care costa vreo 5$ care iti debloca toate masinile. Posibil sa fi fost si in Hot Pursuit, nu mai tin minte. De FIFA cu Ultimate Team nici nu mai zic, hotie pe fata.
aceleasi joci ale lor de pe console se vand si pe PC
daca ce zici tu ar fi adevarat, vanzarile pe PC ar trebui sa fie si mai mari, SWToR si alte cacaturi sunt exclusive pentru PC