No Man's Sky

Mașini, avioane, tancuri, nave, fotbal, zei, ingineri - despre toate se discută aici.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: No Man's Sky

Post by ola small dickie »

Foxman wrote:
zme-ul wrote:, ceea ce exita la vanzare nu e produsul ce a fost prezentat pe la IGN, EuroGamer, E3, etc
Mi s-a acrit de whine-ul asta. Give up, people. Asa or sa ramana jocurile, niste jucarii, adica niste plasticuri penibile vandute la suprapret si vopsite bine cat sa te traga puradelul de fusta sa-i iei.
:lol: :lol: ok, i give up
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
.chester
Dremora Lord
Posts: 3712
Joined: 12 May 2014, 19:49

Re: No Man's Sky

Post by .chester »

Gaming-ul nu mai e ce-a fost odata! :( Acum ies numai cacaturi! :( Doar jocurile pe care le jucam eu cand eram mic erau misto! :(
I'm livin' in a love shadow
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: No Man's Sky

Post by ola small dickie »

nici carbunii de gratar nu mai sunt cum erau pe vremuri.
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
.chester
Dremora Lord
Posts: 3712
Joined: 12 May 2014, 19:49

Re: No Man's Sky

Post by .chester »

In magazine si la targurile de gratarit ni se prezinta niste carbuni de gratar care pur si simplu nu sunt la fel in realitate.
I'm livin' in a love shadow
User avatar
Foxman
Headless Kamikaze
Posts: 314
Joined: 3 Sep 2015, 17:54

Re: No Man's Sky

Post by Foxman »

Ha ha hai sa radem dar comparatiile astea nu-si au sensul. Pe firul epic "you wouldn't download a car!", hai sa fac eu niste comparatii ca sa vedeti ca e intr-adevar o situatie speciala in gaming, o bataie de joc la adresa consumatorului cum nu mai gasesti altundeva. Si, apropo de "jocurile erau mai bune pe vremuri", nu mi se pare ca erau mult mai bune, doar ca erau mai complexe, pentru ca aia 50 de darlai care stateau sa puna frunzele la copaci in Skyrim ar fi lucrat la dungeon-uri sau la dialog sau la altceva daca n-ar fi avut la ce sa bibileasca grafic, dar din nou, nu calitatea plasticului conteaza, ci vopseaua.

Nu, daca e sa facem o comparatie, imaginati-va ca luati o masina noua si cum coborati cu ea dealul de la dealership observati ca nu merge frana si va baga in primul pom. Imaginati-va ca va luati ultimul racnet de telefon, numai ca aflati ca nu puteti suna pe nimeni timp de 3 zile pana apare primul update la OS. Imaginati-va ca luati o carte si va treziti pe la mijlocul ei ca restul paginilor sunt rupte. Imaginati-va ca va luati un televizor de-ala nou cat un perete numai ca el merge doar alb-negru cand pe cutie scrie color. Si ca mai toate firmele care va vand aceste produse fac fix la fel, nu poti sa zici nu mai iau de la aia iau doar de la ailalti. Pare ireal, nu, parca n-ar exista protectia consumatorului.
Praise be to the muffalo tree.
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: No Man's Sky

Post by Stokkolm »

Politia sentimentelor. "Domnu politist jocu asta promitea ca o sa ma faca sa plang de tristete cand o sa moara cutare personaj secundar, dar parca nu m-a afectat asa tare. Ii dau in judecata!". Sa nu fim ridicoli.

Ai cumparat No Man's Sky? Daca da, ti-ai facut-o cu mana ta sa cumperi un joc inainte sa vezi review-urile. Daca nu, care e problema?

Trebuie sa invatam ca developerii, fie si cu intruchipare de hipster prietenos, vorbesc numai bazaconii si nu trebuie crezut o iota din ce spun. That's all.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: No Man's Sky

Post by Waaagh! »

Daca traiam intr-o societate in care mincinosii mancau mainile hotilor, iar hotii mancau limbile mincinosilor, nu aveam problemele astea.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2328
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: No Man's Sky

Post by cg1700 »

jocu asta promitea ca o sa ma faca sa plang de tristete cand o sa moara cutare personaj secundar, dar parca nu m-a afectat asa tare.
Have you been reading my mind? Asta e o chestie care m-a framantat de mai multe ori in trecut. Mai putin partea cu datul in judecata.
Image
User avatar
Foxman
Headless Kamikaze
Posts: 314
Joined: 3 Sep 2015, 17:54

Re: No Man's Sky

Post by Foxman »

Da lol gen jocul asta arata ASA in gameplay trailer si ALTFEL cand il cumperi. Nush cine te-a pus sa cumperi masina aia inainte sa vina review-urile, e vina ta ca nu avea frane si s-a dus fix in pom.
Praise be to the muffalo tree.
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: No Man's Sky

Post by caleb »

Dacă ne gîndim bine, soarta jocului e conținută de titlu. Se freacă lumea puțin prin el, vede că după trei ore n-are ce vedea, apoi chiar rămîne No Man's Sky. Nu mint oamenii, e pe față.

Again, parcă și Spore avea mai mult farmec, se mai schimba tipul de joc.

Ceva ce încă n-au depășit nici ăștia cu free roam-ul, nici ăștia story heavy: Star Control 2 / Ur-Quan Masters. Pînă și FTL e de 100 de ori mai incitant decîț NMS. Am zeci, dacă nu sute de ore de FTL, cot la cot cu Dark Souls. Dar e păcat că n-o face cineva mai ca lumea și-n 3D. Piață pare să fie, din cîte văd.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: No Man's Sky

Post by McWilliams »

Prost nu e cine cere, ci cine da. Daca CDPR cerea 60 de euro pe Witcher 1, cand precedentele jocuri facute de ei se limitau la match-3 mobile games, insa promiteaua ca jocul asta nou - W1 - mai ca nu-ti va face si-o l**a during loading screens, cine era vinovat ca dadea banii jos, in avans, pe promisiuni?
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: No Man's Sky

Post by caleb »

^^ Logic. Ce e surprinzător e valul de mirare, după ce ai dat un ban cuiva care-ți promite univers infinit (chiar așa, cum anume atingi obiectivul de a ajunge în <centrul> unui univers infinit?), de unde abundența cantitativă are probabil ceva de-a face și cu o proporționalitate inversă calitativă.

Da' serios, greșeala ăstora e că încearcă să scape de actual game design cu algoritmul ăla random. Mi se pare firesc să folosești generatoare diverse dacă n-ai bani să faci ad labam univers uriaș, dar un schelet, pe toate planurile, trebuie ales de mînă ca să facă lucrurile interesante. Doar că probabil se cvadruplau costurile, era greu de menținut hype-ul și poate chiar ieșea ceva care merită jucat, cumpărat. Așa cum e acum, e un fel de Pokemon GO, la fel de absurd și lipsit de sens și mai ales game play.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: No Man's Sky

Post by TG »

Dadeam din cap aproband, apoi "Așa cum e acum, e un fel de Pokemon GO, la fel de absurd și lipsit de sens și mai ales game play.".

Ce naiba? Nu e mai absurd si lipsit de sens ca alte jocuri, nu e deloc un fel de Pokemon Go, iar la gameplay pur si simplu e alt joc cu chestii generate procedural, care nu face nimic interesant, cum am descoperit pe pagina anterioara ca si ziceam inca de cand se agita lumea.

Doar un alt joc care nu face nimic special. Iar asta cu nu e ca in trailere e la fel de amuzanta ca cei care chiar se asteptau sa fie, de parca jocurile bune ies ca in trailere, lol. Nici alea bune, nici alea proaste nu ajung asa cum au fost anuntate, pentru ca dezvoltarea unui joc rar merge conform planului si nu e tot timpul vorba de niste conspiratii marca Ubisoft, doar niste unii care atunci cand vad ca nu vor putea face ce si-au propus, prefera totusi sa cash in the chips, adica oameni normali.

Dar da, e fix ca la masini sau televizoare. Pentru mine, faptul ca unii fac comparatii de genul face pana la urma deloc surprinzatoare existenta celor care isi taie venele ca in No Man's Sky elefantii nu au trompa, pareri si pareri. :lol:
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: No Man's Sky

Post by McWilliams »

Dpdv legal, sunt sigur ca exista notiunea de "false advertisement" si ca cine se face vinovat de asa ceva poate fi dat in judecata pentru daune. Insa la fel de bine sunt sigur ca industria jocurilor video (si, prin extensie, marketing-ul pentru jocurile video) este un fel de "wild, wild west" dpdv legal, unde rareori exista un precedent legal si si mai rareori exista o legislatie adecvata in acest domeniu (nu transpuneri de genul "daca jocul video ar fi o masina, atunci...").

In plus, peste toate plangerile ca jocul nu seamana cu ce se vede in demo-uri (paranteza, a fost candva o epoca DE MARE GENIU, a casetelor video VHS, cand coperta casetei video prezenta imagini care nu aveau absolut nicio legatura cu ce era efectiv pe caseta, si asta DOAR din ratiuni de marketing), troneaza faptul ca un joc video este o experienta care se poate modifica in timp. That a video game is a "work in progress" form of entertainment. Jocurile video primesc hotfixes, patches, add-ons, expansion packs, DLCs, free content out of fucking nowhere etc. pe perioada vietii lor. Asa ca, cine stie?!, 2 ani mai tarziu, s-ar putea ca NMS sa semene cu ce s-a prezentat acum 2 ani. Si doar TU, cumparatorule fara de minte, esti vinovat ca ti-ai comandat un exemplar mai repede decat s-a putut implementa cincinalul. Ai zice ca sunt vacante de vara in Bulgaria care trebuie comandate din octombrie anul precedent pentru a prinde locuri bune si reduceri grase!
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: No Man's Sky

Post by caleb »

TG wrote:Dadeam din cap aproband, apoi "Așa cum e acum, e un fel de Pokemon GO, la fel de absurd și lipsit de sens și mai ales game play.".

Ce naiba? Nu e mai absurd si lipsit de sens ca alte jocuri, nu e deloc un fel de Pokemon Go, iar la gameplay pur si simplu e alt joc cu chestii generate procedural, care nu face nimic interesant, cum am descoperit pe pagina anterioara ca si ziceam inca de cand se agita lumea.
Ca să înțelegi mai bine de unde vin cu remarca respectivă, jocurile alea chiar au ceva în comun: lipsa unui scop de a ajunge la o condiție win/lose și faptul că ambele se bazează pe "descoperirea" unor creaturi și locuri nesemnificative. Mie-mi repugnă și jocuri de tip League of Legends, însă alea cel puțin au win/lose și în cazul lor are sens să deblochezi noi eroi pentru a încerca alte mixuri, tactici etc. Pe cînd astea două sunt niște jucării, nu jocuri.
Nu există joc în adevăratul sens al cuvîntului care să nu aibă un scop clar, unde să nu se poată determina dacă ai pierdut sau ai cîștigat, dacă l-ai terminat sau nu etc. Și nu, RPG-urile unde te mai poți lăbări după final nu se pun. Fiindcă știi că e "după" final.
Nici Minecraft nu intră acolo, fiindcă a avut Survival Mode din prima, unde într-adevăr, nu prea exista win, dar aveai lose și miza era să vezi ce poți ajunge să descoperi (relații concrete între materiale și zone concrete, ca să fiu mai exact) și să construiești înainte să-ți dea omorul, plus modul free build în care puteai construi mașinării Turing Complete. Dar nici Minecraft, cu succesul lui cu tot, nu e cu mult mai departe de NMS decît pare.
Ce pot spune, comparația mea n-o fi evidentă, dar are tot sensul din lume și e reprezentativă pentru o mare parte din publicul <jocurilor> video, indiferent de platformă. Că pare o acrobație, asta nu mai e problema mea :)

Lor, felicitări, sunt chiar invidios pe succesul lor, indiferent de ce senzație-mi lasă prestația.

Cît despre patch-uri... cum să zic, nu e imposibil, dar în general patch-urile nu repară designul unui joc, respectiv nu aduc un design de joc adevărat acolo unde nu a fost de la bun început. Ar fi frumos, mai ales că probabil a generat suficient profit cît să vină și cu un strat de gameplay, scopuri și chestii mai puțin random care să-i dea un sens.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: No Man's Sky

Post by TG »

Și mie îmi repugnă jocuri de tip League of Legends, dar am o problemă mai mare cu argumentele de genul asta. Win/lose, creaturi și locuri nesemnificative, lipsa unui scop? Sunt complet în dezacord cu ce zici. Care e win/lose-ul la un un joc, când ajungi la credits? Cum ”câștigi” un RPG? De ce e semnificativă o misiune random din GTA? Iar cu lipsa unui scop, nu mă porni, păi în nici un grand strategy nu ai un scop, daca începi într-un joc Paradox cu Spania și îl lași să meargă fără să faci nimic până la final, vei termina fără probleme.

Mi se pare destul de îngustă părerea ta aici, nu e nici un fel de diferența între RPG-ul tău preferat și Pokemon Go când vine vorba de aceste aspecte. Are un scop pentru tine pentru că îți place jocul și vrei tu să aibă un scop, for the next guy poate fi perfect inutil. DIn punctul meu de vedere, te-ai convins singur că ar fi ceva real care le separă. Așa numitul final e praf în ochi, povestea jocului aduce cu sine un final, dar jocurile pot exprima povești în multe moduri, iar finalul e opțional.

Pentru mine distincția jocuri/jucării e banală. Experiența e tot ce contează, orice scop pe care l-ar putea imprima producătorii jocului e fad pe lângă ce ajungi tu să-ți construiești pe parcurs ce joci. Și în mod interesant, asta se întâmplă și în mizerii scriptate.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: No Man's Sky

Post by McWilliams »

As zice ca asta se intampla cu precadere in mizerii scriptate. Prin "mizeriile scriptate", producatorul jocului are ocazia sa iti transmita un mesaj, o idee, un sens, un ceva catre jucatorul aflat intr-o situatie bine delimitata. Cand mergi pe "procedural generated random bullshit", lasi TOTUL la indemana jucatorului, sa isi imagineze el ce o dori, cand o dori, cum o dori si, mai ales, daca o dori. O mizerie scriptata poate sa livreze un ceva in mod garantat; bun sau prost, asta separa producatorii buni de cei mai putin buni. Insa a te astepta ca jucatorul sa dea peste un ceva intr-o imensitate de altceva... it's like waiting for the big bang to occur out of fucking nowhere.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: No Man's Sky

Post by caleb »

^^This. Experiență poate fi și cînd înghiți o pungă de ciuperci și te trezești trei zile mai tîrziu, sub o moară de vînt, în haine de damă. Un joc are, din punct de vedere logic, condiții de final, cel puțin, dacă nu de cîștig, pierdere. Că tu nu vrei să faci diferența, asta e de-a dreptul alegerea ta, mă tem.

Bunăoară, „joc” în sens de horă/dans avea o încărcătură clară antropologică (imitația activităților meșteșugărești, a luptelor, redarea specificului feminin, masculin, a vîrstelor, nu mai insist), repere cosmogonice clare, întîlnite și pe costumele populare, dar și un rol pînă la urmă pragmatic, de a lipi flăcăi de mîndre pentru a forma familii. Etc.
Jocul, în general, este un motor esențial pentru a învăța ceva, are rolul ăsta. Chiar și în mediul digital. Sunt ferm convins că am o orientare de(s)centă în spațiu grație seriei omonime, pe care am jucat-o pînă la refuz și înapoi. Am dublat cărți, filme și orele de engleză cu jocuri bogate în dialoguri, text de bună calitate, literar, care te făcea să deschizi dicționarul de vreo sută de ori pe zi. Pot continua, dar nu are sens.

Explică-mi, te rog, ce valoare recreativă aduce NMS, în afară poate de grafică - poate fi relaxantă pentru unii? Fie cu rol de jucărie sau joc sau cum îl percepi tu? Pe bune, sunt numai urechi (sau ochi, că, na, aici ne citim). Ca să nu ajungem la paralele cu Kerbal Space program, care e o chestie cu adevărat inteligentă, mascată în bullshit smarties funny creatures ca să vîndă mai bine, dar fără ca asta să te jeneze dacă te interesează ce e dincolo de spoială.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: No Man's Sky

Post by DarthZombie »

TG wrote:Și mie îmi repugnă jocuri de tip League of Legends, dar am o problemă mai mare cu argumentele de genul asta. Win/lose, creaturi și locuri nesemnificative, lipsa unui scop? Sunt complet în dezacord cu ce zici. Care e win/lose-ul la un un joc, când ajungi la credits? Cum ”câștigi” un RPG? De ce e semnificativă o misiune random din GTA? Iar cu lipsa unui scop, nu mă porni, păi în nici un grand strategy nu ai un scop, daca începi într-un joc Paradox cu Spania și îl lași să meargă fără să faci nimic până la final, vei termina fără probleme.
Pai in NMS grosul jocului e explorare si jonglarea in jurul inventarului facut cu picioarele, asta nu e mare branza de "scop". La un RPG win/lose-ul este parcurgerea povestii si levelingul caracterului, la GTA faci o misiune pentru ca iti ofera putin plot si un premiu la final [in general bani, dar mai castigi o masina, un apartament, o scobitoare, o atentie], iar la un Grand Strategy te infrunti cu numeroase provocari de-a lungul unui play session. Toate astea trei mi se par incomparabil mai complexe si mai "joc" decat NMS. Aici nu ai parte de nici un plot, cu banii nu cumperi decat abilitatea de a face mai bine ce faceai la inceput [deci nu tu abilitati noi, ustensile noi] si nici de provocari diverse care te obliga sa te adaptezi.

Asta desigur ca sa nu mentionam ca in multe jocuri gameplay-ul de calitate e un premiu in sine pentru jucator atunci cand face un sidequest amarat, dar cum in NMS totul se rezuma la vizitat planete, luat niste resurse, crafting si apoi vandut niste goodies pe la negustori pentru credite nici macar asta nu-i in favoarea sa. In Minecraft minatul este incitant pentru ca nu stii niciodata peste ce dai cand sapi, uneori dai peste aur/diamante/whatever [in functie si de adancime], alteori dai peste o pestera, monstrii si alte cele si ca atare din punctul meu de vedere o activitate care in sine este plictisitoare pare cat de cat rewarding. La acest lucru contribuie si faptul ca tu iti construiesti spatiile de depozitare, forje, pat si toate cele. In NMS nu e cazul de asa ceva, pentru ca tu tot ce faci este sa alergi de colo-colo pe suprafata unei planete sa gasesti chestii de minat, mai vizitezi niste landmark-uri extrem de repetitive si apoi te sui inapoi in nava ta si iti iei zborul. Practic au luat cea mai plictisitoare parte din Minecraft, l-au facut de 5 ori mai enervanta cu un sistem de inventar absolut jenant si apoi au adaugat un element de explorare care desi este fain la prima vedere devine extrem de repetitiv. That doesn't sound very rewarding to me.

Recunosc ca ma incita ideea de a-l incerca pentru cateva ore pentru a simti experienta de inceput de joc, aia in care defectele nu incep sa te agaseze pana la infinit. Problema jocului este ca e premisa sa e foarte bait and switch. Ti se propune o intreaga galaxie de explorat dar de fapt totul e foarte samey si ca atare experienta aia de explorare e foarte superficiala. Si dupa ce ajungi la aceasta realizare nu prea mai iti vine sa joci, ori asta e probabil cel mai mare esec al NMS, un joc care-ti ofera posibilitatea a zeci si zeci de ore de gameplay de care nu-ti vine sa te atingi de mai mult de 5-6
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: No Man's Sky

Post by Stokkolm »

Un joc "facut de mana" va fi mereu o experienta care a fost traita deja de cineva. Jocurile narative scriptate is au locul lor, isi au si limitarile lor.
Post Reply

Return to “Simulatoare”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests