No Man's Sky

Mașini, avioane, tancuri, nave, fotbal, zei, ingineri - despre toate se discută aici.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: No Man's Sky

Post by TG »

McWilliams wrote:As zice ca asta se intampla cu precadere in mizerii scriptate. Prin "mizeriile scriptate", producatorul jocului are ocazia sa iti transmita un mesaj, o idee, un sens, un ceva catre jucatorul aflat intr-o situatie bine delimitata.
N-ai înțeles ideea, normal că așa e, ce încercam să zic e că și în jocurile în care producătorul transmite un mesaj către jucător într-o situație extrem de bine delimitată (de aia am zis mizerii), jucătorul iese din aceste limite și ajunge să aprecieze jocul în moduri care nu mai au nici o treabă cu ce transmitea producătorul. Ori dacă asta se întâmplă în limite bine stabilită, se poate întâmpla și când ele nu există.

Aici nu vorbeam despre realizarea unei lumi procedural vs. hand made, unde evident că a doua reușește să transmită infinit mai bine ceva și să te ajute să îți formezi povești și noime pe parcursul jocului, ci despre sistemul de joc în sine. Faptul că lumea e generată procedural poate fi folosit în multe modalități în care să servească jocului, ține doar de priceperea producătorilor și ce fac mai departe.
Explică-mi, te rog, ce valoare recreativă aduce NMS, în afară poate de grafică - poate fi relaxantă pentru unii? Fie cu rol de jucărie sau joc sau cum îl percepi tu? Pe bune, sunt numai urechi (sau ochi, că, na, aici ne citim).
@caleb, habar nu am, problema mea era cu modul în care se separi tu jocurile de jucării, nu cred în categorisiri rigide. Nu am jucat NMS, trebuie să pui întrebarea asta cuiva care îl joacă. Exact la asta mă refer, tu nici nu vrei să-ți imaginezi că ar putea aduce valoare recreativă un astfel de joc.
Jocul, în general, este un motor esențial pentru a învăța ceva, are rolul ăsta.
Păi exact asta faci în majoritatea ”jucăriilor” enumerate de tine.
Sunt ferm convins că am o orientare de(s)centă în spațiu grație seriei omonime, pe care am jucat-o pînă la refuz și înapoi.
Sunt ferm convins că aveai deja o orientare decentă în spațiu, în afară de asta ce ai mai învățat din Descent? Apropo, mi se pare unreal cum ai zis-o pe asta. Deci până la urmă e un joc ce ne scarpină pe fiecare potrivit. În NMS înveți să distingi foarte bine nuanțele de mov, probabil că e cineva care a învățat măcar asta din el.

@Zombie, nu am de ce să te contrazic pentru că nu ești pe subiect. Cel mai probabil nici eu nu aș putea juca NMS mai mult de câteva ore, nu calitatea jocului era în discuție. Caleb nu zicea că un joc prost e mai puțin un joc, le separă după alte reguli ap arent.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: No Man's Sky

Post by ola small dickie »

caleb wrote:
Nu există joc în adevăratul sens al cuvîntului care să nu aibă un scop clar, unde să nu se poată determina dacă ai pierdut sau ai cîștigat, dacă l-ai terminat sau nu etc.

lol ce definitii atat de grave si taietoare in carne degeaba. EX: Championship Manager 2001 2002. Nici asta nu e joc, probabil? Joc jocul asta de 15 ani si te asigur ca nu are un scop clar unde sa se poata determina daca ai pierdut sau ai castigat, daca l-am terminat sau nu, conditii de final, cel putin daca nu de castig, de pierdere.
caleb wrote: Un joc are, din punct de vedere logic, condiții de final, cel puțin, dacă nu de cîștig, pierdere.
Mmmmm nu. Fals si uz de fals.

Habar nu am de ce unii se chinuie sa inghesuie barbar in definitia jocurilor video concepte ca: sfarsit, joc pierdut, joc castigat, scop clar etc. E o barbarie la care nu raspund multe jocuri.

Da, majoritatea jocurilor au un game over, un scop clar, un lose game, un win game. Si? De ce ar trebui sa aiba toate? De ce alea care nu au nu intra in "adevaratul sens al cuvantului"? De e nevoie sa afirmam ca astea nu ar fi tot jocuri? Nu stiu. Ca e mai mult joc? Ca e mai putin joc? Ma duc sa-mi cumpar un joc cu cocentratie de joc de 20%
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: No Man's Sky

Post by caleb »

V-ați cam hipsterit, boieri dumneavoastră. Definițiile există ca să nu zic suc de pere și să-mi aducă mere. Că voi sunteți prea hip ca să acceptați asta și vreți să trăiți prin lumi paralele, unde regulile le fac și le desfac ciupercuțe cu aripi după bunul plac, că așa e cool și relativ și experimental, mi se rupe, pierderea voastră.

@ola Nu pricep ce-ai sărit și tu repede cu brișca, dar ai fost amuzant. Championship Manager. Pe bune? Glumești sau tu chiar crezi că nu are un scop clar? Meciurile alea ce se face cu ele? Se cîștigă, se pierd, se egal. Scopul e să fii cel mai pixdă manager și să ai cel mai bun "standing". E ca un roguelike unde păstrezi nava și upgrade-urile sau o schimbi de la un sezon la altul. Chiar trebuie să intrăm în detalii de genul?

Cît despre definiții, fuguța și caută, vei găsi, te asigur. Cu mult context, tot ce vrei. Nu pricep exact de unde combativitatea asta exagerată vis-a-vis de tot ce am eu de zis, aparent, but fine, dacă-ți oferă satisfacție.


@TG Am înțeles ce ai zis, treaba e că tot nu mi-ai explicitat cîțeva dintre aspectele educative pe care le aduce NMS, că nu mai vreau să aud de PG. De exemplu, ce înveți? Eu zic că nu e joc, e jucărie, și că e una cam slabă, cu valoare recreativă și educativă redusă. Atît.

Și o notă de subsol: jucăria tinde spre explorare cu scop autoinclus și zero sau puține reguli, jocul e structurat, are reguli etc. Dacă mai e nevoie în 2016 să explici de ce Teddy cel pufos e o jucărie, atunci, Nu Te Supăra, Frate!
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: No Man's Sky

Post by DarthZombie »

@TG: ideea mea nu era daca NMS e un joc bun sau prost, ci faptul ca nu prea ai alt scop decat explorarea din cauza modului in care e facut, asa ca grosul placerii ar trebui sa se traga din experienta acelei explorari. Dar cum explorarea este foarte repetitiva jocul asta nici macar meseria de "walking simulator" nu si-l face cum trebuie. Ai jocuri gen Dear Esther sau Gone Home care macar au o mica poveste de relatat alaturi de acea experienta de joc. NMS nu-l are, asa ca practic parcurgerea lui e ca si cum ai manca un pepene fara nici un pic de dulcime in el.

Catalogarea pe principiul "win/lose conditions" isi are sensul cand un joc precum NMS propune obiectivul "ajunge in centrul galaxiei". Problema este ca deindata ce ajungi acolo esti aruncat intr-o alta galaxie, toate tehnologiile sunt stricate [deci nici macar nu e NG+ ca la carte, ca trebuie sa minezi iarasi resurse pentru a le repara] si o iei de la capat pentru a ajunge in centrul urmatoarei galaxii [a se nota apropo cat de lenesi au fost cu denumirile galaxiilor, s-au scremut la primele 5 sa le dea un nume si apoi au inceput sa-si tranteasca fruntea pe tastatura, lel]. Deci e un Football Manager cu sezoane care se desfasoara la infinit insa cu un sfert din experienta care te tine in priza si nu un joc cu un inceput si un final bine definit asa cum majoritatea jocurilor sunt.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: No Man's Sky

Post by TG »

Ok, Zombie, zici ca ideea ta nu era ca, apoi demonstrezi ca fix asta era ideea ta. Am inteles.
Eu zic că nu e joc, e jucărie, și că e una cam slabă, cu valoare recreativă și educativă redusă. Atît
Nu, ai zis ca orice joc care nu se potriveste cu definitia ta, e jucarie. Minecraft e jucarie, Pokemon Go e jucarie, Descent e joc pentru ca te-a invatat sa te orientezi in spatiu. Dear Esther sau Gone Home probabil sunt jocuri pentru ca te invata sa citesti, Dwarf Fortress nu e joc, orice joc open ended fara poveste transmisa in mod explicit de jucator e, dupa standardele tale, jucarie.

Daca nu e asa, da-mi si contra-exemple, apoi o sa-ti arat de ce cred eu ca gresesti.

De ce nu te ajuta Minecraft sa te orientezi in spatiu? Modul in care iti stimuleaza imaginatia nu se pune? Pokemon Go te invata sa mergi corect pe strada si cat de riscant e sa nu, iti poate combate agorafobia, te poate ajuta sa socializezi. Ambele sunt structurate si au reguli. Nici astea nu se pun, nu pentru ca nu s-ar incadra in definita aia care nu mai e de mult relevanta oricum, ci pentru ca nu se incadreaza in definitia ta. Apoi, acum o iei cu aspectele educative, zi un aspect educativ in Serious Sam sau DOOM, te invata directia in care sa tragi?

Adevarul e ca dupa cateva zeci de ore de Duck Hunt, luam cele mai mari note din clasa, iar Mario m-a invatat ca daca nu sari peste gropi mori. Nu incerc sa te iau peste picior, sunt combativ pentru ca nu sunt deloc de acord cu ce zici.

LE:
Pokemon Go. Pe bune? Glumești sau tu chiar crezi că nu are un scop clar? Pokemonii aia face se face cu ei? Se cîștigă, se pierd, se bat. Scopul e să fii cel mai pixdă antrenor și să ai cel mai bun "standing". Chiar trebuie să intrăm în detalii de genul?
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: No Man's Sky

Post by DarthZombie »

Pai jocul e in esenta un walking simulator, there's no shame in that. Dar apoi am detaliat ca problema sa e experienta oferita e superficiala si repetitiva, si ca atare neplacuta. Now there's shame in that.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: No Man's Sky

Post by ola small dickie »

caleb wrote:V-ați cam hipsterit, boieri dumneavoastră. Definițiile există ca să nu zic suc de pere și să-mi aducă mere. Că voi sunteți prea hip ca să acceptați asta și vreți să trăiți prin lumi paralele, unde regulile le fac și le desfac ciupercuțe cu aripi după bunul plac, că așa e cool și relativ și experimental, mi se rupe, pierderea voastră.

@ola Nu pricep ce-ai sărit și tu repede cu brișca, dar ai fost amuzant. Championship Manager. Pe bune? Glumești sau tu chiar crezi că nu are un scop clar? Meciurile alea ce se face cu ele? Se cîștigă, se pierd, se egal. Scopul e să fii cel mai pixdă manager și să ai cel mai bun "standing". E ca un roguelike unde păstrezi nava și upgrade-urile sau o schimbi de la un sezon la altul. Chiar trebuie să intrăm în detalii de genul?

Cît despre definiții, fuguța și caută, vei găsi, te asigur. Cu mult context, tot ce vrei. Nu pricep exact de unde combativitatea asta exagerată vis-a-vis de tot ce am eu de zis, aparent, but fine, dacă-ți oferă satisfacție.
Eu nu am nimic cu existenta definitiilor. Am doar cu definitia ta despre JOC VIDEO. Care mi se pare limitata si cu declaratii nenecesare de tipul trebuie game over, trebuie sa loose the game, trebuie sa win the game, trebuie scop precis.

Scopul in Championship Manager teoretic e sa castigi meciuri si sa fii un manager bun. Dar se termina vreodata jocul? Are un scop final suprem care odata atins jocul nu prea mai are rost sau se schimba experienta din acel punct incolo? Nu. Are un game over? Nu. Are un moment in care ai "castigat" jocul? Nu. Are un moment cand ai "pierdut" jocul? Nu.

Ce te faci cu el? Dupa mine e joc. Dupa definitia ta ce e?
Last edited by ola small dickie on 24 Aug 2016, 10:19, edited 1 time in total.
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: No Man's Sky

Post by DarthZombie »

"Lose condition" nu se traduce neaparat printr-un ecran de "game over". Daca pierzi meciuri te da afara clubul, se supara suporterii, isi pierd jucatorii increderea si incep sa joace ca niste chifle, cer sa fie transferati si refuza sa-si prelungeasca contractul cu clubul tau. Daca esti dat afara ai sanse mici sa iti gasesti un club de o reputatie similara sau superioara cu cea a vechiului club, asta presupunand ca nu vrei sa conduci o singura echipa pe acel save. Daca nu-ti atingi obiectivele ca si club ratezi competii europene, ti se taie din buget si jucatorii pe care ii tintesti vor fi mai putin dispusi sa se transfere la clubul tau.

In NMS nu ai parte de nimic similar. Poti muri dar te respawnezi la ultimul autosave [jocul se salveaza cand intri si iesi din nava ta spatiala, deci foarte des]. Daca refuzi sa urmaresti obiectivul implicit [calatoria spre centrul galaxiei] nu se intampla nimic, poti explora toate planetele dintr-o galaxie daca vrei asta neaparat. Culegerea de resurse are ca unic scop achizitiile de upgrade-uri care la randul lor iti imbunatatesc capacitatea de a culege resurse, asa ca daca refuzi sa faci upgrade-uri nu pierzi nimic altceva decat timp care in acest joc nu are o valoare anume.
User avatar
.chester
Dremora Lord
Posts: 3712
Joined: 12 May 2014, 19:49

Re: No Man's Sky

Post by .chester »

Image
I'm livin' in a love shadow
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2328
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: No Man's Sky

Post by cg1700 »

TRIGGERED

Dar acum serios, nici macar nu inteleg scopul discutiei astea. Si ce daca ceva e joc sau jucarie? Are vreo legatura cu faptul ca e joc sau jucarie placerea pe care o obtii din a te juca cu respectivul lucru?
Image
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: No Man's Sky

Post by TG »

Spre deosebire de care discutie, cg? Aia de ieri cand s-a rezolvat pe N2 foametea mondiala? :lol: Macar vorbim despre jocuri, nu politica, deja e un progres enorm nu crezi?

Dar ca sa te lamurim si pe tine, daca e jucarie te joci cu ea, daca e joc nu te mai joci cu el.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2328
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: No Man's Sky

Post by cg1700 »

Nu, ma refer ca e mai interesanta o discutie despre de ce NMS e bun/prost. O discutie despre daca ceva e joc/jucarie e cam artificiala.
Image
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: No Man's Sky

Post by ola small dickie »

Daca e jucarie te joci cu ea, daca e joc te joci cu el. Cam asta e diferenta. E de gen
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4947
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: No Man's Sky

Post by TG »

:lol:

@cg
Pai nu e general stabilit deja ca NMS e un joc prost/mediocru in stadiul sau actual? E apreciat de cineva pe undeva? Aici pe forum nu am vazut pe nimeni.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2328
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: No Man's Sky

Post by cg1700 »

Yeah ok, you got me. Singurul pe care am vazut sa fi zis ca ii place e LGR dar chiar si el a zis ca a inceput sa ii placa dupa vreo 20 de ore.
Image
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: No Man's Sky

Post by DarthZombie »

Ce-i drept cu mod-uri potrivite jocul poate deveni foarte fain, asa ca peste vreun an probabil ca isi va merita cei 15 euro dati pe el.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: No Man's Sky

Post by Waaagh! »

TG wrote: :lol:
Pai nu e general stabilit deja ca NMS e un joc prost/mediocru in stadiul sau actual? E apreciat de cineva pe undeva? Aici pe forum nu am vazut pe nimeni.
Aoleu, strecuratoarea pe cap si capul la cutie, TG. Nu se stie din ce vagauni rasare primul mujahedin autohton al lui miniminecraft in space si-ti trage un mohawk invers cu tunul ionic.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14558
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: No Man's Sky

Post by ola small dickie »

DarthZombie wrote:"Lose condition" nu se traduce neaparat printr-un ecran de "game over". Daca pierzi meciuri te da afara clubul, se supara suporterii, isi pierd jucatorii increderea si incep sa joace ca niste chifle, cer sa fie transferati si refuza sa-si prelungeasca contractul cu clubul tau. Daca esti dat afara ai sanse mici sa iti gasesti un club de o reputatie similara sau superioara cu cea a vechiului club, asta presupunand ca nu vrei sa conduci o singura echipa pe acel save. Daca nu-ti atingi obiectivele ca si club ratezi competii europene, ti se taie din buget si jucatorii pe care ii tintesti vor fi mai putin dispusi sa se transfere la clubul tau.
Ce ai descris tu nu e un loose condition al jocului. E o situatie dificila a jocului, din care mergi mai departe. Nu te opreste nimic in a avansa in joc. E ca si cum as pierde niste cladiri sau unitati importante intr-un joc de strategie.
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
Foxman
Headless Kamikaze
Posts: 314
Joined: 3 Sep 2015, 17:54

Re: No Man's Sky

Post by Foxman »

Ca individ care are Sims instalat doar pentru a construi case in editor, mi se pare penibil argumentul "jocul asta n-are scop". Scopul e sa te relaxeze, sa te distraga, sa iti ia mintea de la daily grind. Cateodata prin alt daily grind.
Praise be to the muffalo tree.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: No Man's Sky

Post by DarthZombie »

ola small dickie wrote:
DarthZombie wrote:"Lose condition" nu se traduce neaparat printr-un ecran de "game over". Daca pierzi meciuri te da afara clubul, se supara suporterii, isi pierd jucatorii increderea si incep sa joace ca niste chifle, cer sa fie transferati si refuza sa-si prelungeasca contractul cu clubul tau. Daca esti dat afara ai sanse mici sa iti gasesti un club de o reputatie similara sau superioara cu cea a vechiului club, asta presupunand ca nu vrei sa conduci o singura echipa pe acel save. Daca nu-ti atingi obiectivele ca si club ratezi competii europene, ti se taie din buget si jucatorii pe care ii tintesti vor fi mai putin dispusi sa se transfere la clubul tau.
Ce ai descris tu nu e un loose condition al jocului. E o situatie dificila a jocului, din care mergi mai departe. Nu te opreste nimic in a avansa in joc. E ca si cum as pierde niste cladiri sau unitati importante intr-un joc de strategie.
Eh, nu chiar pentru ca o strategie prin spectrul duratei scurte al unui playsession este mult mai neiertator decat un joc precum FM care are un parcurs perpetuu impartit pe sezoane lungi. Intr-o strategie daca te lasi depasit de adversari iti vine un ecran pe care chiar scrie "game over". In FM meciurile pierdute sunt un obstacol, dar daca le lasi sa se adune nu mai poti sa iti atingi scopul de a-ti impinge clubul inainte. Apoi ai meciurile importante, finale de cupe sau de Liga, ultimele etape din campionat cand esti umar la umar cu rivala, meciuri pe care daca le pierzi pa-pa trofeurile ravnite. Cum am zis, nu e un lose condition traditional dar scopul jocului este evident de a nu pierde meciuri si a rata tintele clubului.
Post Reply

Return to “Simulatoare”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests