N-ai înțeles ideea, normal că așa e, ce încercam să zic e că și în jocurile în care producătorul transmite un mesaj către jucător într-o situație extrem de bine delimitată (de aia am zis mizerii), jucătorul iese din aceste limite și ajunge să aprecieze jocul în moduri care nu mai au nici o treabă cu ce transmitea producătorul. Ori dacă asta se întâmplă în limite bine stabilită, se poate întâmpla și când ele nu există.McWilliams wrote:As zice ca asta se intampla cu precadere in mizerii scriptate. Prin "mizeriile scriptate", producatorul jocului are ocazia sa iti transmita un mesaj, o idee, un sens, un ceva catre jucatorul aflat intr-o situatie bine delimitata.
Aici nu vorbeam despre realizarea unei lumi procedural vs. hand made, unde evident că a doua reușește să transmită infinit mai bine ceva și să te ajute să îți formezi povești și noime pe parcursul jocului, ci despre sistemul de joc în sine. Faptul că lumea e generată procedural poate fi folosit în multe modalități în care să servească jocului, ține doar de priceperea producătorilor și ce fac mai departe.
@caleb, habar nu am, problema mea era cu modul în care se separi tu jocurile de jucării, nu cred în categorisiri rigide. Nu am jucat NMS, trebuie să pui întrebarea asta cuiva care îl joacă. Exact la asta mă refer, tu nici nu vrei să-ți imaginezi că ar putea aduce valoare recreativă un astfel de joc.Explică-mi, te rog, ce valoare recreativă aduce NMS, în afară poate de grafică - poate fi relaxantă pentru unii? Fie cu rol de jucărie sau joc sau cum îl percepi tu? Pe bune, sunt numai urechi (sau ochi, că, na, aici ne citim).
Păi exact asta faci în majoritatea ”jucăriilor” enumerate de tine.Jocul, în general, este un motor esențial pentru a învăța ceva, are rolul ăsta.
Sunt ferm convins că aveai deja o orientare decentă în spațiu, în afară de asta ce ai mai învățat din Descent? Apropo, mi se pare unreal cum ai zis-o pe asta. Deci până la urmă e un joc ce ne scarpină pe fiecare potrivit. În NMS înveți să distingi foarte bine nuanțele de mov, probabil că e cineva care a învățat măcar asta din el.Sunt ferm convins că am o orientare de(s)centă în spațiu grație seriei omonime, pe care am jucat-o pînă la refuz și înapoi.
@Zombie, nu am de ce să te contrazic pentru că nu ești pe subiect. Cel mai probabil nici eu nu aș putea juca NMS mai mult de câteva ore, nu calitatea jocului era în discuție. Caleb nu zicea că un joc prost e mai puțin un joc, le separă după alte reguli ap arent.