No Man's Sky

Mașini, avioane, tancuri, nave, fotbal, zei, ingineri - despre toate se discută aici.
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: No Man's Sky

Post by Stokkolm »

caleb wrote:Definițiile există ca să nu zic suc de pere și să-mi aducă mere.
Ce aduci tu aici e o definitie subiectiva si arbitrara, nu e un consens. It's like, your opinion, man.

Daca genul roguelike sunt jocuri, si Minecraft e joc, atunci No Man's Sky de ce nu e?

Din punctul meu de vedere jocuri ca jucarie sunt de exemplu Space Invaders, Duck Hunt, Pac-Man, Tetris. Descoperi in primele 60 de secunde tot ce au de oferit, iar de acolo singurul scop ramas e sa imbunatatesti high-score-ul.
caleb wrote:Nu pricep exact de unde combativitatea asta exagerată vis-a-vis de tot ce am eu de zis, aparent, but fine, dacă-ți oferă satisfacție.
Din partea mea imi place ce postezi, chiar daca nu sunt de acord, keep going. Am observat o tendinta printre discutiile legate de game design din ziua de azi de a lauda liniaritatea si a critica open world, generarea procedurala. Cred ca e o tendinta gresita care se bazeaza pe niste jocuri care au folosit prost generarea procedurala. E o abordare care are mult potential in continuare.
User avatar
.chester
Dremora Lord
Posts: 3712
Joined: 12 May 2014, 19:49

Re: No Man's Sky

Post by .chester »

Really? Mie mi se pare ca open-world-ul generat in mod procedural, care e diferit de la playthrough la playthrough, este laitmotiv-ul acestui deceniu in gaming. Incepand cu Minecraft si trecand prin tot felul de Isaac-uri, Spelunky-uri, Risk of Rain-uri, Don't Starve-uri, Gungeon-uri, Nuclear Throne-uri si alte sute de exemple, generarea procedurala este foarte la moda in zilele astea si nu imi amintesc sa fi vazut vreodata critici la adresa acestui model. Ai niste exemple?
I'm livin' in a love shadow
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: No Man's Sky

Post by Stokkolm »

Pai tocmai unii se plang ca avem prea multe sandbox-uri si roguelike-uri si ar trebui sa revenim jocuri structurate pe nivele cum erau pe vremuri ca era mai bine asa. Cam atitudinea asta am observat-o pe canale youtube gen Extra Credits sau pe http://www.reddit.com/r/truegaming. Sau reactiile la practic orice lansare Ubisoft din ultimul timp.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: No Man's Sky

Post by DarthZombie »

Cred ca discutia asta e un pic pusa gresit, in general oamenii nu considera ca designul liniar sau procedural ar fi câh ci isi dau seama de limitarile fiecarei abordari. In momentul de fata avem parte de atatea jocuri procedurale din cauza volumului de jocuri indie care prefera sa faca lucrurile asa din lipsa de buget si timp. Nu spun ca programarea unui algoritm de generare a nivelurilor ar fi treaba usoara dar cert e ca e mai usor asa decat sa faci de mana jde niveluri, lucru care oricum iti necesita un om dedicat exclusiv pe acest aspect, lux de care un studio indie n-are parte.

Un exemplu concret de comparatie este sa joci DOOM cu generatoarele de niveluri ObHack sau Oblige vs a juca pe campaniile facute de id. Nivelurile originale sunt net superioare dpdv al designurilor, dar daca vrei sa joci Doom la infinit fara sa ti se repete experienta generatoarele de niveluri sunt solutia perfecta. Imho nu ar strica sa vedem mai multe jocuri structurate in mod clasic, dar asta nu pentru ca jocurile procedurale ar fi proaste ci pentru ca parca ti se mai face din cand in cand dor de un joc cu niveluri pe care se vede atingerea umana.
User avatar
zme-ul
cel rau
Posts: 3652
Joined: 24 Mar 2014, 05:20

Re: No Man's Sky

Post by zme-ul »

人は地獄を作った
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2328
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: No Man's Sky

Post by cg1700 »

Toata discutia asta despre No Man's Sky mi-a adus aminte ca exista Space Engine. Nu poti in Space Engine sa impusti bolovani si sa vezi animale dubioase, dar genereaza un univers intreg populat cu stele, planete si alte obiecte ceresti realiste. Si mai e si gratis.
Image
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: No Man's Sky

Post by caleb »

User avatar
zme-ul
cel rau
Posts: 3652
Joined: 24 Mar 2014, 05:20

Re: No Man's Sky

Post by zme-ul »

No Man’s Sky discoveries reportedly being wiped
In the past few hours, some players have discovered that when heading back to a system where they have named things, the names have mysteriously all vanished. As with everything related to this game nobody knows if this is intended, but it’s got players worried.

One player managed to make it back to his starting planet to find all the discoveries on the planet were wiped, and now reports are coming in from other players finding the same problem.

The general consensus is that as more and more data is being stored, older discoveries are being wiped as players progress. Planet and system names appear to be safe, but plants and animals appear to be reset.

The community is now wondering whether it’s worth naming anything or if this is some kind of error on the servers or connectivity issues when uploading.

Is this intentional and part of the game’s design? Nobody seems to know, and based on the lack of communication from Hello Games regarding missing features, we might never know.
:P
人は地獄を作った
User avatar
.chester
Dremora Lord
Posts: 3712
Joined: 12 May 2014, 19:49

Re: No Man's Sky

Post by .chester »

Uau, ce trist, se vor pierde denumiri de fauna si flora gen "penis forest" si "pulancurozaur".
I'm livin' in a love shadow
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: No Man's Sky

Post by Waaagh! »

Da. Se va cutremura planeta de furia basement dwellerilor cand vor descoperi ca s-a resetat numele spermozorilor spatiali.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: No Man's Sky

Post by DarthZombie »

Radeti voi radeti, dar asta e unul din feature-urile de baza care au fost promise si nici macar pe asta nu-l pot oferi cum trebuie lel.
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2328
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: No Man's Sky

Post by cg1700 »

Image
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: No Man's Sky

Post by McWilliams »

That... is a dangerous precedent.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
zme-ul
cel rau
Posts: 3652
Joined: 24 Mar 2014, 05:20

Re: No Man's Sky

Post by zme-ul »

McWilliams wrote:That... is a dangerous precedent.
precedent periculos? :shock: jocul asta a fost o minciuna pe fata si industria asta ar trebui sa-si dea draq odata seama ca nu merge
人は地獄を作った
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: No Man's Sky

Post by McWilliams »

Da, este un precedent extrem de periculos. Din aceeasi categorie cu "hai sa inchidem rotten tomatoes pentru ca da note mici la filmele din universul DC (n. McW. adica la doua filme)".

Multe lucruri se cumpara pe Steam. Lucruri de o calitate indoielnica. Calitativ si/sau cantitativ. Asta nu inseamna ca trebuie sa fii despagubit, Regulile Steam privind refunding sunt... ma rog, ERAU clare - sub doua ore, fara intrebari puse. Peste, doar in cazuri specifice, gen port-ul ala de PC la un joc Batman care avea crash-uri constante, motiv pentru care (din ce tin minte) jocul in versiunea PC a si fost retras de pe Steam. NMS NU SE INCADREAZA IN ASA CEVA.

Faptul ca ai capul in cur (nu tu, ci cei care fac pre-order si/sau cumpara in orb) ar trebui sa te faca o specie pe cale de disparitie din motive de selectie naturala; in schimb, vad ca se fac eforturi pentru a fi protejati prin lege. De parca trebuie sa pastram un procent minim de idiotenie pe fata planetei, altfel o sa dea faliment smecherii care profita de fraieri.

Edit: Industria trebuie sa priceapa ca nu merge cu minciuni si reclama falsa, total de acord. Insa refund-ul pe care il pretinzi nu ti-l da "industria", ci ti-l da un intermediar. Care refund poate fi "bani inapoi in contul tau bancar/de paypal/etc." (cazuri rare) sau "bani inapoi in steam wallet" (cazuri mult mai dese), ultimul fiind o invitatie clara de a cheltui banii pe altceva de pe platforma lor. So you ain't stickin' it to the big man at Sony!
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: No Man's Sky

Post by DarthZombie »

Nu ma deranjeaza ideea de a da posibilitatea clientilor sa-si ia banii inapoi in cazuri de reclama mincinoasa. Ce ma deranjeaza pe mine insa e ca Valve creeaza reguli la care adauga apoi exceptii arbitrare. Sa inteleg ca acum daca doresc sa-mi prelungeasca termenul pana la care pot cere refund la un joc trebuie sa fac cumva sa creez cat mai multa valva pe tema asta? Sau aceste exceptii se dau doar cand iese bine la PR Valve, hmm?

Ideal ar fi ca aceasta prelungire de termen sa fie permanenta, pentru ca in doua ore nu poti vedea mare lucru in unele tipuri de jocuri. La naiba, timpul ala il poti irosi prin meniurile de optiuni in incercarile tale disperate de a-l face sa-ti mearga bine pe rasnita si taman cand te dai batut si te duci sa-ti ceri refund-ul hopa au trecut cele doua ore, pupici pe portofel de la Valve si la revedere! Ceva de genul 4 ore ar fi perfect ok in majoritatea jocurilor imho.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: No Man's Sky

Post by McWilliams »

Nu pot baga mana in foc pentru cum functioneaza procesul de refund in detaliu, dar sunt destul de sigur ca este un proces destul de sinuos. Reclama mincinoasa o face producatorul, insa tu cumperi jocul de la un intermediar. Cel care primeste banii tai este intermediarul. Pretul respectiv poate cuprinde taxe si/sau comisioane (ale intermediarului, ale bancii, ale paypal etc.). O data ajunsi banii la intermediar, se retine procentul de intermediar si restul se trimite catre producator. Ambelor valori li se aplica un alt set de taxe. Banii tai pentru joc se impart in cel putin 4 directii diferite, in final.

Tinand cont ca tu, Ghita, nu dai pe nimeni in judecata si castigi, astfel incat partea vinovata sa achite cheltuielile, exista un cost de bani si de timp pentru a reface status quo-ul de dinainte ca tu, Ghita, sa cumperi jocul X. Iar acel cost are nevoie de cineva care sa-l acopere.

Deci ce face Valve prin Steam este PR in forma pura si in niciun caz o lovitura tintita spre reclama mincinoasa din partea producatorilor de jocuri. Iar cum orice actiune de PR costa, costul recuperarii banilor tai, Ghita, este acoperit de Valve pentru ca ei considera ca le convine situatia. Si va fi cu atat mai tragic cand, la un moment, vor considera ca urmatoarea situatie nu le va mai conveni si vei ramane cu buza umflata, asteptand sa te protejeze altii. Asa ca nu este mai simplu, bai Ghita, sa nu dai foc la banii tai din capul locului?
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
Foxman
Headless Kamikaze
Posts: 314
Joined: 3 Sep 2015, 17:54

Re: No Man's Sky

Post by Foxman »

McWilliams wrote:in schimb, vad ca se fac eforturi pentru a fi protejati prin lege.
Si ar trebui protejati prin lege. AM trebui protejati prin lege. Poate si tie o sa ti se intample sa cumperi ceva pe baza unor promisiuni sau a unor review-uri false (de parca nu s-a mai intamplat asta) si atunci te trezesti ca esti fix fraierul pe care-l detesti. Pentru ca i se poate intampla oricui, toata lumea are un punct slab care poate fi exploatat. Ideea e ca salam barbos ala a mintit cand a fost intrebat lucruri specifice despre joc - daca exista experienta multiplayer, daca te poti intalni cu alti jucatori, daca le poti face grief etc., basca filmulete cu razboaie stelare imaginate, pentru ca nu exista asa ceva, plus alte balarii gen animale care se mananca intre ele. Spune-mi si mie cum te protejezi impotriva unui mincinos, daca nu stii unde sa te duci ce informatie sa citesti? Daca stii doar Kotaku, Polygon si RPS, atunci o sa ajungi si tu victima, just like that. Daca nu exista legi care sa protejeze fraierii aia de care zici tu, smecherii aia or sa continue sa polueze mediul si mai mult or sa incurajeze si pe altii sa faca smecherii la randul lor, ca doar e tare profitabil, mult mai profitabil decat chiar sa construiesti un joc. Il faci jucabil primele 2 ore, cum sunt aparatele alea de au garantie 2 ani si se strica fix cand ies din garantie, si te-ai scos, si apoi poti sa lucrezi la urmatoarea teapa.
Praise be to the muffalo tree.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4601
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: No Man's Sky

Post by McWilliams »

Am zis cateva zile mai devreme ca este GREU de dovedit minciuna dpdv legal. Pentru ca nu prea exista legislatie pentru asa ceva, este inca "world on the fringe". Nu exista precedent, ori jurisprudenta anglo-saxona pe asta se bazeaza. Dreptul anglo-saxon se bazeaza pe interpretarea unor legi/unor cutume/unor acte etc. existente, adaptate la situatia si la conditiile prezente, pentru a crea un precedent pe o tema noua. Inca nu exista asa ceva pentru jocuri video. TotalBiscuit a avut vreo doua vids (unul cand a aparut Colonial Marines) pe tema asta si, in calitatea lui de absolvent de drept comercial, a zis ca - in UK, in cel mai fericit caz - situatiile in care producatorul minte, singura agentie de stat britanica catre care te-ai putea adresa (si asta doar ca cetatean britanic) ar fi una legata de product regulation (care este ceva general, pentru o gama larga de produse).

Insa pentru ca jocurile nu sunt masini, nu sunt aparate electrocasnice, nu sunt chestii cu specificatii tehnice care pot fi probate printr-un mod OBIECTIV, atunci sunt sanse foarte mici de a castiga o actiune in instanta. Plus ca jocurile nu pot fi considerate produse finale - mereu pot suferi modificari. Pana cand acest lucru nu se va schimba dpdv legal, aceasta este situatia. Poti face pre-order sau poti cumpara in orb pe baza de promisiuni si de demo-uri, sau poti sa nu, sa astepti sa fie lansat si sa vezi reactia din primele zile. Nu sunt optiuni perfecte, nici pe departe. Insa ai posibilitatea sa limitezi sansele de a da cu bata-n balta pe banii tai.

Dar na, poti sa treci strada pe trecere pietoni, pe verde, fara sa te uiti in stanga sau in dreapta, sa fii busit de primul dobitoc cu SUV si sa ai scris "a murit cu dreptatea in brate" ca epitaf. Sau poti sa belesti ochii ca sa nu belesti altele. Chiar daca tu ai tot dreptul sa treci strada in fata aluia cu SUV-ul. Insa pentru ca tii la sanatatea ta (fizica, psihica, financiara etc.), iti aloci 10 secunde in plus de precautie.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
zme-ul
cel rau
Posts: 3652
Joined: 24 Mar 2014, 05:20

Re: No Man's Sky

Post by zme-ul »

McWilliams wrote:Da, este un precedent extrem de periculos. Din aceeasi categorie cu "hai sa inchidem rotten tomatoes pentru ca da note mici la filmele din universul DC (n. McW. adica la doua filme)".

Multe lucruri se cumpara pe Steam. Lucruri de o calitate indoielnica. Calitativ si/sau cantitativ. Asta nu inseamna ca trebuie sa fii despagubit
aaa no shit?!
adica, ma rog, la ce plm avem reguli de protectia a consumatorului? doar ca sa zica prezent cand suna CE?

- bah! voi aveti legi de protectie a consumatorului?
- da!
- si le respectati?
- ...... greieri

legea protectiei consumatorului ii permite cumparatorului sa returneze produsul, fara nici o obligatie, in termen de 14 zile - nu dupa maxim 2 ore
vanzatorul respectiv isi asuma in totalitate responsabilitatea pentru produsul vandul in unitatea lor

de ce exista STEAM Green Light? nu ca sa cearna nenorocirile de jocurile ce intr-adevar merita?
de ce nu se aplica eceeasi practica si pentru AAA? pentru ca noi suntem Activision, EA, SONY, UbiSoft si avem coaiele cat casa
人は地獄を作った
Post Reply

Return to “Simulatoare”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest