- Old Mine (Gothic)
Lakeside (The Witcher)
Rapture (Bioshock)
Valadilene (Syberia)
Flint County (Grand Theft Auto: San Andreas)
Scumm Bar (The Secret of Monkey Island)
Midgar (Final Fantasy VII)
Hengsha (Deus Ex: Human Revolution)
Boneyard of Myrkul (NWN2: Mask of the Betrayer)
World 2: Time and Forgiveness (Braid)
Kingdom End (X3: Reunion)
Sunt multe locuri fascinante în Gothic, fuck knows, până acum l-am tot ales la draft-uri și deja am vorbit mult despre seria asta. Old Mine scoate perfect în evidență geniul PB, am mai zis asta, nu există alți producători care să apese atât de bine pe butoane când vine vorba de design-ul lumii. Lucruri aparent banale ajung să-ți lucreze în subconștient și să dea viață și istorie împrejurimilor. Gen podurile alea blestemate ce sunt așezate hipnotizant.
Atmosfera în mină e egalată doar de alte momente legendare din jocul ăsta, gen plimbările pe timp de noapte.
2. Lakeside - The Witcher
Well, fucking look at it! Fiecare zonă din The Witcher ar merge aleasă aici, dar Lakeside e poate preferata mea din punct de vedere al atmosferei. E un loc frumos, straniu, care te îndeamnă să te tot plimbi fără un motiv anume. Întotdeauna mi-a plăcut cum se balansează acest capitol în economia jocului, nu e nici pe departe cel mai reușit story/quests wise, în schimb din punct de vedere artistic nu încape îndoială.
3. Rapture - Bioshock
Credeam că se înțelege, dar aparent nu. Nu aleg Rapture ca sumă a părților sale, sunt multe locuri foarte interesante în Bioshock și nu mă voi opune într-un fel dacă le văd prin alte liste. Am ales Rapture ca idee în sine, concept, coloană vertebrală a jocului. A fost de asemenea și primul lucru care m-a atras la Bioshock.
4. Valadilene (Syberia)
Cred că am ales începutul jocului la draft-ul cu momente. Valadilene are valoare sentimentală pentru mine, deși Syberia nu a fost primul adventure pe care l-am jucat, e unul dintre preferatele mele. Și dincolo de asta, stilul artistic al jocului e incredibil de acaparant, țin minte că îl jucam cu căști și pierdeam complet contactul cu lumea reală. Casele, oamenii, ploaia, Valadilene e genul de loc care îți rămâne în minte.
5. Flint County (Grand Theft Auto: San Andreas)
Zona mea preferată din San Andreas. Nu neapărat ca evenimente și chestii de făcut, cât ca plimbări lipsite de scop de dragul de a observa lumea. Dacă nu te-ai plimbat pe-aici pe două roți ascultând classic rock (sau cum plm îi zicea) atunci ai jucat degeaba GTA-ul ăsta.
6. Scumm Bar (The Secret of Monkey Island)
Am pus o poză din varianta remastered, deși stilul grafic vechi e mai plin de feels, trebuie să recunosc că remake-ul a reușit din multe puncte de vedere să arate conform imaginației mele.
7. Midgar (Final Fantasy VII)
Încă sunt indecis dacă aștept sau nu remake-ul. Anyway, sunt prea multe de zis, e probabil orașul meu preferat din jocuri, deși ar fi și alte locuri cel puțin la fel de miștio în FFVII.
8. Hengsha (Deus Ex: Human Revolution)
9. Boneyard of Myrkul (NWN2: Mask of the Betrayer)
Ce-i drept, e mai mult un moment decât un loc. Dar locul mi-a rămas în minte.
10. World 2: Time and Forgiveness (Braid)
11. Kingdom End (X3: Reunion)
- Castle of the Valley of Mines (Gothic 2)
Church (Metro Last Light Redux)
X-COM HQ (X-COM Enemy Unknown/Enemy Within)
The rooftops of Dubai (Spec Ops: The Line)
Pillars of Nosgoth (Legacy of Kain: Defiance)
Roscoe Street Station (Max Payne)
Order of the Sword HQ (Devil May Cry 4)
London Nautica (Wolfenstein The New Order)
Town of Chapter 7 (Call of Juarez - Bound in Blood)
Crystal Cruiser, Layout A (FTL: Faster Than Light)
Space Hulk Map (Warhammer 40'000: Space Marine, Exterminatus mode)
Pentru optiunea 9. Town of Chapter 7 (Call of Juarez - Bound in Blood), am doar un video (pentru ca este al naibii de greu sa gasesti poze ale unui loc fara nume propriu):
1. Castle of the Valley of Mines (Gothic 2) - Troneaza in mijlocul hartii, populat (macar initial) de paladini, o carcasa arsa si darapanata fata de ce a fost in G1, dar chiar si asa, tot spre locul asta pui catarea cand te fugaresc lighioanele locului. Ajuta foarte mult ca inceputul capitolului doi din G2 te arunca intr-o harta noua, neexplorata, pe timp de noapte (iar noaptea in jocurile old-school inseamna bezna totala), oferind castelul drept singurul safe-heaven din mijlocul unei lumi ostile jucatorului. Iar daca esti orb si nu intuiesti "intrarea" in castel, dai roata constructiei cu toata hoarda de orci si wargi la curul tau.
2. Church (Metro 2033/Last Light Redux) - Ceva atrage la o biserica transformata intr-un punct fortificat in fata atat a intemperiilor naturii (sau ce a mai ramas din ea), cat si a noilor forme de viata aparute. Si nu este nimic SF in concept, doar o intoarcere la radacinile est-europene (cand ortodocsii se ascundeau in biserici, atunci cand invadau turcii/tatarii/mongolii).
3. X-COM HQ (X-COM Enemy Unknown/Enemy Within) - O gaura in pamant. Cu spatiu limitat. Unde trebuie sa decizi daca in urmatorul cub de 10x10x10 metri faci un laborator sau o baraca sau o camera de servere sau... Pare plictisitor, din moment ce sunt doar pixeli pe ecran, fara sa iti dezvolte vreun atasament fata de ei. Insa in Enemy Within, ai si o misiune in care te ataca in "propria casa". Si indiferent cat de anosta sau de inghesuita sau de rahat este, aia este inca A MEA si sa fiu al naibii daca primesc musafiri neinvitati in ea!
4. The rooftops of Dubai (Spec Ops: The Line) - Dubai. Unde zgaraie-norii ating cerul. Sau, scuzati repetitia, chiar zgarie norii. O furtuna de nisip mai tarziu, acei zgaraie nori sunt aproape acoperiti de nisip. Iar acolo unde nisipul nu a intrat, se naste un hau imens. Total nerealist dpdv fizic, dar fascinant. Periculos si fascinant. Mai ales tirolienele dintre zgarie-nori.
5. Pillars of Nosgoth (Legacy of Kain: Defiance) - Punctul central al universului Legacy of Kain. Stalpii sunt echilibrul lumii: atat timp cat ei sunt sanatosi, si lumea ramane sanatoasa. Iar toate belelele raman ascunse sub pres. Insa vointa unui singur om (apoi vampir) este suficienta si pentru a sfarma lumea, si pentru a o vindeca. Am preferat versiunea "sanatoasa" a monumentului, cu o poza si pentru versiunea "ruinata".
6. Roscoe Street Station (Max Payne) - Primul contact cu universul Max Payne. O imensitate de statie de metrou parasita, rau-facatori gata sa-ti faca felul, sedative la tot pasul si mult umor. Negru si nu numai. Nivelul nu este poate la fel de imbarligat sau de plin de detalii ca altele de mai tarziu, insa face fata cu brio la obiectivul de imersiune in joc.
7. Order of the Sword HQ (Devil May Cry 4) - Cum am zis mai sus, multa marmura, unghiuri drepte, magnitudine care pare sa compenseze pentru ceva. Faptul ca sunt demoni si ca vor sa conduca lumea pentru a fi adulati de catre ea. Mereu ma depaseste cum cineva poate gandi ca cel care ar locui in echivalentul gameristic a Casei Poporului poate fi o PERSOANA BUNA (sau macar cu intentii bune).
8. London Nautica (Wolfenstein The New Order) - It's London. Now overrun with Nazis. And they built themselves a Nazi wing in the British Museum. Celebrating the Moon base they built. A Moon base with more Nazis on it. Effin' glorious!
9. Town of Chapter 7 (Call of Juarez - Bound in Blood) - Din nou, este un joc in care sunt mai multe nivele ce atrag. Insa m-am hotarat asupra acestuia din doua motive evidentiate in video. In primul rand, faptul ca te scobori pe niste drumuri prapastioase ca sa ajungi in oraselul aflat pe marginea a ceea ce pot presupune a fi fratele mai mic a Grand Canyon -ului. Si in al doilea rand, faptul ca poti arunca peste marginea acelui canion niste cladiri din cel oras. Ok, este un scripted event (si nu este unic in joc), insa te face sa te simti prea potent pentru propriile posibilitati de control - tragi doua-trei gloante, lovesti un butoi de praf de pusca si BOOM! cateva cladiri se muta zece etaje mai jos.
10. Crystal Cruiser, Layout A (FTL: Faster Than Light) - Am simtit nevoia unei alegeri ciudate. Asa ca am ales o nava spatiala o cu forma ciudata. Tineri fiind, toti ne imaginam nave spatiale in forme... sa zicem ca aratau ca versiunile Lamborghini pentru masini: multe colturi ascutite si cu profil de pradator. Aici, este total opusul: aceasta nava spatiala seamana cu un apartament infipt intr-o bucata de meteorit, nava cu care trebuie sa sperii adversarii in a se preda.
11. Space Hulk Map (Warhammer 40'000: Space Marine, Exterminatus mode) - Si aici am simtit nevoia de ceva 40k. Sunt multe de ales, desi jocurile din universul Warhammer 40'000 ofera foarte multe constructii sau nave spatiale imense, prea putine sunt individualizate de o asa natura incat sa ramana "iconic". Si cum nu prea exista reprezentari in-game pentru The Golden Throne, am ales o harta care evoca elemente din Space Hulk. O versiune ceva mai putin market-ata decat cea din KotOR (cred ca 2).