Duel initial 4: Michilangelo vs Stokkolm vs TG

Un obicei tradițional levelesc.

Moderator: Michilangelo

Post Reply
User avatar
Michilangelo
Headless Kamikaze
Posts: 330
Joined: 2 Mar 2014, 19:24

Duel initial 4: Michilangelo vs Stokkolm vs TG

Post by Michilangelo »

Limita timp votare: miercuri ora 23:00

Michilangelo

1. Lupta cu Phalanx (Shadow of the Colossus - 2005)
2. Vista Point in padurile din Myrtana (Gothic 3 - 2006)
3. Foc de tabara noaptea, pe timp de ploaie, si muzica din chitara (Stalker - 2007)
4. The Sunken Armada (Dear Esther - 2012)
5. Primul tău castel (Mount & Blade - 2008)
6. Too Late To Love You (Kentucky Route Zero - 2013)
7. The Making of the Storm Tribe (King of Dragon Pass - 1999)
8. Pianul din arhive (Amnesia: The Dark Descent - 2010)
9. First time in Oneiros (Clive Barker's Undying - 2001)
10. And I said yes (Gone Home - 2013)
11. Surviving the night (Sang-Froid - 2013)

Spoiler for Descrieri Michilangelo:
Image

1. Lupta cu Phalanx - Shadow of the Colossus

Zicea Mahdi ca o sa alegem aceleasi jocuri de la drafturile trecute, dar o sa incerc sa repet cat mai putine din titlurile pe care le-am mai ales. Nu am insa cum sa nu incep cu SOTC, jocul fiind de la un cap la altul plin de momente memorabile. As fi putut la fel de bine sa aleg intro-ul, sau scena imediat urmatoare, ori una dintre celelalte lupte (de fapt finalul ar fi fost alegerea cea mai buna, dar nu aveam cum sa vorbesc despre el fara sa stric toata poveastea).

Phalanx e insa unul dintre cei mai interesanti colosi, si nu doar fiindca poate zbura. El e insa special si pentru ca nu te ataca, chiar daca tu ca jucator o faci. Nici ceilalti colosi nu sunt din cale afara de agresivi (cu unele exceptii), si devin inamici doar atunci cand ii ataci. Pe parcursul jocului sunt destule momente - cel de fata fiind poate cel mai evident - in care colosii nu apar ca niste monstruozitati ce trebuiesc ucise, ci ca niste simple vietati (mai mult sau mai putin inocente). Jucatorul e de fapt "the villain" - iar acestea fiind zise ma opresc aici pentru ca nu vreau sa spun ce nu ar trebui.

Trecand peste asta, lupta, sau mai bine zis vinatoarea, in sine e foarte antrenanta. Pe langa faptul ca zboara, Phalanx se poate ascunde sub nisip, iar atingerea punctelor sale slabe e o provocare ce poate fi trecuta doar cu ajutorul lui Agro. Ma rog, nu o sa pun un clip in care sa vedeti exact cum se intampla, pentru ca momentul memorabil e mai degraba acela cand il vezi zburand sau cand zbori cu el.

phpBB [video]


Mini rant cu SPOILERE
Asadar, colosii sunt, in buna parte, pasnici, iar cei care te ataca fara a fi provocati isi fac aparitia spre sfarsitul jocului. De aici s-ar putea eventual deduce ca te ataca doar fiindca stiu cumva ca ai ucis deja o parte din colosi. Astfel, lupta cu Phalanx e un indiciu care trimite spre vinovatia jucatorului. Misiunea lui Wander este de a o reinvia pe fata, insa asta inseamna sa faca cu buna stiinta un foarte mare rau. Sfarsitul jocului e concludent in privinta asta, eroul devenind la propriu un monstru. Daca e sa gasim o morala a jocului sau o intrebare pe care o ridica asta ar fi probabil "scopul scuza mijloacele (?)". Pretul pe care Wander il plateste pentru a-si atinge obiectivul si lucrurile pe care le face nu sunt neaparat justificate, iubirea ca forta motrice fiind parca inlocuita cu egoismul.


Image

2. Vista Point in padurile din Myrtana - Gothic 3

Porniti clipul si imaginati-va ca va plimbati prin padurea de mai sus. Alte detalii sunt inutile.

Totusi, cateva detalii, cu aportul lui TG si Stokkolm :)
Stokkolm » Fri May 09, 2014 3:54 pm wrote:Trebuie sa cureti mai intai zona de mistreti si lupi daca vrei sa asculti Vista Point mai mult de cateva secunde consecutiv. :mrgreen:
Michilangelo » Fri May 09, 2014 4:10 pm wrote: Heh, bine zici. Cateodata incerc sa ii omor inainte sa inceapa cantecul ala de lupta care in timp devine aproape la fel de enervant ca alarma de la telefon.
TG » Fri May 09, 2014 4:15 pm wrote:Lasă, cine a jucat înainte de patch-uri, la apariție, știe că muzica de luptă era o necesitate absolută. În funcție de schimbare îți dădeai seama când sare ceva la tine din iarbă, altfel nici nu puteai emite pretenții în lupa cu mistreții. Era pe principiul ”dacă dă el primul te-ai supt, dacă dai tu primul ai o oarecare șansă să supraviețuiești”.
phpBB [video]




Image

4. The Sunken Armada - Dear Esther

From here I can see my armada. I collected all the letters I’d ever meant to send to you, if I’d have ever made it to the mainland but had instead collected at the bottom of my rucksack, and I spread them out along the lost beach. Then I took each and every one and I folded them into boats. I folded you into the creases and then, as the sun was setting, I set the fleet to sail. Shattered into twenty-one pieces, I consigned you to the Atlantic, and I sat here until I’d watched all of you sink.

Dear Esther e in sine un mare moment memorabil, unde pana si cel mai neinsemnat loc are frumusetea sa rece. Ca si in cazul SotC, finalul e cel care te loveste cel mai tare, dar merita sa il descoperiti singuri. Jocul e scurt de tot, insa aici calitatea vine inainte de calitate cantitate, jocul fiind presarat cu imagini precum cea de mai sus, fiecare insotita de cate o scurta naratiune.

Bonus - cool pic I made, chiar inainte de momentul de mai sus:

Image



Image

3. Foc de tabara noaptea, pe timp de ploaie, si muzica din chitara - STALKER

Din pacate nu am gasit nici un clip care sa se potriveasca cu ce am zis mai sus. Sper sa imi fac timp sa fac eu unul. Intre timp va rog sa va mai folositi un pic imaginatia. Eventual sa porniti si clipul asta in timp ce ascultati muzica.

Pentru cei care nu au incercat vreun joc din seria STALKER (filmul se pune si el intr-o anumita masura), o sa incerc sa va spun de ce sunt asa speciale aceste momente. Asta considerand ca o astfel de ambianta nu vi se pare si in alte circumstante una romantica - mie da :) In lumea din STALKER insa, o melodie simpla din chitara cantata la marginea unui foc de tabara e departe de ce ai numi romantic. Intr-un loc in care moartea imbraca forme diferite - de la mutanti si soldati, pana la anomalii radioactive - si pandeste la fiecare colt, singurul moment in care un stalker singuratic se poate simti cat de cat linistit si in siguranta sunt acestea. Obligatoriu cu o sticla de votca in brate.

phpBB [video]




Image

4. The Sunken Armada - Dear Esther

From here I can see my armada. I collected all the letters I’d ever meant to send to you, if I’d have ever made it to the mainland but had instead collected at the bottom of my rucksack, and I spread them out along the lost beach. Then I took each and every one and I folded them into boats. I folded you into the creases and then, as the sun was setting, I set the fleet to sail. Shattered into twenty-one pieces, I consigned you to the Atlantic, and I sat here until I’d watched all of you sink.

Dear Esther e in sine un mare moment memorabil, unde pana si cel mai neinsemnat loc are frumusetea sa rece. Ca si in cazul SotC, finalul e cel care te loveste cel mai tare, dar merita sa il descoperiti singuri. Jocul e scurt de tot, insa aici calitatea vine inainte de calitate cantitate, jocul fiind presarat cu imagini precum cea de mai sus, fiecare insotita de cate o scurta naratiune.

Bonus - cool pic I made, chiar inainte de momentul de mai sus:

Image




Image

5. Primul tău castel - Mount & Blade

Când eram mai mic am pus mâna pe o cărticică despre viața medievală, toată plină ochi cu desene făcute de mână care mai de care mai colorate. Am citit despre cavaleri și domnițe, regi și meșteșugari, războaie și festinuri - și în timp ce făceam asta visam ca într-o bună zi să ajung să conduc propriul castel. Au trecut mulți ani până când visul avea să devină realitate...

Ca un simplu fiu de țăran, cel mai aproape de un castel am ajuns în anii în care un bătrân cavaler m-a luat în slujba sa pe post de scutier. Am vizitat multe fortărețe și orașe în aceast timp, însă de fiecare dată ma găseam în taverna sărăcăciosă, departe de sălile pline de povești de vitejie ale lorzilor.

Într-o bună zi însă, sătul de viața de slujnic și mânat de un dor aprig de mărire, mi-am impachetat puținul avut, m-am urcat pe cal și am plecat încotro am văzut cu ochii. Am mers zile întregi prin pustiuri, până ce în cele din urmă am ajuns în tărâmul Calradia. Văzând numeroasele castele ce răsăreau la tot pasul în acest ținut, speranța unui viitor plin de întâmplări victorioase mi-a încolțit în inimă. Totuși, cursul noii mele povești avea să se poticnească încă de la început, pentru că în Calradia doar cei mai dibaci și mai puternici puteau izbăvii.

Am mers din loc în loc și am încercat să fiu de folos tuturor: să ajut și nobilul înfumurat și tăranul sărac lipit pământului. Totuși, la luni bune dupa ce ajunsesem în acest loc străin nu eram nici mai mult nici mai puțin decât servitorul care își părăsise stăpânul pentru a-și găsi destinul. Am priceput că pentru a ajunge propriul meu stăpân - și al altora - trebuia să fiu dispus să fac orice necesar, chiar de-ar fi trebuit să înșel sau să jefuiesc.

Am strâns luptători iscusiți în jurul meu și nu după mult timp am pornit un asediu către un mic castel de la periferia unui mic regat. După lupte crâncene am ieșit învingător și împreună cu cei mai de încredere războinici am pornit primul festin din primul meu castel.


In speranta ca v-a placut povestioara de mai sus va mai dau cateva detalii despre cucerirea unui castel in Mount & Blade. Forta e doar una dintre caile prin care poti sa ajungi lordul unui castel, diplomatia fiind ceva mai complicata, dar si mai rewarding. De asemenea, poti sa primesti un castel drept recunoastere a actiunilor de pe campul de lupta, astfel ca exemplul de mai sus poate fi considerat drept cel negativ.

Oricum ai ajunge stapan al unui castel, sentimentul e insa unul dintre cele mai placute pe care le-am trait intr-un joc video. Toata munca (a nu se citi ca grind) de pana atunci iti e recompensata cu varf si indesat, iar noile responsabilitati pe care le primesti sunt cireasa de pe tort.

Poti sa te plimbi pe zidurile castelului, verificand soldatii din garnizoana:

Image

Poti sa te plimbi pe strazi, vizitand diversi negustori si salutand nepasator plebea:

Image

Poti sa mergi in taverna si sa dai de baut la toata lumea:

Image

Poti sa organizezi festinuri grandioase in sala ta grandioasa de festinuri:

Image

Ai camera ta si o nevasta cu care sa o folosesti:

Image

Iar cand vrei sa te relaxezi poti sa mergi la plimbare in saturile tale:

Image



6. Too Late To Love You - Kentucky Route Zero

phpBB [video]


O fi un capriciu al meu schimbarea alegerii, dar mi s-a intamplat foarte rar sa mi se faca pielea de gaina atunci cand sunt pus in fata unui joc video. Sfatul meu e ca inainte de a urmarii clipul sa va faceti timp intr-o seara de weekend cand sunteti singuri si sa jucati si primele doua acte (momentul de fata e undeva pe la inceputul actului 3), dureaza doar vreo 3 ore - cat un film. Mi-e parca teama sa nu pierdeti din magia momentului :D

O sa las si descrierea pentru momentul cu cafeneaua, mi se pare ca are o oarecare importanta si pentru alegerea de fata.
The diner doesn't appear to have a name. A vinyl banner slung above the door simply reads: "24 hours." It only has one window, behind which the blinds are tightly closed.

Conway tries the door.

The door swings open easily.

A bell rings nearby.

The interior of the diner is pitch black. Conway stands in the doorway, waiting for his eyes to adjust. A bit of errant light from the nearby highway creeps through the open door, and gradually Conway is able to make out a few figures inside. Two old men in trucker hats sit in a corner booth, with a checkers board set on the table between them. A young woman standing behind the counter in an apron must be a waitress. The cook stares blankly from the kitchen.

The door slams shut and the room is dark again. Conway walks in the direction of the counter. He hits his knee on something hard and metallic, winces quietly, and then carefully finds his way to a stool. He places his hand on the counter. Another hand, a young woman's, rests itself on his. She guides his fingers to a laminated menu. Conway closes his eyes, opens them, maybe closes them again. Impossible to differentiate.

A cup of coffee would do it. Black... oily, even. Hot, familiar diner coffee. Conway runs his hand down the menu. The surface is uniformly flat, and slick with condensation. He feels a warm hand against his cheek, and freezes. Her fingers run across the stubble of his chin. He feels like apologizing. She leans forward, and so does he -

M-am gandit foarte mult la aceasta alegere, KRZ fiind plin de momente de tinut minte. As fi putut sa iau intalnirea cu Weaver, televizorul, muzeul din actul doi sau finalurile celor doua acte (in special cel secund).* Am ales insa unul dintre momentele mai putin importante, care nu modifica in vreu fel povestea si are drept scop doar adancirea atmosferei - daca mai era cazul. In aceste conditii am facut aceasta alegere pentru ca cele cateva randuri de mai sus mi-au amintit de o alta poveste care mi-a placut foarte mult, La tiganici, a lui Eliade.

Cadrul cafenelei (stiu, stiu, diner inseamna altceva) e ceva mai putin detaliat decat gradina si casa tigancilor, insa asta le face si mai mult cinste celor doi creatori, care au reusit in mult mai putine cuvinte sa imi creeze un sentiment asemanator. Ce-i drept nu stiu ce o sa transmita randurile de mai sus celor care nu au incercat jocul. Recomand articolul lui Aidan dedicat actului doi (august 2013, Company of Heroes 2 pe coperta) ca o scurta introducere ce poate servi si drept background info. Primul articol nu il recomand inainte de a juca, pentru ca are cam multe spoilere. De citit insa dupa.

KRZ e un joc care nu prea e joc. Ca si Sword & Sworcery, e mai degraba o opera de arta menita a fi simtita decat jucata. Spre deosebire de S&S insa, aici avem mai multe discutii si chiar si optiuni de dialog, care pe alocuri pot modifica povestea. Din punctul asta de vedere KRZ poate fi vazut ca o nuvela vizuala cu (nu foarte mult) gameplay. Aici intra in special harta minimalista pe care te poti plimba intre scenele dintre acte si care contine pe alocuri o intalnire secundara, ca si cea pe care am ales-o acum.

Pe langa faptul ca iau exclusiv forma textuala, aceste intalniri sunt foarte scurte, ce ati citit mai sus fiind momentul in intregimea sa. Ce poti sa faci ca jucator e sa selectezi intre mai multe optiuni de dialog, momentul fiind astfel o trimitere vaga spre adventure-urile text-based. Totusi, chiar daca imaginile dispar, efectul e si mai mare, pentru ca prin folosirea imaginatiei pentru a desena tabloul intalnirii momentul devine mai intim, mai personal.

Revenind la nuvela lui Eliade, legatura intre cele doua opere poate fi facuta atat in planul general, cat si in cel al intalnirii din cafenea. Cine a dat recent bacul isi aminteste poate poveste unui domn Gavrilescu, un profesor de pian de 49 de ani din Bucurestiul anilor '30 (sau 40, not sure). Intr-o zi torida de vara domnul nostru se decide sa intre La tiganci, manat de curiozitate si in cautarea racorii nucilor. Ce porneste ca un simplu capriciu se transforma intr-o calatorie suprarealista prin coridoare intunecate si timp. Cele trei fete care il insotesc ii ofera cafea si incearca sa il ispiteasca prin goliciunea trupurilor lor, pentru a-l face sa (se) uite.

Probabil ca ultimul paragraf nu are nici un sens si nu exprima neaparat ce se intampla in nuvela. Am incercat insa sa mentionez doar detalii care, intr-o forma sau alta, isi fac aparitia si in KRZ. Conway e si el un barbat trecut de prima tinerete, plecat pe un drum intunecat pe care nu il cunoaste, pe parcurs fiind ispitit parca tot cu cafea si cu atingerea feminina.

Lasand la o parte legaturile ce pot fi facute cu La tiganci, intalnirea din cafenea e in sinea sa una extrem de... senzuala. Poate nu tocmai cuvantul potrivit, dar parca unul cerut de imaginea atingerii dintre mana calda a tinerei chelnerite si cea a lui Conway. Iar ultima propozitie, taiata, efectiv, in momentul apropierii dintre cei doi... Momentul asta de intimitate intre doi straini (sau nu straini, mai degraba nu) m-a luat pe nepregatite, mai ales ca se intampla la cel mai profund nivel senzorial (vezi atingerea picioarelor din Maitreyi). Daca descrierea acestui moment nu va transmite nimic inseamna doar ca vocabularul meu e prea sarac pentru a-l cuprinde in intreaga sa splendoare.

*Incep sa ma repet cu aceste doua fraze, dar tin macar sa mentionez si celelalte momente memorabile, pe unde mai sunt, ca sa nu fie uitate.

Nu stiu de ce, dar parca trebuie sa pun si clipul asta. Am tot ascultat melodia in timp ce am scris randurile de mai sus.

phpBB [video]




Image

7. The Making of the Storm Tribe - King of Dragon Pass

In mod normal numele acestei alegeri ar fi trebuit sa fie ceva de genul "momentul in care iti reuseste un heroquest," dar o sa ma folosesc de doar unul dintre aceste quest-uri pentru a putea da unele detalii mai specifice. Bine, asta mai tarziu, pentru ca acum ma limitez la cateva cuvinte despre heroquest-uri in general.

Heroquest-urile sunt cele mai importante momente din KoDP si majoritatea dintre ele trebuiesc duse la capat pentru a putea termina jocul. Cel cu insemnatatea cea mai mare este cel de fata, pentru ca ajuta la crearea unui trib, which is like the whole point of the game. Problema e ca nu tot timpul e foarte simplu sa duci la bun sfarsit un astfel de quest, si in ciuda tutoror pregatirilor exista sansa sa nu reusesti. Consecintele esecurilor variaza de la moartea celui care intreprinde quest-ul pana la necazuri pentru clan, dar de obicei recompensele sunt pe masura eforturilor.

Avand in vedere ca KoDP este o combinatie pe cat de neasteptata pe atat de reusita de visual novel, TBS si RPG, un heroquest preia elemente din toate cele trei genuri (ce-i drept mai putin din TBS). Membrul clanului care va incerca quest-ul, intrand astfel in lumea spiritelor, va putea influenta rezultatul prin abilitatile sale sau prin credinta sa intr-un zeu sau altul. Apoi, odata ajuns pe taramul celalalt, jucatorul va trebui sa ghideze quester-ul (nu imi vine alt cuvant) prin alegerea unei anumite cai de actiuni pentru a incerca sa reconstituie un mit cunoscut de catre clan.

Probabil ca suna complicat, si asa si este. Mai sus am descris doar in mare felul in care decurge un heroquest si implicatiile sale. Veti intelege atunci de ce reusita unuia este un moment de tinut minte. O sa revin si cu o prezentare a Making of the Storm Tribe, pentru ca e un mit ce merita vazut si citit.



Image

8. Pianul din arhive- Amnesia: The Dark Descent

Alegerea de fata e prima in care moment chiar are sensul ala de fractiune de secunda. Sper ca nu am incurcat locatiile, pentru ca nu am mai jucat de ceva vreme Amnesia si nu am avut timp sa verific. In orice caz, intr-una dintre camerele mai mari din arhive (?) treci pe langa un pian. Te uiti repede la el si mergi tiptil mai departe. Nimic neobisnuit. Totusi, dupa ce mai treci prin doua camere linistea densa a castelului e taiata de cateva sunete de pian. Mi-a inghetat sangele in mine in momentul ala, mai ales ca pana in acel punct nu intalnisem nici o urma de vietate. Cu greu mi-am facut curaj si am revenit in camera pianului, ca sa descoper ca nu era nimeni - sau nimic - acolo. Mi s-a parut doar ca aud ceva sau cineva se juca cu mine?
In imaginea de mai sus pianul e, cred, pe peretele stang al camerei.



Image

9. First time in Oneiros - Clive Barker's Undying

Image

Undying e un joc care impresioneaza prin acele mici momente de frumusete simplista pe care de multe ori poti sa le treci cu vederea. Parca acelasi lucru il spunea si Marius Ghinea in retro-ul din Level. M-am oprit de multe ori parca hipnotizat in fata unui peisaj format doar dintr-o imagine de fundal de rezolutie scazuta, efectul creat fiind insa invers proportional cu numarul de pixeli de pe ecran. Dintre aceste fundaluri cel mai mult m-a impresionat cel din Oneiros, un taram de ruina asemanator cu un purgatoriu.

Prima calatorie in Oneiros este, in opinia mea, si cea mai memorabila. Si asta pentru ca se intampla pe neasteptate. Deschizi o usa si te astepti sa intri intr-o noua camera a conacului Covenant. Esti teleportat insa intr-o lume de cosmar, cu un cer ca de sange. Am scapat repede de cei doi, trei inamici din ruine, iar apoi am putut admira in pace imaginea stearsa din fundal.

Tot in prima incursiune in Oneiros gasesti si Tunul Tibetan, dupa ce mai intai trebuie sa rezolvi un puzzle parca rupt din Antichamber (probabil imprumutul s-a intamplat invers tho). Ah, si tot aici se afla si unul dintre rivalii protagonistului si unul dintre bosii jocului.
In Greek mythology, the Oneiroi (Dreams) were, according to Hesiod, sons of Nyx (Night), and were brothers of Hypnos (Sleep), Thanatos (Death), Geras (Old Age) and other beings, all produced via parthenogenesis.

In Homer's Iliad, an Oneiros is pictured as summoned by Zeus, receiving from him spoken instructions, and then going to the camp of the Achaeans and entering the tent of Agamemnon to urge him to warfare.

The Odyssey speaks of the land of dreams as past the streams of Oceanus, close to where the spirits of the dead are led (Hades). Statius pictures the Dreams as attending on slumbering Hypnos (Somnus in Latin) in a cave in that region.

In another passage of the Odyssey, dreams (not personified) are spoken of, by a double play on words, as coming through a gate of horn if true (a play on the Greek words for "horn" and "fulfil") or a gate of ivory if false (a play on the Greek words for "ivory" and "deceive"). For this image and its echoes in later literature, see Gates of horn and ivory.


Image

10. And I said yes - Gone Home

In ce priveste povestea si felul in care e spusa, Gone Home e poate cel mai bun joc pe care l-am incercat. Iti pune in fata indiciile, dar iti lasa tie sarcina de a le pune cap la cap. Din punctul asta de vedere dar si ca gameplay e foarte asemanator cu Dear Esther, insa mai consistent. Pana spre sfarsit iti imaginezi diferite situatii, toate plauzibile, insa doar in momentul in care auzi cele patru cuvinte de mai sus iti dai cu adevarat seama ce s-a intamplat de fapt. Jocul se termina imediat dupa si te lasa intr-o stare de meditatie in care revezi in minte "filmul" real al povestii, astupand dupa bunul plac eventualele goluri ramase. Personal m-am simtit aproape inselat, rick rolled, daca vreti. Aaah, deci de aia era lucrul ala acolo si ala dincolo - cam asta imi trecea prin minte dupa ce am terminat GH.

Bine, sa nu intelegeti ca la auzul propozitiei de mai sus am avut o epifanie. Nici pe aproape. In schimb, am primit o confirmare si o completare a concluziei partiale la care ajunsesem singur. Poate va intrebeti atunci de ce e momentul asta memorabil, daca tot nu are mare efect? Ei bine, GH cere o implicare sentimentala importanta, iar aceste cuvinte au rolul unui happy ending la care sperai, dar de care nu esti niciodata sigur. Also, imaginea nu are legatura directa cu momentul de fata dar pentru cine a jucat ar trebui sa insemne ceva. Cred :) - n-am vrut sa postez doar textul.



Image

11. Surviving the night - Sang-Froid

Sang-Froid e primul si singurul tower defense pe care l-am jucat si mi-a placut. Si asta pentru ca, spre deosebire de alte jocuri de acest fel, SF e foarte rewarding. Ma rog, or mai fi si alte titluri bune, dar de obicei, cand ma gandesc la tower defense mi se aprinde beculetul "boring stuff ahead." Ce-i drept, SF e mai degraba un hibrid de RPG, tower def si TPS - si unul extrem de reusit I might add. Mai e si prezentarea audio-vizuala, care i se potriveste de minune si creaza atmosfera la care te-ai astepta intr-o poveste cu varcolaci.

Actiunea jocului e impartita in mai multe nopti, fiecare dintre ele aducand o noua provocare sub forma unor valuri de inamici formate din lupi, varcolaci, demoni si alti monstri. Ca sa supravietuiesti unei astfel de nopti ai la dispozitie diferite capcane pe care trebuie sa le combini astfel incat sa poti jongla intre grupurile de inamici ce te ataca din mai multe zone in acelasi timp... Imi e cam greu sa descriu ce si cum trebuie sa faci asa ca va invit sa urmariti videoclipul de mai jos, explica mai bine cum sta treaba. De retinut ca SF iti pune la dispozitie o multime de cai de a parcurge o noapte, astfel ca nu exista o formula exacta care sa garanteze succesul.

Totusi, sa nu va ganditi ca e chiar atat de usor precum poate reiese din clip. Persoana care joaca stia deja exact ce trebuie sa faca. Insa, prima data cand incerci o noua noapte e nevoie de foarte multa planificare pentru a reusi. Cred ca e ceva asemanator cu dirijarea unei orchestre. Iar apoi, cand la sfarsitul noptii "simfonia" de capcane si trucuri pe care le-ai pus la cale se aude exact cum trebuie, atunci iti stergi fruntea si te feliciti pentru ingeniozitatea dovedita.

phpBB [video]
Stokkolm

1. The Butcher (Diablo - 1996)
2. The SCUMM Bar (The Secret of Monkey Island - 1990)
3. Party confrontation - dark side (Star Wars: KotOR - 2003)
4. Surving the first night (Minecraft - 2010)
5. Dracula's "What is a man?" speech (Castlevania: Symphony of the Night -1997)
6. Hitting an enemy with the knee kick (Double Dragon 2 - 1988)
7. First encounter with Mr.X (Resident Evil 2 - 1998)
8. Intro Cinematic (Another World - 1991)
9. Chasing the assassins (Thief: The Dark Project - 1998)
10. Piggsy Encounter (Manhunt - 2004)
11. Harkonen Ending (Dune 2 - 1992)

Spoiler for Descrieri Stokkolm:
2. The SCUMM Bar (The Secret of Monkey Island)

Image



3. Star Wars KotOR party confrontation - dark side

Fara sa intru in spoilere, pot sa spun ca cele mai interesante momente din KotOR, chiar mai mult decat "the twist" sau decat lupta finala, sunt cele cand jucatorul ia niste decizii care incalca total principiile morale ale unor membrii ai party-ului. Exista un astfel de moment care duce la niste consecinte de-a dreptul dramatice. Aici va puteti opri din citit pentru ca urmeaza spoilere, chiar si pentru cei care au terminat jocul pe light side.

Ma refer la momentul cand jucatorul il "hipnotizeaza" cu puterea fortei pe Zaalbar sa o omoare pe Mission. The most morally cruel thing you can do in a game.

phpBB [video]




4. Surving the first night (Minecraft)

Te trezesti in salbaticie cu mainile goale si ai 10-15 minute de in-game time sa iti pregatesti un adapost inainte sa soseasca noaptea, si cu ea toate creaturile urate care te vreau mort. Trebuie sa aduni lemn sa constuiesti o masa de lucru, un tarnacop si sa te apuci sa cauti carbune pentru a putea face torte. Eu nu am apucat sa gasesc carbune, asa ca mi-am petrecut noaptea in bezna completa, intr-o incapere de 2x2 sapata in stanca, cu monstrii mormaind amenintator de partea cealalta a peretilor. Era o camaruta simpla, dar era construita de mine, si isi indeplinea scopul de a ma proteja de pericole, iar asta o facea speciala. Nici un joc nu mi-a mai oferit pana atunci un asemenea nivel de interactivitate cu mediul sau virtual.



5. Dracula's "What is a man?" speech (Castlevania: Symphony of the Night)

Postura lui Dracula, paharul de vin, accentul pus pe anumite cuvinte, fiecare mic detaliu e calculat la perfectie, a masterpiece of campiness.

(Richter Belmont arrives in Dracula's chamber)
Richter Belmont: Die monster! You don't belong in this world!
Dracula: It was not by my hand that I am once again given flesh. I was called here by humans who wish to pay me tribute.
Richter Belmont: Tribute!?! You steal men's souls and make them your slaves!
Dracula: Perhaps the same could be said of all religions...
Richter Belmont: Your words are as empty as your soul! Mankind ill needs a savior such as you!
Dracula: What is a man? (throws glass of wine on the floor) A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!

phpBB [video]




6. Hitting an enemy with the knee kick (Double Dragon 2, 1988)

phpBB [video]


Jucat in coop, pe terminator, cu gamepad-uri hack-uite sa poata executa knee-kick-ul dintr-un buton, rareori m-am mai distrat asa bine cu un joc. Daca vreti un moment mai specific, l-as lua pe cel cand il arunci de pe bloc pe grasul cu masca de sudor, la finalul primului nivel. (1:11)



7. First encounter with Mr.X (Resident Evil 2)

phpBB [video]




8. Intro Cinematic (Another World)

phpBB [video]




9. Chasing the assassins (Thief: The Dark Project)

phpBB [video]




10. Piggsy Encounter (Manhunt)

Pentru un joc in care ai de-a face doar cu inamici umani, o intalnire brusca cu un porc biped inarmat cu drujba e un moment de reala teroare. De fapt Piggsy e un om care poarta capul unui porc ca si o masca, dar la cat de suprarelista e experienta premergatoare a protagonistului nu mai stii ce sa crezi. Excelent contruita scena de Rockstar, si un mare highlight al jocului.

Image

phpBB [video]




11. Harkonen Ending (Dune 2)

phpBB [video]
TG

1. Drumul dintre Old Camp și Old Mine, noaptea, pentru prima dată (Gothic, 2001)
2. Întâlnirea cu SHODAN (System Shock 2, 1999)
3. LeChuck fight & ending (The Secret of Monkey Island, 1990)
4. Spirit Eater ending (Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer, 2007)
5. Aeris Dies (Final Fantasy VII, 1997)
6. Paxton Fettel's death (F.E.A.R, 2005)
7. Go for it fail at touchdown (Blood Bowl, 2009)
8. Arrival (Syberia, 2002)
9. Slutty chest (Divinity 2: Dragon Knight Saga, 2011)
10. Stay on planet (The Swapper, 2013)
11. Sunset at The Dike (The Witcher, 2007)

Spoiler for Descrieri TG:
1. Drumul dintre Old Camp și Old Mine, noaptea, pentru prima dată (Gothic, 2001)



N-am prea știut cum să-mi denumesc alegerea, în fine. Cine zicea că se vor alege tot aceleași jocuri avea dreptate, dar draft-ul e interesant prin prisma momentelor ce vor fi alese individual de participanți, așa că nu e neapărat o problemă.

Merg evident pe un moment din Gothic, dar foarte important de specificat că e efectiv prima trăire a momentului. Nu e ceva scriptat, deci depinde în totalitate de individ, în cazul meu, prima dată când l-am jucat, am plecat la drum pe la miezul nopții, cu privirea pe o harta tocmai cumpărată și anticiparea aventurii ce va să vină. Apoi m-am căcat pe mine de frică.

În general mă imersez foarte tare în jocuri, motiv pentru care evit horror-urile, dar în același timp asta mi-a provocat foarte multe momente de gen. Aici e traversarea pădurii dintre cele două locații, dacă faci asta noaptea pentru prima dată… ei bine, dialogurile pe care le-ai avut până atunci cu lumea prind semnificație cu adevărat. M-am holbat prin întuneric (sentiment accentuat și de un monitor de 15 în drum spre neființă) și mi-a sărit mouse-ul din mână când am căzut într-o râpă și m-au violat molerații. Două-trei loading-uri mai încolo am decis să o iau la fugă și să mă întorc în tabără, nici asta n-am reușit, în schimb am fugit chiar în direcția minei. Aici contrastul dintre pericolul pădurii și sentimentul de siguranță dat de gărzile de la intrare nu poate fi descris în cuvinte. Poate și asta a contribuit la aprecierea mea pentru această locație, probabil locul meu preferat din jocuri.

Și asta e ”momentul”, toată treaba durează cam 15-20 de minute, pe care nu le-am mai uitat de-atunci. Ar fi multe altele memorabile în seria asta, dar cred că acesta e cel mai vechi.


2. Întâlnirea cu SHODAN (System Shock 2, 1999)

phpBB [media]
Nu cred că mai era nevoie de spoiler dar mă rog. E o alegere cam evidentă dar mă gândesc că e și cea pe care am șansa cea mai mare să o văd în lista altcuiva.


3. LeChuck fight & ending (The Secret of Monkey Island, 1990)

phpBB [media]



4. Spirit Eater ending (Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer, 2007)
phpBB [media]


Era ori ăsta ori conversația cu Myrkul. Finalul e însă mai de impact, deși nu sunt din cale afară de familiarizat cu lore-ul, îmi aduce aminte de ce iubesc DnD.


5. Aeris dies (Final Fantasy VII, 1997)

phpBB [media]


I took her in my party, fed her, dressed her, went out on a date with her, I wanted to see her naked but she died. Fucking Sepiroth.

Îmi aduc aminte și acum, prima dată credeam că e ceva gimmick și o să învie cumva în câteva ore. Apoi am crezut că nu găsesc eu modul potrivit de a o readuce la viața, lucru perfect posibil având în vedere câte secrete erau în Final Fantasy VII. Până la urmă însă am înțeles că moare de-adevăratelea… printre primele NPC-uri (de fapt, nu e NPC tot timpul) de care mi-a păsat cu adevărat, atât prin prisma poveștii dar mai ales din cauza modului în care te atașezi de membrii party-ului într-un RPG.


6. Paxton Fettel's death (F.E.A.R, 2005)

phpBB [media]



7. Go for it fail at touchdown (Blood Bowl, 2009)

Image

Greu de înțeles de cine nu a jucat. În Blood Bowl fiecare jucător are un număr specific de căsuțe pe care se poate deplasa într-un tur. La aceste căsuțe se mai adaugă două, șmecheria e că pentru fiecare dintre căsuțele extra de mișcare trebuie să dai cu zarul (D6) și să nu-ți iasă 1. Dacă dai 1 jucătorul cade, pierzi turul, se poate accidenta și chiar muri.

Nu prea se înțelege zicând așa, dar go for it-ul e una dintre cele mai inteligente, ingenioase, manipulative și scârboase mecanici de joc pe care le-am întâlnit. Se întâlnește în alte forme și prin alte TBS-uri, dar în Blood Bowl, alături de celelalte mecanici, dă naștere unui joc extrem de complex din punct de vedere strategic, tactic și mai ales, emoțional.

Momentul în sine se referă la situația în care ești la un go4it distanță de touchdown, poți înscrie un eseu dar trebuie să dai 2+ pentru asta cu zarul, și nu-ți iese. Am avut onoarea să trec printr-un astfel de moment în chiar primul joc de Blood Bowl jucat, făcuse Pătrunjelu și o poză pe vechiul forum… a fost un fel de trial by fire să zic așa, care mi-a dat de înțeles că go4it-urile sunt unealta diavolului și Nuffle are grijă să te țină minte de fiecare dată când îți iese unul.


8. Arrival (Syberia, 2002)

phpBB [media]


Primele 5 minute or so, nu e neapărat cel mai memorabil moment din Syberia, dar pentru mine are și valoare sentimentală, fiindcă a fost genul ăla de joc pe care l-am tot început.


9. Slutty chest (Divinity 2: Dragon Knight Saga, 2011)

phpBB [media]



10. Stay on planet (The Swapper, 2013)

phpBB [media]



11. Sunset at The Dike (The Witcher, 2007)

phpBB [media]


Și coloana sonoră (în întregime) specifică zonei:

User avatar
Michilangelo
Headless Kamikaze
Posts: 330
Joined: 2 Mar 2014, 19:24

Re: Duel initial 4: Michilangelo vs Stokkolm vs TG

Post by Michilangelo »

Good luck, guys :)

Also, am completat descrierile si le-am actualizat pe unele, in caz ca vrea cineva sa se mai uite peste ele.
User avatar
ne0lith
proxe.net
Posts: 1272
Joined: 2 Mar 2014, 15:58

Re: Duel initial 4: Michilangelo vs Stokkolm vs TG

Post by ne0lith »

1. Michilangelo
2. TG

Michi m-a nimerit cu cele mai multe alegeri, cireasa de pe tort fiind Gone Home(nu stiu cum de nu m-am gandit sa il aleg eu) si KRZ(chiar daca alte momente mi-au placut mai mult in joc, asta nu il face slab). Iar Shadow of the Colossus pare extrem de interesant si imi doresc de mult timp sa il joc, poate trebuie sa incerc ceva emulatoare. Oricum, sunt convins ca mi-ar placea foarte mult. Si mai sunt cateva alegeri cel putin decente din ce am jucat eu.

TG are si el o lista solida, momentele din System Shock 2 si FEAR fiind preferatele mele. Apreciez si restul alegerilor care imi sunt cunoscute din lista sa. Michi a avut insa mai multe momente pe care le-as fi vazut lejer in propria lista, deci primul vot merge la el.

In privinta listei lui Stokkolm, din pacate nu ma pot pronunta prea bine pentru ca multe titluri de acolo nu le-am jucat(dap, sunt un specimen rar care n-a jucat Diablo, The Secret of Monkey Island sau KotOR, ca sa nu mai zic de alte titluri pe care le-a ales). Mentionez totusi ca alegeri preferate Thief, precum si excelentul intro de la Another World, care imi provoaca nostalgie cu galeata. So ahead of its time.
"da" - chestrony, 2016
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14565
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Duel initial 4: Michilangelo vs Stokkolm vs TG

Post by ola small dickie »

1. Stokkolm
2. TG

Rasplatesc oamenii in functie de vechimea jocurilor.
Currently playing: Broken Sword 5: The Serpent's Curse
User avatar
Cataclism
Space Invader
Posts: 29
Joined: 17 May 2014, 20:10

Re: Duel initial 4: Michilangelo vs Stokkolm vs TG

Post by Cataclism »

1.TG
2.Michilangelo

Iubesc diversitatea de momente alese de TG din toate genurile de jocuri si de toate vechimile. Pentru mine cel putin a fost de ajuns momentul din F.E.A.R si cel din Gothic, care mi se pare cel mai bun moment ales din acest joc.

Michi m-a surprins placut cu alegerea din Stalker.
User avatar
Mărar
Electro-Chemist
Posts: 2414
Joined: 2 Mar 2014, 14:08

Re: Duel initial 4: Michilangelo vs Stokkolm vs TG

Post by Mărar »

1. Michilangelo
2. TG
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 4675
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Duel initial 4: Michilangelo vs Stokkolm vs TG

Post by Magicake »

1. TG
2. Stokk
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6090
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Duel initial 4: Michilangelo vs Stokkolm vs TG

Post by Mahdi »

1. Michi
2. Stokk

Mi-a fost foarte greu să aleg între Stokkolm şi TG, dar în cele din urmă a triumfat acel Thief (pe care sunt convins că l-a ales ca să aibă 1-2 voturi asigurate în fiecare rundă). Lista lui TG e trasă în jos de un pic prea multe momente finale din jocuri pe care nu am apucat să le termin încă. Sunt convins că sunt momente superbe, dar nu vreau să mă spoileresc deocamdată.
REMEMBER CITADEL
User avatar
joonior_bmf
Gravity e un film misto
Posts: 6549
Joined: 3 Mar 2014, 18:32
Contact:

Re: Duel initial 4: Michilangelo vs Stokkolm vs TG

Post by joonior_bmf »

1. Michilangelo
2. TG

A fost greu sa aleg intre TG si Stokkolm. Sincer, as fi bagat alt moment din Kotor.
Nici momentul din FEAR nu e cel pe care l-as fi ales. Tie-break-ul a fost apusul din Witcher. Kudos.
User avatar
Michilangelo
Headless Kamikaze
Posts: 330
Joined: 2 Mar 2014, 19:24

Re: Duel initial 4: Michilangelo vs Stokkolm vs TG

Post by Michilangelo »

Rezultat final:

1. Michilangelo - 9 puncte
2. TG - 8 puncte
3. Stokkolm - 4 puncte
Post Reply

Return to “Forum Drafts”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests