1. Apotheosis (Journey - 2013)
2. Drumul catre Balmora (TES: Morrowind - 2002)
3. World 1-1 (Braid - 2008)
4. Attack of the Fishman (Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 2005)
5. I'm Free - Free Falling (Saints Row: The Third - 2011)
6. Cellar Archives (Amnesia: The Dark Descent - 2010)
7. Gravity gun tutorial (Half-Life 2 - 2004)
8. Pripyat (S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl - 2007)
9. Asura vs. Wyzen (Asura's Wrath - 2012)
10. Veni Vidi Vici (VVVVVV - 2010)
11. Ending (Dear Esther - 2012)
Spoiler for Descrieri Marar:
1. Journey - Apotheosis
E greu de explicat exact ce anume face momentul renasterii atat de deosebit in Journey, daca va trimit direct catre clipa in care se intampla fapta in sine, se pierde atat din impactul momentului cat si din impactul sectiuni ce urmeaza. Pe scurt: Timp de aproximativ 20 de minute te afli la baza muntelui, in furtuna, avand in permanenta in fata lumina care iti semnalizeaza sfarsitul calatoriei, dar care parca niciodata nu te poti apropria. Sunt monstrii in aer, zapada iti incetineste miscarea, viorile devin din ce in ce mai zgomotoase, furtuna se inteteste, personajul tau merge din ce in ce mai greu. Deodata se prabueste si ecranul se face alb. Liniste. [in clipa asta credeam ca s-a terminat jocul si eram gata sa zic ca inteleg de ce e GOTY]
Deodata te trezesti intr-un deus ex machina, esti ajutat de sufletele celor care au facut calatoria inainte de tine, si ei te readuc la viata. Viscolul a disparut, muzica sumbra se transforma intr-una jucausa, iar personajul tau nu se mai impedica prin zapada, ci zboara sus, tot mai sus, catre telul sau.
Intreaga sectiune ce incepe cu moarte personajului tau si se termina cu ascensiunea lui este pur si simplu sublima, si daca nu aveti acces la un PS3 recomand urmarirea lui LP fara comentariu, jocul nu tine prea mult, si merita din plin.
2. Morrowind - Drumul catre Balmora
Eram in liceu cand am pus prima oara mana pe Morrowind, nici nu stiam pe vremea aia cu ce se mananca un open world RPG. Cred ca am stat in total cam doua ore in Seyda Neen, vorbind cu oamenii, omorand sclavagistii din pestera si cumparandu-mi prima sabia. Bun, mi-am zis, am pierdut destul timp, trebuie sa ajung in Balmora ca sa continui povestea, cum fac asta? Ar trebui sa mentionez acum ca pe vremea aia aveam o placa video integrata, care nu suporta Pixel Shader si care nu putea sa randeze harta, alaturi de jumatate din interfata jocului.
Nu stiam unde trebuie sa merg si cum ajung acolo, trebuia sa ma iau doar dupa indiciile verbale ale personajelor si dupa semnele de pe poteci. Asa ca am pornit la drum, timp in care ma holbam vrajit la peisajul extraterestru prin care ma plimbam, plante ciudate, animale bizare si formatii de piatra parca venite de pe alta planeta. Nici nu am intrat in Pelagiad, n-am ajutat-o pe duduia de pe drum, eram fixat pe main quest. La un moment dat ma trezesc intr-un coridor sapat de magma vulcanica, in mijlocul pustietatii; eram convins ca m-am ratacit. Ma intorc pe drumul in care am venit, verific din nou semnele, ma intorc in coridorul de magma si avansez mai departe.
Intr-un final, dupa jumatate de zi in care practic n-am facut mai nimic in joc, am ajuns in Balmora. Nici nu pot sa descriu cat de bine m-am simtit, pasind intr-un final in acel oras. Experienta ce am repetat-o in lunile ce au urmat, caci deja eram vrajit. Am facut un pelerinaj catre toate orasele mari din Vvardenfell, tot fara harta. Nu imi mai pasa de main quest si nici de celelalte questuri, vroiam doar sa ma plimb.
3. Braid - World 1-1
Not much else to say really.
4. Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - Attack of the Fishman
Te trezesti in camera ta de hotel, cu niste localnici nebuni dupa tine. Esti panicat, nu stii ce sa faci, nu stii incotro ar trebui sa alergi, iti aluneca mouse-ul din mana in timp ce incerci sa tragi zavorul dupa tine. Esti prins, esti mort. Repeat.
Am repetat respectiva sectiune de aproximativ douazeci de ori pana sa ma prind exact ce si cum trebuia sa fac ca sa nu mor, and I loved every single moment of it.
5. Amnesia: The Dark Descent - Cellar Archives
Mai precis encounter-ul cu Kaernk, monstrul invizibil din apa, care in mod uimitor a fost sarit la Monsters Draft.
6. Saints Row: The Third - I'm Free, Free Falling
7. Half-Life 2 - Gravity gun tutorial
8. S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl - Pripyat
9. Asura's Wrath - Asura vs. Wyzen
tl;dr
10. VVVVVV - Veni Vidi Vici
11. Dear Esther - Ending
ne0lith
1. Intro (Half Life - 1998)
2. Ending (Mafia: The City of Lost Heaven - 2002)
3. What can change the nature of a man? Last answer (Planescape Torment - 1999)
4. Breakfast Scene (Deadly Premonition: The Director's Cut - 2013)
5. Haruspex finding out the truth about the town (Pathologic - 2005)
6. Uta's Grotto (The Void - 2009)
7. Countryside driving (GTA: San Andreas - 2004)
8. A Forest (Kentucky Route Zero Act 2 - 2013)
9. Ending (Portal - 2007)
10. "In Cold Blood" Mission (Carmageddon 2 - 1998)
11. You're in a Computer Game, Max! (Max Payne - 2001)
Spoiler for spoiler pentru sfarsit:
E greu de explicat exact ce anume face momentul renasterii atat de deosebit in Journey, daca va trimit direct catre clipa in care se intampla fapta in sine, se pierde atat din impactul momentului cat si din impactul sectiuni ce urmeaza. Pe scurt: Timp de aproximativ 20 de minute te afli la baza muntelui, in furtuna, avand in permanenta in fata lumina care iti semnalizeaza sfarsitul calatoriei, dar care parca niciodata nu te poti apropria. Sunt monstrii in aer, zapada iti incetineste miscarea, viorile devin din ce in ce mai zgomotoase, furtuna se inteteste, personajul tau merge din ce in ce mai greu. Deodata se prabueste si ecranul se face alb. Liniste. [in clipa asta credeam ca s-a terminat jocul si eram gata sa zic ca inteleg de ce e GOTY]
Deodata te trezesti intr-un deus ex machina, esti ajutat de sufletele celor care au facut calatoria inainte de tine, si ei te readuc la viata. Viscolul a disparut, muzica sumbra se transforma intr-una jucausa, iar personajul tau nu se mai impedica prin zapada, ci zboara sus, tot mai sus, catre telul sau.
Intreaga sectiune ce incepe cu moarte personajului tau si se termina cu ascensiunea lui este pur si simplu sublima, si daca nu aveti acces la un PS3 recomand urmarirea lui LP fara comentariu, jocul nu tine prea mult, si merita din plin.
2. Morrowind - Drumul catre Balmora
Eram in liceu cand am pus prima oara mana pe Morrowind, nici nu stiam pe vremea aia cu ce se mananca un open world RPG. Cred ca am stat in total cam doua ore in Seyda Neen, vorbind cu oamenii, omorand sclavagistii din pestera si cumparandu-mi prima sabia. Bun, mi-am zis, am pierdut destul timp, trebuie sa ajung in Balmora ca sa continui povestea, cum fac asta? Ar trebui sa mentionez acum ca pe vremea aia aveam o placa video integrata, care nu suporta Pixel Shader si care nu putea sa randeze harta, alaturi de jumatate din interfata jocului.
Nu stiam unde trebuie sa merg si cum ajung acolo, trebuia sa ma iau doar dupa indiciile verbale ale personajelor si dupa semnele de pe poteci. Asa ca am pornit la drum, timp in care ma holbam vrajit la peisajul extraterestru prin care ma plimbam, plante ciudate, animale bizare si formatii de piatra parca venite de pe alta planeta. Nici nu am intrat in Pelagiad, n-am ajutat-o pe duduia de pe drum, eram fixat pe main quest. La un moment dat ma trezesc intr-un coridor sapat de magma vulcanica, in mijlocul pustietatii; eram convins ca m-am ratacit. Ma intorc pe drumul in care am venit, verific din nou semnele, ma intorc in coridorul de magma si avansez mai departe.
Intr-un final, dupa jumatate de zi in care practic n-am facut mai nimic in joc, am ajuns in Balmora. Nici nu pot sa descriu cat de bine m-am simtit, pasind intr-un final in acel oras. Experienta ce am repetat-o in lunile ce au urmat, caci deja eram vrajit. Am facut un pelerinaj catre toate orasele mari din Vvardenfell, tot fara harta. Nu imi mai pasa de main quest si nici de celelalte questuri, vroiam doar sa ma plimb.
3. Braid - World 1-1
"The boy called for the girl to follow him, and he took her hand. He would protect her; they would make their way through this oppressive castle, fighting off the creatures made of smoke and doubt, escaping to a life of freedom. The boy wanted to protect the girl. He held her hand, or put his arm around her shoulders in a walking embrace, to help her feel supported and close to him amid the impersonal throngs of Manhattan. They turned and made their way toward the Canal St. subway station, and he picked a path through the jostling crowd."
His arm weighed upon her shoulders, felt constrictive around her neck. "You're burdening me with your ridiculous need," she said. Or, she said: "You're going the wrong way and you're pulling me with you." In another time, another place, she said: "Stop yanking on my arm; you're hurting me!"
Not much else to say really.
4. Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - Attack of the Fishman
Te trezesti in camera ta de hotel, cu niste localnici nebuni dupa tine. Esti panicat, nu stii ce sa faci, nu stii incotro ar trebui sa alergi, iti aluneca mouse-ul din mana in timp ce incerci sa tragi zavorul dupa tine. Esti prins, esti mort. Repeat.
Am repetat respectiva sectiune de aproximativ douazeci de ori pana sa ma prind exact ce si cum trebuia sa fac ca sa nu mor, and I loved every single moment of it.
5. Amnesia: The Dark Descent - Cellar Archives
Mai precis encounter-ul cu Kaernk, monstrul invizibil din apa, care in mod uimitor a fost sarit la Monsters Draft.
6. Saints Row: The Third - I'm Free, Free Falling
7. Half-Life 2 - Gravity gun tutorial
8. S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl - Pripyat
9. Asura's Wrath - Asura vs. Wyzen
tl;dr
10. VVVVVV - Veni Vidi Vici
11. Dear Esther - Ending
ne0lith
1. Intro (Half Life - 1998)
2. Ending (Mafia: The City of Lost Heaven - 2002)
3. What can change the nature of a man? Last answer (Planescape Torment - 1999)
4. Breakfast Scene (Deadly Premonition: The Director's Cut - 2013)
5. Haruspex finding out the truth about the town (Pathologic - 2005)
6. Uta's Grotto (The Void - 2009)
7. Countryside driving (GTA: San Andreas - 2004)
8. A Forest (Kentucky Route Zero Act 2 - 2013)
9. Ending (Portal - 2007)
10. "In Cold Blood" Mission (Carmageddon 2 - 1998)
11. You're in a Computer Game, Max! (Max Payne - 2001)