[Retro] Far Cry

Recenzii sau articole care abordează un anumit subiect legat de games/media/hardware/lifestyle, scrise de către userii forumului.
Post Reply
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

[Retro] Far Cry

Post by TaikoKaira »

Gen: FPS
Disponibil pe: PC
Data lansării: 23 Martie 2004
Site: http://www.farcry-thegame.com
Image
Vacanță mortală la tropice
...e dimineață, nu-mi pot aminti ce s-a întâmplat seară trecută sau cum am ajuns aici. Pare a fi un canal, dar nu pot fi sigur până ce nu explorez zona. Mă ridic din apa în care zac și încep să înaintez până ce ies într-un spațiu mai larg. Mă opresc. În fața mea văd ceva ce ar trebui să fie un perete, dar probabil un lansator de rachete a avut ceva de spus.. Mă apropii de gaura imensă și mă uit pe ocolite. Pare a fi... o insulă tropicală?! S-ar putea ca cei care mi-au provocat venirea să fie încă aici. După încă câțiva pași încep să aud voci. Sunt oamenii care mă caută. Trag aer în piept și mă furișez pe sub apă. După următoarea ușă găsesc un pistol și o vestă anti-glonț însoțite de un telefon din care îmi vorbește un soi de agent secret. Pare că îmi vrea binele, deci îl ascult și după ce iau tot ce e în încăpere îmi încep aventura.
Cam așa ar suna începutul jocului Far Cry dacă ar fi să-l luăm drept monolog. Oricum, acum că v-am stârnit curiozitatea sau/și melancolia, e timpul să începem articolul:
Image
Chiar când credeam că n-o să fie nimic ieșit din comun..

Înainte de a ne integra în lumea jocului și în povestea sa, aș vrea să încep cu o scurtă biografie: Far Cry este primul joc al seriei cu același nume și este dezvoltat de Crytek în colaborare cu Ubisoft. Acesta a fost lansat în 2004 după o tăcere de 3 ani de la prima afișare când era prezentat sub numele de X-Isle. Jocul s-a arătat a fi un succes, acest lucru dând naștere la viitoarele jocuri din serie.

Povestea începe cu Jack Carver, un fost soldat marin al Forțelor Speciale, a cărui barcă e sfărâmată în largul mării de o rachetă lansată de mercenarii antagonistului, Dr. Krieger. Fiind nevoit să plece în căutarea jurnalistei Valerie Constantine descoperă activități necurate pe insule și își continuă căutările sub îndrumarea agentului Doyle, de care este întâmpinat chiar la începutul jocului.
Image
Protagonistul trece prin diferite niveluri care se desfășoară pe o hartă semi open-world. Și spun „semi” pentru că nu ai foarte multă libertate de explorare, în afară de traseul impus de poveste. Cu cât avansezi începi să găsești mai multe tipuri de arme și inamici mai diverși. Doar se putea altfel? În jocuri mereu trebuie să existe diversitate, dacă nu, apare monotonia și plictiseala. Și la asta s-au gândit și cei de la Crytek când au făcut Far Cry, probabil. Și-au zis: „Hei! Hai să facem jocul mai interesant și să punem pe lângă mercenarii obișnuiți și mercenari cu scuturi din plastic și mitraliere mai performante cu ei!”, dar un altul a spus tenace: „Ptss.. prea ușor. Mai bine inventăm niște creaturi ciudate și puternice și le lăsăm libere prin niveluri, că doar mai e nevoie și de experiență de joc, nu?”. Și cam așa cred eu că au luat naștere trigen-ii. Dar nu vă înspăimântați! Monstruleții ăștia nu se găsesc decât după câteva, mai multe capitole, când cel mai probabil cu toții știți cu ce se mănâncă mitraliera, pușca cu lunetă și, de ce nu, aruncătorul de grenade.

Înainte de a trece mai departe, hai să discutăm puţin despre trigen-i. Trigen-ii sunt un fel de creaturi care, prin injectare cu nişte substanţe necunoscute concepute de Dr. Krieger, au inceput să-şi modifice forma iniţială. Vedeţi trigen-ul din fotografia postata mai jos? Aia era cândva o maimuţă liniştită, care îşi vedea de treburile ei bananiere, îniante de a fi supusă la teste grele. Cât despre celălalt gigant, pot presupune doar că a fost un mercenar cu prea mult testosteron în sânge.
Image
„I could tell you, but it's more fun to let you wonder.” Jack Carver
Pe tot parcursul jocului, vei interpreta realitatea prin ochii lui Jack Carver. Ceea ce s-ar putea să obserivi prima oara la el e atitudinea lui ironică, asemănătoare, într-un fel, cu cea a lui Duke Nukem, personajul principal din seria cu acelaşi nume. Sau poate nu chiar aşa asemănatoare... ideea e ca Jack face parte din categoria acelor personaje care au un caracter mai încrezător decât ar fi cazul. Fiind un fost soldat, face faţă atât mercenarilor, cât şi mutanţilor, prin intermediul tău, dar şi prin simţul tău de tragere şi alegere. Da, trebuie şi să alegi conştiincios într-un singur aspect ce îţi poate face şederea mai placută, şi anume în privinţa armelor.

Armele nu sunt foarte multe la număr şi ca diversitate, fiind cam 8 în total. De la tutorial şi până la nivelul final, întâlneşti cam trei tipuri de mitraliere, cu acelaşi tip de gloanţe în uz, dar cu două moduri de tragere: modul simplu şi modul mai distructiv decât cel simplu. Printre arme se pot enumera şi cuţitul, pe care îl găseşti şi înfipt într-un porc, singurul şi cel mai predominant animal sălbatic, ne atins de mutaţii, din zonă.
Image
Inamici primitori, în încăperi și mai primitoare!

De-a lungul celor 20 de niveluri, jucătorii trec prin diferite peisaje constând în junglă, laboratoare, jungle special amenajate lângă laboratoare, peșteri-laborator, mă rog, ați înțeles voi.. Designer-ii au făcut o treabă remarcabilă, jocul reușind să arate revoluționar pentru anul 2004. În egală măsură, acest lucru se datorează și engine-ului folosit: CryENGINE 1 dezvoltat de Crytek.

De la primul pas făcut până la ultimul, am rămas mereu impresionată de frumusețea locurilor, toate elementele regăsibile având un rol esențial pentru structurarea unei armonii perfecte. Culorile încăperilor și junglei, ceața, noapte, ziua, toate transmit emoții și tensiune însoțite de diversitatea soundtrack-ului creat de compozitorul Thomas Baertschi, responsabil şi pentru coloana sonoră a jocului Hitman: Absolution. Luminile au şi ele un rol important, ajutând centralizarea elementelor esenţiale.
Image
Unul dintre elementele distractive sunt automobilele și bărcile care pot fi conduse și folosite împotriva inamicilor, astfel îmbunătățind experiența de joc. Adică cui nu i-ar plăcea să conducă o mașină 4x4 dotată cu mitralieră și lansator de rachete printr-o junglă cu inamici neajutorați?

Pe lângă „micile ajutoare” automobilistice, protagonistul nostru e dotat de la natură cu patru arme (maximul), grenade, un binoclu, ochelari cu termoviziune și, poate, o vestă anti-glonț. Pe lângă asta, unele arme au două tipuri de proiectile gata, gata să întâmpine niște inamici doritori de gloanțe.

Mecanica ciclului zi-noapte este prezentă doar cu numele, vremea schimbându-se doar în anumite momente ale poveştii. Nivelurile sunt desfăşurate în laboratoare sau aer liber, în cea mai mare parte a timpului, iar trecerea de la zi la noapte se face într-un mod neaşteptat, natural şi previzibil.
Image
Din nefericire, story-line-ul, deși interesant, este transmis într-un mod mai întortochiat și nu întotdeauna ușor de înțeles, ceea ce poate prezenta o problemă. Dialogurile şi scenele cinematice sunt construite într-un mod inexpresiv, şi nici măcar voice acting-ul nu poate salva scenariul poveştii. Dar datorită tensiunii gameplay-ului, acest lucru poate fi trecut cu vederea dar nu ignorat ca fiind inexistent.

Și călătoria noastră se încheie aici..

Far Cry face parte din categoria acelor jocuri vechi care știu să țină jucătorul în priză atât prin dificultatea sa cât și prin farmecul entuziasmului fanatic prezent atunci când reușești să treci de acel nivel la care te-ai chinuit zile în şir (yey!). Chiar dacă nu e perfect, continuă să fie unul dintre jocurile clasice care mereu își păstrează gustul de odinioară şi să nu uităm că este mândrul stră-moş al viitoarelor jocuri din serie. Long live the game!
phpBB [video]


Spoiler for Prima versiune a articolului:
Vacanță mortală la tropice
„..e dimineață, nu-mi pot aminti ce s-a întâmplat seară trecută sau cum am ajuns aici. Pare a fi un canal, dar nu pot fi sigură până ce nu explorez zona. Mă ridic din apa în care zac și încep să înaintez până ce ies într-un spațiu mai larg. Mă opresc. În fața mea văd ceva ce ar trebui să fie un perete, dar probabil un lansator de rachete a avut ceva de spus.. Mă apropii de gaura imensă și mă uit pe ocolite. Pare a fi.. o insulă tropicală?! S-ar putea ca cei care mi-au provocat venirea să fie încă aici. După încă câțiva pași încep să aud voci. Sunt oamenii care mă caută. Trag aer în piept și mă furișez pe sub apă. După următoarea ușă găsesc un pistol și o vestă anti-glonț însoțite de un telefon din care îmi vorbește un soi de agent secret. Pare că îmi vrea binele, deci îl ascult și după ce iau tot ce e în încăpere îmi încep aventura.”
Cam așa ar suna începutul jocului Far Cry dacă ar fi să-l luăm drept monolog. Oricum, acum că v-am stârnit curiozitatea sau/și melancolia, e timpul să începem articooooluul. (parampampaaam)
Image
Chiar când credeam că n-o să fie nimic ieșit din comun..
Înainte de a ne integra în lumea jocului și în povestea sa, aș vrea să încep cu o scurtă biografie: Far Cry este primul joc al seriei cu același nume și este dezvoltat de Crytek în colaborare cu Ubisoft. Acesta a fost lansat în 2004 după o tăcere de 3 ani de la prima afișare când era prezentat sub numele de X-Isle. Jocul s-a arătat a fi un succes, acest lucru dând naștere la viitoarele jocuri din serie.
Povestea începe cu Jack Carver, un fost soldat marin al Forțelor Speciale, a cărui barcă e sfărâmată în largul mării de o rachetă lansată de mercenarii antagonistului, Dr. Krieger. Fiind nevoit să plece în căutarea jurnalistei Valerie Constantine descoperă activități necurate pe insule și își continuă căutările sub îndrumarea agentului Doyle, de care este întâmpinat chiar la începutul jocului.
Protagonistul trece prin diferite niveluri care se desfășoară pe o hartă semi open-world. Și spun „semi” pentru că nu ai foarte multă libertate de explorare, în afară de traseul impus de poveste. Cu cât avansezi începi să găsești mai multe tipuri de arme și inamici mai diverși. Doar se putea altfel? În jocuri mereu trebuie să existe diversitate, dacă nu, apare monotonia și plictiseala. Și la asta s-au gândit și cei de la Crytek când au făcut Far Cry, probabil. Și-au zis: „Hei! Hai să facem jocul mai interesant și să punem pe lângă mercenarii obișnuiți și mercenari cu scuturi din plastic și mitraliere mai performante cu ei!”, dar un altul a spus tenace: „Ptss.. prea ușor. Mai bine inventăm niște creaturi ciudate și puternice și le lăsăm libere prin niveluri, că doar mai e nevoie și de experiență de joc, nu?”. Și cam așa cred eu că au luat naștere trigen-ii. Dar nu va înspăimântați! Monstruleții ăștia nu se găsesc decât după câteva, mai multe capitole, când cel mai probabil cu toții știți cum se mănâncă mitraliera, pușca cu lunetă și, de ce nu, aruncătorul de grenade.
Image
Image
Inamici primitori, în încăperi și mai primitoare!
De-a lungul celor 20 de niveluri, jucătorii trec prin diferite peisaje constând în junglă, laboratoare, jungle special amenajate lângă laboratoare, peșteri-laborator, mă rog, ați înțeles voi.. Design-erii au făcut o treabă remarcabilă, jocul reușind să arate revoluționar pentru anul 2004. În egală măsură, acest lucru se datorează și engine-ului folosit: CryENGINE 1 dezvoltat de Crytek.
De la primul pas făcut până la ultimul, am rămas mereu impresionată de frumusețea locurilor, toate elementele regăsibile având un rol esențial pentru structurarea unei armonii perfecte. Culorile încăperilor și junglei, ceața, noapte, ziua, toate transmit emoții și tensiune însoțite de diversitatea soundtrack-ului.
Image
Image
Din nefericire, story-line-ul, deși interesant, este transmis într-un mod intortochiat și nu întotdeauna ușor de înțeles, ceea ce poate prezenta o problemă. Dar datorită tensiunii gameplay-ului, acest lucru poate fi trecut cu vederea dar nu ignorat ca fiind inexistent.
Unul dintre elementele distractive sunt automobilele și bărcile care pot fi conduse și folosite împotriva inamicilor, astfel îmbunătățind experiența de joc. Adică cui nu i-ar plăcea să conducă o mașină 4x4 dotată cu mitralieră și lansator de rachete printr-o junglă cu inamici neajutorați?
Pe lângă „micile ajutoare” automobilistice, protagonistul nostru e dotat de la natură cu patru arme (maximul), grenade, un binoclu, ochelari cu termoviziune și, poate, o vestă anti-glonț. Pe lângă asta, unele arme au două tipuri de proiectile gata, gata să întâmpine niște inamici doritori de gloanțe.
Și călătoria noastră se încheie aici..
Far Cry face parte din categoria acelor jocuri vechi care știu să țină jucătorul în priză atât prin dificultatea sa cât și prin farmecul entuziasmului fanatic prezent atunci când reușești să treci de acel nivel la care te-ai chinuit zile în şir (yey!). Nu pot avea decât opinii bune despre acest joc, chiar dacă nu este perfect, este unul dintre jocurile clasice care mereu își păstrează gustul de odinioară. Long live the game!
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: [Retro] Far Cry

Post by TaikoKaira »

Spoiler for A doua versiune:
Gen: FPS
Disponibil pe: PC
Data lansării: 23 Martie 2004
Site: http://www.farcry-thegame.com
Image
Vacanță mortală la tropice
...e dimineață, nu-mi pot aminti ce s-a întâmplat seară trecută sau cum am ajuns aici. Pare a fi un canal, dar nu pot fi sigur până ce nu explorez zona. Mă ridic din apa în care zac și încep să înaintez până ce ies într-un spațiu mai larg. Mă opresc. În fața mea văd ceva ce ar trebui să fie un perete, dar probabil un lansator de rachete a avut ceva de spus.. Mă apropii de gaura imensă și mă uit pe ocolite. Pare a fi... o insulă tropicală?! S-ar putea ca cei care mi-au provocat venirea să fie încă aici. După încă câțiva pași încep să aud voci. Sunt oamenii care mă caută. Trag aer în piept și mă furișez pe sub apă. După următoarea ușă găsesc un pistol și o vestă anti-glonț însoțite de un telefon din care îmi vorbește un soi de agent secret. Pare că îmi vrea binele, deci îl ascult și după ce iau tot ce e în încăpere îmi încep aventura.
Cam așa ar suna începutul jocului Far Cry dacă ar fi să-l luăm drept monolog. Oricum, acum că v-am stârnit curiozitatea sau/și melancolia, e timpul să începem articolul:
Image
Chiar când credeam că n-o să fie nimic ieșit din comun..

Înainte de a ne integra în lumea jocului și în povestea sa, aș vrea să încep cu o scurtă biografie: Far Cry este primul joc al seriei cu același nume și este dezvoltat de Crytek în colaborare cu Ubisoft. Acesta a fost lansat în 2004 după o tăcere de 3 ani de la prima afișare când era prezentat sub numele de X-Isle. Jocul s-a arătat a fi un succes, acest lucru dând naștere la viitoarele jocuri din serie.

Povestea începe cu Jack Carver, un fost soldat marin al Forțelor Speciale, a cărui barcă e sfărâmată în largul mării de o rachetă lansată de mercenarii antagonistului, Dr. Krieger. Fiind nevoit să plece în căutarea jurnalistei Valerie Constantine descoperă activități necurate pe insule și își continuă căutările sub îndrumarea agentului Doyle, de care este întâmpinat chiar la începutul jocului.
Image
Protagonistul trece prin diferite niveluri care se desfășoară pe o hartă semi open-world. Și spun „semi” pentru că nu ai foarte multă libertate de explorare, în afară de traseul impus de poveste. Cu cât avansezi începi să găsești mai multe tipuri de arme și inamici mai diverși. Doar se putea altfel? În jocuri mereu trebuie să existe diversitate, dacă nu, apare monotonia și plictiseala. Și la asta s-au gândit și cei de la Crytek când au făcut Far Cry, probabil. Și-au zis: „Hei! Hai să facem jocul mai interesant și să punem pe lângă mercenarii obișnuiți și mercenari cu scuturi din plastic și mitraliere mai performante cu ei!”, dar un altul a spus tenace: „Ptss.. prea ușor. Mai bine inventăm niște creaturi ciudate și puternice și le lăsăm libere prin niveluri, că doar mai e nevoie și de experiență de joc, nu?”. Și cam așa cred eu că au luat naștere trigen-ii. Dar nu vă înspăimântați! Monstruleții ăștia nu se găsesc decât după câteva, mai multe capitole, când cel mai probabil cu toții știți cu ce se mănâncă mitraliera, pușca cu lunetă și, de ce nu, aruncătorul de grenade.

Înainte de a trece mai departe, hai să discutăm puţin despre trigen-i. Trigen-ii sunt un fel de creaturi care, prin injectare cu nişte substanţe necunoscute concepute de Dr. Krieger, au inceput să-şi modifice forma iniţială. Vedeţi trigen-ul din fotografia postata mai jos? Aia era cândva o maimuţă liniştită, care îşi vedea de treburile ei bananiere, îniante de a fi supusă la teste grele. Cât despre celălalt gigant, pot presupune doar că a fost un mercenar cu prea mult testosteron în sânge.
Image
„I could tell you, but it's more fun to let you wonder.” Jack Carver
Pe tot parcursul jocului, vei interpreta realitatea prin ochii lui Jack Carver. Ceea ce s-ar putea să obserivi prima oara la el e atitudinea lui ironică, asemănătoare, într-un fel, cu cea a lui Duke Nukem, personajul principal din seria cu acelaşi nume. Sau poate nu chiar aşa asemănatoare... ideea e ca Jack face parte din categoria acelor personaje care au un caracter mai încrezător decât ar fi cazul. Fiind un fost soldat, face faţă atât mercenarilor, cât şi mutanţilor, prin intermediul tău, dar şi prin simţul tău de tragere şi alegere. Da, trebuie şi să alegi conştiincios într-un singur aspect ce îţi poate face şederea mai placută, şi anume în privinţa armelor.

Armele nu sunt foarte multe la număr şi ca diversitate, fiind cam 8 în total. De la tutorial şi până la nivelul final, întâlneşti cam trei tipuri de mitraliere, cu acelaşi tip de gloanţe în uz, dar cu două moduri de tragere: modul simplu şi modul mai distructiv decât cel simplu. Printre arme se pot enumera şi cuţitul, pe care îl găseşti şi înfipt într-un porc, singurul şi cel mai predominant animal sălbatic, ne atins de mutaţii, din zonă.
Image
Inamici primitori, în încăperi și mai primitoare!

De-a lungul celor 20 de niveluri, jucătorii trec prin diferite peisaje constând în junglă, laboratoare, jungle special amenajate lângă laboratoare, peșteri-laborator, mă rog, ați înțeles voi.. Designer-ii au făcut o treabă remarcabilă, jocul reușind să arate revoluționar pentru anul 2004. În egală măsură, acest lucru se datorează și engine-ului folosit: CryENGINE 1 dezvoltat de Crytek.

De la primul pas făcut până la ultimul, am rămas mereu impresionată de frumusețea locurilor, toate elementele regăsibile având un rol esențial pentru structurarea unei armonii perfecte. Culorile încăperilor și junglei, ceața, noapte, ziua, toate transmit emoții și tensiune însoțite de diversitatea soundtrack-ului creat de compozitorul Thomas Baertschi, responsabil şi pentru coloana sonoră a jocului Hitman: Absolution. Luminile au şi ele un rol important, ajutând centralizarea elementelor esenţiale.
Image
Unul dintre elementele distractive sunt automobilele și bărcile care pot fi conduse și folosite împotriva inamicilor, astfel îmbunătățind experiența de joc. Adică cui nu i-ar plăcea să conducă o mașină 4x4 dotată cu mitralieră și lansator de rachete printr-o junglă cu inamici neajutorați?

Pe lângă „micile ajutoare” automobilistice, protagonistul nostru e dotat de la natură cu patru arme (maximul), grenade, un binoclu, ochelari cu termoviziune și, poate, o vestă anti-glonț. Pe lângă asta, unele arme au două tipuri de proiectile gata, gata să întâmpine niște inamici doritori de gloanțe.

Mecanica ciclului zi-noapte este prezentă doar cu numele, vremea schimbându-se doar în anumite momente ale poveştii. Nivelurile sunt desfăşurate în laboratoare sau aer liber, în cea mai mare parte a timpului, iar trecerea de la zi la noapte se face într-un mod neaşteptat, natural şi previzibil.
Image
Din nefericire, story-line-ul, deși interesant, este transmis într-un mod mai întortochiat și nu întotdeauna ușor de înțeles, ceea ce poate prezenta o problemă. Dialogurile şi scenele cinematice sunt construite într-un mod inexpresiv, şi nici măcar voice acting-ul nu poate salva scenariul poveştii. Dar datorită tensiunii gameplay-ului, acest lucru poate fi trecut cu vederea dar nu ignorat ca fiind inexistent.

Și călătoria noastră se încheie aici..

Far Cry face parte din categoria acelor jocuri vechi care știu să țină jucătorul în priză atât prin dificultatea sa cât și prin farmecul entuziasmului fanatic prezent atunci când reușești să treci de acel nivel la care te-ai chinuit zile în şir (yey!). Chiar dacă nu e perfect, continuă să fie unul dintre jocurile clasice care mereu își păstrează gustul de odinioară şi să nu uităm că este mândrul stră-moş al viitoarelor jocuri din serie. Long live the game!
phpBB [video]
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6160
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: [Retro] Far Cry

Post by Mahdi »

Am actualizat postul inițial cu noua versiune a articolului. Succes!
REMEMBER CITADEL
User avatar
TaikoKaira
Headless Kamikaze
Posts: 425
Joined: 6 Feb 2017, 15:33
Location: Deva
Contact:

Re: [Retro] Far Cry

Post by TaikoKaira »

Multumesc, la fel! :)
Reviews: Far Cry, Far Cry 2, Little Nightmares, Broforce

"Death is inevitable. Our fear of it makes us play safe, blocks out emotion. It's a losing game. Without passion, you are already dead."
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
Post Reply

Return to “Articolele comunității”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest