ianuarie_2025
Moderator: Marius Ghinea
- Marius Ghinea
- Headless Kamikaze
- Posts: 299
- Joined: 26 Mar 2014, 15:33
ianuarie_2025
Postare aniversară „după 20 de ani”, ex_Level: Half-Life 2, însoțită de un comentariu extensiv asupra jocului, realizat în prezent.
- Marius Ghinea
- Headless Kamikaze
- Posts: 299
- Joined: 26 Mar 2014, 15:33
Re: ianuarie_2025
Just a little bump to bring this topic back at the top of the list.
Re: ianuarie_2025
Pentru mine Half Life 2 excelează prin naturalețea cu care se face trecerea dintre capitolele/nivelurile jocului. Această trecere se realizează organic, neforțat, nici nu simți cum ai ajuns din City 17 în Ravenholm apoi Nova Prospekt, totul decurge fluid. De asta cred că e și sentimentul ăla pe care îl descrii că atunci când reinstalezi Half Life 2 îți vine să-l duci de fiecare dată până la capăt.
Îmi e dor de acest mod de a face jocuri, jocurile open world au cam ucis narațiunea liniară din păcate.
Îmi e dor de acest mod de a face jocuri, jocurile open world au cam ucis narațiunea liniară din păcate.
Re: ianuarie_2025
Acum am terminat și eu de ascultat ambele articole, îmi place seria asta de articole comentate. De acord cam cu tot ce ai spus, și eu am revenit periodic la jocurile HL.
Sunt curios cum ți s-ar părea remake-ul Black Mesa și Alyx (cu ajutorul unui mod poate fi jucat integral și fără VR, chiar dacă ideal ar fi de experimentat în VR).
Sunt curios cum ți s-ar părea remake-ul Black Mesa și Alyx (cu ajutorul unui mod poate fi jucat integral și fără VR, chiar dacă ideal ar fi de experimentat în VR).
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
Out into the foggy street. Turn your collar up.
- Marius Ghinea
- Headless Kamikaze
- Posts: 299
- Joined: 26 Mar 2014, 15:33
Re: ianuarie_2025
Daa, exact, tranzițiile între secțiuni sînt perfecte!Abnaxus wrote: 21 Jan 2025, 15:15 Pentru mine Half Life 2 excelează prin naturalețea cu care se face trecerea dintre capitolele/nivelurile jocului. Această trecere se realizează organic, neforțat, nici nu simți cum ai ajuns din City 17 în Ravenholm apoi Nova Prospekt, totul decurge fluid. De asta cred că e și sentimentul ăla pe care îl descrii că atunci când reinstalezi Half Life 2 îți vine să-l duci de fiecare dată până la capăt.
Îmi e dor de acest mod de a face jocuri, jocurile open world au cam ucis narațiunea liniară din păcate.
Dar nu cred ca jocurile open world au ucis narațiunea liniară, chiar nu vad o legătură de cauzalitate. Mai degrabă, zic eu, FPS-ul clasic liniar nu a avut niciodată o mare afinitate pentru cine știe ce narațiune. Iar anvergura narațiunii din H-L 2 nu este, după cum spuneam în comentariile la joc din prezent, dată de povestea propriu zisă, ci de fundalul epic, de lore în ansamblul său - unde nu se prea pune problema liniarității, decît, eventual, în ce privește axa temporală.
Narațiunea liniară ține, mai degrabă, zic eu, de alte genuri, nu de FPS - vezi seria Amnesia, bunăoară. Sînt și destule RPG-uri care, chiar și dintre cele open world, au narațiune (practic) liniară superok. Nu, narațiunea liniară nu e moartă, dar nu trăiește prin FPS-uri „clasice”, e de găsit în cu totul alte părți, de obicei.
- Marius Ghinea
- Headless Kamikaze
- Posts: 299
- Joined: 26 Mar 2014, 15:33
Re: ianuarie_2025
Mulțumesc pentru comentariul pozitiv.Cristan wrote: 21 Jan 2025, 17:57 Acum am terminat și eu de ascultat ambele articole, îmi place seria asta de articole comentate. De acord cam cu tot ce ai spus, și eu am revenit periodic la jocurile HL.
Sunt curios cum ți s-ar părea remake-ul Black Mesa și Alyx (cu ajutorul unui mod poate fi jucat integral și fără VR, chiar dacă ideal ar fi de experimentat în VR).
Black Mesa se joacă deja, dar de Alyx nu mă ating pentru că m-au enervat extrem de tare Valve cu elitismul imbecil manifestat prin lansarea unui joc exclusiv pentru VR - o idee cretină sub absolut toate aspectele.
Re: ianuarie_2025
Black Mesa mi-a placut mult, dar mi s-a parut cam exagerat de lunga portiunea pe planeta Xen. A fost ceva placut ochiului dar m-am bucurat mai mult de sectiunea fidela primului joc.
Re: ianuarie_2025
Nu i-aș zice neapărat elitism, cât mai degrabă că au vrut să experimenteze cu o nouă tehnologie. Și dacă ar fi să joci jocul în VR, s-ar putea să le dai dreptate, dimensiunea suplimentară te transpune literalmente *acolo*, lângă un Strider sau lângă citadelă, într-un mod care ar fi imposibil de realizat pe monitor 2D. Ceea nu înseamnă că ar fi un joc bun doar pentru că e în VR, chiar plănuiesc să dau o tură în perioada următoare cu modul non-VR.Marius Ghinea wrote: 22 Jan 2025, 16:24 de Alyx nu mă ating pentru că m-au enervat extrem de tare Valve cu elitismul imbecil manifestat prin lansarea unui joc exclusiv pentru VR - o idee cretină sub absolut toate aspectele.
Fix aceeași impresie am avut-o și eu, a fost cam singurul moment în care m-am plictisit puțin în joc, deși vizual arată foarte bine. Și culmea, în jocul original n-am avut avut probleme cu Xen.MC wrote: 22 Jan 2025, 17:58Black Mesa mi-a placut mult, dar mi s-a parut cam exagerat de lunga portiunea pe planeta Xen.
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
Out into the foggy street. Turn your collar up.
- Marius Ghinea
- Headless Kamikaze
- Posts: 299
- Joined: 26 Mar 2014, 15:33
Re: ianuarie_2025
@Cristan , @MC , în BlackMesa sînt chiar înainte de Xen, așa că sînt curios cum va fi, mai ales că eu am fost cam dezamăgit de Xen-ul original din H-L.
@Abnaxus , să știi că ai lăsat umbra unui dubiu pe aici. Stînd și gîndindu-mă, nu mai pot zice cu toată convingerea că narațiunea liniară e bine mersi, pentru că s-ar putea să fie destul de puțină în prezent. Majoritatea jocurilor se folosesc de flashback-uri, de găsirea de documente și texte care aduc lumină în ce privește narațiunea, dar povestea propriu-zisă spusă liniar, fără recurs la tehnici de augmentare a narațiunii ce construiesc trecutul și lore-ul, hmm, nu prea e de găsit. Poți veni cu niște exemple de jocuri bazate exclusiv sau în foarte mare parte pe narațiunea liniară? E un subiect interesant cel pe care l-ai deschis, I am intrigued...
@Abnaxus , să știi că ai lăsat umbra unui dubiu pe aici. Stînd și gîndindu-mă, nu mai pot zice cu toată convingerea că narațiunea liniară e bine mersi, pentru că s-ar putea să fie destul de puțină în prezent. Majoritatea jocurilor se folosesc de flashback-uri, de găsirea de documente și texte care aduc lumină în ce privește narațiunea, dar povestea propriu-zisă spusă liniar, fără recurs la tehnici de augmentare a narațiunii ce construiesc trecutul și lore-ul, hmm, nu prea e de găsit. Poți veni cu niște exemple de jocuri bazate exclusiv sau în foarte mare parte pe narațiunea liniară? E un subiect interesant cel pe care l-ai deschis, I am intrigued...
Re: ianuarie_2025
Mnu știu ce să zic domnilor dar Xen din Black Mesa mi s-a părut superior celui din original fie și numai pentru faptul că se leagă mult mai bine de Questionable Ethics. Parcă povestea are o continuitatea clară, adecvată cu un Xen extins. În plus, dacă îmi amintesc bine, a fost un hiat destul de lung între BM de dinainte de Xen și release, lucru perfect justificabil având în vedere cât de vastă e planeta de data asta. Ah și parcă și coloana sonoră e mai remarcabilă.
Înțeleg totuși care e problema cu Xen - fiindcă majoritatea au terminat jocul original, cred că așteptarea că odată cu Xen finalul e foarte aproape; jucând Black Mesa cu aceeași așteptare poate să descumpănească pe cei care nu anticipau dimensiunea nivelului, care apreciez eu, e un sfert sau o treime din joc.
Înțeleg totuși care e problema cu Xen - fiindcă majoritatea au terminat jocul original, cred că așteptarea că odată cu Xen finalul e foarte aproape; jucând Black Mesa cu aceeași așteptare poate să descumpănească pe cei care nu anticipau dimensiunea nivelului, care apreciez eu, e un sfert sau o treime din joc.
EpicTroll: Vrei să ştii părerea mea? Oamenii cu păreri ar trebui degrabă împărţiţi la zero.
Re: ianuarie_2025
Când am zis narațiune liniară m-am referit în special la o poveste spusă fără salturi în timp sau spațiu, cu evenimente care se desfășoară cronologic.Marius Ghinea wrote: 25 Jan 2025, 12:51 Poți veni cu niște exemple de jocuri bazate exclusiv sau în foarte mare parte pe narațiunea liniară? E un subiect interesant cel pe care l-ai deschis, I am intrigued...
Sunt câteva jocuri relativ noi care ar putea să fie încadrate în stilul ăsta, îmi vine în minte de exemplu Metro 2033. Acolo deși capitolele sunt împărțite brusc de loading screen-uri, totuși povestea jocului se desfășoară în ordinea succesiunii în timp a evenimentelor. Sau The Last of Us Part I, exceptând primul capitol introductiv, jocul aproape că are o poveste liniară deși are câteva salturi evidente. Poate Bioshock 1, Prey (2006), The Suffering sau You are Empty. Sau jocuri adventure ca Scratches sau Black Mirror.
Dacă stai să te gândești, în ultimii 20 de ani, de când a apărut HL2, aproape nimeni nu a reușit să facă un joc atât de cursiv în parcurgerea lui. Nivelurile jocului sunt legate între ele natural, logic, fără să fii "teleportat" către următorul. De când deschizi ochii în tren până în vârful Citadelei când te întâlnești cu G-Man totul decurge fără ca Freeman să închidă iar ochii. Cred că e greu să gândești o narațiune în modul ăsta, fără să folosești un deus ex machina spațiu/temporal din când în când pentru a ușura relatarea poveștii.
Chiar sunt curios dacă mai există un joc ca HL2 din punctul ăsta de vedere, trebuie să mă mai gândesc.
- Marius Ghinea
- Headless Kamikaze
- Posts: 299
- Joined: 26 Mar 2014, 15:33
Re: ianuarie_2025
Hmm, F.E.A.R. e tot pe acolo, iar flashback-urile nu sînt o șmecherie, ci parte integrantă a fluxului epic din prezent. Merge ca uns story-ul.Abnaxus wrote: 27 Jan 2025, 01:30Chiar sunt curios dacă mai există un joc ca HL2 din punctul ăsta de vedere, trebuie să mă mai gândesc.Marius Ghinea wrote: 25 Jan 2025, 12:51 Poți veni cu niște exemple de jocuri bazate exclusiv sau în foarte mare parte pe narațiunea liniară? E un subiect interesant cel pe care l-ai deschis, I am intrigued...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest