Discutii despre masini

Locul in care ne intalnim si discutam de dimineata pana seara
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4602
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Discutii despre masini

Post by McWilliams »

Personal, sunt de aceeasi parere cu tine - nu mi s-a parut ceva problematic. Insa simt o diferenta mare intre Bucuresti si alte locuri (mioritice sau exotice), desi n-as putea sa scot in evidenta atatea detalii ca Zombie sau chester. O data ce inveti si "peisajul" (la nivelul la care ajung sa dau indicatii prin telefon unui bucurestean cum sa ajunga din pct A in pct B pe jos), chiar nu mai gasesc ceva pozitiv in mersul pe jos pe-acolo.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
joonior_bmf
Gravity e un film misto
Posts: 6824
Joined: 3 Mar 2014, 18:32
Contact:

Re: Discutii despre masini

Post by joonior_bmf »

phpBB [video]


Motor de 4l facut de RUF, 900 hp, 0-100 in 2.7s, viteza maxima 397km/h
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3325
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Discutii despre masini

Post by MC »

Zici că tocmai ce-a scăpat dintr-un accident de tren la cât de "îndoită" e :P
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1905
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Discutii despre masini

Post by tnt »

0-100 in 2.7sec? ma intreb daca nu exista riscul sa lesine drecu cei din masina precum jet pilots
User avatar
stef
Hammer Haunt
Posts: 1071
Joined: 6 Mar 2014, 11:40
Location: Bucuresti

Re: Discutii despre masini

Post by stef »

Avand in vedere ca sunt doar doua modele in stare de concept, e posibil ca aceste masini sa fie conduse si testate momentan doar de piloti experimentati cu astfel de acceleratii.
Image
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4602
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Discutii despre masini

Post by McWilliams »

Corpul uman nu este conceput pentru a rezista la astfel de acceleratie. Doar daca nu ajungi ca in cartile SF sa iti infasori organele interne in aliaj de otel ca sa nu paraseasca rezervatia atunci cand apesi pedala. Fie sunt viteze "de laborator", fie soferul trebuie sa fii Bubble Boy ca sa absoarba socul transmis de masina.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
joonior_bmf
Gravity e un film misto
Posts: 6824
Joined: 3 Mar 2014, 18:32
Contact:

Re: Discutii despre masini

Post by joonior_bmf »

Si monoposturile de F1 sau masinile din WTCC?
Daca scopul unei sesiuni de pilotaj e sa testeze performanta masinii, soferul poarta echipament special.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4602
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Discutii despre masini

Post by McWilliams »

Stii ca este o diferenta intre acceleratie si viteza, nu? O viteza ridica, dar constanta nu presupune acelasi soc pentru organism ca o accelerare brusca. Inertia and what not.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5131
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Discutii despre masini

Post by TG »

Da, McWill, iar un monopost de F1 poate atinge suta în sub 2.5 secunde. Deci ce încerci să spui?
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
joonior_bmf
Gravity e un film misto
Posts: 6824
Joined: 3 Mar 2014, 18:32
Contact:

Re: Discutii despre masini

Post by joonior_bmf »

@mcwill
K, then. Atunci drag racing? Nu cred ca pilotii aia sunt androizi sau facuti din guma.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4602
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Discutii despre masini

Post by McWilliams »

@TG: Incerc sa spun ca, exceptand startul, un monopost F1 se mai intalneste cu acceleratia aia poate de 2 ori in toata cursa. In schimb, circula cu viteza ridicata undeva la vreo ora si jumatate (sau cat mai tine acum o cursa). Stresul asupra corpului este accentuat pe rezistenta in timp.

@joonior_bmf: Corpul uman nu este conceput pentru a rezista la asemenea forte. Stii si tu ca pilotii de F1, daca tot ai amintit de ei ca exemplu, sunt... ajutati prin echipamente externe sa micsoreze impactul asupra organismului. Extind ideea de mai sus - poti sa te acoperi intr-un strat de spuma de 2 metri grosime (in jurul torso-ului) si sa conduci/zbori la viteza Mach 3. Asta nu inseamna ca fizicul uman a fost conceput pentru a rezista la asa ceva. Iar o masina, oricat de extravaganta sau de exclusivista ar fi, este totusi o masina. Daca o folosesti o data pe an pentru acel "nought to sixty in two point seven", atunci mai bine cumperi bilete la acceleratorul de particule. Daca o folosesti mai des, s-ar putea sa gasesti "echipamentul" ca fiind cumva in antiteza cu notiunea de masina extravaganta/exclusivista.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
Doc
Hammer Haunt
Posts: 1778
Joined: 29 Jun 2015, 21:23

Re: Discutii despre masini

Post by Doc »

http://donsnotes.com/misc/speed-acceleration.html

Conform tabelului, pasagerii din masina calcata de tren ar suporta undeva putin mai mult de 1 G la acceleratie. Adica peste un McWill ar mai sta un McWill. Ceea ce nu pare atat de mult.

Chestiile despre corpul omenesc sensibil mi-au amintit despre comentariile legate de prima locomotiva, care atingea 10 kmh si despre care unii ziceau ca va cauza lichefierea creierului, pleznirea timpanelor, sau ceva de genul asta.

McWill - G-urile in monoposturi apar si la acceleratii, dar se simt mult mai mult la schimbarea directiei, asupra gatului. Pilotii de avioane lesina cam pe la 8 G, oamenii normali cam pe la 5 - 5G e acceleratia unui dragster care prinde 100 kmh in 0.6 sec.

Alt tabel numai cu masini:
http://donsnotes.com/misc/cars-fast.html
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5131
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Discutii despre masini

Post by TG »

McWilliams wrote: Daca o folosesti o data pe an pentru acel "nought to sixty in two point seven", atunci mai bine cumperi bilete la acceleratorul de particule. Daca o folosesti mai des, s-ar putea sa gasesti "echipamentul" ca fiind cumva in antiteza cu notiunea de masina extravaganta/exclusivista.
Aș zice că din tot ce știm despre cei care cumpără astfel de mașini, e exact așa. De obicei au garaje pline. Nu își ia nimeni o super-mașină pentru că vrea să meargă cu ea ca un om normal. Mai degrabă pentru aceia există mașinile de lux, unde suta în 2 secunde nu e chiar prima prioritate.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4602
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Discutii despre masini

Post by McWilliams »

Bun, ai dreptate. Toti trei. Hai sa reformulez in doua idei.

1) Nu zic ca o sa ni se scurga creierul pe urechi. Insa nu face un bine asupra corpului. Lesinul presupun ca este limita maxima de stres atinsa (ma rog, poti sa si mori, dar... ); rau poti face organismului si fara sa-l aduci la stadiul de lesin, in mod repetat. Un dragster, din exemplul dat de tine, parca are un sfert de mila in care trebuie sa castige un duel cap la cap. O masina, pe de alta parte (chiar si un monopost F1), are "obiective" ceva mai sofisticate, mai de durata etc. care nu se termina in cateva secunde. Fie ca ai un drum casa - serviciu, fie ca parcurgi traseul de la Monza in 60 de tururi, stresul provocat de acceleratie/deceleratie (frontala, laterala) se aduna si lasa efecte secundare asupra organismului. Care organism poate fi antrenat fizic pentru asa ceva. Sau care organism poate fi dopat pentru asa ceva. Sau care organism poate fi imbunatati genetic pentru asa ceva. Sau care organism poate fi protejat suplimentar prin chestii suplimentare ce nu tin de fizicul omului. Dar care nu sterge faptul ca nu e normal pentru corpul uman.

Un McWill peste un McWill nu este mult. Insa de cate ori te calca trenul intr-un drum cu masina? O data si gata. Eh, in caseta tehnica a masinii aleia, nu cred ca iti zice "you can go 0 to 100 km/h once". Asa ca un McWill peste un McWill, luat de mai multe ori in timp, s-ar putea sa cantareasca ceva.

2) Vorbim de o masina. Nu intru in discutia cu "o masina trebuie doar sa te duca din pct A in pct B" - masina este/poate fi in acelasi timp si utila, si... "decorativa". Ce face masina/marca asta sa fie diferita de restul? Unele se bazeaza pe clasa/stil (interior din piele de puta de papagal, lemn de cires si fildes), altele se bazeaza pe exclusivitate (numar limitat de masini, 2 ani ca sa ti se proceseze comanda, se acorda doar daca apari in Top300 bogatasi ai planetei)... Asta ar parea ca se bazeaza pe chestii tehnice - gen 0-100 km/h in 2.7s. Care suna la fel de bine ca ofertele pentru sistem audio surround de la o mie de W in sus. Cifre misto, care nu reusesc sa ascunda ca, teoretic, poti sa surzesti de pe la 300 W. Asta daca chiar ar avea un asemenea output.

Constructorul masinii nu cred ca minte, deci acceleratia aia este reala. Poti conduce pe autobahn-urile germane cu viteza si acceleratia respectiva. Insa nu este doar cateva secunde si nu esti in mediu de testari. Dincolo de stresul acceleratiei asupra corpului, poti sa mai aduni si viteza de reactie la ce se intampla sau capacitatea de a face si altceva pe langa condus. De asta zic ca exista anumite limite pentru corpul uman.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
Doc
Hammer Haunt
Posts: 1778
Joined: 29 Jun 2015, 21:23

Re: Discutii despre masini

Post by Doc »

Dude, ce-i cu tine? a stranutat vreun constantean pe tine? Cine naiba te obliga sa mergi la alimentara cu acceleratia maxima a masinii? Cum zici, asta cu acceleratia maxima e pentru e-peen si ca sa stoarca inca un kil de dolari de la papagali, nu e sa o tii intr-una in acceleratii si deceleratii de dement.

Tehnic vorbind, asta-i masina de circuit. Daca esti bogatas de bun simt, o pui pe platforma, te duci pe circuit si te bucuri de ea. Ca daca te plimb prin oras in viteza a doua, la 10% turatii fata de turatia optima iti bati joc de ea, pur si simplu.

Cat despre corpul uman, cel nerezistent - ti se pareau aia din 5th Gear sau mosulicii din Top Gear supermeni? nici pomeneala, si ce masini testau? numai de astea. Pilotii de F1 sunt superlucrati, mai ales pe centura superioara, tocmai, sa reziste un numar de ore mai ales fortelor G centripete, fortele G la acceleratia rectilinie fiind neglijabile.
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3325
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Discutii despre masini

Post by MC »

Uite aici o lista cu masini de serie care ating suta in sub 2.7 sec. Toate pot fi conduse de oameni normali. Multe au fost testate si de mosulicii de la top gear.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_f ... celeration

Insa mie mi se par ametitoare secundele in care unele masini ating 240 Km/h.
LaFerrari 240 Km/h in 9,7 sec.... :shock:
Masina mea are 185 cp si face suta in cam 8 sec sau putin sub si am impresia ca ma tine bine in scaun daca ii dau kick-down. Nu vreau sa ma gandesc cum iti pârâie oasele la un kick-down cu o astfel de masina. :twisted:
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14897
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Discutii despre masini

Post by ola small dickie »

Am vrut sa-mi cumpar masina Fenyr SuperSport dar dupa ce McWilliams a demontat acest mit in 4 postari logice si la obiect am inteles ca e inutila si pot obtine cancer de la ea. Ce fraieri aia ca au scos asa ceva. Plus ca ma documentasem si eu, am vazut ca e din Dubai, nu cumpar din state totalitare. Oh well...ma reorientez
User avatar
sekaba
Pig Cop
Posts: 930
Joined: 3 Mar 2014, 08:35

Re: Discutii despre masini

Post by sekaba »

Atunci de ce ai stranutat pe McWill daca nu mai vrei masina?
Cetateanu » Sat May 23, 2015 8:39 pm wrote:mda, penibil, uninstalled
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14897
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Discutii despre masini

Post by ola small dickie »

Umblasem cu piperul.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4602
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Discutii despre masini

Post by McWilliams »

ola small dickie wrote:Am vrut sa-mi cumpar masina Fenyr SuperSport dar
Dar cine mai merge cu autobuzul si impune bunul simt printre badarani?
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
Post Reply

Return to “Cafenea”

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 1 guest