Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
User avatar
marvas
vrășmaș mârșav
Posts: 3900
Joined: 3 Mar 2014, 01:21

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by marvas »

ba nu stiu, este un anumit luciu in grafica din ziua de azi care face toate jocurile sa arate oarecum la fel. Mi se pare doar mie? E de la ray-tracing?

Si pe ecran se intampla foarte multe lucruri deodata, tot fantasy-ul e dus la extrem in fiecare scena. Simturile imi sunt asaltate constant. Ma refer aici la modul in care arta modul inconjurator, nu la prezenta NPC-urilor.
Parca mai demult erau mai bine dozate scenele care sa ma faca sa zic “wow”. Trebuia sa depun un pic de efort sa ajung la un copac magic caruia voiam sa ii fac screenshot. Sau la o cascada sau la un view mai impresionant. In jocurile noi fiecare scena ar putea sa fie un wallpaper si mi se pare cam mult.

IMG_0501.jpeg
User avatar
sleepknot
Zergling
Posts: 231
Joined: 26 Nov 2019, 17:44

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by sleepknot »

marvas wrote: 24 Jan 2025, 10:27 ba nu stiu, este un anumit luciu in grafica din ziua de azi care face toate jocurile sa arate oarecum la fel. Mi se pare doar mie? E de la ray-tracing?
IMG_0501.jpeg
Am si vazut toti o tona de jocuri la viata noastra si e mai greu sa mai vezi ceva "wow"; dar overall si eu am sentimentul stagnarii. Cred ca pe langa aglomerarea grafica si de efectele utilizate azi de toate engine-urile (UE in special), sunt si lipsuri in materie de art style si game design.

Spre exemplu, trailerul de mai sus din Doom Dark Ages mi-a placut: monstrii par dinamici, environmenturile sunt atmosferice si diverse; dar nu pot sa nu observ ca stilul e familiar, ca si cum as vedea un FPS petrecandu-se in WoW: The Burning Crusade - cu demoni cat casa, cladiri cu tepi, arhitecturi bombastice, lumina aia palida care vrea sa iti transmita "Shadowlands", etc. Plus ca toate jocurile azi si merg pe valul retro/remake din presiunea investitorilor care nu-si mai asuma riscuri cu investitii de 100 de milioane USD asa cum o faceau inainte cu cele de 1-2 milioane.
marvas wrote: 24 Jan 2025, 10:27 Si pe ecran se intampla foarte multe lucruri deodata, tot fantasy-ul e dus la extrem in fiecare scena. Simturile imi sunt asaltate constant.
Cred ca ai pus punctul pe i. Less is more, dar game developerii (AAA) fac jocuri pentru o majoritate care are attention-span scurt, care trebuie bombardata incontinuu altfel risca sa deschida Tik-Tokul intre doua scene. Mai mult, e si o forma de a-ti acoperi golurile de game design cand faci asta. Daca lasi spatii mai mari de suspans sau acalmie incep sa se vada mai usor crapaturile. Jucatorul incepe sa exploreze lateral, isi pune intrebari legate de poveste si lumea pe care i-ai oferit-o, etc.

Acelasi lucru e si in cinema: un film de duzina (Holywood) vrea sa iti arate si transmita ceva, sa iti ocupe mintea; Un film de arta vrea sa te faca sa simti si sa iti pui intrebari

TL;DR: jocurile cu bugete prea mari sunt streamlined la maxim, sper ca o parte din indie sa creasca intr-un nou sector AA
"Where there are no gods, there are ghosts" - Novalis
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3325
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by MC »

marvas wrote: 24 Jan 2025, 10:27 ba nu stiu, este un anumit luciu in grafica din ziua de azi care face toate jocurile sa arate oarecum la fel. Mi se pare doar mie? E de la ray-tracing?
Una dintre explicatii (dar nu si singura) ar fi aceea ca majoritatea jocurilor AAA (si nu numai) folosesc azi Unreal Engine 5. Asta pentru ca e cumva un proces de productie standardizat si nu mai sta nimeni sa "invete" sau sa produca engine-uri noi. Gasesti mai usor si mana de lucru pe UE 5 plus multe alte avantaje.
Inainte existau o sumedenie de engine-uri care dadeau u trasatura aparte jocurilor.
Pana si CD Projekt a renuntat la RED Engine pentru urmatorul joc The Witcher si vor folosi UE5. Dupa lansarea ratata a lui Cyberpunk plus numerosii ani de developement si reparatii, vor sa mearga la sigur.
User avatar
marvas
vrășmaș mârșav
Posts: 3900
Joined: 3 Mar 2014, 01:21

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by marvas »

de acord cu ce ziceti, cea mai mare "vina" o poarta UE5. Pacat ca nu mai vor producatorii sa isi asume motoare grafice proprii, pentru ca un engine in-house ofera multa personalitate unui joc.
User avatar
Fular
Barbugiu înrăit
Posts: 1467
Joined: 14 Mar 2014, 23:13

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by Fular »

Legat de UE Engine, am observat o chestie acum vreo 3 ani când am terminat Trek to Yomi, Raji și Remember Me în cam aceeași perioadă. Deși apărute la ani distanță și genuri relativ diferite aveau același parcurs al gameplay-ului: navighezi printr-un areal, ajungi într-o zonă de combat, ești blocat în zona respectivă până te scapi de inamici și continui apoi la fel până la sfârșitul jocului. Nu cred că e o limitare neapărat a engine-ului ci cred că e o scurtătură de care fac uzanță destul de mulți producători, indiferent de genul abordat atunci când folosesc același (zic același chiar dacă e o generație diferită) engine grafic.

Acum, dacă e o alegere voită a unui asemenea parcurs în privința gameplay-ului sau e pur și simplu o limitare a oamenilor din spate, cărora le-ar lipsi know-how-ul pentru a face lucrurile diferit sau pur și simplu a engine-ului care "preferă" lucrurile făcute într-un anume fel fără tot soiul de work-around-uri, nu știu. Dar similaritățile nu sunt doar estetice, din punctul meu de vedere.
EpicTroll: Vrei să ştii părerea mea? Oamenii cu păreri ar trebui degrabă împărţiţi la zero.
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5131
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by TG »

În principiu cel mai mult sunt de acord cu sleepknot și mi se pare destul de evidentă situația. "Vina" aparține jucătorilor, prin literalmente existența lor. Ca să faci ceva mainstream inevitabil o dai în generic, nu de fiecare dată și nu e obligatoriu, dar preponderent acolo ajungi.

De ce nu ai vrea să arate jocurile similar? Dacă fiecare aplicație de pe smartphone ar avea altă interfață, cum vi s-ar părea să vă obișnuiți și să vă prindă utilizarea ei? Realitatea e că percepția asupra jocurilor e dictată de jucători, iar cei mai mulți dintre ei au alte preferințe față de noi. Heck, până la estetică avem probleme mult mai grave, multe din jocurile AAA se și joacă exact la fel.

Ideea că engine-ul ar fi problema mi se pare fals pozitivă. Practic, nu e că toți care folosesc UE5 fac jocurile la fel, ci că cei care caută să optimizeze cât mai mult procesul de dezvoltare ajung să folosească UE5 tocmai pentru că fac jocurile la fel.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 5089
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by Magicake »

Tipul din ninja gaiden e mega hawt.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14895
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by ola small dickie »

Vina o purtati voi.
User avatar
joonior_bmf
Gravity e un film misto
Posts: 6824
Joined: 3 Mar 2014, 18:32
Contact:

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by joonior_bmf »

Cel mai recent State of Play a avut cateva anunturi interesante. Unele vin si pe alte platforme.

"Tides of Annihilation" gameplay. DMC cu Shadowheart din BG3, puzzle platforming si etc.

"Saros" cinematic. De la oamenii care au facut Returnal.

"Mindseye" gameplay. De la studioul fostului presedinte al lui Rockstar North.

Metal Eden. De la oamenii care au facut Ruiner.

Lies of P: Overture (DLC)

Days Gone Remastered

"Hell is Us" release date. Vocea lui Jensen din Deus Ex HR, SCP vibes.

Onimusha: Way of the sword

"The Midnight walk" release date

Borderlands 4 release date

Shinobi: Art of vengeance
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 5089
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by Magicake »

User avatar
joonior_bmf
Gravity e un film misto
Posts: 6824
Joined: 3 Mar 2014, 18:32
Contact:

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by joonior_bmf »

"Promise mascot agency" announcement


Tocmai ce am jucat demo-ul la joculetul asta pe Steam. E dragut si chill.
User avatar
joonior_bmf
Gravity e un film misto
Posts: 6824
Joined: 3 Mar 2014, 18:32
Contact:

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by joonior_bmf »

Deja au anuntat data de lansare: 10 aprilie

User avatar
joonior_bmf
Gravity e un film misto
Posts: 6824
Joined: 3 Mar 2014, 18:32
Contact:

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by joonior_bmf »

Divizia ucraineana a lui 4A Games s-a rebrand-uit in Reburn, si asta e primul lor titlu:

"La Quimera" announcement


Steam
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3325
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by MC »

phpBB [media]
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 5089
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Știri și trailere despre jocuri care nu au thread separat

Post by Magicake »

Avem elex 3 bajetzi

Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: Magicake, marvas, MC and 4 guests