Witcher 3

Discuții axate pe jocurile RPG.
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Witcher 3

Post by Stokkolm »

TG » 4 Jun 2015, 15:29 wrote:Da, dar tu crezi că e mișto să ai auto-level up în RPG-uri.
Auto-level up la party members, nu la player character bineinteles. Am sustinatori si pe /r/truegaming pentru parerea asta, s-ar parea ca am dreptate.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Witcher 3

Post by DarthZombie »

Stokkolm » Thu Jun 04, 2015 3:57 pm wrote:Am sustinatori si pe /r/truegaming pentru parerea asta, s-ar parea ca am dreptate.
Multumesc ca m-ai facut sa rad sanatos. Ziua in care opinia unora de pe reddit e demna de luat in seama e ziua in care umanitatea inceteaza sa mai existe.

Daca tot vrei sa iti faca jocul level up la caractere, de ce nu mai bine lasi calculatorul sa faca si tot ce mai e de facut? Serios, o spui de parca ar fi un chin sa faci level up la personaje si de parca nu poti cladi o strategie in jurul acestui proces/
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4959
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Witcher 3

Post by TG »

Cred că glumea. Te înțeleg totuși, Stokkolm e de departe cel mai greu de citit user de pe forum. E un fel de 50/50 dacă vorbește serios sau trolează. :)
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
.chester
Dremora Lord
Posts: 3712
Joined: 12 May 2014, 19:49

Re: Witcher 3

Post by .chester »

Care-i problema cu Reddit?

Singurul sub de jocuri pe care intru e /r/gamedeals pentru recomandari de jocuri la oferta si mi se pare super ok din punctul asta de vedere, oamenii sunt on point in majoritatea timpului. Pe /r/gaming nu intru ca-s doar meme-uri proaste, dar presupun ca stiti si voi asta. De unde si pana unde mentionarea Reddit-ului duce la rasete zgomotoase din audienta?
I'm livin' in a love shadow
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Witcher 3

Post by DarthZombie »

Pentru ca sistemul de upvote-uri nu incurajeaza altceva decat vanatul acelor voturi, adica postarea a ceea ce convine majoritatii. De ce sa postezi ceva potential controversat si sa ti se duca postul in fundul paginii cand poti sa spui ceva ce convine tuturor, sa-ti iei karma sau cum naiba i-o spune si sa ai postul agatat sus de tot? Uite-te la exemplul lui Stokk care o fi gluma sau nu, dar in mod cert ar fi votata cu sarg pentru ca majoritatea gamer-ilor sunt lenesi si vor sa fie dusi de manuta de catre joc in loc sa... you know, joace jocul respectiv. Daca ma duc acuma si fac un topic in care spun ca Fallout 3 a fost o mizerie in comparatie cu 1 si 2, si ca F4 nu imi prezinta nici un fel de hype material, postul meu va primi voturi negative cu spor si nici macar nu va fi pe pagina principala al vreunui sub. Ca na, multi nici macar nu erau nascuti cand F1 si 2 aparusera.

E un mare circlejerk, iar daca intram in partea cu sistemul de moderare site-wide si problemele particulare ale sub-urilor, treaba devine o varza cu carne care-i departe de ideea de conversatie libera.
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Witcher 3

Post by Stokkolm »

Trebuie si cate putin umor pe ici pe colo to get a point across. Dar serios acum, exista o baza pentru ce am zis, check this. Ideea e ca primele CRPG-uri din anii 80 au fost facute combat-oriented din cauza limitarilor tehnice din acele vremuri, iar odata ce limitarile tehnice au fost cat de cat depasite, RPG-urile care au urmat, in loc sa revina la filozofia originala pen&paper, au ales sa preia formula de dungeon crawler si sa o dezvolte. Asa am ajuns sa avem party members contolabili si alte chestii care nu sunt native genului. Esenta conceptului de role-playing e sa joci rolul unui singur personaj.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Witcher 3

Post by DarthZombie »

Teoretic nimic nu te opreste sa "joci" mai multe personaje intr-o sesiune de pen&paper in afara de faptul ca ti-ar lua mult mai mult timp sa termini o campanie [si sa fim sinceri, elementul social e unul din pilonii de baza ai fenomenului]. Dar toata partea de calcule mancatoare de timp nu mai reprezinta o problema pe PC, asa ca devine si mai simplu sa role play cu mai mult de 1 personaj. Daca vrei sa joci conform "filosofiei originale", atunci trebuie sa joci online, conectat cu restul participantilor si nu singur in fata unui monitor.
User avatar
TG
Dremora Lord
Posts: 4959
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Witcher 3

Post by TG »

Lal, nu intenționam să pornesc o discuție neapărat. Da, Stokkolm, există o bază pentru ce spui, am ajuns însă să am o ură aparte pentru cei care fac afirmații iar apoi arată cu degetul către ceva concret care e însă complet pe lângă subiect, don't be one. E foarte simplu really, nimeni nu dă trei bani pe filosofia Pen and Paper. Nu poți (sau nu ar trebui) să-ți îngrădești modul de gândire așa, pentru că vezi doamne sunt RPG-uri și asta înseamnă X și Y și Z. Nu e relevant, pentru că multe dintre RPG-urile care au popularizat genul erau party based. Iar tot ce derivează din partea de party e o componentă majoră a acestor RPG-uri. Altfel spus, RPG-urile party based sunt ele în sinea lor un gen major de sine stătător.

Să te plângi că într-un astfel de RPG nu poți face level up automat e ca și cum te-ai plânge că un FPS nu e rail shooter și trebuie să sari, să te ferești, să plm. E o critică tâmpă deloc susținută de ce-mi spui tu.

De-a lungul timpului genurile s-au metamorfozat, nu e realist să judeci un joc cum vrei tu să o faci. Plus că ai deraiat și mai mult de la problema noastră, (auto bulshit în RPG-uri party based), citind ce scrie în link deduc tocmai că e chiar mai nasol să faci asta.. :) În thread-ul ăla nemulțumirea e că dungeon crawling-ul a ajuns să domine partea de role playing (lucru valabil și la RPG-urile fără party), nu că vezi doamne trebuie să joci cu un singur personaj.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Witcher 3

Post by caleb »

Fedaykin » 4 Jun 2015, 14:37 wrote:@Caleb: conteaza si varsta & experienta (in jocuri, in cazul de fata), zic eu. Percepi altfel farmecul si surprizele unui joc pe masura ce te maturizezi (permite-mi sa presupun ca aveai sub 18 ani cand jucai primele 2 Gothicuri)
Ai ghicit doar pe jumatate :)
User avatar
Fedaykin
Pig Cop
Posts: 814
Joined: 13 Jun 2014, 07:18

Re: Witcher 3

Post by Fedaykin »

Si totusi, care e elementul comun din atmosfera TW si Gothic?

Cu cat mai mult ma gandesc, cu atat mai greu mi-e sa pun punctul pe i.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6120
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Witcher 3

Post by Mahdi »

Offtopic:

Image

:lol:
REMEMBER CITADEL
User avatar
Fedaykin
Pig Cop
Posts: 814
Joined: 13 Jun 2014, 07:18

Re: Witcher 3

Post by Fedaykin »

Pana una alta, am gasit un articolas interesant, chit ca e mai vechi decat TW2:

http://www.ign.com/blogs/hijo_del_escor ... ugh-part-i

Daca stie careva un articol mai serios care sa trateze diferentele de mentalitate intre US/EU RPGs, I'd be much obliged.
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Witcher 3

Post by Stokkolm »

@TG scuze ca lungesc off-topic-ul, dar sper sa lamuresc chestia asta once and for all.

Sa explic care e legatura intre auto-level-up bullshit cu argumentul anterior. RPG-urile pot fi party-based fara sa fie nevoie sa controlezi mai mult de un personaj, nu le opreste nimic. Dar exista motive pentru care cred ca ar fi preferabil ca personajele secundare sa aiba cat mai multa autonomie.

O mare parte din fun-ul unui RPG party based e dinamica dintre personaje care au valori diferite, ambitii diferite, si de care nu poti fi sigur ca isi expun la vedere toate intentiile. Ca sa dau un exemplu extrem, jucatorul e un paladin devotat binelui iar un membru al echipei e un necromancer malefic "sub acoperire" care predinde ca e preot si planuieste sa tradeze grupul. E putin anitclimatic ca personajul pe care l-ai controlat tot jocul, l-ai echipat, i-ai ales abilitatile, in unele cazuri ai luat si decizii de dialog in numele lui, capata dintr-o data capacitatea de liber arbitru si se dezlipeste de grup. Prin auto-level-up, combat AI se creaza cat de cat o iluzie ca personajul e independent si are o "minte" proprie.
User avatar
joonior_bmf
Gravity e un film misto
Posts: 6576
Joined: 3 Mar 2014, 18:32
Contact:

Re: Witcher 3

Post by joonior_bmf »

^Atunci ar fi un RPG in care doar se intampla sa faci parte dintr-un party. Inteleg ca ai vrea ca membrii ceilalti ai grupului sa aiba un grad de autonomie, dar suna mai mult a propaganda AI, and I, for one, will never surrender to Skynet :x
User avatar
Fedaykin
Pig Cop
Posts: 814
Joined: 13 Jun 2014, 07:18

Re: Witcher 3

Post by Fedaykin »

...NPC-ii din Mount & Blade s-ar pune la categoria asta?
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Witcher 3

Post by caleb »

^^ That. Pe cât de necioplit a fost M&B, a făcut la vremea lui nişte chestii foarte interesante şi a combinat destul de inspirat diverse împrumuturi de prin alte părţi. Oricum, eu cam separ partea de role playing de stat boost-uri, mental cel puţin. Mi-a plăcut ce-au făcut pe tema asta în Original Sin, măcar ca idee.

Altfel, stau şi eu să cuget ce anume te face să compari Witcher cu Gothic. Dacă mă gândesc la primul W, seamănă poate lupta cu G3. Poate e atmosfera ceva mai dark, lume plină de nemernici, nu ştiu. Că între personajele centrale nici nu se pune problema unei asemănări. Fun fact: eu am dat de primul Gothic din greşeală şi m-a bucurat o mică asemănare cu Ultima IX, care, din motive simple şi total nelegate de seria Ultima „pe bune” sau underworld-uri, a fost unul dintre RPG-urile mele preferate, cu toată stângăcia şi puerilitatea lui.
Last edited by caleb on 4 Jun 2015, 22:59, edited 2 times in total.
User avatar
Fedaykin
Pig Cop
Posts: 814
Joined: 13 Jun 2014, 07:18

Re: Witcher 3

Post by Fedaykin »

So... Mugetare? :D
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6120
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Witcher 3

Post by Mahdi »

@Stokk - logica ta nu se aplică la orice rpg party-based. Icewind Dale, Wasteland, Temple of Elemental Evil sunt câteva exemple care îmi vin acum în minte. Unii - aș zice chiar majoritatea - preferă un combat mai tactic, în care controlează toate piesele de pe tablă. În plus, chiar și la un RPG story driven gen Baldur's Gate autonomia totală acordată restului party-ului s-ar traduce într-un combat plictisitor. Ca fighter ai da click pe attack și ai aștepta.
REMEMBER CITADEL
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Witcher 3

Post by caleb »

^^Corect. Exact asta nu mi-a picat bine la primul NWN. Unele sisteme rpg pot avea nevoie de tine pentru a controla ca lumea staturile, în timp ce oricum te vor pune, cumva separat de asta, să iei anumite decizii de rol. Just think Yoshimo. În BG2 mai ales, câtai scriptalaiele se găsesc pentru AI. Faine. Editabile. Dacă vrei automatizare după cum îţi place. Păi de-aia am stat eu 250 de ore la prima trecere prin jocul ăla. Acu n-aş mai avea răbdare, un ToEE sau Icewind Dale make more sense.
User avatar
Fedaykin
Pig Cop
Posts: 814
Joined: 13 Jun 2014, 07:18

Re: Witcher 3

Post by Fedaykin »

Revenind putin la TW3...

Recunosc ca sunt putin confuz. Asta si pt ca am citit 844+ comentarii legat de progresul prin joc, in speta prin main story.

Mare parte ziceau ca de-abia relativ tarziu au intrat in Novigrad si Oxenfurt, cu atat mai mult Skellige. Eu la maxim cateva ore dupa ce am iesit din Vizima mi-am facut carare catre Novigrad, prin intermediul unui quest secundar in urma caruia m-am procopsit cu un pass - sincer sa fiu, ma duceam tinta dupa Notice Boards, sa adun cat mai multe questuri in desaga.

Practic, am ignorat questul principal pe cat se poate de mult, am facut la side quests, monster contracts si scavenger hunts pana mi-a fost imposibil sa progresez datorita nivelului prea mic, de-abia atunci m-am intors la main quests, pt progresie de XP.

Asa se face, de exemplu, ca am ajuns in Skellige pt questul lui Lambert si cel cu Black Pearl ( :( poor dude... si eu care ma gandeam ca o sa fie macar o aluzie la Pirates of the Carribean) cu mult inainte sa o fi expediat pe Triss in "Now or Never".

Sa fiu sincer, ma indoiesc serios ca jocul asta are un flow "canon", faptul ca multi au ales sa se axeze pe questul principal nu mi se pare ca face progresia mai "verosimila" in vreun fel, cel putin pana acuma mi se pare ca totul decurge foarte logic, dupa pasul si gustul meu (repet, am intrat in Novigrad cam cand a vrut muschiul meu - cred ca puteam sa imi si fortez accesul, inotand or something).

Cat despre quest principal - cica ar trebui sa dau mai departe ce am aflat despre Dudu. Da, la 2 saptamani dupa ce a aparut jocul. 3-4, maxim 5 ore de jucat/zi, ce sa-i faci.
Post Reply

Return to “Role Playing Games”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests