Mă bag și eu ca musca-n lapte. Ia-le pe rînd. Numai cînd termini un punct ai voie să te apuci de a-l doilea.
0. Transformă dorința ta de a face un joc într-un joc. Nu glumesc. în loc să te caci pe tine cu tot felul de preocupări irelevante, transfornă asta într-un joc pe care-ți face plăcere să îl joci. Setează reguli, limitări, răsplata pentru că ai atins un obiectiv. Fragmentează chestiile mai mari în chestii mici, pe care le poți atinge în maxim două zile, fiecare. Ca să aibă sens și să te tot duci înainte, cu satisfacție.
1. Gîndește-te la un joc. O joacă. Reguli simple, ușor de memorat, ceva ce ai putea explica în 30 de secunde oricui și v-ați putea apuca de jucat chestia respectivă. Vreau sá zic, leapșa, whatever. Testează jocul cu alții. Vino cu altele, cu variații. Perfecționează. Adună reacții. învața de la alții. Nu ești un game designer bun. Ești praf. Așa e fiecare singur. Numai ceilalți te pot învăța să fii bun. Nu neapărat că le iei sugestiile și le aplici, sau dacă vine unul și îți recomandă să o lași baltă, o lași. Nu. Ia ce poți folosi din ce au de spus. Numai așa înveți despre cum va fi perceput ce scoți tu din cap și prezinți altora. Numai așa te îmbogățești.
2. Construiește un boardgame. Orice fel. Reguli simple, de memorat în 2-3 minute maxim-maxim. Pentru 2-3-4 jucători. Cît să poți testa cu prieteni sau - la fel de bine - străini dispuși. Increment, perfecționează, fii atent la ce zic, dar mai ales la reacțiile lor. Make it very, very good. Mai bagă și altele, experimentează cu numărul de jucători, etc.
3. Acum poți începe să te gîndești și la un joc video. Ia cel mai simplu de folosit editor, folosește exact resursele pe care le oferă out of the box și vino cu un joc bun. Distribuie, adună păreri, make it better. Fuck programming at this point.
4. învață programare, regulile de bază, logică, partea de matematică folositoare aici, algoritmi, grafuri etc. Bagă și geometrie. Ajută la orice. Ăsta e punctul în care nu faci altceva decît jocuri spontane și lucrezi cel mult la boardgames. Nimic video, doar programare basics.
5. învață C# sau un alt limbaj mai accesibil. Sunt cursuri pe MVA (Microsoft Virtual Academy) cărți, etc. învață JavaScript HTML5 și CSS3 dacă nu, sunt wrappere excelente pentru jocuri în browser, ca idee.
6. Treci la un tool care combină programarea (Game Maker, Unity etc.) cu modulele de care ai nevoie să-ți faci treaba repede. Ia cea mai ușor de executat idee, do it. Dacă ajungi aici, nu vei mai avea nevoie de prea multe alte sfaturi, vei ști ce ai de făcut sau vei întreba chestii mai exacte.
Just my 0,005 cents. E cool să vrei să faci lucruri cool, dar trebuie să muncești pentru asta. Nu te duci cu un dosar pe ușa cuiva și gata, ți se închină. Trebuie să îți dai seama că, orice părere ai avea, momentan ești varză față de ce vrei tu să fii. Numai munca inteligentă te scoate.
De asemenea, dacă chiar vrei să faci ceva, să nu-ți fie frică de penibil. Oricum ești praf. Majoritatea suntem praf, doar că unii o ascund mai bine decît alții. Eșuează cu grație și cu cap. Lasă oftatul și masturbarea ideatică și asumă-ți eșecurile, că vor fi destule, mai mici sau mai mari, mai devreme sau mult mai tîrziu. Continuă, no matter what. Oricum, în timp, o să devii singur altceva decît ai fi vrut să vezi tu în oglindă sau ți-ai fi dorit să vadă alții în tine
Asta dacă chiar vrei să faci ceva. Și o să poți veni și cu altceva decîn „un joc ca [...]”. Deja cínd ai o categorie ín cap, e clar cá ideile tale nu fac doi scuipați. Derivatele sunt degeaba. Dacă însă înveți să faci orice joc, o să faci și ceva cu mult mai bun decît Diablo
Cu drag și nu mi-o lua în nume de rău. Este ceea ce cred.