Civilization: Beyond Earth
Re: Civilization: Beyond Earth
Nu știu cum să-ți spun asta, dar dacă BE va fi pentru Civ. V ce a fost Blood Dragon pentru Far Cry 3, va merita de 4 ori prețul unui AAA.
Anyway, nu știu încă dacă sunt interesat de el sau nu, articolul de pe RPS mi-a ridicat puțin speranțele. Era foarte clar de la început că orice comparație cu Alpha Centauri e fantezistă.
Anyway, nu știu încă dacă sunt interesat de el sau nu, articolul de pe RPS mi-a ridicat puțin speranțele. Era foarte clar de la început că orice comparație cu Alpha Centauri e fantezistă.
- McWilliams
- Self-righteous bastard
- Posts: 4602
- Joined: 2 Mar 2014, 17:23
- Location: Galati
- Contact:
Re: Civilization: Beyond Earth
Nu vreau sa spun ca o sa fie prost sau ca nu o sa merite un pret bun, doar ca este un re-skinning al jocului "de baza". Un fel de Total War, trecut cu un grad bun de succes in alta epoca inca nefolosita pentru seria respectiva. Ce ma freaca in mod neplacut in zone analfabete este ca, desi pare ca se aplica politica standard a Firaxis - anume bucati din joc ca DLC (factiuni, unitati, extra-mechanics etc.) - tot nu pornesc de la un pret rezonabil pentru versiunea vanilla. Si, in general, Firaxis modifica substantial jocurile via adaugiri ulterioare (deci sunt necesare, daca vrei experienta sa fie cat mai rafinata).
Uite, ca mereu ma raportez la Crusader Kings II - jocul ala abunda de DLCs (unele doar skin-uri sau melodii sau coat of arms, altfele chiar cu elemente care schimba semnificativ jocul. Dar CK II nu a pornit din start de la un pret de 50 de euro tocmai pentru ca modelul pe care s-au bazat si se bazeaza cei de la Paradox este un pret de 20-25 EUR/USD pentru jocul principal, respectiv DLC-uri la 2-3-5 EUR/USD (cele cosmetice), respectiv 10-20 EUR/USD (cele cu game-mechanics). In schimb, Firaxis pare ca ia calea Tropico - pret "la moda" pentru joc, DLC-uri consistente si constante pe toata perioada vietii jocului. Si jocurile Firaxis sunt in permanenta dezvoltare cativa ani buni (adica DLC-uri sau ExPack-uri, chiar daca nu curg foarte des, curg pentru fiecare joc de-al lor pentru o perioada buna de timp de la lansare, mereu cu pret sculat).
Nu stiu daca are prea mult sens ce spun, dar rezumatul ar fi ca nu-mi plac jocurile/producatorii care merg pe varianta 50-60 de EUR/USD pentru vanilla si apoi DLC-uri (competente si necesare) inca din prima perioada de existenta a jocului. I can understand smoothing some edges over time, but not announcing DLCs before the game is out yet. Iar Firaxis nici nu au scuza unor developer-i indie/mai modesti care raman fara bani pe parcursul dezvoltarii unui joc, astfel incat au nevoie de un extra-umph financiar ca sa treaca linia de sosire cu jocul.
Uite, ca mereu ma raportez la Crusader Kings II - jocul ala abunda de DLCs (unele doar skin-uri sau melodii sau coat of arms, altfele chiar cu elemente care schimba semnificativ jocul. Dar CK II nu a pornit din start de la un pret de 50 de euro tocmai pentru ca modelul pe care s-au bazat si se bazeaza cei de la Paradox este un pret de 20-25 EUR/USD pentru jocul principal, respectiv DLC-uri la 2-3-5 EUR/USD (cele cosmetice), respectiv 10-20 EUR/USD (cele cu game-mechanics). In schimb, Firaxis pare ca ia calea Tropico - pret "la moda" pentru joc, DLC-uri consistente si constante pe toata perioada vietii jocului. Si jocurile Firaxis sunt in permanenta dezvoltare cativa ani buni (adica DLC-uri sau ExPack-uri, chiar daca nu curg foarte des, curg pentru fiecare joc de-al lor pentru o perioada buna de timp de la lansare, mereu cu pret sculat).
Nu stiu daca are prea mult sens ce spun, dar rezumatul ar fi ca nu-mi plac jocurile/producatorii care merg pe varianta 50-60 de EUR/USD pentru vanilla si apoi DLC-uri (competente si necesare) inca din prima perioada de existenta a jocului. I can understand smoothing some edges over time, but not announcing DLCs before the game is out yet. Iar Firaxis nici nu au scuza unor developer-i indie/mai modesti care raman fara bani pe parcursul dezvoltarii unui joc, astfel incat au nevoie de un extra-umph financiar ca sa treaca linia de sosire cu jocul.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
Re: Civilization: Beyond Earth
Firaxis nu prea are un cuvant de spus. 2K decide pricing-ul si business model-ul jocului.
Intre timp ca au anuntat pretul oficial care se invarte undeva pe la 150 de lei (Altex a pastrat acelasi pret de 200 de lei, insa). E mai ok, I guess, dar nu cred ca se pune problema de precomanda.
Cam exagerat un pic.TG » Fri Aug 08, 2014 11:21 pm wrote:Nu știu cum să-ți spun asta, dar dacă BE va fi pentru Civ. V ce a fost Blood Dragon pentru Far Cry 3, va merita de 4 ori prețul unui AAA.

Intre timp ca au anuntat pretul oficial care se invarte undeva pe la 150 de lei (Altex a pastrat acelasi pret de 200 de lei, insa). E mai ok, I guess, dar nu cred ca se pune problema de precomanda.
Voucher PC Garage: EE8SCBDH. Every time you use it, Mihai Gadea's forehead grows larger.
- McWilliams
- Self-righteous bastard
- Posts: 4602
- Joined: 2 Mar 2014, 17:23
- Location: Galati
- Contact:
Re: Civilization: Beyond Earth
Firaxis are "vina" de a putea face jocuri care se incadreaza intr-un astfel de model - integreaza "prea bun, prea ca la tara" elementele ulterioare in joc, de unde si partea in care ziceam ca sunt foarte importante pentru experienta completa a jocului. Altfel, 2K poate sa impuna cat o vrea necesitatea unor DLC-uri, daca ele se lipesc ca nuca de perete de joc si majoritatea game-rilor intelege ca se poate la fel de bine si fara ele. Nu sunt multi developer-i de jocuri despre care poti spune ca stiu sa-si integreze bine expansion-urile sau DLC-urile la versiunea initiala.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
- FuzzyFuzzball
- Headcrab
- Posts: 57
- Joined: 3 Mar 2014, 20:45
Re: Civilization: Beyond Earth
Imi pare rau sa spun asta, but this ain't SMAC
Nimic nu o sa intreaca partea artistica si filozofica pe care au reusit sa o integreze in Alpha Centauri. E mindblowing cat au reusit sa faca atunci cu o grafica atat de rudimentara. Factiunile alea, personalitatea liderilor, vocile lor, quote-urile care insoteau tehnologiile, story-ul integrat in joc, setting-ul. etc. totul era bine pus la punct in cele mai mici detalii.
Acum au anuntat Civ:Beyond Earth care este .... well .... incearca sa fie succesorul spiritual al lui SMAC dar din ce vad mai degraba este un CIV V reskinuit care putea fi foarte bine vandut ca addon la CIV V. Nu se abate foarte mult de la formula CIV V , are un setting banal si neinspirat, un fel de popamole Star Trek. Adio factiuni bazate pe ideologii politice si filozofice, bine ati venit factiuni banale bazate pe tari si continente. Se pare ca toata inspiratia a plecat din firma aia odata cu Brian Reynolds.

Nimic nu o sa intreaca partea artistica si filozofica pe care au reusit sa o integreze in Alpha Centauri. E mindblowing cat au reusit sa faca atunci cu o grafica atat de rudimentara. Factiunile alea, personalitatea liderilor, vocile lor, quote-urile care insoteau tehnologiile, story-ul integrat in joc, setting-ul. etc. totul era bine pus la punct in cele mai mici detalii.
Acum au anuntat Civ:Beyond Earth care este .... well .... incearca sa fie succesorul spiritual al lui SMAC dar din ce vad mai degraba este un CIV V reskinuit care putea fi foarte bine vandut ca addon la CIV V. Nu se abate foarte mult de la formula CIV V , are un setting banal si neinspirat, un fel de popamole Star Trek. Adio factiuni bazate pe ideologii politice si filozofice, bine ati venit factiuni banale bazate pe tari si continente. Se pare ca toata inspiratia a plecat din firma aia odata cu Brian Reynolds.
Re: Civilization: Beyond Earth
Voucher PC Garage: EE8SCBDH. Every time you use it, Mihai Gadea's forehead grows larger.
Re: Civilization: Beyond Earth
Civ Beyond Earth civilizations (sponsors), starting bonuses etc.: https://imgur.com/a/pBeda
Voucher PC Garage: EE8SCBDH. Every time you use it, Mihai Gadea's forehead grows larger.
- joonior_bmf
- Gravity e un film misto
- Posts: 6824
- Joined: 3 Mar 2014, 18:32
- Contact:
Re: Civilization: Beyond Earth
phpBB [media]
Voucher PC Garage: EE8SCBDH. Every time you use it, Mihai Gadea's forehead grows larger.
Re: Civilization: Beyond Earth
Pe GMG cu voucherul vietii care ruleaza momentan ajunge sub 130 de lei. Putin probabil sa scada sub banii astia prea curand (cateva luni).Eu l-am precomandat (sau ma rog, pre-purchase cum ii zice acum, ca sa-ti ia banii inainteMitzah » 9 Aug 2014, 00:27 wrote: Intre timp ca au anuntat pretul oficial care se invarte undeva pe la 150 de lei (Altex a pastrat acelasi pret de 200 de lei, insa). E mai ok, I guess, dar nu cred ca se pune problema de precomanda.

Re: Civilization: Beyond Earth
Sunt convins ca nu o sa dureze mult pana o sa scada pretul (sigur vei putea sa-l iei la maxim 130 de lei si in perioada sarbatorilor). De aceea, cred ca poti lejer sa astepti ca sa vezi daca e un nou Civ 5 vanilla sau nu.
Voucher PC Garage: EE8SCBDH. Every time you use it, Mihai Gadea's forehead grows larger.
Re: Civilization: Beyond Earth
Shush party pooper
Eu sunt ceva mai optimist pentru lansare. Sure, o sa fie oarecum jupuit de features, ca sa fie loc de DLC-uri si expansion, dar pana la urma si in CIV V vanilla am tocat peste 200 de ore. Good enough pentru 130 de lei, avand in vedere ce durata de viata au jocurile in perioada asta.
Learn everything you need to know about successfully colonizing a new alien world in this extensive gameplay preview.
https://www.youtube.com/watch?v=p_jp88pnNzE

Learn everything you need to know about successfully colonizing a new alien world in this extensive gameplay preview.
https://www.youtube.com/watch?v=p_jp88pnNzE
Re: Civilization: Beyond Earth
Cool argument bro (si reply tarziu de la mine), dar te-ai mintit singur, iar Civ 5 vanilla costa abia acum 130 de lei pe Steam.
In timp ce jucam duminica un meci de Civ 5 BNW in multiplayer, ma gandeam ca jocul ar fi putut beneficia de mult mai multe facilitati pentru multi, inclusiv unele prezente in Civ 4 pe care le-au scos. Asta m-a dus cu gandul la Beyond Earth si la ce a zis Firaxis despre aceasta componenta. Adica nu mare lucru. Se pare ca au incercat sa vina cu o solutie legata de first move-ul din mp, astfel incat chestia asta sa nu mai fie atat de decisiva/OP. In rest, are nevoie de feature-uri de baza cum ar fi ping-ul.
Ma rog, multi dintre voi probabil nu vor fi interesati de mp, dar daca AI-ul o sa fie la fel de retard, va trebui sa incercati si mp pentru a va putea bucura de joc.
In timp ce jucam duminica un meci de Civ 5 BNW in multiplayer, ma gandeam ca jocul ar fi putut beneficia de mult mai multe facilitati pentru multi, inclusiv unele prezente in Civ 4 pe care le-au scos. Asta m-a dus cu gandul la Beyond Earth si la ce a zis Firaxis despre aceasta componenta. Adica nu mare lucru. Se pare ca au incercat sa vina cu o solutie legata de first move-ul din mp, astfel incat chestia asta sa nu mai fie atat de decisiva/OP. In rest, are nevoie de feature-uri de baza cum ar fi ping-ul.
Ma rog, multi dintre voi probabil nu vor fi interesati de mp, dar daca AI-ul o sa fie la fel de retard, va trebui sa incercati si mp pentru a va putea bucura de joc.
Voucher PC Garage: EE8SCBDH. Every time you use it, Mihai Gadea's forehead grows larger.
Re: Civilization: Beyond Earth
Da, AI ul in MP in civ e un gunoi, si multe optiuni lipseau asta am recunoscut intodeauna. Din fericire pe un grad suficient de avansat de dificultate era suficient de fun, chiar si cu diplomacy ala rudimentar. Oricum multe din MP games se reduceau la confruntari intre jucatorii umani.
Primul paragraf nu-l inteleg...incerci sa ma ironizezi cu ceva ? I frankly don't give a fuck cine isi ia CIV sau cui ii place, ca tata nu lucreaza la Firaxis. Sunt doar un om relativ entuziasmat de un joc, care a considerat 130 de lei un pret decent. E vreo problema ? Cu ce m-am mintit ? Posibil sa fi inteles eu gresit insa.
Primul paragraf nu-l inteleg...incerci sa ma ironizezi cu ceva ? I frankly don't give a fuck cine isi ia CIV sau cui ii place, ca tata nu lucreaza la Firaxis. Sunt doar un om relativ entuziasmat de un joc, care a considerat 130 de lei un pret decent. E vreo problema ? Cu ce m-am mintit ? Posibil sa fi inteles eu gresit insa.
Re: Civilization: Beyond Earth
Nu cred ca e vreo diferenta intre AI-ul din mp (adica atunci cand ai cel putin un oponent uman si cel putin un AI in acelasi joc) si cel din sp, iar eu prin mp ma refeream la un joc 100% cu oponenti umani. Un grad de dificultate ridicat pare relativ fun la inceput, dar, dupa ce aduni mai mult de 100 de ore de joc, se rezuma la doua chestii:
1. Settler - Emperor: te lupti de la egal la egal cu AI-ul si reusesti sa-l depasesti usor in 90% din timp la toate capitolele, inca din primele ere;
2. Immortal - Deity: alergi dupa AI jumatate din joc, astfel incat sa-l prinzi din urma la tech level (pentru ca triseaza si primeste bonusuri exagerate din start) si iti iei adio de la aproape toate minunile;
Nu incercam sa te ironizez. Mi se pare destul de clar ce am scris si ziceam ca te minti daca te convingi singur ca jocul merita banii doar pentru ca promite atatea ore de joc.
tl;dr version:
1. Settler - Emperor: te lupti de la egal la egal cu AI-ul si reusesti sa-l depasesti usor in 90% din timp la toate capitolele, inca din primele ere;
2. Immortal - Deity: alergi dupa AI jumatate din joc, astfel incat sa-l prinzi din urma la tech level (pentru ca triseaza si primeste bonusuri exagerate din start) si iti iei adio de la aproape toate minunile;
Nu incercam sa te ironizez. Mi se pare destul de clar ce am scris si ziceam ca te minti daca te convingi singur ca jocul merita banii doar pentru ca promite atatea ore de joc.
phpBB [media]
tl;dr version:
TotalBIscuit concluzioneaza pe la 45:29 ca:Mitzah » Fri Jul 04, 2014 9:06 am wrote:pare mai aproape de un expansion-spinoff standalone decat de un joc complet nou
I don't really believe that the game is different enough from CIv 5 to necessarily warrant a full price purchase unless you are really, really entranced by the theme.
Voucher PC Garage: EE8SCBDH. Every time you use it, Mihai Gadea's forehead grows larger.
Re: Civilization: Beyond Earth
Ba e o diferenta. In MP, A.I ul e reactiv, nu activ. Nu propune absolut nimic diplomatic, nu face trades, nu...nimic.
Am jucat pe Immortal (ce-i drept cu Babylon) si eram cu o gramada de tech in fata tuturor. Asa ca imparteala aia e usor aiurea.
Cat despre ce ma mint eu...in continuare ma depaseste. Jocurile nu trebuie sa fie fun ? Daca imi ofera suficiente ore de distractie, nu inseamna ca merita banii ? Adica...ce argument ar avea cineva sa cumpere un joc decat ca "promite" un numar mare de ore de distractie ?
Cat despre review-ul TotalBIscuit...plm, fiecare poate avea o opinie.Pe TB il consider decent ca reviewer, dar nu avem chiar aceleasi preferinte in materie de jocuri. Personal, dupa 1 ora jumate de joc, pot sa zic ca dupa cum se prezinta situatia, dincolo de aspectul de "addon" de civ V, are o gramada de chestii imbunatatite/noi, care mie cel putin imi lipseau.
Am jucat pe Immortal (ce-i drept cu Babylon) si eram cu o gramada de tech in fata tuturor. Asa ca imparteala aia e usor aiurea.
Cat despre ce ma mint eu...in continuare ma depaseste. Jocurile nu trebuie sa fie fun ? Daca imi ofera suficiente ore de distractie, nu inseamna ca merita banii ? Adica...ce argument ar avea cineva sa cumpere un joc decat ca "promite" un numar mare de ore de distractie ?
Cat despre review-ul TotalBIscuit...plm, fiecare poate avea o opinie.Pe TB il consider decent ca reviewer, dar nu avem chiar aceleasi preferinte in materie de jocuri. Personal, dupa 1 ora jumate de joc, pot sa zic ca dupa cum se prezinta situatia, dincolo de aspectul de "addon" de civ V, are o gramada de chestii imbunatatite/noi, care mie cel putin imi lipseau.
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14897
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Civilization: Beyond Earth
Ca promite un numar mic de ore de distractie?Zaorish » Thu Oct 23, 2014 9:21 pm wrote: Adica...ce argument ar avea cineva sa cumpere un joc decat ca "promite" un numar mare de ore de distractie ?
Re: Civilization: Beyond Earth
Not really. Orice civ iti propune trade imediat cum ai imbunatatit un luxury. Si poate n-ai avut niciodata ghinionul de a nimeri langa mongoli sau huni, dar nu sunt niciodata pasivi indiferent daca esti in mp sau in sp.Zaorish » Thu Oct 23, 2014 9:21 pm wrote:Ba e o diferenta. In MP, A.I ul e reactiv, nu activ. Nu propune absolut nimic diplomatic, nu face trades, nu...nimic.
Ok, cu Babylon. De ce nu incerci cu un civ de tier 2-3 cum ar fi aztecii sau rusii, sa zicem? N-o sa mai ai 2 x science din tura 13.Am jucat pe Immortal (ce-i drept cu Babylon) si eram cu o gramada de tech in fata tuturor.
Doar daca ai un start bun de tradition si daca joci cu probabil cel mai bun civ din joc, adica Babylon.Asa ca imparteala aia e usor aiurea.
Iti ofera, dar tu nu te poti folosi de argumentul asta inainte de a cumpara un joc, nu? Pentru ca nu ai de unde sa stii daca orele alea lungi pe care le anticipezi tu vor fi si fun.Cat despre ce ma mint eu...in continuare ma depaseste. Jocurile nu trebuie sa fie fun ? Daca imi ofera suficiente ore de distractie, nu inseamna ca merita banii ? Adica...ce argument ar avea cineva sa cumpere un joc decat ca "promite" un numar mare de ore de distractie ?
Nu prea are relevanta faptul ca nu aveti aceleasi preferinte. El a facut o critica destul de obiectiva acolo, cu toate ca a tinut sa-l compare prea mult cu Alpha Centauri.Cat despre review-ul TotalBIscuit...plm, fiecare poate avea o opinie.Pe TB il consider decent ca reviewer, dar nu avem chiar aceleasi preferinte in materie de jocuri. Personal, dupa 1 ora jumate de joc, pot sa zic ca dupa cum se prezinta situatia, dincolo de aspectul de "addon" de civ V, are o gramada de chestii imbunatatite/noi, care mie cel putin imi lipseau.
Cam atat l-am jucat si eu aseara, 90 min. O "gramada de chestii imbunatatite" e foarte mult spus. Vezi partea cu trimiterea caravanelor despre care vorbea si TB pe care nu au automatizat-o cumva nici acum. Iar AI-ul nu pare imbunatatit deloc. Adica m-au atacat niste alieni si am ripostat, iar restul civ-urilor au sarit simultan pe mine ca sa las in pace creaturile extraterestre. Huh?
Voucher PC Garage: EE8SCBDH. Every time you use it, Mihai Gadea's forehead grows larger.
Re: Civilization: Beyond Earth
Okay, dupa 7 ore de joaca (well, am avut o vineri libera, sa zicem
)
Plusuri
- civ in space. Da, am pus asta la plusuri. Faptul ca ai achivement "It's Full of Stars" , replica lui Bowman din 2001: A Space Odyssey, a fost cool enough pentru geek ul din mine
Cert e ca pentru mine e un suflu nou pentru civ, sa ia o pauza din "build your great empire and kill shit"
- cateva aspecte din diplomacy. Care altfel este praf. Ai ceea ce se numeste favours. Atunci cand A.I ul iti cere ceva, in loc sa primesti un +1/+2 (parca nu crestea peste, nu am mai jucat V de ceva timp) primesti favours. Pe care le poti "cheltui" oricand vrei la randul tau sa ceri ceva. Da, relativ simplist, dar da un pic sens cererilor absolut cretine pe care le avea a.i ul chiar si in civ V.
- covert ops. Sistemul de spionaj e mult peste civ V, desi mie imi lipseste posibilitatea sa spui celorlalti leaderi ce ai spionat de la primul. E tot o lipsa in materie de diplomacy, care dupa cum am spus, e mostly crap.
- science "web". Pare mai putina . Cred ca este mai putina. Dar e mult mai frumos facuta. Pornesti din mijloc, te indrepti catre margini. Logic, o sa fie tehnologii pe care o sa le faca toata lumea si o sa apara "builduri" cat mai eficiente, dar e mult mai adaptabila la nevoile si stilul de joc al fiecaruia
- startul, mult mai customizabil decat "pick your civ"
- victory conditions. Cand a aparut civ vanilla, culture victory era o chestie plictisitoare ca dracu si relativ greu de facut. Restul erau same old. BE are victory conditions noi, in principiu variatiuni pe aceeasi tema ca mod de realizare, dar care combinate cu questurile, dau mult mai multa personalitate fiecarui joc
- questurile. Eu am fost fan chiar si al questurilor din CIV IV, displacandu-mi ca au disparut in V. Sigur, dupa 100 de jocuri o sa devina oarecum enervante prin repetitie, dar cum ziceam mai sus, permit o customizare chiar interesanta. Plus ca e o bruma de story, care mie cel putin imi place (stiu cel putin un om caruia nu-i place)
-virtues - mai multe decat in V, desi oarecum fara context. Bonusurile pentru un anumit numar de virtues.
- afinity
- satelitii
- explorarea. Care pe langa ca e mult mai greoaie, e mult mai rewarding.
Minusuri
- A.I ul. Care e utter crap . Am jucat pe normal, pentru ca banuiam ca nu o sa inteleg mare lucru pentru primul joc. Am turnat relativ repede 4 orase, am facut tech, am ajuns pe la ultimele nivele de harmony, am facut wonder pentru victorie. Intre timp, vecinii mei pierdeau vremea, in ultimele 20 de turnuri or so incepusera sa se bata, fara sa se gandeasca ca desi am totusi unitati ultimate, ei sunt (macar) 2. Nope. Nimanui nu-i pasa ca eu castig acolo. Also, am castigat in sub 300 de turnuri, chestie absolut jenanta.
- stations. Fostele city states. Reduse la nivel de trading hub. N-au personalitate, n-au rol in diplomacy, n-au nimic. Eventual in "Rise of the doom stations", primul expansion.
- diplomacy. Cel mai mare regret al meu. Bineinteles legat de A.I ul la nivel de autist. Astia au reactionat dupa ce mi-au prins agentul de vreo 10 ori, zicandu-mi cam cum zice Germania Rusiei, sa fiu cuminte. Si...atat. Nu mai poti sa-i dai in gat pe vecini, nu mai ai research agreement, nu mai ai diplomacy care sa vina pe masura ce descoperi tech nou.
-unitatile...sort of. Desi cu un sistem de upgrade foarte interesant, sunt putine. Din fericire sunt salvate partial de existenta a cateva unitati unice.
All in all, un joc bun. Nu exceptional, dar bun...si suficient peste ce a fost CIV vanilla. Continui sa cred ca-si merita banii si ca o sa fie un entry chiar ok in serie, mai ales dupa vesnicele expansionuri, care desi nu ma incanta, reprezinta modul in care lucreaza Firaxis. Cred ca e o greseala ca multi se asteapta la Alpha Centauri 2, de la un joc care se numeste Civilization.Personal nu vroiam Alpha Centauri. Il am pe GOG si intr-o cutie mare, ca pe vremuri, daca vreau sa-l joc. Vroiam CIV. Mai cred ca e o greseala sa tot se agite toata lumea ca nu e suficient inovat. Inovarea nu trebuie sa apara doar de dragul inovarii. Mai cred ca TotalBiscuit e usor jenant sa incheie video-ul spunand ca nu-si merita full price, dar sa fie unul din cei care-l recomanda pe Steam, ca si curator. Si mai cred ca logic, in civ V ai sanse sa fii in fata la tech chiar si pe immortal, daca logic, joci cu o factiune bazata pe stiinta. Nu pe military (cum sunt aztecii). Dar let's agree to disagree, pentru ca pana la urma nu pot sa zic ca vreau sa conving pe nimeni sa cumpere sau sa joace vreun joc.

Plusuri
- civ in space. Da, am pus asta la plusuri. Faptul ca ai achivement "It's Full of Stars" , replica lui Bowman din 2001: A Space Odyssey, a fost cool enough pentru geek ul din mine

- cateva aspecte din diplomacy. Care altfel este praf. Ai ceea ce se numeste favours. Atunci cand A.I ul iti cere ceva, in loc sa primesti un +1/+2 (parca nu crestea peste, nu am mai jucat V de ceva timp) primesti favours. Pe care le poti "cheltui" oricand vrei la randul tau sa ceri ceva. Da, relativ simplist, dar da un pic sens cererilor absolut cretine pe care le avea a.i ul chiar si in civ V.
- covert ops. Sistemul de spionaj e mult peste civ V, desi mie imi lipseste posibilitatea sa spui celorlalti leaderi ce ai spionat de la primul. E tot o lipsa in materie de diplomacy, care dupa cum am spus, e mostly crap.
- science "web". Pare mai putina . Cred ca este mai putina. Dar e mult mai frumos facuta. Pornesti din mijloc, te indrepti catre margini. Logic, o sa fie tehnologii pe care o sa le faca toata lumea si o sa apara "builduri" cat mai eficiente, dar e mult mai adaptabila la nevoile si stilul de joc al fiecaruia
- startul, mult mai customizabil decat "pick your civ"
- victory conditions. Cand a aparut civ vanilla, culture victory era o chestie plictisitoare ca dracu si relativ greu de facut. Restul erau same old. BE are victory conditions noi, in principiu variatiuni pe aceeasi tema ca mod de realizare, dar care combinate cu questurile, dau mult mai multa personalitate fiecarui joc
- questurile. Eu am fost fan chiar si al questurilor din CIV IV, displacandu-mi ca au disparut in V. Sigur, dupa 100 de jocuri o sa devina oarecum enervante prin repetitie, dar cum ziceam mai sus, permit o customizare chiar interesanta. Plus ca e o bruma de story, care mie cel putin imi place (stiu cel putin un om caruia nu-i place)
-virtues - mai multe decat in V, desi oarecum fara context. Bonusurile pentru un anumit numar de virtues.
- afinity
- satelitii
- explorarea. Care pe langa ca e mult mai greoaie, e mult mai rewarding.
Minusuri
- A.I ul. Care e utter crap . Am jucat pe normal, pentru ca banuiam ca nu o sa inteleg mare lucru pentru primul joc. Am turnat relativ repede 4 orase, am facut tech, am ajuns pe la ultimele nivele de harmony, am facut wonder pentru victorie. Intre timp, vecinii mei pierdeau vremea, in ultimele 20 de turnuri or so incepusera sa se bata, fara sa se gandeasca ca desi am totusi unitati ultimate, ei sunt (macar) 2. Nope. Nimanui nu-i pasa ca eu castig acolo. Also, am castigat in sub 300 de turnuri, chestie absolut jenanta.
- stations. Fostele city states. Reduse la nivel de trading hub. N-au personalitate, n-au rol in diplomacy, n-au nimic. Eventual in "Rise of the doom stations", primul expansion.
- diplomacy. Cel mai mare regret al meu. Bineinteles legat de A.I ul la nivel de autist. Astia au reactionat dupa ce mi-au prins agentul de vreo 10 ori, zicandu-mi cam cum zice Germania Rusiei, sa fiu cuminte. Si...atat. Nu mai poti sa-i dai in gat pe vecini, nu mai ai research agreement, nu mai ai diplomacy care sa vina pe masura ce descoperi tech nou.
-unitatile...sort of. Desi cu un sistem de upgrade foarte interesant, sunt putine. Din fericire sunt salvate partial de existenta a cateva unitati unice.
All in all, un joc bun. Nu exceptional, dar bun...si suficient peste ce a fost CIV vanilla. Continui sa cred ca-si merita banii si ca o sa fie un entry chiar ok in serie, mai ales dupa vesnicele expansionuri, care desi nu ma incanta, reprezinta modul in care lucreaza Firaxis. Cred ca e o greseala ca multi se asteapta la Alpha Centauri 2, de la un joc care se numeste Civilization.Personal nu vroiam Alpha Centauri. Il am pe GOG si intr-o cutie mare, ca pe vremuri, daca vreau sa-l joc. Vroiam CIV. Mai cred ca e o greseala sa tot se agite toata lumea ca nu e suficient inovat. Inovarea nu trebuie sa apara doar de dragul inovarii. Mai cred ca TotalBiscuit e usor jenant sa incheie video-ul spunand ca nu-si merita full price, dar sa fie unul din cei care-l recomanda pe Steam, ca si curator. Si mai cred ca logic, in civ V ai sanse sa fii in fata la tech chiar si pe immortal, daca logic, joci cu o factiune bazata pe stiinta. Nu pe military (cum sunt aztecii). Dar let's agree to disagree, pentru ca pana la urma nu pot sa zic ca vreau sa conving pe nimeni sa cumpere sau sa joace vreun joc.
Re: Civilization: Beyond Earth
Ai pierdut firul discutiei. Eu n-am zis ca e anormal sa fii inaintea AI-ului la tech, iar aztecii nu sunt bazati neaparat pe military, ci mai mult pe growth (floating gardens).
"Recomandarea" lui TB pe Steam e urmatoarea:
"Recomandarea" lui TB pe Steam e urmatoarea:
A cautious recommendation. A solid entry to the franchise with sci-fi themes and an interesting affinity system. Lacks personality however.
Voucher PC Garage: EE8SCBDH. Every time you use it, Mihai Gadea's forehead grows larger.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests