Top Games '90s
Re: Top Games '90s
Lista preeliminara. Mi se pare ca multe jocuri mentionate la anii 80 au succesori superiori, Caslevania fiind unul dintre exemple.
Re: Top Games '90s
Discutabil, credeam si eu asta in trecut, dar dupa ce am stat si am jucat serios majoritatea titlurilor pre-SOTN mi-am dat seama ca pe de o parte sunt foarte faine si pe de alta parte o data cu switch-ul la formatul de metroidvania seria a pierdut o serie de elemente care au facut acele jocuri pre-SOTN sa fie atat de faine. Asa ca am ajuns in punctul in care imi e greu sa zic ca as considera SOTN complet superior primului Castlevania fiindca fiecare din ele ofera o experienta complet diferita.
Re: Top Games '90s
Alea ce zici tu sunt Castlevania III, IV, Bloodlines, Rondo of Blood. Primul e destul de rudimentar chiar si pentru vremea lui.
Re: Top Games '90s
Lista arată bine overall, nu am foarte multe de comentat.
Câteva modificări pe care le propun, în caz că există susținere:
+ Thief The Dark Project
- Super Mario World
+ Super Metroid
- Doom 2
+ Doom
- Quake 2
+ Quake
Câteva modificări pe care le propun, în caz că există susținere:
+ Thief The Dark Project
- Super Mario World
+ Super Metroid
- Doom 2
+ Doom
- Quake 2
+ Quake
REMEMBER CITADEL
Re: Top Games '90s
Hm, de ce Quake 1? La noi a fost jucat practic in draci cel de-al doilea, care are un multiplayer valid chiar si azi. Iar la Doom, Stokk a fost de acord cu mine. Altcineva cu Mahdi?!
Re: Top Games '90s
Dunno, preferințe personale. Pentru mine vârfurile seriei Quake sunt primul pentru singleplayer și al treilea pentru multiplayer. 2-ul nu m-a prins niciodată prea tare.
REMEMBER CITADEL
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14577
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Top Games '90s
le-am jucat pe ambele dar si mie Quake 2 mi se pare ca a avut un impact chiar mai mare ca primul
Re: Top Games '90s
De acord cu toate propunerile, mai ales Quake. Rapiditatea mișcării face jocul mai dinamic decât 2-ul, a permis un level design mai interesant și „se simte” mai bine IMHO. E mai multă fantezie în primul, cu melanjul ăla straniu de medieval / satanic / lovecraft-ian - vs 2 în care umbli tot jocul printr-un complex industrial. Plus toporul vs flare gun-ul ăla prăpădit. Plus zombies, care aruncă în tine cu bucăți din ei înșiși. Plus soundtrack-ul Nine Inch Nails. Da, primul Quake e clar peste al doilea în clasamentul personal. Și azi, cu mod-uri, arată sublim.
Edit:
- primul Thief m-a marcat mai mult decât al 2-lea. Scena în care i se scoate ochiul a rămas cu mine. Și îmi place că e mai... biologic vs mecanicist.
- Doom 2... a adus mare lucru față de primul? O fi superior, dar mi se pare mai mult un expansion pack. Impactul primului a fost mai mare. Eh, whatever.
Re: Top Games '90s
Câteva sugestii suplimentare și de la mine:
- Ultima Online
- The Settlers II
- Delta Force 2
- King of Dragon Pass
- Legacy of Kain (toată seria)
- Total Annihilation
Done
Out into the foggy street. Turn your collar up.
Out into the foggy street. Turn your collar up.
Re: Top Games '90s
Ah, și eu nu concep lista asta fără Sanitarium. Alte sugestii: The Last Express și Drakan: Order of the Flame.
Re: Top Games '90s
@Jaunty: cu tot respectul, stimabile, dar intr-o privinta gresesti. Quake 2 e mult mai rapid si mai liber/fantezist in miscare decat 1 sau 3. Nu stiu cat de mult mai urmariti scena de multiplayer, dar inca de prin anii '00 jucatorii profesionisti de Q2 au ajuns la un flow incredibil
Ce vreau sa spun e ca modelele de miscare au evoluat foarte mult din primii doi-trei ani de la lansare, iar Quake 2 e cel rapid, de departe, inclusiv din cauza faptului ca iti poti efectiv lua avant (nu-mi amintesc de asta in 1, ca sa nu mai vorbim de Arena) si a nenumaratelor ciudatenii neprogramate din niveluri. E vorba de acele 'quirks' din jurul colturilor rugoase ale cutiilor, pasarelelor etc, care tot au fost descoperite si exploatate la ani buni de la aparitia jocului.
Incepe cu unele simple si arhi-cunoscute si termina cu unele mai complicate.
Desigur, Quake 1 are enormul avantaj de a fi fost, istoric vorbind, primul shooter cu adevarat 3D, in care te puteai folosi de toate capabilitatile mouse-ului. Si este, poate, jocul cu o estetica mai aparte, fata de baza extraterestra devenita un trop obisnuit in jocurile ulterioare de gen. Dar, cel putin in spatiul mioritic, mi se pare ca diferenta intre cele doua e similara intre primele doua Diablo-uri. Mania pentru primul n-a avut nici durata, nici conditiile necesare (salile de internet) pentru a exploda, pe cand Quake 2 a fost jucat si rasjucat 4-5 ani buni de la lansare (in unele cazuri, mult mai mult).
Si mie imi place Sanitarium, dar in locul carui joc de aventura il vezi? The Last Express e probabil chiar mai impresionant, la un nivel teoretic, dar nu mi se pare ca are suficienta portanta printre forumisti. Cu Thief, am inteles, il luam pe primul.
@Cristan: daca la Silent Hill chiar ma abtin (nu mi-au placut si nu le-am jucat consistent niciodata), in privinta Legacy of Kain chiar as zice ca niciunul dintre jocuri nu reuseste sa fie mai mult decat modest. Stiu ca la un moment dat era o adevarata frenezie cu universul asta pe forum, asa ca as fi pregatit sa-l includem cumva. Dar ziceti-mi mie ce joc individual ar fi de mentionat intr-un top 100, cand nu avem loc de Drakan sau Alice. Ultima Online cred ca a fost jucat in Romania de fix...trei-patru persoane, in cazul cel mai optimist. Da, simpatic The Settlers, simpatic si TA, dar iarasi nu le vad luandu-le fata strategiilor incluse. Delta Force 2, un mmmmmnu de la mine.
Ce vreau sa spun e ca modelele de miscare au evoluat foarte mult din primii doi-trei ani de la lansare, iar Quake 2 e cel rapid, de departe, inclusiv din cauza faptului ca iti poti efectiv lua avant (nu-mi amintesc de asta in 1, ca sa nu mai vorbim de Arena) si a nenumaratelor ciudatenii neprogramate din niveluri. E vorba de acele 'quirks' din jurul colturilor rugoase ale cutiilor, pasarelelor etc, care tot au fost descoperite si exploatate la ani buni de la aparitia jocului.
Incepe cu unele simple si arhi-cunoscute si termina cu unele mai complicate.
Desigur, Quake 1 are enormul avantaj de a fi fost, istoric vorbind, primul shooter cu adevarat 3D, in care te puteai folosi de toate capabilitatile mouse-ului. Si este, poate, jocul cu o estetica mai aparte, fata de baza extraterestra devenita un trop obisnuit in jocurile ulterioare de gen. Dar, cel putin in spatiul mioritic, mi se pare ca diferenta intre cele doua e similara intre primele doua Diablo-uri. Mania pentru primul n-a avut nici durata, nici conditiile necesare (salile de internet) pentru a exploda, pe cand Quake 2 a fost jucat si rasjucat 4-5 ani buni de la lansare (in unele cazuri, mult mai mult).
Si mie imi place Sanitarium, dar in locul carui joc de aventura il vezi? The Last Express e probabil chiar mai impresionant, la un nivel teoretic, dar nu mi se pare ca are suficienta portanta printre forumisti. Cu Thief, am inteles, il luam pe primul.
@Cristan: daca la Silent Hill chiar ma abtin (nu mi-au placut si nu le-am jucat consistent niciodata), in privinta Legacy of Kain chiar as zice ca niciunul dintre jocuri nu reuseste sa fie mai mult decat modest. Stiu ca la un moment dat era o adevarata frenezie cu universul asta pe forum, asa ca as fi pregatit sa-l includem cumva. Dar ziceti-mi mie ce joc individual ar fi de mentionat intr-un top 100, cand nu avem loc de Drakan sau Alice. Ultima Online cred ca a fost jucat in Romania de fix...trei-patru persoane, in cazul cel mai optimist. Da, simpatic The Settlers, simpatic si TA, dar iarasi nu le vad luandu-le fata strategiilor incluse. Delta Force 2, un mmmmmnu de la mine.
Re: Top Games '90s
Si eu am fost mare fan Legacy of Kain, si inca mi-e draga seria, dar nu as include nici unul din jocuri in top 100.
Re: Top Games '90s
Ca și în Q1, s-au găsit exploit-uri de mișcare care să facă Q2 mai rapid, dar în modul „default” în care le-am jucat, al doilea e clar mai lent. Mă gândesc mai mult la singleplayer, într-adevăr. Nu am prins Quake 1 și 2 în sălile de jocuri. Se juca HL, CS, UT, Q3, dar primele două Quake-uri aproape deloc. Oricum, după cum spuneam, nu aș ține seama de popularitate (decât în cadrul forumului).
Gabriel Knight 1 și Myst 2 le-aș înlocui cu Sanitarium și The Last Express. Ce-i drept, sunt ignorant în legătură cu GK: nu l-am jucat și ceea ce văd nu mă inspiră în mod deosebit. Iar Myst-urile sunt interesante, dar pentru mine nu au cine știe ce valoare sentimentală.
Re: Top Games '90s
A, și Total Annihilation a fost incredibil, l-aș pune lejer în fața lui Red Alert.
Cât despre Tomb Raider, are un loc important în istorie, dar îl știe toată lumea și e o zeamă lungă, mai ales jucat azi (remake-ul e mult mai plăcut). L-aș înlocui cu Drakan sau MDK - jocuri mai simpatice, mai imaginative.
Cât despre Tomb Raider, are un loc important în istorie, dar îl știe toată lumea și e o zeamă lungă, mai ales jucat azi (remake-ul e mult mai plăcut). L-aș înlocui cu Drakan sau MDK - jocuri mai simpatice, mai imaginative.
Re: Top Games '90s
Gabriel Knight e un fel de Broken Sword ceva mai dark, as zice ca nu e neaparat must have, dar daca vrem sa avem un titlu Sierra On-line, nu e altul mai bun.
Myst 2 l-as inlocui cu Sanitarium daca acesta din urma e mai pupular pe forum, dar tot cred ca Myst e jocul superior.
In ce priveste Last Express, l-am incercat, gameplay-ul real-time mi s-a parut foarte confusing, I don't think it's for everyone.
Myst 2 l-as inlocui cu Sanitarium daca acesta din urma e mai pupular pe forum, dar tot cred ca Myst e jocul superior.
In ce priveste Last Express, l-am incercat, gameplay-ul real-time mi s-a parut foarte confusing, I don't think it's for everyone.
Re: Top Games '90s
In principiu, cam de acord cu ce zice Stokk. GK1 nici nu era pe lista mea initiala, din cauza ca e un fel de BS mai campy, dar are avantajele lui evidente (si ca joc de sine-statator, dar si istoric). Daca renuntam la Sierra sau ii includem cumva in deceniul lui Mahdi, ne putem lipsi de GK. Sunt gata sa inlocuiesc si Myst cu Sanitarium, o chestie pe sufletul meu; am incercat insa sa tin cont si de un eu oarecum obiectiv, nu doar sa insirui titlurile mele favorite. The Last Express mi se pare si mie superb, dar foarte obscur, ce-i drept.
Total Annihilation e superior ca gameplay, dar ii lipseste muuuult appeal, mai ales peste atatia ani. As ramane cu Red Alert. Despre Tomb Raider, am sugerat deja remake-ul, mai are cineva alte pareri despre TR vs. Drakan, sa zicem?! MDK e mai imaginativ, intr-un fel, in sensul in care directiile lui n-au mai fost exploatate ulterior; dar nu stiu daca e atat de fezabil de recomandat azi.
Total Annihilation e superior ca gameplay, dar ii lipseste muuuult appeal, mai ales peste atatia ani. As ramane cu Red Alert. Despre Tomb Raider, am sugerat deja remake-ul, mai are cineva alte pareri despre TR vs. Drakan, sa zicem?! MDK e mai imaginativ, intr-un fel, in sensul in care directiile lui n-au mai fost exploatate ulterior; dar nu stiu daca e atat de fezabil de recomandat azi.
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14577
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Top Games '90s
mie seria Gabriel Knight mi-a placut foarte mult, primul mai ales nu mi se pare deloc de scos. daca vreti sa-l scoateti totusi aveti alte variante de la Sierra din anii 90: King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow, Quest for Glory IV: Shadows of Darkness. Eu n-as scoate de tot Sierra din anii 90. Mi se pare gresit sa nu ai reprezentata Sierra in anii 90.
Re: Top Games '90s
Spoiler:
Adăugând tonului comic din primul tușe mai nebune şi un inedit comentariu meta- la final, MI2 se distinge drept cea mai fermecătoare reprezentare adultă a universului pirateresc din copilărie.
Incursiune (azi de un involuntar camp) în cultura cosmopolită a New Orleans-ului, care construieşte un discret bildungsroman al protagonistului, sub acoperirea unui mister poliţist.
Cu cel mai îndrăzneţ gameplay din partea LucasArts, jocul se foloseşte de călătoria în timp pentru a da naștere celor mai zănatice puzzle-uri din istorie. Atenţie, hohote garantate!
Înfățișând lupta unui om obișnuit cu forţe malefice neo-templiere, melancolica aventură a lui George Stobbart se desfăşoară pe fundalul poate celor mai frumoase peisaje desenate de mână.
Capodoperă a umorului negru, GF urmărește drumul anevoios a două suflete-pereche în Lumea de Apoi. Încununare a jocului de aventură nouazecist, excelează practic la orice capitol, de la estetică până la dialoguri şi personaje.
Un periplu de proporţii şi implicaţii mitologice al unei artiste aspirante în două universuri paralele dominate de forţe antagonice, ştiinţa şi magia. Epic la superlativ!
Cu nivele mai complexe, inamici mai diverşi şi introducerea unei arme care va deveni legendară (super-shotgun), DII rămâne cel mai solid exemplu din zorii unui nou gen: First Person Shooter.
Cel mai popular FPS din anii ’90 în sălile de jocuri autohtone (cu mitica hartă The Edge) străluceşte şi astăzi datorită trucurilor (exploits) ce asigură o fluență a mişcării unică.
Printr-o genială inversare de paradigmă, TDP te pune în pielea unui hoţ ce evită lupta şi preferă furişarea, prins în complicatele lupte intestine ale unui univers fantastico-medieval.
Naturaleţea desfăşurării poveştii, inteligența artificială chiar inteligentă, misterul şi tensiunea din baza militară aflată sub asediu extraterestru, veridicitatea secvențelor de acţiune: HL reprezintă o bornă stratosferică faţă de oricare FPS anterior.
Incursiune (azi de un involuntar camp) în cultura cosmopolită a New Orleans-ului, care construieşte un discret bildungsroman al protagonistului, sub acoperirea unui mister poliţist.
Cu cel mai îndrăzneţ gameplay din partea LucasArts, jocul se foloseşte de călătoria în timp pentru a da naștere celor mai zănatice puzzle-uri din istorie. Atenţie, hohote garantate!
Înfățișând lupta unui om obișnuit cu forţe malefice neo-templiere, melancolica aventură a lui George Stobbart se desfăşoară pe fundalul poate celor mai frumoase peisaje desenate de mână.
Capodoperă a umorului negru, GF urmărește drumul anevoios a două suflete-pereche în Lumea de Apoi. Încununare a jocului de aventură nouazecist, excelează practic la orice capitol, de la estetică până la dialoguri şi personaje.
Un periplu de proporţii şi implicaţii mitologice al unei artiste aspirante în două universuri paralele dominate de forţe antagonice, ştiinţa şi magia. Epic la superlativ!
Cu nivele mai complexe, inamici mai diverşi şi introducerea unei arme care va deveni legendară (super-shotgun), DII rămâne cel mai solid exemplu din zorii unui nou gen: First Person Shooter.
Cel mai popular FPS din anii ’90 în sălile de jocuri autohtone (cu mitica hartă The Edge) străluceşte şi astăzi datorită trucurilor (exploits) ce asigură o fluență a mişcării unică.
Printr-o genială inversare de paradigmă, TDP te pune în pielea unui hoţ ce evită lupta şi preferă furişarea, prins în complicatele lupte intestine ale unui univers fantastico-medieval.
Naturaleţea desfăşurării poveştii, inteligența artificială chiar inteligentă, misterul şi tensiunea din baza militară aflată sub asediu extraterestru, veridicitatea secvențelor de acţiune: HL reprezintă o bornă stratosferică faţă de oricare FPS anterior.
Re: Top Games '90s
Spoiler:
• Betrayal at Krondor
Un RPG la persoana I care abundă de atmosferă medievală, în care explorarea hărții este ceva esențial pentru a-l putea aprecia complet și cu o scriitură care îmbie la fapte vitejești și la aventuri eroice.
• Fallout
O distopie plină de umor, Fallout este cea mai fermecătoare apocalipsă nucelară în care vom pierde ore în șir explorând rămășițele civilizației și dezvoltând pe placul nostru personajul cu care vom juca.
• Final Fantasy VII
RPG-ul japonez cu cel mai mare succes în Occident la vremea lui, Final Fantasy VII a adus un sistem de luptă pe ture inovator, un antagonist fascinant și o lume de joc care și în prezent rămâne o bijuterie.
• Planescape Torment
Jocul în care luptele se pot rezolva și prin dialog, Planescape Torment este încărcat de scriitură de calitate și abordează unele dintre cele mai complicate probleme ale filozofiei, precum memoria, moartea și chiar nemurirea.
Un RPG la persoana I care abundă de atmosferă medievală, în care explorarea hărții este ceva esențial pentru a-l putea aprecia complet și cu o scriitură care îmbie la fapte vitejești și la aventuri eroice.
• Fallout
O distopie plină de umor, Fallout este cea mai fermecătoare apocalipsă nucelară în care vom pierde ore în șir explorând rămășițele civilizației și dezvoltând pe placul nostru personajul cu care vom juca.
• Final Fantasy VII
RPG-ul japonez cu cel mai mare succes în Occident la vremea lui, Final Fantasy VII a adus un sistem de luptă pe ture inovator, un antagonist fascinant și o lume de joc care și în prezent rămâne o bijuterie.
• Planescape Torment
Jocul în care luptele se pot rezolva și prin dialog, Planescape Torment este încărcat de scriitură de calitate și abordează unele dintre cele mai complicate probleme ale filozofiei, precum memoria, moartea și chiar nemurirea.
Re: Top Games '90s
Hm, asta venind de la cel care propusese Simon the Sorceror.
Nu sunt de acord ca Sanitarium e un simplu point 'n click sau ca are doar doua-trei niveluri misto, dar, cum soarele e sus pe cer si aud chemarea muezinului, las poporul sa vorbeasca. Jaunty a zis ca pentru el e imperioasa includerea Sanitarium. Vine cu descriere, cu argumente? Mai e cineva de acord cu el sau pentru Myst?
Nu sunt de acord ca Sanitarium e un simplu point 'n click sau ca are doar doua-trei niveluri misto, dar, cum soarele e sus pe cer si aud chemarea muezinului, las poporul sa vorbeasca. Jaunty a zis ca pentru el e imperioasa includerea Sanitarium. Vine cu descriere, cu argumente? Mai e cineva de acord cu el sau pentru Myst?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests