Nu are sens sa introduc ce este TES III: Morrowind si cat de 'kvlt' este pentru unii fani (c)RPG. Poate candva am sa scriu un articol despre "genul" Elder Scrolls, sau o retrospectiva despre cat de mult a insemnat si inseamna pentru mine jocul asta.
Asa cum poate stiti, datorita includerii cu jocul a Setului de Constructie, Bethesda a nascut prin Morrowind o subcultura uriasa de modderi si fan-developers. Daca pentru mentru multi Morrowind ramane inima seriei Elder Scrolls, modurile sunt in mod discutabil sursa principala de (re)jucabilitate si longevitate a seriei. Atat incat in ultimii 5 ani, si dupa lansarea unui modul de Script Extension (MWSE), fanii au inceput sa editeze si sa adauge mecanici noi si sa ne extinda pe cele vechi. In ultimii 5 ani s-au lansat aproape 6000 de moduri noi pentru joc (!) iar proiectul fan-made Tamriel Rebuilt (reconstructia provinciei Morrowind in intregime dupa baze lore-friendly; cu o echipa dedicata de mai bine de 20 de ani!) a atins cote foarte mari de popularitate in media si intre fani.
Exista o baza de date imensa de moduri disponibile pe Nexus mods pentru joc (ca si pentru Oblivion, Skyrim, FO:3/NV, etc) -- cam pentru orice gust si doleante aproape. Cu toate astea, multe moduri sunt incompabilite sau intra in conflict reciproc daca adreseaza chestii similare (sau nasc noi buguri). Din fericire au aparut intre timp si multe tooluri de sortare/ analizarea a modurile.
Asa ca dupa indelungate munci si cazne in a filtra, testa, compatibiliza, et ce te ra moduri, am decis sa usurez si munca altora ce si-ar dori candva intr-un viitor iminent sa (re)joace TES Morrowind impreuna (sau fara) Tamriel Rebuilt, si sa se bucure de cele mai noi (si lore-friendly/ vanilla++) moduri, features si mecanici extinse oferite de comunitate.
Las aici ghidul pentru oricine interesat: https://nyarlantotheps-morrowind-modlist.gitbook.io/nyarlantotheps-morrowind-modlist
Ghidul este pas-cu-pas, pornind de la modding tools, setup, si pana la final/configurare/ajustare moduri dupa plac. Argumentele selectiei si toate cele sunt si ele prezente. Doamne ajuta, ma duc sa culeg ciuperci pentru o potiune de mers pe apa
TES III: Morrowind (2025+)
TES III: Morrowind (2025+)
"Where there are no gods, there are ghosts" - Novalis
Re: TES III: Morrowind (2025+)
Ha, chiar voiam să te întreb de asta când am citit postul tău de pe thread-ul celălalt. Mersi! Cred că o să-mi fie util, de ceva timp tot plănuiam să fac asta dar nu am avut o perioada bună gaming related și am tot amânat.
În sfârșit ceva din seria asta care chiar ar face 50 de euro, lol.
În sfârșit ceva din seria asta care chiar ar face 50 de euro, lol.
Re: TES III: Morrowind (2025+)
Cu placere! Sper sa foloseasca
Lol; cam tot de-aia m-am reapucat si eu acum de MW; Oblivion e ultra jucat si sa dau 50 de coco pentru un remaster in UE... poate cu alta ocazie
"Where there are no gods, there are ghosts" - Novalis
Re: TES III: Morrowind (2025+)
Uau, foarte tare. E incredibil cate lucruri noi se pot face cu asta in joc pe viitor
"Where there are no gods, there are ghosts" - Novalis
Re: TES III: Morrowind (2025+)
Astept OpenMW 0.49 final release, si apoi sa vad daca merge cum trebuie water shader-ul de la Wareya
https://github.com/wareya/OpenMW-Shaders
Din ce citeam pe discord imbunatateste drastic performanta, dar nu am reusit sa-l fac sa mearga in 0.48 (cred ca m-am chinuit vreo 4 ore, si intr-un final, stricasem complet shaderele de apa).
Mi se pare ca solutia vanilla a jocului e sa randeze de doua ori obiectele inversate in apa, sau ceva tampit rau oricum. Daca selectez ultima bifa din menu-ul de setari pentru water reflections imi scade FPS-ul pe la 30.
Si da, inca nu-mi merge Morrowind cum as vrea, 20 years later, I still can't run it at 60fps cu toate la maxim si distant lands
https://github.com/wareya/OpenMW-Shaders
Din ce citeam pe discord imbunatateste drastic performanta, dar nu am reusit sa-l fac sa mearga in 0.48 (cred ca m-am chinuit vreo 4 ore, si intr-un final, stricasem complet shaderele de apa).
Mi se pare ca solutia vanilla a jocului e sa randeze de doua ori obiectele inversate in apa, sau ceva tampit rau oricum. Daca selectez ultima bifa din menu-ul de setari pentru water reflections imi scade FPS-ul pe la 30.
Si da, inca nu-mi merge Morrowind cum as vrea, 20 years later, I still can't run it at 60fps cu toate la maxim si distant lands
Re: TES III: Morrowind (2025+)
Toate(ish) reflexiile de orice fel in jocuri se fac re-randand obiecte, exceptie facand path tracing dar suntem departe de real time asa ceva (mostly).
Si umbrele se fac re-randand obiectele. Cate o tura per lumina care lasa umbre. Daca e ceva gen CSM (umbre detaliate aproape, mai putin detaliate la distanta, in realitate N seturi de umbre, un set per nivel de detaliu), atunci e cate o re randare per nivel, per lumina.
In general te poti astepta sa se re randeze in diferite forme aceleasi obiecte de cateva ori per frame in orice engine si joc. Nu poti sa aplici prea multe efecte cu un singur pass.
Re randarea nu e rea cand e facuta ok, e cum functioneaza un GPU.
Nu stiu insa ce nu e ok la shaderele alea sau la engine in sine nu m am uitat.
Si umbrele se fac re-randand obiectele. Cate o tura per lumina care lasa umbre. Daca e ceva gen CSM (umbre detaliate aproape, mai putin detaliate la distanta, in realitate N seturi de umbre, un set per nivel de detaliu), atunci e cate o re randare per nivel, per lumina.
In general te poti astepta sa se re randeze in diferite forme aceleasi obiecte de cateva ori per frame in orice engine si joc. Nu poti sa aplici prea multe efecte cu un singur pass.
Re randarea nu e rea cand e facuta ok, e cum functioneaza un GPU.
Nu stiu insa ce nu e ok la shaderele alea sau la engine in sine nu m am uitat.
Re: TES III: Morrowind (2025+)
Stiu dar reflexiile din Morrowind nu sunt screenspace, ai vreo 4-5 setari, si poti bifa sa ai reflexii pe teren, copaci, actori, si inca ceva. Fiecare bifa reduce progresiv FPS-ul, si oricum nu reflecta absolut tot ce-i in screenspace (de exemplu daca adaugi groundcover via mods)
Shaderul lui Wareya rezolva problema asta, fiind un singur shader pass pentru toata scena, si arata mult mai bine din ce screenshots am vazut, pacat ca n-am reusit sa-l fac sa mearga, zicea pe discord la un moment dat ca mergea doar pe master branchul de OpenMW, undeva intre 0.48 si 0.49, dar renuntasem deja de ceva vreme.
Problema cred ca e legata de faptul ca OpenMW a reimplementat 100% intreg engine-ul Morrowind, cu toate hibelel lui, ca sa pastreze paritatea grafica, dar asta a inclus si toate optimizarile proaste
Ca tot veni vorba, acum ceva vreme m-am gandit o solutie pentru toate reflectiile screenspace din jocuri care fac ca obiectele sa dispara de la marginile imaginii.
Just render everything in a higher FOV and zoom in the image afterwards
Hmmm, probabil ar fi nevoie si de un higher internal resolution, ca sa se evite orice probleme cu pixel scaling.
Shaderul lui Wareya rezolva problema asta, fiind un singur shader pass pentru toata scena, si arata mult mai bine din ce screenshots am vazut, pacat ca n-am reusit sa-l fac sa mearga, zicea pe discord la un moment dat ca mergea doar pe master branchul de OpenMW, undeva intre 0.48 si 0.49, dar renuntasem deja de ceva vreme.
Problema cred ca e legata de faptul ca OpenMW a reimplementat 100% intreg engine-ul Morrowind, cu toate hibelel lui, ca sa pastreze paritatea grafica, dar asta a inclus si toate optimizarile proaste
Ca tot veni vorba, acum ceva vreme m-am gandit o solutie pentru toate reflectiile screenspace din jocuri care fac ca obiectele sa dispara de la marginile imaginii.
Just render everything in a higher FOV and zoom in the image afterwards

Hmmm, probabil ar fi nevoie si de un higher internal resolution, ca sa se evite orice probleme cu pixel scaling.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest