Ultimul joc terminat, thread cu note
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Planet of Lana
Dupa Limbo, Black: The Fall, Inside si Planet Alpha, asta e al 5-lea joc din acest gen pe care il termin. Si probabil si cel mai frumos din punct de vedere grafic, desi nu e tare dificil.
Mi-a placut, good vibes, personaje faine, dati mai departe la copii ca vad ca toti ori aveti ori sunteti in progress.
Dupa Limbo, Black: The Fall, Inside si Planet Alpha, asta e al 5-lea joc din acest gen pe care il termin. Si probabil si cel mai frumos din punct de vedere grafic, desi nu e tare dificil.
Mi-a placut, good vibes, personaje faine, dati mai departe la copii ca vad ca toti ori aveti ori sunteti in progress.
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Tot zic că mă apuc și eu de jocuri mai mici, apropo de ce a zis marvas mai sus. Mi-am organizat "colecția" pe Steam și mi-au sărit iar în ochi, chiar mă bătea gândul să deschid un thread pe subiectul ăsta dacă nu avem deja.
Anyway, am terminat Expeditions: Rome. În continuare Logic Artists au avut talentul de a face un joc care îți devine plăcut pe măsură ce joci mai mult. Nu sunt vreun fag- fan al istoriei în mod special, dar am mai citit una alta din perioada aia și cumva mi-a picat bine setting-ul. De acum înainte o să pun bullet points aici, căci sigur doar eu mai citesc ulterior postările astea, ca să îmi amintesc câte ceva.
- setting ok, pentru un amator superficial
- personaje specific de imbecile pentru un astfel de joc (au intrat și ei în rând cu lumea), dar nu prea contează pentru că dialogurile sunt scurte
- pe partea vizuală nu prea m-a impresionat, au optimizat Unreal exact pe cum optimizau Unitydreqplm, de-am plătit de trei ori costul jocului în facturi la energie electrică
- camera se poziționează absolut oribil, nu poți face zoom out suficient și explorarea e o tâmpenie
- misiuni surprinzător de creative pe alocuri, cu tot felul de situații și twist-uri la care nu te aștepți, dar există și unele repetitive (ce se pot dezactiva de la început, e drept)
- ah, jocul are o parte "strategică", un fel de card game Total War în care cucerești provincii și... n-am înțeles mare lucru, nu știu cum funcționează, am cucerit tot oricum
- storyline de asemenea surprinzător de dinamic, shit keeps happening, între capitole trec mai mulți ani și deși suferă de stângăcia specifică acestor producători, beneficiază și de farmecul lor tipic, deci merge
- încă există un grad specific de cruzime în execuțiile din jocurile Expeditions, nu știu exact de ce, dar îmi amintesc de momentele din Gothic, când după ce puneai la pământ un adversar trebuia să faci o acțiune în plus prin care să-l înjunghii cu sabia și să-l rezolvi definitiv
- ca de obicei gameplay-ul pe ture e punctul central, dar au păstrat tendința de a simplifica, nu iese cu nimic în evidență însă curge frumos, e distractiv și ocazional vine și cu câteva obiective mai aparte în confruntări
- există și sistem de crafting, dar nu am aflat cum se folosește decât în ultimul capitol și mi se pare la fel de inutil ca partea de strategie, am folosit doar opțiunea de upgrade la gear practic, care e o formalitate și nu am căutat vreodată resurse
- banged Cleopatra
Per total, un eokbă cu care Logic Artists s-au încetat din viață. O meritau dar pe undeva îmi pare rău că nu voi mai juca un nou titlu Expeditions. Dar dacă e cineva care vrea o experiență definitivă cu seria, recomand primul joc, pentru că acela e reprezentativ pentru ce au putut face. Mi-a lipsit mult partea de camping mai complexa de acolo sau nivelul crescut de dificultate. Vikings este și el un joc mai bun decât Rome, dar deja diluează mult din formulă.
Anyway, am terminat Expeditions: Rome. În continuare Logic Artists au avut talentul de a face un joc care îți devine plăcut pe măsură ce joci mai mult. Nu sunt vreun fag- fan al istoriei în mod special, dar am mai citit una alta din perioada aia și cumva mi-a picat bine setting-ul. De acum înainte o să pun bullet points aici, căci sigur doar eu mai citesc ulterior postările astea, ca să îmi amintesc câte ceva.
- setting ok, pentru un amator superficial
- personaje specific de imbecile pentru un astfel de joc (au intrat și ei în rând cu lumea), dar nu prea contează pentru că dialogurile sunt scurte
- pe partea vizuală nu prea m-a impresionat, au optimizat Unreal exact pe cum optimizau Unitydreqplm, de-am plătit de trei ori costul jocului în facturi la energie electrică
- camera se poziționează absolut oribil, nu poți face zoom out suficient și explorarea e o tâmpenie
- misiuni surprinzător de creative pe alocuri, cu tot felul de situații și twist-uri la care nu te aștepți, dar există și unele repetitive (ce se pot dezactiva de la început, e drept)
- ah, jocul are o parte "strategică", un fel de card game Total War în care cucerești provincii și... n-am înțeles mare lucru, nu știu cum funcționează, am cucerit tot oricum
- storyline de asemenea surprinzător de dinamic, shit keeps happening, între capitole trec mai mulți ani și deși suferă de stângăcia specifică acestor producători, beneficiază și de farmecul lor tipic, deci merge
- încă există un grad specific de cruzime în execuțiile din jocurile Expeditions, nu știu exact de ce, dar îmi amintesc de momentele din Gothic, când după ce puneai la pământ un adversar trebuia să faci o acțiune în plus prin care să-l înjunghii cu sabia și să-l rezolvi definitiv
- ca de obicei gameplay-ul pe ture e punctul central, dar au păstrat tendința de a simplifica, nu iese cu nimic în evidență însă curge frumos, e distractiv și ocazional vine și cu câteva obiective mai aparte în confruntări
- există și sistem de crafting, dar nu am aflat cum se folosește decât în ultimul capitol și mi se pare la fel de inutil ca partea de strategie, am folosit doar opțiunea de upgrade la gear practic, care e o formalitate și nu am căutat vreodată resurse
- banged Cleopatra
Per total, un eokbă cu care Logic Artists s-au încetat din viață. O meritau dar pe undeva îmi pare rău că nu voi mai juca un nou titlu Expeditions. Dar dacă e cineva care vrea o experiență definitivă cu seria, recomand primul joc, pentru că acela e reprezentativ pentru ce au putut face. Mi-a lipsit mult partea de camping mai complexa de acolo sau nivelul crescut de dificultate. Vikings este și el un joc mai bun decât Rome, dar deja diluează mult din formulă.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Am terminat Jade Empire, mi s a parut fain de la inceput, dar odata ce am ajuns in imperial city a devenit si mai si.
Cred ca e primul RPG in care chiar mi a placut arena sideplot, si sa devin campion (luptele), si questurile in sine. Tipul care organiza luptele era adorkable rau de tot si the serpent chiar parea evil si scary.
Chestii negative... parca de personajele din party nu m am lipit asa tare, si jocul isi arata varsta, luptele fiind uneori janky si frustrante, cel putin pe xbox.
In concluzie: fain si pacat ca nu a mai avut sequel. Probabil nu o sa mai aiba. Sau poate...? Macar spiritual?
Final stats dar jocul minte, arma mea favorita e dual sabers (crimson tears) si transformation e golem. Nu prea am folosit magic styles.
Cred ca e primul RPG in care chiar mi a placut arena sideplot, si sa devin campion (luptele), si questurile in sine. Tipul care organiza luptele era adorkable rau de tot si the serpent chiar parea evil si scary.
Chestii negative... parca de personajele din party nu m am lipit asa tare, si jocul isi arata varsta, luptele fiind uneori janky si frustrante, cel putin pe xbox.
In concluzie: fain si pacat ca nu a mai avut sequel. Probabil nu o sa mai aiba. Sau poate...? Macar spiritual?
Final stats dar jocul minte, arma mea favorita e dual sabers (crimson tears) si transformation e golem. Nu prea am folosit magic styles.
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Age of Deeeeehcadece
Trebuie zis că e un RPG-like de nișa ce merită apreciat, mai ales prin prisma resurselor limitate și a dedicării de care au dat dovadă producătorii. M-a prins pentru câteva ore și are farmecul lui dar... e și genul de joc despre care să vorbești după câteva beri și să te amuzi rău.
Începem prin hardcoreală... e cel mai hardîncur RPG posibil și dacă te îndoiești de asta ți-o spune chiar el de cel puțin 5 ori până să dai new game apoi la cam fiecare 3 dialoguri așa. Mi s-a părut simpatic inițial dar apoi a cam intrat în domeniul morților și a dumnezeilor și a mamelor și tot. Chiar nu m-a mai iritat de mult un joc așa. Nu doar atât, dar citind pe forumuri una alta despre el, stilul lui Vince (main dev dude) mi s-a părut exact pe cât de antipatic anticipam. Și el are grijă să zică la fiecare 2 posturi despre cum jocul ăsta e super hardcore și necruțător. Bine sefu'.
Moving on, e 3D dar nu știu de ce pentru că dacă îl făceau în RPG maker erau mult mai câștigați. Nu e janky, e atroce, fără vreun rost real într-un joc cu un minimalist combat pe ture și 90% wall of text. Why? De ce mm trebuie să învârt de căcatul ăla de camera și să fac pixel hunting în jocul ăsta?
Bun, mai departe. Scriitura e în mare parte decentă (și cam atât), dar și când o dă în bară. Sau stai, mai bine să intrăm întâi în alt buzzword spamat de joc și producător: e rejucabil! Wow, super! Al doilea cel mai necerut de nimeni feature după lumi open world gigantice. De fapt ce se întâmplă aici e că s-a vrut a fi un joc care oferă valoare alegerilor tale însă în practică ajunge să fie doar o abordare visual novelish mai nașpa, cu multe puncte din poveste complet nonsensice - justificate foarte amuzant prin argumente de genul "just as planned", lol. Nu zic, e de apreciat în câte moduri se poate parcurge, însă la bază singurele lucruri cu adevărat interesante sunt generate de alegerea facțiunilor și a setului de caracteristici cu care pleci.
Ulterior nu prea mai ai ce face, de fapt. E menționat că favorizează specializarea dar asta e valabil doar în modul super uzual pe partea de combat (i.e nu ai să fii un Robin Hood cu skill de viking într-ale topoarelor), că în rest e fix pe dos. Cel mai avantajos e să-ți împarți cât de cât egal atributele de bază și să faci hoarding la cele secundare, lucru evident din prima ora de joc de altfel. Da, sunt o groază de scenarii posibile greu de atins fără un set specific de circumstanțe și skill-uri, dar să faci asta înseamnă să ai o abordare foarte gamey, lipsită de imersiune. Cel mult aș lăuda momentele când dai din greșeală de astfel de situații.
Și din păcate nu am jucat combat heavy, așa că de asta nu mă leg prea mult, dar pare un sistem destul de clasic și nicidecum vreo implementare dumnezeiască pentru cei cu doctorat la 14 ani. Super descoperire, cu un personaj complet inutil în combat a trebuit să arunc cu bombe și să folosesc consumabile, wow. Lore-ul și setting-ul sunt absolut schizofrenice, dar misterul e cât de cât bine întreținut la început. Problema constă în lipsa completă de comportament plauzibil pentru tine sau alte personaje. De multe ori singurele opțiuni par desprinse dintr-un sitcom.
Sunt și multe idei bune și merită jucat, dar părțile negative mă fac să nu prea vreau să le aduc în discuție. Măcar e scurt (bun de rejucat, ha).
Trebuie zis că e un RPG-like de nișa ce merită apreciat, mai ales prin prisma resurselor limitate și a dedicării de care au dat dovadă producătorii. M-a prins pentru câteva ore și are farmecul lui dar... e și genul de joc despre care să vorbești după câteva beri și să te amuzi rău.
Începem prin hardcoreală... e cel mai hardîncur RPG posibil și dacă te îndoiești de asta ți-o spune chiar el de cel puțin 5 ori până să dai new game apoi la cam fiecare 3 dialoguri așa. Mi s-a părut simpatic inițial dar apoi a cam intrat în domeniul morților și a dumnezeilor și a mamelor și tot. Chiar nu m-a mai iritat de mult un joc așa. Nu doar atât, dar citind pe forumuri una alta despre el, stilul lui Vince (main dev dude) mi s-a părut exact pe cât de antipatic anticipam. Și el are grijă să zică la fiecare 2 posturi despre cum jocul ăsta e super hardcore și necruțător. Bine sefu'.
Moving on, e 3D dar nu știu de ce pentru că dacă îl făceau în RPG maker erau mult mai câștigați. Nu e janky, e atroce, fără vreun rost real într-un joc cu un minimalist combat pe ture și 90% wall of text. Why? De ce mm trebuie să învârt de căcatul ăla de camera și să fac pixel hunting în jocul ăsta?
Bun, mai departe. Scriitura e în mare parte decentă (și cam atât), dar și când o dă în bară. Sau stai, mai bine să intrăm întâi în alt buzzword spamat de joc și producător: e rejucabil! Wow, super! Al doilea cel mai necerut de nimeni feature după lumi open world gigantice. De fapt ce se întâmplă aici e că s-a vrut a fi un joc care oferă valoare alegerilor tale însă în practică ajunge să fie doar o abordare visual novelish mai nașpa, cu multe puncte din poveste complet nonsensice - justificate foarte amuzant prin argumente de genul "just as planned", lol. Nu zic, e de apreciat în câte moduri se poate parcurge, însă la bază singurele lucruri cu adevărat interesante sunt generate de alegerea facțiunilor și a setului de caracteristici cu care pleci.
Ulterior nu prea mai ai ce face, de fapt. E menționat că favorizează specializarea dar asta e valabil doar în modul super uzual pe partea de combat (i.e nu ai să fii un Robin Hood cu skill de viking într-ale topoarelor), că în rest e fix pe dos. Cel mai avantajos e să-ți împarți cât de cât egal atributele de bază și să faci hoarding la cele secundare, lucru evident din prima ora de joc de altfel. Da, sunt o groază de scenarii posibile greu de atins fără un set specific de circumstanțe și skill-uri, dar să faci asta înseamnă să ai o abordare foarte gamey, lipsită de imersiune. Cel mult aș lăuda momentele când dai din greșeală de astfel de situații.
Și din păcate nu am jucat combat heavy, așa că de asta nu mă leg prea mult, dar pare un sistem destul de clasic și nicidecum vreo implementare dumnezeiască pentru cei cu doctorat la 14 ani. Super descoperire, cu un personaj complet inutil în combat a trebuit să arunc cu bombe și să folosesc consumabile, wow. Lore-ul și setting-ul sunt absolut schizofrenice, dar misterul e cât de cât bine întreținut la început. Problema constă în lipsa completă de comportament plauzibil pentru tine sau alte personaje. De multe ori singurele opțiuni par desprinse dintr-un sitcom.
Sunt și multe idei bune și merită jucat, dar părțile negative mă fac să nu prea vreau să le aduc în discuție. Măcar e scurt (bun de rejucat, ha).
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
O sa stau departe 
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Din ce am inteles cred ca e mai bine ca nu ai fost combay heavy, e foarte hardcore in sensul prost al cuvantului. Si mie mi s-a parut ca suspansul e misto indus, si aparent a fost dezvoltat in jurul ideii de multiple playthroughs; dar mi se pare prea build-dependent ca experienta de a-l rejuca sa fie placuta. Fara ghid sau sfaturi de pe net mi se pare sinistru de greu -- si asta cred ca a vrut si dezvoltatorul sa ofere, un soi de roleplaying dus la extrem, progresia blocandu-se in funtie de anumite alegeri. Fixista treaba rau
Jocul urmator scos de studio, Colony Ship, pare sa fie mai coerent
Jocul urmator scos de studio, Colony Ship, pare sa fie mai coerent
"Where there are no gods, there are ghosts" - Novalis
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Păi asta e chestia ciudată, că nu e de fapt așa de greu sau "hardcore" - e mai mult lătrat decât mușcat. Într-adevăr, e atipic pentru că poți vedea poate 20% din joc în funcție de build, însă nu m-ar fi deranjat dacă se întâmpla cursiv, în mod normal îmi plac genul ăsta de lucruri. Dar aici abordarea e mai degrabă roguelike, ceea ce intră în conflict cu accentul pus pe partea narativă. Am văzut chestia asta funcționând în nuvele vizuale, dar nu aici.
Iar despre combat, având cel mai inutil personaj tot am putut câștiga lupte, deci e efectiv o chestie de a nu ignora principiile de bază (consumabile, crafting).
Iar despre combat, având cel mai inutil personaj tot am putut câștiga lupte, deci e efectiv o chestie de a nu ignora principiile de bază (consumabile, crafting).
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Am terminat Binary Domain, a fost un cover shooter cu idei interesante in story. Mi-au placut si personajele, si shootereala. Bossii umpic cam tedious dar compenseaza prin dimensiuni si design.
8/10, mai misto ca gears of war.
8/10, mai misto ca gears of war.
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Outcast - A New Beginning
Trebuie sa marturisesc de la inceput ca nu am terminat niciodata jocul original. De abia am jucat vreo 2-3 ore din el, si a ramas instalat pe PS4 cu gandul ca o sa ma intorc candva la el. Asa ca nu o sa prea am termen de comparatie cand vine vorba de actiune si poveste.
The Good:
- inca din primele ore m-a prins atmosfera. Chiar daca e construit in rasfolositul UE5 de care sunt deja satul, am apreciat directia artistica si varietatea peisajelor extraterestre.
- jetpack-ul mi-a oferit printre cele mai satisfacatoare metode de explorare. Poti sa faci salturi imense, sa planezi deasupra pamantului si a apei, sa zbori, etc. Diversele upgrade-uri care sunt disponibile o sa il faca sa para ca joci cu cheat-uri. Orice zona de pe harta devine accesibila si asta destul de repede.
- m-a amuzat antiteza dintre lumea extraterestra si caracterul personajelor. Multe dintre ele se comporta ca orice personaj ordinar din filme de categoria B care se vor amuzante.
- am apreciat toate referintele pop-culture ale personajului principal.
- misiunile de tip “parkour” sunt satisfacatoare.
- eurojank care provoaca nostalgie.
- diversitate mare a misiunilor secundare.
- coloana sonora e sublima in anumite momente, cateodata mi s-a parut ca se inspira putin cam tare din universul Star Wars.
The Bad:
- repetitia. Dupa prima parte a jocului eram deja satul de side missions care toate cereau sa faci acelasi lucru. Asta a inceput sa se transpuna si in misiunile principale. Simt ca jocul a fost lungit artificial si am inceput sa trag de ele ca sa il termin.
- povestea nu are sens in foarte multe momente, ceea ce rupe din imersiune. Pe final se strica si mai tare.
- cel putin pe nivel de dificultate scazut luptele devin plictisitoare, preferam sa le evit.
- personajul principal are un caracter ce nu ma coafeaza.
- am intalnit multe bug-uri. O data a trebuit chiar sa si restartez jocul ca deja abia se mai misca.
Daca povestea ar fi pastrat ritmul din prima jumatate i-as fi oferit un 8 cinstit.
Asa ramane cam de un 7.
Trebuie sa marturisesc de la inceput ca nu am terminat niciodata jocul original. De abia am jucat vreo 2-3 ore din el, si a ramas instalat pe PS4 cu gandul ca o sa ma intorc candva la el. Asa ca nu o sa prea am termen de comparatie cand vine vorba de actiune si poveste.
The Good:
- inca din primele ore m-a prins atmosfera. Chiar daca e construit in rasfolositul UE5 de care sunt deja satul, am apreciat directia artistica si varietatea peisajelor extraterestre.
- jetpack-ul mi-a oferit printre cele mai satisfacatoare metode de explorare. Poti sa faci salturi imense, sa planezi deasupra pamantului si a apei, sa zbori, etc. Diversele upgrade-uri care sunt disponibile o sa il faca sa para ca joci cu cheat-uri. Orice zona de pe harta devine accesibila si asta destul de repede.
- m-a amuzat antiteza dintre lumea extraterestra si caracterul personajelor. Multe dintre ele se comporta ca orice personaj ordinar din filme de categoria B care se vor amuzante.
- am apreciat toate referintele pop-culture ale personajului principal.
- misiunile de tip “parkour” sunt satisfacatoare.
- eurojank care provoaca nostalgie.
- diversitate mare a misiunilor secundare.
- coloana sonora e sublima in anumite momente, cateodata mi s-a parut ca se inspira putin cam tare din universul Star Wars.
The Bad:
- repetitia. Dupa prima parte a jocului eram deja satul de side missions care toate cereau sa faci acelasi lucru. Asta a inceput sa se transpuna si in misiunile principale. Simt ca jocul a fost lungit artificial si am inceput sa trag de ele ca sa il termin.
- povestea nu are sens in foarte multe momente, ceea ce rupe din imersiune. Pe final se strica si mai tare.
- cel putin pe nivel de dificultate scazut luptele devin plictisitoare, preferam sa le evit.
- personajul principal are un caracter ce nu ma coafeaza.
- am intalnit multe bug-uri. O data a trebuit chiar sa si restartez jocul ca deja abia se mai misca.
Daca povestea ar fi pastrat ritmul din prima jumatate i-as fi oferit un 8 cinstit.
Asa ramane cam de un 7.
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Cum e pana la urma cu secundarele?marvas wrote: 19 Nov 2025, 21:42
The Good:
- diversitate mare a misiunilor secundare.
The Bad:
- repetitia. Dupa prima parte a jocului eram deja satul de side missions care toate cereau sa faci acelasi lucru.
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
ca sa explic, sunt mai multe TIPURI de misiuni secundare (lupte, parkour, exterminat chestii, adunat de resurse, identificare porti, etc etc) doar ca ajung sa se repete si le faci pe unele de mai mult de 20 de ori ca au vrut sa umple harta.
Re: Ultimul joc terminat, thread cu note
Am reterminat dupa 15 ani campania din Battlefield Bad Company 2. A fost ca un prim playthrough intrucat uitasem tot.
O experienta scurta, dar intensa si plina de momente memorabile. Dialoguri misto si deloc chesee, iar sunetul armelor e sublim. La nivelul sunetului armelor din celebrul film cu bank heists Heat.
Also unde naiba e Bad Company 3 pentru ca jocul s-a terminat clar cu gandul unei continuari directe....?
Anyway, urmeaza acum sa joc Bad Company 1 pe PS3 (pe care nu l-am jucat niciodata) dupa care restul Battlefield-urilor care au campanie solo.
Solid 9/10
O experienta scurta, dar intensa si plina de momente memorabile. Dialoguri misto si deloc chesee, iar sunetul armelor e sublim. La nivelul sunetului armelor din celebrul film cu bank heists Heat.
Also unde naiba e Bad Company 3 pentru ca jocul s-a terminat clar cu gandul unei continuari directe....?
Anyway, urmeaza acum sa joc Bad Company 1 pe PS3 (pe care nu l-am jucat niciodata) dupa care restul Battlefield-urilor care au campanie solo.
Solid 9/10
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest