tatucu, hai sa te limpezesc
eu sunt programator de meserie, atat cat am profesat .. programarea a ramas la fel, algoritmii sunt exact aceeasi, singurele ce evolueaza (destul de putin) sunt limbajele de programare, baza tot C++ e
fie ca faci un joc, fie ca faci un soft / aplicatie / SO,
totul, absolut totul
este identic
diferenta majora ... in game development se arunca totul pe fereastra cu mult timp ca produsul sa fie finalizat
deadlinurile sunt pur si simplu un haos total, tampitii ce conduc companiile ce habar nu au de dezvoltarea unui soft pun termene si re-arajeaza etapele de dezvoltare fara nici o logica - rezultatele? vezi si tu, sunt deja cunoscute
sa fi fost 1-2 saptamani in urma cand nush-cine de la WarGaming, vorbind de developmentul World of WarShips, spunea ca un programator de-al lor a pus o ratusca de 1mil polys intr-o cada, intr-una din casele de pe o insula si nu stiau de ce harta respectiva "mergea" ca draq
sa consideram ca acel nene nu manca cacat, sa analizam ...
problema 1: cum se poate ca un programator sa o ia off-script si sa creeze probleme pentru echipa?
problema 2: WarGaming are licentiat un algoridm 3d party (middleware) Umbra ce ascunde (si nu incarca) obiectele ce nu sunt in campul vizual direct - rata aia nici nu trebuia sa creeze probleme
tu vii si-mi spui de finantare si altele .. tatucu, odata ce ai pornit proiectul, trasat deadlineuri nu mai exista altceva - vorbim strict de proiecte pre-calculate, nu iau in considerare crowd-sourcing (o sa vb si de aia mai incolo)
nu se poate ca un orezar sa vina si sa tranteasca noi dead-lineuri peste ceea ce s-a convenit initial pentru ca arunci tot proiectul in aer
nu vii si spui, ca vezi doamne, nu mai exista bani pt nush-ce - pai ce draq a facut departamentul financiar?!
revin acum la crowd-funding
ma uit la Star Citizen, vad ca inca iau bani de la oameni "fara numar fara numar"
stau si ma intreb, daca ei tot adauga elemente noi, schimba din nou dead-lineuri .. cand draq va fi jocul ala gata? va fi vreodata? pentru poate sa cada in capcana in care ajung sa nu mai aiba finantare si o sa-l lanseze in stadiul ala vor trebui sa tina in picioare si servere plus suport tehnic - din ce bani?!
zici de jocuri defecte ce au fost capodopere, bun .. unde au ajuns companiile alea? la gunoi!
ex: Troika Games -> Vampire: The Masquerade – Bloodlines
tu ca companie trebuie sa lansezi un joc cat mai aproape de perfectie, altfel arunci pe geam sute de mii de $ in incercarea de a-l repara; daca acel joc mai are si o componenta MP, te-ai cacat in noroc
nu e scopul unei companii de game dev sa scoata un produs bun, ca sa aiba finantare si pentru urmatorul? s.a.m.d.
dupa tine care e scopul? sa scoata ceva .. merge cum da domnu, si vedem noi ce urmeaza
va spun un singur lucru, ca sa fie de inteles: developmentul (fie el de ce natura vreti voi) nu se face de azi pe maine - iti delimitezi un scop si te tii de el, nu te arunci nici in stanga, nici in dreapta