Wasteland 2

Discuții axate pe jocurile RPG.
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6265
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Wasteland 2

Post by Mahdi »

Pentru că trecerea de la Unity 4.x la Unity 5 e comparabilă ca efort cu trecerea la un engine nou. Ok.
REMEMBER CITADEL
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 5048
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Wasteland 2

Post by Magicake »

Dadusem si eu click pe link-ul ala si am zis sa dau pe la comentarii.
still hoping they'll ditch that Unity for something else, even in-house
At first eram ceva gen "lol inca unul ca zme-ul". But then...
zme-ul 3 hours ago
Nu cred ca o sa mai gasesc undeva inca unul ca zme-ul. Nu poti sa fii ca zme-ul daca nu esti zme-ul. N-ai cum altcumva sa simti asa o nevoie sa critici producatorii incat s-o dai in absurditati.
User avatar
Cimitri
Hammer Haunt
Posts: 1179
Joined: 2 Mar 2014, 15:55

Re: Wasteland 2

Post by Cimitri »

Daca tot a devenit Unreal 4 free...de ce sa nu faca mutatia pe el? Oare e posibil? Chiar nu ma pricep la treburi de engine/portare dar ma gandesc ca totusi unreal 4 e un nume pe cand Unity a fost mai degraba un "compromis".
Image
zme-ul

Re: Wasteland 2

Post by zme-ul »

Unreal 4 nu e chiar free, se platesc royalties la nush-cate copii vandute din jocurl respectiv


---

@ patrunjelu

ai ceva argumente, concrete, sa-mi demonstrezi ca Unity nu e altceva decat un script engine?!
developerii nici nu trebuie sa aiba cunostinte de programare sa faca un joc in Unity
o gramada de lume, pe aici si prin alte parti, ridica in slavi acest engine si .. in afara de mine, mai e careva ce vede cu adevarat ce e Unity?! aveti cunostinte de programare, macar de baza?
nu? si atunci de ce mancati cacat?!
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Wasteland 2

Post by DarthZombie »

Nimeni nu spune ca Unity e cel mai engine dintre toate, doar ca nu e o varza cu carne precum il "ridici" tu in slavi. Da, ai multe jocuri in Unity care sunt facute cu picioarele, si asta e o consecinta a faptului ca Unity e cel mai simplu de utilizat engine dintre toate, si ca atare toti "afonii" intr-ale programarii iti vor face jocuri pe el. Dar tu de ce nu ne explici mai pe indelete ce e asa de neinregula cu Unity, ca pana acum am vazut doar "unity suxx" si cam atat.
zme-ul

Re: Wasteland 2

Post by zme-ul »

pentru ca nu pot explica in detaliu unor oameni ce nu au habar de programare
e ca si cum mi-ati spune mie ca HTML, XML, Flash sunt limbaje de programare .. iar eu sa ma rostogolesc de ras pe podea

cand am vazut ce cacat a iesit si lipsa completa a optimizarii, mi-a pierit tot cheful sa dau bani pe joc, nici macar sa joc versiunea australiana
a murit ceva in mine cand am auzit ca si Satellite Reign o sa fie tot pe Unity - daca echipa ce lucreaza la joc e afona in programare -> zero optimizare

---

un engine bazat pe scripting nu produce un cod curat, depinzand de complexitate se pot crea sectiuni intregi, de multe ori identice, ce nu fac decat sa ingreuneze executia
trebuie sa ai un om+ sa ia la puricat codul si sa scoata sectiunile redundante sa le rescrie - sa le transforme in functii si/sau proceduri, dupa caz
si nu numai
User avatar
ne0lith
proxe.net
Posts: 1293
Joined: 2 Mar 2014, 15:58

Re: Wasteland 2

Post by ne0lith »

Cred ca mai toata lumea care a auzit cate ceva despre ca Unity stie ca e bazat pe scripturi si ca functioneaza cu javascript sau C#, your point is? Nu este engine pentru ca nu-ti place tie, asta e concluzia?
zme-ul

Re: Wasteland 2

Post by zme-ul »

ne0lith » 4 Mar 2015, 08:41 wrote:Cred ca mai toata lumea care a auzit cate ceva despre ca Unity stie ca e bazat pe scripturi si ca functioneaza cu javascript sau C#
nu, sunt absolut sigur ca habar nu au; astfel nu s-ar mai extins discutia asta in stadiul de acum
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 5048
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Wasteland 2

Post by Magicake »

Cimitri » Tue Mar 03, 2015 10:49 pm wrote:Daca tot a devenit Unreal 4 free...de ce sa nu faca mutatia pe el? Oare e posibil? Chiar nu ma pricep la treburi de engine/portare dar ma gandesc ca totusi unreal 4 e un nume pe cand Unity a fost mai degraba un "compromis".
I'll try to explain cat de bine pot de ce nu prea merita sa schimbi engine-ul acum, vad ca topicul duce lipsa de explicatii, desi nu duce lipsa de discutii in contradictoriu.

Pe scurt, ar insemna sa rescrie jocul. Sunt multe concepte similare intre Unity si UE4 dar modul in care se intampla prin interior e complet diferit. Imagineaza-ti cum mergi la farmacie si ii ceri farmacistului ceva. All ok. Acum faci acelasi lucru, dar in China. In esenta conceptul e acelasi. Te duci la farmacist, ii zici ce ai si ce iti trebuie, si farmacistul iti da. Dar de data asta trebuie sa ii spui pe limba lui si sa te adaptezi la orice alte reguli exista in China vs Romania, ca altfel nu primesti nimic :P This takes time...

Cateva hopuri care ar trebui facute (NU e o lista completa, evident, si dau doar cate un exemplu din o gramada disponibile):

1.
Sunt mai multe aspecte la portarea Unity -> UE4, iar diferentele sunt suficient de mari incat sa faca sa nu prea merite o portare. Nu e o chestiune simpla de tradus cod dintr-un limbaj in altul. Modul in care jocurile ruleaza dupa ce-s scoase din Unity si UE e diferit, iar programatorii trebuie sa tina cont de asta. De exemplu, cu unele exceptii, pe UE4 programatorii trebuie sa se ocupe de gestiunea manuala a memoriei jocului. Asta inseamna ca trebuie sa aiba grija sa faca curatenie dupa ce-si termina treaba, si ca nu incep sa-si faca treaba inainte sa se asigure ca totul e ok. Asta ia timp si atentie, si e sursa de probleme mari. Uite de exemplu o problema cauzata de gestiunea proasta a memoriei:

Image

Sunt sigur ca ai vazut cateva jocuri care sa crashuiasca cu eroarea asta la viata ta :P Posibil sa se fi intamplat si cand te jucai tu.

Jocurile facute cu Unity nu au problema asta. In esenta un joc facut cu Unity ruleaza in interiorul altui program care se asigura ca totul e curat si gata disponibil pentru programator, in orice moment. Avantajul e ca te scapi de multe batai de cap si bug-uri, si ca nu ai nevoie de programatori foarte buni (e foarte, foarte usor sa o dai in bara cu C++ daca nu stii ce faci (UE4 foloseste C++ si un fel de limbaj vizual in care desenezi diagrame ca sa descrii comportamentul lucrurilor din nivel, Unity foloseste un ansamblu de 3 limbaje: C#, UnityScript si Boo)). Dezavantajul e ca pentru jocurile pretentioase exista o lovitura asupra performantei pe care e greu sa o eviti daca nu ai ceva experienta si nu lucrezi "in jurul ei".

Note! Unity au inceput sa mearga pe un drum alternativ cu chestia asta, pentru a elimina problemele de performanta. Pe scurt, in loc sa faca jocurile sa ruleze in interiorul acelui program, le fac sa ruleze la fel ca si cele scoase cu UE4. Inca nu este 100% functional pe toate platformele, dar nu mai e mult pana e gata.

2.
Apoi, atat Unity cat si UE4 au niste tool-uri care te ajuta sa modelezi lumea jocului. De exemplu, un concept foarte important e adunarea de chestii comune in niste pachete (imagineaza-ti ca-s ca niste cutii in care bagi chestii) care pot fi folosite mai usor. Vrei sa bagi un orc in nivel? Iei pachetul pentru orc facut mai devreme si il arunci in nivel. Simplu! See this:

Image

E un personaj din Wasteland 2. In interior, ar putea fi de fapt un pachet care contine urmatoarele:

Modelul 3D al personajului
Informatiile despre cum trebuie sa arate
Armura
Arma
Informatiile despre el (nume, nivel etc)
Un script pentru AI-ul lui
multe altele, si unele din chestiile de sus pot contine alte chestii, la fel ca un pachet

Pachetele sunt importante daca vrei sa te descurci cu development-ul fara sa iti scoti parul din cap. Si UE4 are un concept analog, dar e nevoie de o traducere si aici pentru ca pachetele arata altfel si se comporta altfel. Asta ia timp pentru ca fiecare obiect din joc (de la vegetatie la personaje) trebuie tradus.

3.
Unity si UE4 folosesc sisteme de interfata (butoane, ecranul cu personajul si detaliile lui etc) total diferite, deci e nevoie de o traducere si aici. E posibil ca Wasteland 2 sa foloseasca NGUI, un plugin foarte popular pentru Unity care te ajuta sa faci interfete foarte usor. Cu atat mai mult e nevoie de o regandire in UE4.

4.
Tot felul de chestii "minore" care nici nu-ti trec prin cap cand te gandesti la o portare, chiar daca esti programator. Te lovesc insa dup-aia. De exemplu, in spatiul 3D in Unity axa Y pozitiv este considerata "sus", iar in UE4 axa Z pozitiv este considerata "sus". Nu stiu cum si-au rezolvat Wasteland 2 devs geometriile, dar cel mai probabil ar trebui sa lucreze extra in zona asta la portare :P Programmers cut corners.

Cine ar petrece atata timp ca sa treaca la un engine diferit in cazul de fata? Merita investitia de timp si bani? Eu zic ca nu. Unity 5 beneficiaza de un wizard care iti face automat upgrade in caz ca gaseste ceva ce a fost scos in noua versiune, iar in caz ca nu se poate, modificarile pe partea programatorului sunt minore. Ieri am facut upgrade la Unity 5 si singurele probleme pe care le-am avut au fost legate de scripturile standard vechi din Unity 4 care foloseau functionalitate scoasa din 5, pe care le-am inlocuit cu cele din Unity 5. Pe partea mea nu a trebuit sa modific nimic.
E posibil ca la proiecte mari sa fie nevoie de ceva munca extra, dar e infim comparativ cu new engine switch, dupa cum probabil deduci :) Ca sa iti faci o idee, trecerea mea la Unity 5 a durat 3 minute, iar ca sa-mi mut proiectul pe UE4 ar fi durat estimativ o luna or so.



All clear now?




LE: Am mutat discutia despre cum era level inainte si cum e acum, si cum nu poti sa-ti pasezi parerea pe net. Daca observati ca e vreun post care nu trebuia mutat let me know.
User avatar
9think
Space Invader
Posts: 29
Joined: 7 Jan 2015, 15:30

Re: Wasteland 2

Post by 9think »

@Patrunjelu - sa inteleg ca migrarea pe Unity 5 ar trebui sa duca si la o folosire mai eficienta a resurselor? Adica nu doar ca nu o sa creasca cerintele hardware ale WL2, ba chiar o sa aduca un plus de FPS?
User avatar
Magicake
Global Belit
Posts: 5048
Joined: 2 Mar 2014, 14:27

Re: Wasteland 2

Post by Magicake »

Nu neaparat, nu stiu cum au programat inXile Wasteland 2, deci nu stiu daca lagul e din cauza vreunei limitari a engine-ului inlaturata de update, sau din cauza lor. Avand in vedere ca altii au reusit sa obtina rezultate mai impresionante cu performante mai ok as zice ca e din cauza lor.

E foarte usor sa incetinesti tot jocul daca e vorba de ceva mai complex, si esti presat de timp respectiv nu ai idei mai bune (anyone remember ToEE? pana nu a fost patch-uit jocul ala o dadea in absurditati gen 2+ minute de asteptare dupa terminarea unei ture :P), indiferent cat de performant e engine-ul. Wasteland 2 are niste nivele destul de mari, cu multe obiecte si evenimente ce-si au locul pe-acolo. Procesul de optimizare nu inseamna neaparat imbunatatirea performantei grafice (engine related), ci poate insemna inclusiv modificarea modului in care functioneaza sub capota jocul, de exemplu in orice moment sa se tina doar evidenta NPC-urilor din imediata apropiere a jucatorului, si ceilalti sa nu faca nimic pentru a nu procesa AI-ul lor degeaba.

Cred ca o sa se straduiasca sa isi repare problemele si sa imbunatateasca performanta in update totusi. Ar fi absurd sa nu incerce, daca se poate.
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5128
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Wasteland 2

Post by TG »

"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5128
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Wasteland 2

Post by TG »

phpBB [media]
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
Post Reply

Return to “Role Playing Games”

Who is online

Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 2 guests