Știri din industrie

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
zme-ul

Re: Știri din industrie

Post by zme-ul »

Fedaykin » 23 Apr 2015, 19:42 wrote:Mai ales avand in vedere ca foarte recent au aratat cum arata un mecanism/sistem de artilerie gandit cu capul, nu cu curul.
artileria din AF e la fel de gandita cu curu ca si cea din WoT; plus ca ceea ce vrea sa implementeze Obsidian e deja mod pt WoT - si ghici ce .. modul e superior originalul

sper, vreodata ... ca unul din astia doi sa-si bage mintile in cap si sa faca artileria indirect fire pt orice e in afara campului vizual direct
ai scout tanks? sa pe puna call arty barage / smoke / whatever on position x,y

vine jingles si zice ca artileria din AF e OK .. e OK pe draq cand te loveste de pe linia rosie, de la mama-draq, si tu nu ai nici o posibilitate sa-l ataci
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Știri din industrie

Post by Stokkolm »

Fedaykin » 23 Apr 2015, 19:42 wrote:Iubesc WoT - dar urasc WG cu pasiune. Iar avand in vedere ca AW e practic WoT 2.0 dar fara WG, Obsidian le va da bukkake lui SerB, Storm si restul de mujici de o sa ii tina minte o viata intreaga.
Nu zici rau, dar totusi WoT are un avantaj imens: setting-ul WWII, epoca de aur pentru tancuri.
User avatar
Fedaykin
Pig Cop
Posts: 814
Joined: 13 Jun 2014, 07:18

Re: Știri din industrie

Post by Fedaykin »

@Zmeul: Obsidian n-au implementat doar Battle Assistent camera mod - ci au facut ceea ce multi chiraie pe forumurile WoT de ani intregi:

- sistem de avertizare ca esti luat la ochi de artilerie
- damage MULT redus fata de ce exista in WoT (o lovitura care penetreaza armura si da full damage nu iti ia mai mult HP decat ti-ar lua o lovitura de la un tanc normal de acelasi tier)
si MAI ALES
- artileria se expune serios ori de cate ori trage, cu atat mai mult cu cat nu-si misca fundul dupa fiecare shot (pingul pe minimap + faptul ca dupa fiecare shot esti vizibil pt artileria inamica pt un nr de secunde, chiar daca nu te-a vazut nimeni tragand) - prin urmare, nu este nici pe departe atat de "risk free" ca artileria din WoT, in care stai in curul hartii nederanjat de nimeni in 90% din cazuri

l.e.: Basca unde pui ca intr-adevar, arty in AW functioneaza fix cum vrea Obsidian - te pune in miscare si opreste camp-ul.

Arty in AW cere efort si atentie (nu iti mai permit sa spamezi ca nesimtitul fara sa poata sa iti faca nimeni nimic) iar rezultatele nu sunt complet disproportionate cu efortul, ca in WoT (in care tragi de 4 ori si ai 3 killuri si 5k damage, ceea ce presupun 4 clickuri mari si late).

Din start cu abordarea asta este un concept cu minim 70% mai bun fata de ce exista in WoT - si mai e loc destul pt tweakuri.

Da, stiu la ce te referi - ca in continuare ejaculezi cu obuze de unde vrea scula ta de artilerie, fara sa poti fii contrat de alte tancuri (cu exceptia artileriei inamice). Din punctul meu de vedere ar putea sa nu bage clasa asta in joc si punct.
DAR, daca e musai, e infinit preferabil o abordare de genul.

@Stokkolm: O sa fiu sincer - nu ma incanta cu nimica faptul ca fiecare pulete da iama in Tiger 1 si Tiger 2 pt ca "epic tonks" si n-are pic de habar ce sa faca cu ele, iar eu la Tier 5/6 sunt 90% dependent de cat de bine se descurca aia top tier.
Da, epoca de aur, nu zic nu - dar daca chiar vreau sa ma simt tanchist, joc WT: GF pe noul Realistic.
zme-ul

Re: Știri din industrie

Post by zme-ul »

da mah .. si ce daca nu dai 1shot la orice? tot caci obuze spre inamic cu nemiluita
si din ce am vazut din videoul lui jingles, si al altcuiva, scuipa 3 obuze rapid se misca, mai scuipa iar 3 .. s.a.m.d.

iar la faza cu avertizarea cand e arty cu ochiu dracului pe tine, mai conteaza cand deza esti luat la intrebari de alte cateva tancuri .. nu cred

hartile din AW mi se par mult prea mici pt viteza cu care se deplaseaza tancurile - as fi vrut sa fie cu ~50% mai mari
zme-ul

Re: Știri din industrie

Post by zme-ul »

phpBB [video]
User avatar
Mărar
Electro-Chemist
Posts: 2632
Joined: 2 Mar 2014, 14:08

Re: Știri din industrie

Post by Mărar »

Image
New phone, Houthis

Soundcloud
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5128
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by TG »

Scârbos. Genial pentru ei dacă le iese, monopol și asupra acestei părți a PC-gaming-ului, te face să te întrebi cât de planificată era treaba încă de la introducerea Workshop-ului. Ceva îmi spune că e doar ultima dintr-un rând de decizii deja luate.

Și nu, nu consider ”merită moderii plătiți pentru munca lor?” o întrebare potrivită, relevantă, tangențial legată în vreun fel de ce ar trebui să se discute aici. Nici unul dintre avantajele enumerate de TB nu îmbunătățește situația. Oh well, bănuiesc că se vor putea pirata MOD-uri în curând, lal.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Știri din industrie

Post by DarthZombie »

Deja se puteau pirata, stiu din experienta cu jocurile Paradox :3

Daca era vorba de un buton de donare pe pagina de workshop nu ar fi comentat nimeni. Nu vad ceva gresit in a ii da niste bani omului daca simti ca mod-ul sau este bun. Dar in formula actuala eu cred ca o sa ingroape scena. Sa le luam pe rand:

- Extrem de multe din mod-urile de skyrim au nevoie de un "mod" utilitar, SK-ceva. Ce il opreste pe autorul acelui mod sa il scoata de pe Nexxus [acolo de unde orice om cu capul pe umeri isi descarca mod-urile, nu workshop-ul care buleste des], sa il urce pe Workshop si sa ceara bani pe el? Pac, cu mutarea asta ai pus un paywall in fata TUTUROR mod-urilor, si nimeni nu are ce sa-ti faca decat sa stea sa-si reprogrameze creatiile. Daca mod-ul tau era unul major, well, good luck with that [asta daca ai cum] !

- Suna frumos faptul ca poti sa iti iei banii inapoi in 24 de ore [pe moment chiar poti face exploit, platesti mod-ul, copiezi fisierele, refund, copy/paste inapoi in folder and enjoy the "pirated" mod!], dar de fapt e inca un FUCK YOU de la Valve pentru tine. Cum asa? Pai ce te faci daca ai un mod care nu merge cu altul? Ce te faci daca Steam iti instaleaza prost mod-ul si iti buseste alte mod-uri? Ce te faci daca un patch nou iti face mod-urile incompatibile si autorul refuza din orice motiv sa repare buba? Ce te faci daca toata lista asta de intrebari devine relevanta DUPA alea 24 de ore?

- Valve ia ENORM fara sa faca aproape nimic. Stocarea si reteaua de distributie ii costa fix-pix, o fractiune din minim-ul ala de 400$ [in caz ca nu stiati, pana nu vinzi de suma asta nu iei nici un cent de pe mod-ul tau, iar pe urma iei 25%, super!] + procentajul pe care-l iau ei. Este absolut o magarie pe care o fac doar pentru ca au monopol si oamenii sunt idioti sa le pice in plasa

- Bethesda [si orice dev care se va baga la asa ceva] sunt si mai magari, indraznesc sa spun. De ce? Pai mie mi se pare culmea nesimtirii sa faci bani de pe munca oamenilor care reprezinta singurul motiv pentru care jocul tau a vandut mai mult de 50 de mii de copii. Serios, eu inca sunt in cautarea omului care NU si-a modat macar cu ceva Oblivion si Skyrim-ul. FFS, unul din cele mai downloadate mod-uri de Skyrim este Unofficial Patch, mod care repara fuckup-urile incapabililor de la Beth. Daca modder-ul l-ar face contra-cost, Beth ar lua bani de pe urma lui, cand in realitate ei ar trebui sa-l plateasca regeste, sau macar echivalentul salariilor intregului departament de programatori din studio-ul lor pentru durata in care modder-ul a lucrat sa le repare jena de joc asa cum e in forma vanilla.

- Modder-ii nu sunt nici ei inocenti, au sarit cu vagonul de pe Nexxus, terminand suportul pentru variantele "free" si lipind un pret in Workshop. Treaba devine de-a dreptul imputita cand ai mod-uri urcate de catre altcineva decat autorul original, sau mod-uri care au folosit materialul altor modder-i fara sa le ceara permisiunea si tot asa. Dar cel mai tare ma enerveaza ca pana acum cateva luni [inainte sa anunte Valve ca intentioneaza sa faca ce a facut ieri], modder-ii se bateau cu caramida in piept cum ei lucreaza "din pasiune" si "pentru joc si comunitate", si cereau o donatie, cat de mica, pentru munca lor. Acum dintr-o data nu mai e "un hobby", cheltuielile sunt mari, viata e grea, da-mi bani. Cel mai trist e ca iei si-o iau cel mai urat din toata treaba asta. Nu numai ca iau foarte putini bani, dar trebuie sa "vanda" de 400$ pana sa isi primeasca acei bani [sub alte cuvinte, Valve te trimite la produs]. Apoi ei sunt expusi intr-un mod foarte nasol in fata clientilor, pentru ca daca pana acuma mergea un "nu pot sa rezolv problema, pentru ca nu am timp, lucrez in timpul liber", acuma faptul ca au cerut bani le invalideaza orice drept de a mai folosi scuze de genul asta. Si vor avea destule probleme, mai ales cand vor incepe sa faca mod-uri pentru jocuri proaspat lansate care vor fi busite de primul patch, iar prostii care au cumparat mod-uri vor face spume. Ironia face ca au aparut si mod-uri "early access", precum ala cu pescuitul. Cancer total! A, si daca e vreun modder bou sa ceara bani pe un Star Wars/any other famous IP mod, sa se pregateasca sa fie dat in judecata pentru tot ce are si sa ii fie data jos munca de pe interneti.

Ironia face ca mod-urile sunt in esenta early access, asa au fost dintotdeauna. Asa ca practic orice critica la adresa acelui sistem se poate da si mod-urilor contra-cost. Am vazut deja destule situatii cu jocuri ramase etern in early access, abandonate de dev si cu clientii ramasi cu buza umflata. La fel o sa se intample si cu mod-urile astea, diferenta e ca un mod are SI MAI MARI sanse sa fie abandonat intr-un stadiu nefunctional [gen proiectul e abandonat si pe urma jocul primeste un patch, stricandu-l].

Toata mutarea asta o sa strice rau de tot modding-ul. Iar pentru mine, individ care am stat si cu zilele sa caut mod-uri pentru Oblivion sau Total War, e foarte trist.
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5128
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by TG »

Modurile nu sunt în esență early access. Asta e o tâmpenie, doar pentru că se aplică aceeași problemă cu abandonul nu face aceste două concepte cât se poate de diferite, care există din scopuri diferite, să fie același lucru.

Normal că moderii nu sunt nevinovați, dar oamenii sunt de obicei nașpa, nu văd de ce i-am ține pe ei la un standard mai ridicat. Tocmai de aia ideea că făceau MOD-uri pe gratis pentru că nu aveau de ales e ceva complet normal, de ce ar trebui să aibă de ales? Nu e nimeni obligat să facă MOD-uri, nimeni nu-și câștiga pâinea din asta, nu era și nu trebuie să fie o profesie.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4602
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by McWilliams »

Cine peleme esti tu sa decizi din ce isi poate castiga cineva painea sau nu? Te-a uns Ponta sef la nomenclatorul de job-uri sau ce? Daca X, Y sau Z vor sa s*** p*** pe bani, este decizia lor. Iar daca A, B sau C vor sa plateasca pentru acest serviciu, este tot decizia lor. Nu a ta. Faptul ca pana acum ceva a fost gratuit nu inseamna ca exista vreo obligatie de a ramane VESNIC gratuit. Pentru ca asa s-a obisnuit ghita si pentru ca ii vine greu sa faca tranzitia.

Edit:
Tot ce ramane de facut este sa ne putem sperantele si increderea in notiunea ca piata (a.k.a. "the market") se va aseza de la sine. Adica daca exista cerere pentru asa ceva, atunci va continua sa apara oferta. Cum, cand si in ce conditii - asta ar trebui sa fie determinat de catre consumator. Nimeni nu-ti scoate bani din buzunar daca nu vrei sa-i dai. In schimb, daca alegi sa dai acei bani din buzunarul tau, ai face bine sa te asiguri de conditiile in care ii dai si sa nu faci urat pe urma ca a fost nedrept.

Din punctul meu de vedere, este o batalie pierduta - adica lumea (la nivel general, nu eu, TG, Zombie sau altul in mod special) deja plateste pentru DLC-uri, pentru cosmetics, pentru early access, pentru alpha/beta, pentru pre-order, pentru season pass etc. Si nu, nu doar pentru cazurile rare in care se demonstreaza ca increderea si banii ar fi justificati. Asa ca probabil si asta va deveni un "standard de viata" in relatia cu Steam, mai devreme sau mai tarziu. All the more reason to expect the Valve monolith to topple down and shatter to pieces.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
zme-ul

Re: Știri din industrie

Post by zme-ul »

moduri in Early Access ... yep:
Spoiler:
Image
sunt niste zvonuri, dar draq stie cat e adevar si cat e fabricatie, ca moderii cu linkuri catre surse externe unde acepta donatii au fost banati
cred ca-i timpul ca cineva sa dea de pamant cu ValvE si la distruga monopolul numit STEAM - din nefericire, trebuia sa ajungem si aici

sa-l citez pe lord gaben insusi:
Image
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5128
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by TG »

Da McWill, nu este decizia mea. Bine ca mi-ai spus, mersi. Aparent insa daca eram cineva de la Valve, era decizia mea. Al naibii treaba.

Faptul ca lumea plateste pentru toate rahaturile nu conteaza aici, degeaba freci menta cu aceleasi argumente pe care le aduci in orice discutie despre jocuri. Valve au manipulat yet again dinamica in favoarea lor, bravo lor, dar pot sa-mi manifest cat dezgust am chef vis a vis de moderi. MOD-urile nu erau un produs, nu existau consumatori, termenii astia nasoli sunt adusi in discutie cand inserezi factorul financiar. Care nu a fost construit de ei, ci de un third party.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
zme-ul

Re: Știri din industrie

Post by zme-ul »

din cate am citit, o gramada de moduri pt Skyrim sunt bazate pe nush ce script, SKSE (sper ca nu gresesc)
bun .. ce zic astia de la SKSE? ca legal nu pot sa le interzica moderilor sa vanda via STEAM WorkShop pt ca SKSE e in ape tulburi d.p.d.v. legal si Bethesda i-ar putea bana complet, sau mai rau

tota marea asta de cacat din partea ValvE si Bethesda incurajeaza furtul pe fata
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4602
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by McWilliams »

Din nou, nu conteaza pentru ca ti s-a sculat tie sa nu conteze sau cum? Iar ajungem sa te intreb "cine peleme esti tu sa decizi ce este un produs si ce nu?" sau care este faza?

Nu Valve determina daca MOD-urile sunt un produs. Si nu Valve determina daca MOD-urile au un cost. In schimb, ei pur si simplu cer bani pe asa ceva. Este rahatul lor de magazin online. Iar in acel rahat de magazin, daca aleg sa vanda ceva/promoveze vanzarea a ceva, pot la fel de bine si de usor si de simplu sa ceara bani. Asa cum pe usa la fiecare restaurant, bar, cafenea, carciuma, spelunca, dugheana, bomba scrie/poate sa scrie "NE REZERVAM DREPTUL DE A NE SELECTA CLIENTII", asa si Valve da cu penisul lui imens de conceptele existente pana acum (gen "MODs are free", "customer support should be a priority", "we take full responsibility for the games we sell/promote" etc.) si zice "astea sunt regulile casei". Nu conteaza daca iti convin sau nu, alea sunt cele care se aplica in ograda Valve/Steam. Stii asta de la intrare. In alte locuri, regulile astea nu se aplica. Nu se aplica inca sau nu se vor aplica niciodata.

Si sa ma scuzi, dar este acelasi lucru. MOD-urile AU consumatori, altfel indivizii care sunt opariti la fund acum nu ar fi existat. Crezi ca un MOD la Skyrim este PRIMA instanta in care cineva thrid party face modificari la un produs, apoi il pune la dispozitia maselor care au platit pentru acel produs? Nu pot face comparatii intre jocuri video si alte categorii (muzica, filme, carti, "arta") pentru ca, la fel ca intotdeauna, nu sunt exemple care sa se potriveasca perfect - sunt cazuri similare, dar mereu o sa existe replica "nu este acelasi lucru" (chestie care este obositor de evident, pentru ca A nu este acelasi lucru cu B decat daca A este B tras la indigo).


Oricum, filozofia ta despre produse si consumatori este evident gresita din start. Auzi la el: "termenii astia nasoli sunt adusi in discutie cand inserezi factorul financiar". Nici nu pot formula propozitii in mod coerent (nu ca altfel as putea, aparent) legat de cat de gresit este conceptul asta. Ce, cosmetics/skins erau un non-produs inainte cand erau gratuite (sa zicem unlock through game progression), iar acum au devenit produse de cand se cer bani pe ele? Citeste si tu o carte de economie ca sa afli ca "produs" este orice rezulta de pe urma unui proces de munca.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5128
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by TG »

N-am citit in viata mea o carte de conomie, dar era la mintea cocouslui ca vorbeam despre postul tau, si despre produse ce costa bani, care sunt consumate de oameni care le platesc. Spre deosebire de produsele fara bani. Nu ma pricep, am 0 idee cum se numesc cele din urma, insa nu sunt acelasi tip de produse, iar faptul ca au devenit platite aduce in discutie cu totul si cu totul alte lucruri, mentalitati si interese. Cum ai evidentiat de altfel foarte bine.

Asta e raspuns la ultimul tau paragraf, pentru ca restul sunt ca de obicei, si m-am resemnat ca tie iti place sa zici chestii ca sa te simti bine. Sper macar ca te simti bine.

LE:
:lol: Nu mai stiu ce sa-ti zic, si e penibil sa postez doar ca sa te fac pe tine sa intelegi macar ce am postat. Asta e, o fi vina mea, ma exprim prost. Daca nu e vina mea insa... naspa.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4602
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by McWilliams »

Omule, orice rezulta din munca (fie ca vorbim de un efort fizic, de un efort intelectual sau de o combinatie intre cele doua) este un produs. Atat! NU conteaza daca se cere sau nu bani (sau alta forma de compensare) pe el. Faptul ca s-a consumat MUNCA pentru obtinerea lui il face produs. El poate sa zaca intr-o magazie pana cand dispare la nivel subatomic (a se intelege "nu va fi niciodata tranzactionat") - asta nu il face mai putin produs. Definitia de produs nu are nimic de-a face cu capacitatea lui de a fi utilizat in activitati comerciale. Daca nu intelegi nici asa, iti recomand un drum la baie - ce iese de acolo este tot un produs, chit ca tu il oferi celor de la salubritate in mod gratuit, de cand te-ai nascut si pana in prezent.

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Factors_of_production

De la Adam Smith citire, factorii de productie erau "land, labour and capital". Desi am dubii ca el ar fi putut intrezari faptul ca i-am folosi teoriile pentru a determina daca niste MOD-uri comercializate via Steam se incadreaza sau nu ca fiind produse.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
Fedaykin
Pig Cop
Posts: 814
Joined: 13 Jun 2014, 07:18

Re: Știri din industrie

Post by Fedaykin »

Intrebare de copil inocent: noi suntem pro sau contra Valve la faza asta?

Nu de alta, ce zici McWilliams e 100% adevarat din pdv obiectiv, dar nu imi dau seama daca incearca sa justifice o miscare de genul asta
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5128
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by TG »

Ce zice McWlliams e perfect adevărat și perfect pe lângă discuție. Acum că tot am ajuns acasă o să-i răspund cum trebuie, să nu zică apoi că îl fac bătut în cap de pomană.

McWilliams, ultimul tău post e degeaba (like, la propriu, ți-am dat deja dreptate). Nimeni nu a discutat dacă MOD-urile sunt sau nu produse până la postul meu, și ți-am explicat mai sus că ce intenționam sa fac era diferența între produse cu bani și fără. Pe MOD-uri nu se putea cere bani, nu pentru că nu ar fi fost produse, ci pentru că nu era legal. Ți-am zis deja, dacă te oboseai să citești de la stânga la dreapta, că m-am exprimat aiurea și nu era intenția mea să dezbat ce sunt MOD-urile.

Pentru că nu are importanță dacă sunt produse, tot ce contează este că înainte nu se putea cere bani iar acum se cere. Valve nu au ”ales” să facă doar atât, au schimbat ce înseamnă MOD-urile, pentru că acum e legal, prin intermediul lor, să vinzi MOD-uri. Mod-urile sunt alt gen de produs, genul ăla de produs pe care îl vezi în discuții scârboase cu termeni scârboși. Consumatorii nu mai sunt consumatori, sunt clienți plătitori. Chiar ești atât de absurd că nu înțelegi ce zic? Sau o faci intenționat? Nu am citit cărți de economie dar am un minim de înțelegere, minim care pare să fie mult peste ce înțelegi tu despre jocuri.

Apoi, faptul că oamenii plătesc pentru DLC-uri sau fac pre-order e la fel de relevant în discuția asta ca ”iarna e frig”, de aia ți-am zis că nu contează. Ai fi putut la fel de bine să zici că oamenii oricum plătesc pentru jocuri deci e ok să plătească și pentru MOD-uri. MOD-ul, nu ca definiție, ci ca mod în care s-a popularizat și a ajuns o parte integrală din ce înseamnă PC gaming-ul, nu includea interese financiare. Când aduci în discuție aceste interese totul se schimbă, alte lucruri devin importante, în detrimentul celor existente acum.

Ai măcar bun simțul să citești posturile celorlalți pentru că nu eu am început discuția cu tine, dacă tot îmi răspunzi la un post, fă și tu un efort să gândești reply-urile. Pentru că e ușor să faci afirmații de chestie, pot fi adevărate, dar dacă nu sunt legate de subiect sunt degeaba. Eu am zis că MOD-urile nu ar trebui să reprezinte o profesie, atât. Nu e vorba că e decizia mea, că nu pot fi o profesie sau alte cele câteva chestii pe care le explici tu într-un mod perfect inutil, e vorba că acum se pierde ceva, pentru că un gigant alege să manipuleze lucrurile în favoarea sa. Nu e prima dată, dar e una dintre deciziile Valve care ar putea avea consecințe foarte mari, dintre care majoritatea neplăcute.

Iar cine are impresia că asta va influența pozitiv calitatea MOD-urilor nu are decât să se distreze pe Marte sau unde trăiește.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Știri din industrie

Post by DarthZombie »

TG » Fri Apr 24, 2015 6:58 am wrote:Modurile nu sunt în esență early access. Asta e o tâmpenie, doar pentru că se aplică aceeași problemă cu abandonul nu face aceste două concepte cât se poate de diferite, care există din scopuri diferite, să fie același lucru.
Ba tocmai asta sunt deindata ce se cer bani pe asa ceva. In esenta, un mod nu e gata niciodata decat daca vorbim de o vrajeala de mod care adauga o arma sau o alta chestie marunta. Vezi si poza pusa de zme-ul cu mod-ul ala cu pescuit de care am mentionat in postul meu. Si legat de asta, in opinia mea cultura scenei de modding e incompatibila cu ideea de a cere bani pentru utilizarea de mod-uri. Un modder putea sa-si abandoneze proiectul cand considera el de cuviinta, pentru ca pe timpul lui facea ce facea si nu raspundea in fata nimanui pentru asta. Deindata ce bagi bani in ecuatie ce faci? Unde incepe si se sfarseste responsabilitatea modder-ului fata de ceea ce acum sunt clientii sai? Toata varza asta de problema putea fi extrem de usor evitata facand un sistem de donatie optionala si lasand mod-urile sa fie descarcate gratuit ca si pana acum, ba chiar ar fi avut un raspuns pozitiv si din partea utilizatorilor, si din partea scenei de modding.
TG » Fri Apr 24, 2015 6:58 am wrote:Normal că moderii nu sunt nevinovați, dar oamenii sunt de obicei nașpa, nu văd de ce i-am ține pe ei la un standard mai ridicat. Tocmai de aia ideea că făceau MOD-uri pe gratis pentru că nu aveau de ales e ceva complet normal, de ce ar trebui să aibă de ales? Nu e nimeni obligat să facă MOD-uri, nimeni nu-și câștiga pâinea din asta, nu era și nu trebuie să fie o profesie.
Nu ii tin la un standard ridicat, ei s-au pus singuri in postura in care ceea ce faceau era "din pasiune", cel putin la nivel declarativ. Pe putini i-am vazut plangandu-se ca nu au cum sa ceara bani pe mod-urile lor, sau spunand cum conditiile legale ii impiedica sa faca bani din modding. Asta cel putin pana acum, pentru ca brusc modding-ul a devenit un job pentru toti cei care au sarit la oportunitatea asta, abandonand fara sa clipeasca ceea ce reprezenta pana acum esenta comunitatii de modding. Da, sunt mai mult dezamagit si ofticat, pentru ca i-am respectat pentru munca depusa in timpul lor liber si pentru modul in care au imbunatatit radical atat de multe jocuri. Insa acum cerand bani se supun unor cu totul altor norme, acum nu mai e un individ care se speteste in timpul lui liber, acum e un individ care iti cere bani ca sa ii butonezi produsul. That's not modding, that's Horse Armor-style business.

Nu mi se pare nimic neinregula daca un modder poate sa-si duca traiul facand treaba asta cata vreme produce material de calitate. Cata vreme omul se tine de promisiuni [in limitele normale, daca promite lucruri absurde e problema lui, ca nu isi va atinge obiectivul], si cata vreme acea sursa de venit sunt donatiile sau patreon, si nu un paywall pus in fata muncii sale, e perfect ok. Uite un exemplu pertinent, si dovada ca daca nu e 100% pe gratis, poti atrage in modding si oameni care au ceva experienta in spatele lor.
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5128
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by TG »

Înțeleg unde bați dar două concepte nu sunt ”în esență același lucru” doar pentru că ai găsit un lucru pe care îl au în comun.
Pe putini i-am vazut plangandu-se ca nu au cum sa ceara bani pe mod-urile lor, sau spunand cum conditiile legale ii impiedica sa faca bani din modding. Asta cel putin pana acum, pentru ca brusc modding-ul a devenit un job pentru toti cei care au sarit la oportunitatea asta, abandonand fara sa clipeasca ceea ce reprezenta pana acum esenta comunitatii de modding. Da, sunt mai mult dezamagit si ofticat, pentru ca i-am respectat pentru munca depusa in timpul lor liber si pentru modul in care au imbunatatit radical atat de multe jocuri. Insa acum cerand bani se supun unor cu totul altor norme, acum nu mai e un individ care se speteste in timpul lui liber, acum e un individ care iti cere bani ca sa ii butonezi produsul. That's not modding, that's Horse Armor-style business.
Yeah, asta încercam să-i spun lui McWill, dar m-a lăsat răbdarea până am reușit.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests