Da, cam facepalm greseala cu perioadele, adica din moment ce personajul se intoarce acasa din WWII e si normal sa aiba loc in anii '40, dar cred ca masinile si orasul in sine mi-au lasat impresia anilor '30 mai degraba (sau cel putin anii '30 pe care ii vedem ilustrati in filme si media), a saraciei abjecte si a zonelor uitate de lume.
Ca mecanica de baza jocul pe care il vrei tu pare a fi putin similar si cu seria Gansters, sau Constructor. In al doilea joc mentionat esti un fel de interlop care opereaza in imobiliare (construiesti diverse, angajezi mobsters sa se ocupe de competitie, ai de a face cu alti dezvoltatori care se baga pe teritoriul tau, etc.), jocul are si o continuare care se numeste Mob Rule si care bate moneda si mai mult pe tematica mafiota. Doar ca estetic e destul de gaudy si cartoony jocul, in comparatie cu seria Gangsters care e ceva mai eleganta, dar care din pacate nu are city-building, jocul fiind practic doar un Syndicate/Syndicate Wars putin mai complex.
Sa incepi ca un individ inzestrat cu talent si ceva ambitie, sa faci misiuni interesante, sa te dezvolti si sa creezi legaturi ce te vor ajuta si te vor distruge mai tarziu, sa ajungi capul unui imperiu, si in final desigur sa decazi, o viata bine traita zic eu lol. Sa joci totul din perspectiva celui ce initial urmeaza si pe urma devine lider. Dar aceeasi logica ai putea sa o aplici in inumerabile teme, sa combini Deus Ex cu mai sus mentionatul Syndicate de exemplu. Incepi ca un agent si ajungi security chief/exec la Sarif Industries si comanzi alte trupe. La inceput faci mult micromanagement, urmarind agentii cu drone si dand comenzi, similar cu Syndicate, sau viitorul Satellite Reign, dupa care poti pune alti operatori sa faca asta in locul tau, si asa jocul devine, incet dar sigur, bazat si mai mult pe partea de culise si dialog a corporatiei, pe relatiile de putere din interiorul companiei, eventual poti sa devii CEO si jocul devine un city-builder, dupa care deja da in full RTS si poti sa duci un all-out war impotriva altor MegaCorps, subtil in oras (Invisible War heh) si foarte overt in teatre de razboi distante. Pana la urma pierzi totul intr-un mod grandios, intr-un holocaust nuclear. Ca finalul cu Omar din Deus Ex 2 lol.
E o reteta pentru orice tema, de la antichitate/era medievala pana la sci-fi. Poti incepe ca Centurion, si poti ajunge comandant avansand pe ramura familiei tale, o combinatie de Ryse cu Rome: Total War. Sau poti avea un Far Cry in care nu doar te misti de colo-colo doborand un imperiu condus de un lider lunatic, ci poti deveni acel lider lunatic, si poti conduce un colt de lume intr-un mod excentric dand de pamant cu alti dictatori. Si aceeasi reteta merge si intr-un joc ca Mafia, incepi ca "made man" si ajungi cap de familie, eventual ciuruit ca Tony Montana la sfarsit.
Si acest gen de joc (metagenre sa zicem, lel) evident ca va aparea, a si fost o tentativa in trecut numita Birthright: The Gorgon Alliance [
>], in care aveai world-map (imi aduce aminte vag de Europa Universalis), aveai conflicte pe campul de lupta cu sprites pe fundaluri 3D, si te mai si miscai printr-un dungeon din cand in cand dupa bunul tau plac. Evident limitarile tehnice ale erei au dus la un joc destul de greoi, puteti vedea clipuri pe net cu longplays daca sunteti curiosi, e un joc destul interesant, cel putin conceptual.