^^ what the man said. Sughițurile din multiplayer s-au mai rărit puțin și constau mai mult din câteva hotkey-uri care se activează din greșeală când tastezi în fereastra de chat. Oricum, sunt contrabalansate de faptul că ne putem conecta rapid, fără să ne mai complicăm cu hamachi și alte trucuri + micile îmbunătățiri de quality of life.
În general BG1 e privit ca o Cenușăreasă a jocurilor Infinity - jocul cu care și-au făcut mâna Bioware și Black Isle. Rejucându-l acum, îmi dau seama că poate ar trebui privit din altă perspectivă. BG1 mustește de fantasy bășit de sfârșit de 80s și început de 90s, condimentat cu cameos și umor 4th wall breaking. Stilistic și mecanic marchează mai degrabă finalul apoteotic al unei ere în istoria RPG-urilor și nu începutul șchiop al alteia.
Ah, well. Încheiaserăm cu un cliff-hanger data trecută. Gorion, tatăl vitreg, ne-a luat frumos de mânuță și ne-a luat la drum. Pe când treceam poarta Candlekeep-ului ne-a zis să băgăm bine la cap: trebuie să ajungem la hanul The Friendly Arm, unde ne așteaptă mătușa Jaheira și unchiul Khalid.
Ceea ce a urmat după ce am părăsit cetățuia poate fi descris în limbajul de specialitate drept sindrom Hero's Journey accelerat. Se înserase, ploua, iar Gorion mi-a făcut semn să mă opresc (Naglfar nu știu pe unde umbla). Pasămite călcaserăm drept într-o ambuscadă.
Neintimidat de alura malefică a Omului de Fier, Gorion și-a asumat rapid poziția de luptă, nu înainte de a-mi transmite ferm să gtfo.
Ce a urmat a fost un joc pestriț de artificii, în care Gorion a topit 2 ogres și 2 năpârstoci. Priceperea lui în a zvârli vrăji nu a fost însă de ajuns pentru a-l dovedi și pe Omul de Fier. RIP Gorion.
Așadar, am rămas singur cu Naglfar, care a reapărut miraculos de după niște boscheți. Ne-am pus la somn și a doua zi am început să explorăm sălbăticia. Împrejurimile din Candlekeep nu au foarte multe de oferit jucătorului obișnuit cu Icewind Dale: ici-colo câte un gibberling (și ăla mai rahitic), un lup sau vreun câine turbat. Mai des ne-am întâlnit cu NPC-uri lunatice, precum un cetățean care ne-a amenințat că se sinucide, la care Naglfar a răspuns "ok" :
Ne-am întâlnit și cu un curier de la care am aflat că toată regiunea se confruntă cu o misterioasă criză a fierului. Ceea ce ar explica de ce mi s-a rupt sabia pe drum. Oh well, merge și cu bâta. În drum spre han, ne-am întâlnit cu un alt NPC misterios.
Gee, oare cine o fi. I-am zis să nu-și mai bage nasul unde nu-i fierbe oala, el a zis ok și ne-a confirmat că ne aflam pe drumul cel bun, apoi a dispărut.
Și iată-ne ajunși la han. Care e o fortăreață în toată legea:
În prag ne-a întâmpinat un mag cumsecade.
"Tu ești, Aguride?"
"...d-da?"
"Ce bine, treci încoa' să îți iau scalpul!"
Noroc c-au sărit și gărzile de la han iute și împreună i-am făcut felul. Înăuntru, la gura sobei, i-am găsit pe Khalid și Jaheira. Ne-au oferit condoleanțe pentru Gorion și ne-au zis că pasul următor e să investigăm minele de fier din Nashkel, să-i dăm de cap crizei fierului. Naturalmente, trebuie să existe o legătură între asta și vânătorii de recompense puși pe urmele unui orfan din Candlekeep. Dar despre asta într-un episod următor.