Foarte interesant articolul "Realitate, joc si arta". Mi-a placut . As avea cateva precizari in legatura cu acesta.
Eu as spune ca jocurile video inca nu reprezinta o alta realitate. In articol, apare afirmatia " Realitatea este ceea ce nu poti schimba" . Cineva pe YouTube spunea urmatorul lucru: un joc este cu atat mai bun, cu cat alegerile pe care le poate face jucatorul sunt mai numeroase. In clip, dadea exemplu Tetrisul. Ai anumite lucruri, pe care in mod normal nu le poti schimba, cum ar fi alegerea piesei si alte lucruri pe care le poti schimba, cum ar fi rotatia ei. Potrivit definitiei de mai sus, Tetrisul ar reprezenta o realitate, deoarece forma pieselor este aleatorie. Totusi, in opinia mea, pentru ca un joc sa fie considerat o realitate, elementul "aleator" nu trebuie doar sa fie prezent, ci trebuie sa defineasca jocul aproape in totalitate. In ziua de azi, cand joci un joc video, esti tot un fel de sclav, al dezvoltatorilor, iar deciziile pe care le ei sunt aceleasi pe care le iau milioane. Este ca si cum ai vedea un film. Urmaresti viziunea producatorilor, doar ca ti se ofera iluzia ca ai control asupra situatiilor. Desigur, exista si jocuri de tip Sandbox, cum ar fi Minecraft sau Landmark, in care ai o mai mare libertate de alegere, dar aceasta libertate este limitata de regulile jocului. Este Minecraft o alta realitate ? Nu, este mai degraba o extensie a realitatii curente. Pe servere, toti jucatorii apasa pe taste sau butoane, nu exista efectiv in joc.
Sa luam un alt mediu- cartile. Cartile functioneaza pe urmatorul principiu : iti ofera un schelet de sugestii, iar pe scheletul acesta, fiecare cititor isi formeaza imagini vizuale, luate din subconstientul sau. De exemplu, poate unii si-l imagineaza pe Ilie Moromete ca pe un taran, care vrea sa taie copacul din curtea lui. Alti cititori pot pune alte imagini mentale pe scheletul sugestiilor, din experientele traite de ei pana atunci. Va propun un mic experiment. Luati o carte, ce vreti voi, pe care ati citit-o recent, si ganditi-va ca actiunea se petrece in universul Warcraft, iar toate personajele sunt personaje din Warcraft. De exemplu, casa Morometilor ar putea sa fie o vizuina de goblini. Pot reprezenta cartile o alta realitate ? Nu, deoarece poti schimba mult prea multe.
Exista jocuri vidoo care functioneaza asemanator cu cartile ? Probabil cele fara video, cum ar fi "A blind legend".
Atuci...intrebarea ramane, cand vor putea deveni jocurile o alta realitate ? Hmm...
http://arstechnica.com/gadgets/2016/08/ ... e-neurons/
Probabil cand masinile vor reusi sa contruiasca singure masini mai puternice (Singularitate) , atat ele, cat si oamenii, vor putea sa-si genereze alte realitati. Daca ai avea un aparat cum ar fi Animus din Assassins Creed, probabil vei putea trimite sugestii unui AI, iar acesta va construi lumea, asa cum tu adaugi imagini vizuale la scheletul sugestiilor unei carti. In momentul respectiv se va putea vorbi de de jocuri ca reprezentand o alta realitate. Cum ar fi sa fiti ucenicii lui Geralt, iar el sa aiba propria viata, sa vorbiti cu el ca si cum ati vorbi cu o persoana reala ? In cazul acesta, chiar si o realitate asemanatoare cu ce este descris in cartile Harry Potter va fi posibila.