Stealth Games - discutie generala

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
User avatar
ciolan
Headless Kamikaze
Posts: 375
Joined: 31 Mar 2014, 17:18

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by ciolan »

Vulp, aruncă un ochi peste thread-ul ăsta (nu e al nostru, e de pe RPGCodex ;) ), oamenii discută (unii mai fac și review-uri) despre campanii/misiuni custom pentru Thief. Entertainment și informație :)
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by DarthZombie »

Iote ca l-am dus pana la capat si pe infamul Thief 3. Well, nu e atat de rau precum i s-a dus vestea, dar e clar ca jocul sufera din cauza faptului ca a fost multiplatform. The Sneaky Update rezolva una din cele mai mari bube si anume nivelurile foarte micute separate de o "supa" mov imbinandu-le in level editor. Dar chiar si asa, loading timeurile sunt excesiv de lungi pentru continutul oferit si nu vreau sa-mi imaginez cat de frustrant era sa-l joci pe hardwareurile din 2004. Chiar daca Ion Storm au incercat sa compenseze absenta rope arrowsurilor cu acele climbing gloves, it's still not the same thing si au aplicare foarte limitata spre deosebire de ce se putea face dpdv al level design-ului si abordarii din partea jucatorului. Colac peste pupaza, climbing gloves sunt si bug-uite rau de tot si functioneaza destul de prost cand ti-e lumea mai draga.

O alta buba destul de mare este miscarea. Din cauza ca Ion Storm a considerat din naiba stie ce motiv ca jocul ar fi fain daca ar putea fi jucat in 3rd person, ei au purces si prin ingreunarea miscarilor lui Garret pentru a se adapta acestei schimbari chiar daca tu joci tot jocul in 1st person [si asta vei face cu alde Minimalist Project inclus in Sneaky Update care-ti scoate optiunea de 3rd person]. Mai precis, in loc de o miscare tipica unui FPS, in care forward/back/strafe left/right te misca in directiile respective, in TDS miscarea e gandita ca intr-un 3rd person, unde strafe left/right iti face personajul sa se roteasca inspre directia dorita in loc sa mearga direct acolo. Asa ca daca stai pe o barna subtire si tu te uiti perpendicular pe directia acesteia [si ca atare barna se afla in stanga/dreapta], daca ii spui lui Garret sa faca strafe left/right cazi de pe barna pentru ca omul isi roteste trunchiul si in acest proces mergi un pas si in fata/spate dupa caz. Foarte neinspirata decizia, imho. Dar in apararea lor, abordarea asta are si un avantaj, si anume cel in care lumina iti poate ilumina doar un brat, acest lucru facandu-te vizibil. Asta duce la situatii destul de interesante in care tu te inghesui intr-un colt intunecat si apoi te uiti in jos cu camera pentru a-ti verifica pozitionarea bratelor in caz ca ai nevoie sa faci niste ajustari.

Ca tot am vorbit despre lumina, asta e clar punctul forte al lui TDS in raport cu T1 si 2. Eu personal sunt un fan al iluminarii dinamice din perioada aia, si din pacate foarte putine jocuri il mai folosesc in prezent in acelasi mod. Mi se face pofta sa reiau Doom 3 la pas doar pentru treaba asta, Dark Messiah of Might and Magic fiind alt exemplu de joc care a folosit aceasta tehnica.

TDS sta si el foarte bine cu povestea imho. Spre deosebire de dezamagirea pe care mi-a oferit-o Thief 2, plot-ul din asta chiar e foarte bine inchegat si nu nici pe departe la fel de previzibil. Acest lucru pus laolalta cu directia artistica din level design ma face sa afirm ca Ion Storm au tratat cu mult respect franciza. Aici as baga un rant foarte mare despre trendul din prezent cu rebooturi dar imi fac nervi pe modul in care Square Enix se comporta cu proprietatile sale *COUGH*Legacy of Kain*COUGH* si lungesc si mai mult postul asta. Shalebridge Cradle este de departe cel mai bun nivel din trilogie dpdv al atmosferei, deci nu e ca si cum seria Thief incapuse pe maini proaste dupa disparitia celor de la Looking Glass.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2087
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by juve3332 »

Multi din tipii de la Ion Storm trecusera pe la Looking Glass, deci exista o anumita continuitate de spirit. Altfel, 3-ul e bun, dar tot sub primele doua l-as nota.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by DarthZombie »

Categoric, modul in care se misca Garett si absenta rope arrows mi se par motive suficiente pentru a-l considera inferior. Problemele cauzate de portarea pe console sunt bomboana de pe coliva in acest sens.
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by vulp »

ma gandeam sa termin si T1 dar daca deja am terminat T3 in sincron cu DarthZombie (acu 3 zile), hai sa dau si eu blocul de text

T3 vs T2

consider T3 superior T2-ului, chiar daca T2 ramane preferatul meu. T3 se ocupa de tot ce a ramas neinclus in T2 (ospiciul, turnul cu ceas, biblioteca) sau n-a fost dus la adevarata sa valoare: insula (Precious Cargo vs. House of Widow Moira), muzeul (Casing the Joint/Masks vs. Still Life With Blackjack), nivelul subteran (Trail of Blood vs. Sunken Citadel), orasul in sine. ce T2 a facut cat de bine se poate, a ramas "neschimbat": Life of The Party, First City Bank and Trust, Framed. ultima misiune e potrivita pentru ambele jocuri.

sunetul si muzica sunt bune la amandoua. grafica la fel. T2 a ramas surprinzator de jucabil - chiar daca lumina nu se varsa cand se deschide usa - deoarece art directionul este perfect integrat cu jocul in sine. pana la urma, cand te uiti la un desen smecher, n-o sa te apuci sa te plangi ca nu arata ca o fotografie.

din capitolul "diferite dar incomparabile":

arhitectura. in timp ce T2 avea o maniera britanica cu impactari art deco, mare parte din oras fiind construit in epoca industriala, T3 are o arhitectura smulsa din bretagne (mai precis brest, check out the maps yo: orasul din T3, brest) unde inovatiile mecanistilor au patruns doar unde aveau loc. acuma, depinde de preferintele fiecaruia daca prefera caramida-si-otelul sau piatra-si-lemnul.

scriitura. exista scriitura mica (cu/despre Garrett) si scriitura mare (storyline). la capitolul scriitura mica, cel mai remarcabil este prima misiune din T3, unde Garrett zice ceva de genul "abia astept sa tai acest opal, unic in lume - produs a miliarde de ani de coincidente - in zeci de bucati mai mici, ca sa-l pot vinde." mue Garrett.

la scriitura mare, T2 a cules niste elemente grase din bufetul ideologic - si culmea e ca a reusit sa le potriveasca bine de tot. asta nu inseamna ca scriitura nu e doar un pretext pentru a realiza niveluri smechere (si este foarte probabil ca nivelurile sa fi fost executate inainte ca povestea sa fie scrisa). din acest punct de vedere, T2 e ca un film excelent, de categoria B. pe de alta parte, povestea din T3 aduce la lumina ceva nemaivazut. am botezat pana si bossul final "traian basescu" sa-mi fie mai putina frica. asta zice multe.

interfata. n-am de ce sa ma plang de T2, insa in T3 sunt aproape sigur ca elementele interfetei (lightgem cu busola, rotitele dintate pentru echipament) au fost proiectate de un bijutier. am o vaga banuiala ca asta nu e singurul aspect in care s-a cooptat colaborare externa - dar n-o sa dau spoilere. daca vreti sa aflati, jucati jocul pana la capat.

ps. me loves climbing glovsies
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Waaagh! »

Noice. Casing the Joint e nivelul meu preferat din toata seria. Nu-mi amintesc deloc de problema cu strafeul din T3. Chiar nu se poate executa de nicio culoare din umblatul la taste? Parca si-n T1 ai rotatii pe a/d pe configuratia standard, si inapoi pe x or smth, dar se pot ajusta.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by DarthZombie »

Nu spun ca e total incontrolabil, doar ca ai mai putina precizie cand vine vorba de strafing din cauza modului in care au gandit dev-ii treaba. Daca vrei sa faci de exemplu un stanga-dreapta-stanga-dreapta rapid for some reason, caracterul ti se misca si pe axa forward/backwards. Nu cu mult, dar poate fi sesizabila. Tot mai dureroasa e absenta bunny hopping-ului pe care il aveam in Thief 1 :(

Si mie mi-a placut Casing the Joint, dar m-a dezamagit repetitia. Sigur ca avea 100% sens dpdv al povestii, dar nu am fost fanul al "hai sa revenim intr-un nivel pe care l-ai terminat deja!", mai ales cand vine imediat dupa prima parcurgere.
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by vulp »

Casing the Joint a fost ok dar cam neinspirat cu camerele acelea nesfarsite de la etajul 1. Comparativ cu restul jocului, imi dadea o senzatie trista, de loc abandonat (la fel ca Angelwatch - unde cica era un party). Sa nu mai vorbim de faptul ca si camerele respective erau foarte mici, nu doar din cauza pasajelor secrete dar si din cauza coridoarelor centrale foarte late (care-si aveau rostul numai la etajul 2, unde te plimbai pe grizi... probabil au dat copy paste heh). Mastile pe care trebuia sa le obtii, insa, au fost probabil cel mai misto loot din tot jocul.

Nici Still Life with Blackjack nu m-a impresionat. Design prost, in sensul ca arata ca restul jocului - pe cand aici chiar aveau o scuza sa faca ceva deosebit. Doar podeaua de marmura si pisica de fer au fost deosebite (vorba lui juve). Nu tu simetrie, nu tu coloane, nu nimic. Curtea interioara total degeaba. Prefer Casing the Joint/Masks.
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2087
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by juve3332 »

Interesante consideratiile lui vulp, desi nu sunt de acord ca T3 e mai bun, nici macar obiectiv vorbind. Da, si pentru mine T2 are un gust special, fiindca este primul din serie pe care l-am jucat integral "hotzeshte". Poate o sa scriu mai tarziu de ce T3 m-a dezamagit in cateva privinte-cheie, desi nu neg ca la o analiza de continut, element vs. element, reuseste sa umple cateva goluri lasate de T2.

Pe moment, apropo de nivelurile din T2 si de ce par mai inchegate: Andy Smith (level designer): Um, one of the biggest challenges in working with Thief 2's fiction is trying to get all the mission designs well integrated in to the plot, uh, when we worked on the Thief plot, um, it was plot first and then missions came outta that, in this case we tried to think of really good missions first and then there's a little bit retrofitting work in terms of getting the plot to work well around the missions. (sursa: http://thief.wikia.com/wiki/The_Making_of_Thief_II )
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by vulp »

juve3332 wrote:Poate o sa scriu mai tarziu de ce T3 m-a dezamagit in cateva privinte-cheie
abia astept :mrgreen:

btw mi-am adus aminte de ceva crucial legat de Shalebridge Cradle.
Spoiler:
cand te intorci in amintirea casei - eram like oh goodie goodie acuma o sa vad cladirea aia cum era pe vremuri, probabil pe timp de zi, oh wow, m-am saturat de starea asta de ruina de dupa incendiu... pe cand am primit inca o portie in ruine, doar cu filtru verde, niste inamici netexturati (lol) si cateva locuri de unde ies gaze stereotipically evil... bine, nu e mare tragedie, doar am fost (si inca sunt) putin dezamagit
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
User avatar
marvas
vrășmaș mârșav
Posts: 3900
Joined: 3 Mar 2014, 01:21

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by marvas »

a jucat careva seria Death to Spies? E destul de Stealth?
User avatar
.chester
Dremora Lord
Posts: 3712
Joined: 12 May 2014, 19:49

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by .chester »

A jucat careva Manhunt? E destul de Stealth?
I'm livin' in a love shadow
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5131
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by TG »

marvas wrote:a jucat careva seria Death to Spies? E destul de Stealth?
E Hitman like, mie îmi place. Doar că e mult mai punishing, îți trebuie ceva răbdare. :) Furișarea propriu-zisă o faci între obiective, gen până găsești uniforma X sau ca să ajungi într-un loc interzis, nu e partea centrală a jocului.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2087
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by juve3332 »

Am jucat cred ca un demo si parea interesant, dar da, o combinatie de Hitman cu vagi note de Commandos tradus in 3rd person. Dificultate tipic slava, asa ca ai nevoie de putin timp de adaptare cu reactivitatea relativ dubioasa a paznicilor, din cate mi-aduc aminte.

Comentariul lui chester are vreun sens?!
User avatar
.chester
Dremora Lord
Posts: 3712
Joined: 12 May 2014, 19:49

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by .chester »

Image
I'm livin' in a love shadow
User avatar
ne0lith
proxe.net
Posts: 1293
Joined: 2 Mar 2014, 15:58

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by ne0lith »

Manhunt e okayish daca iti place atmosfera de snuff film, dar e cam simplist cand vine vorba de stealth si level design. Nu tin minte aproape nici o provocare remarcabila inainte de ultimele acte; rutele inamicilor erau mult prea usor observabile si treceau adesea prin zone evidente unde puteau fi eliminati lejer. Sau puteai sa faci zgomote ce, chiar si cand atrageau intreaga gloata, iti ofereau sansa de a omora un individ, intrucat adesea renuntau la investigarea sursei pe rand. Bn, nu cred ca era intrebare serioasa, but still, am si uitat ca l-am jucat desi s-a intamplat anul asta.
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by vulp »

Manhunt mi s-a parut repetitiv/plictisitor (am jucat cam 2 ore cred). Cum puteau sa scoata jocul asta dupa GTA3? Bine, poate exista oameni pe care fix repetitiunea asta ii excita. Personal, n-as vrea sa-i intalnesc :lol: Pentru restul exista Outlast sau Condemned Criminal Origins (pe care, spre rusinea mea, n-am apucat sa-l joc dar daca apuc, will report back). pardon, credeam ca suntem in topicul de horror
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Waaagh! »

Eu sunt mai lent cu rejucarea seriei. Deocamdata am ramas inmarmurit la cel mai bun cutscene din istoria jocurilor video.

phpBB [video]
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Waaagh! »

Opa, au scos de la sertar ceva docomente foarte timpurii legate de Thi4f, vechi de prin 2004.

Cica
The Thief series has always been held back by esoteric, unrecognizable fiction and passive, slow-paced gameplay.
Core gameplay in the previous Thief titles was too slow-paced, too passive. We want make it fun/accessible by adding new core features/movement modes that are faster paced and active in nature.
:lol: :lol: :lol:

Pe vremuri, astfel de minciunile si intentii merchandiseresti se plateau scump.
The Hammer Book of Tenets wrote:
Before death
came,

the liars were
made to feast
upon the hands
of the thieves,

and the thieves
were made to
ingest the
tongues of their
liar brothers,

and we praised
the Master
Builder for
his judgements.
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2087
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by juve3332 »

Truth has thou spoken, Brother-Beliver...
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest