De fapt, faptul ca nu e pretentios e principala calitate ce il separa de zona tristetilor arsty tbh. Jocul isi sustine toate ideile in mod inteligent si subtil, creand un univers in care fiecare NPC important cu care interactionezi are un rol (avem arhitecti, doctori, politicieni, figuri importante ale industriei etc) si un interes de urmarit, mintind si manipuland frecvent. Orasul are o istorie fascinanta ce se leaga armonios de intreaga dinamica politica a prezentului, iar scenariul are o sumedenie de teme mistice, dar si o maturitate rar intalnit in abordarea temelor. Colaborand cu oameni sus-plasati, vei descoperi promisiuni populiste, lupte pt putere in mijlocul unui dezastru ce necesita unitate, mintirea populatiei pt a-i pastra calmul, jocuri murdare samd.
Vei auzi mituri de stepa bizare si macabre si idei religioase ce isi fac loc pana si in mijlocul oamenilor educati al orasului. In calitate de medic, te vei lovi de egoismul, ignoranta si dezinteresul oamenilor pe care incerci sa ii salvezi atat fata de starea altora, cat si fata de natura. Si cumva, toate astea se leaga pentru a ajunge la o concluzie terifianta, realizata intr-un mod atat de original si inteligent ca nu stiu daca o sa mai vedem ceva similar intr-un joc - poate doar daca remake-ul va pastra executia si va avea un plus de popularitate. Mai mult de atat, ironiile situatiilor, natura distructiva a umanitatii si practic tot restul temelor sunt prezentate in forma pura, as they happen - aici poti vorbi intr-adevar de idei thought-provoking, intrucat jocul te lasa pe tine sa contemplezi.
Povestea si scriitura in sine sunt la un nivel ce sunt convins ca ar fi plasat-o instant la nivelul marilor capodopere rusesti daca ar fi fost sub forma literara. Prezenta intr-un joc, insa, reuseste sa se interpuna armonios in fiecare aspect al mediului. Vei vedea efectele epidemiei in fiecare actiune a ta, in fluctuatia economiei datorata carantinei si stocului limitat, in starea NPC-urilor, in dificultatea de a evita infectia intr-un oras muribund etc. Totul trage intr-o singura directie, cu o coerenta rar intalnita. Cand vii cu o parte narativa exceptionala pentru a justifica fiecare decizie de design si fiecare dialog, e fix opusul a ceea ce zici tu. Granted, tot e posibil sa nu iti placa si daca ii acorzi timp, dar nu poti spune in mod realist ca e pretentios. Jocul nu arunca dialoguri spre tine pentru a-si asuncde lipsa de substanta - de fapt, are chiar mai multe sub suprafata decat pare la prima vedere, intrucat multe implicatii serioase sunt prezentate subtil.
Pretentios ar fi daca ar avea vorbe goale si lumea lenes construita precum Soma, care mizeaza pe cea mai generica filozofie posibila si o prezinta intr-un mod extrem de pueril, bagandu-ti practic pe gat, prin dialog, intrebari existentiale obosite in loc creeze cadrul in care ti le-ai pune singur.
Pathologic are o gramada de probleme daca vrei sa il critici (gameplay extrem de lent si limitat in mare parte la dialoguri si adunat de resurse, probleme tehnice, modele ce se repeta super des, traducere oribila pe alocuri etc). Dar cand spui ca e pretentios imi imaginez ca ai intrat in el, ai zis "Loltext" si ai iesit fara sa ii vezi calitatile. Nu tin neaparat sa conving, chit ca am scris randurile astea - am zis doar sa vorbesc un pic despre critica standard, dar nefondata, adusa jocului.
CS mi se pare o relicva dintr-un trecut indepartat. Nici macar nu ai aim down sights! Dar mi s-a parut destul de entertaining sa ma uit la meciurile disputate la Dreamhack in Bucuresti anul asta. Era o atmosfera misto.
In general nu prea inteleg urmaritul altora in timp ce se joaca (singura exceptie fiind idolul meu, LegendofTotalWar), dar fpsurile chiar mi se par imposibil de urmarit. La CS vezi numai cadre de o fractiune de secunda in urma carora sinistrul din fata ecranului face spume de bucurie/victorie si de acolo iti dai seama daca a dat-o sau si-a luat-o.
Tu zici de stat acasa si urmarit pe Youtube. Altceva e cand esti intr-o sala mare cu un ecran cat toate zilele pe care se desfasoara actiunea si sunt 1000 de oameni in public care urla si aclama la fiecare winning kill. In plus, comentatorii, daca-s competenti, fac urmaritul unui meci de CS de o mie de ori mai interesant. Mie mi-a placut.
chestr0ny wrote:Tu zici de stat acasa si urmarit pe Youtube. Altceva e cand esti intr-o sala mare cu un ecran cat toate zilele pe care se desfasoara actiunea si sunt 1000 de oameni in public care urla si aclama la fiecare winning kill.
Mai mult cringe decat intr-o comedie romantica. E ciudat ca am problema asta, dar nu as rezista.
Oricum, nu am o problema cu CS, in mare parte pentru ca am o problema cu mai toate alternativele sale, lol.
Also, am zis problema de 4 ori.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."
nu mai conteaza prea mult alegerea lui zombie cu planescape torment, jocul se bashise de mult timp. unii useri (neolith, zombie, mafio) joaca de parca jucam "alege jocuri de la best games draft si screme-me cu o descriere in care sa le critici". se pare ca userii au inteles fiecare altfel jocul asta, oh well, poate asta il face mai interesant.