Stealth Games - discutie generala

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2086
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by juve3332 »

Nervozix wrote:I am the Master Builder.
Tricksie words seem that to me.

In Thief 2 poti sa modifici tastele dupa bunul-plac al inimii, cred ca imi aduc destul de bine aminte ca exista pe acolo quicksave si quickload. In Thief Gold nu as baga mana in foc, insa il am instalat pe calculatorul din superbul meu oras natal, pe care il voi vizita in curand, si voi arunca o privire sa ma conving. Totusi, n-as interpreta faptul ca e un singur slot ca o subtila alegere de design, cam astea erau standardele la vremea respectiva. Imi amintesc asta mult mai pregnant in legatura cu alte jocuri.
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by caleb »

Mmm, chestia cu pus pe numpad stuff 'administrativ' să știi că vine din dorința de a izola cumva, pardon de expresie, chestiile 'despre' joc, gen save load și altele de tastele care chiar folosesc să te miști, să, 'apuci' săgețile cutare, bîta, etc. Și la hartă mă uitam destul de rar, cred că-mi făceam filmul meu în cap. Oricum nu prea salvam decît la final de misiune, nu-mi plăcea să încep salvînd că se ducea dracului vraja.

Cît despre taste, eu țin minte foarte clar că se poate din meniu, nu doar în Thief 2. Dau o tură prin varianta mea de GoG și fac shot. Beware the minions of the Trickster, for they revel in chaos.

BTW, IGI a fost unul dintre joacele preferate pe care nimeni nu părea să vrea să le încerce, l-aș revizita cu drag.

Vorbind de citate, am rîs de m-am prăpădit și în Dishonored la: "Another night, another patrol with you!"
User avatar
Nervozix
Zergling
Posts: 160
Joined: 6 Jan 2015, 20:34

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Nervozix »

Am jocul pe hard, proaspat instalat. Thief: The Dark Project. Tasta nici macar nu apare in config menu, iar in al doilea link pe care l-am dat exact despre asta se vorbeste.

Si nici eu nu cred ca este o alegere constienta. Multe decizii in procesul de design sunt luate instinctiv, iar designerii devin constienti de ele chiar la multi ani distanta uneori; ii si vezi admitand lucruri de genul asta cateodata. Era un interviu cu Sid Meyer in care zicea ca atunci cand era la inceputurile carierei nici nu se gandeau la "genul" de joc pe care il fac exact, in ce categorie sa il incadreze sau ce mecanici sa foloseasca cu precizie, cand vroiau sa faca un joc cu pirati incepeau sa-l faca iterand si tot iterand. Restul urmeaza in procesul de lucru, si acolo isi spune cuvantul subconstientul si instictul mai mult decat orice. Dar asta poate fi dezbatut la nesfarsit.

Eu consider ca tipul de joc la care a lucrat Looking Glass i-a afectat in mod natural si pe producatori, si ca deciziile luate in privinta quicksave-ului sunt strans legat de faptul ca si ei deveneau treptat imersati in mica lume pe care o faceau. Si as pune ramasag ca au existat si dezbateri pentru eliminarea completa a functiei din joc, daca nu chiar a salvarilor in timpul misiunii.

L.E.

A trebuit sa folosesc trucuri sa il instalez pe Win 7, comanda aia in run. Ma gandeam sa incep jocul dar eh, sunt obisnuit cu el in software renderer si 4:3 (are barile negre laterale). Caleb este un purist in a elimina chestii secundare jocului (complet de acord), eu sunt in a juca jocul cum era facut initial lol. Sa joci Thief in widescreen cu tot felul de updates grafice (de calitate discutabila btw) nu e un lucru pe care il recomand. Nici nu mai zic ca ar trebui sa il joci pe un CRT bombat.
Last edited by Nervozix on 19 Jan 2017, 17:41, edited 2 times in total.
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by caleb »

Dap, nu ai remap pt quicksave si quickload din meniu, trebuie mers la fisierele de configurare ca sa le schimbi. In schimb, pe langa configurarea tuturor tastelor in afara de alea de quickstuff ai si profiluri diferite pe care le poti modifica si incarca dupa bunul plac, ceea ce nu mai tineam minte fiindca nu intram prea des pe acolo.
User avatar
Nervozix
Zergling
Posts: 160
Joined: 6 Jan 2015, 20:34

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Nervozix »

Si ca ai pomenit de harta. Thief e unul dintre primele jocuri care m-a impresionat cu modul in care era prezentata (alaturi de Delta Force), sporind imersia in joc. Pentru ca erau niste fituici, nise mazgaleli, parca si vedeam cum le indes sau scot din buzunar. M-a impresionat mai ales cand te duci dupa Horn of Quintus, si cand te pierzi prin tunele apare un semn de intrebare desenat stangaci pe harta, ca nici Garrett nu stie unde e lol.
Last edited by Nervozix on 19 Jan 2017, 18:02, edited 1 time in total.
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by caleb »

Ja, e mișto în Eschalon, unde ai skill Cartography și hărțile pot fi orice, de la cele mai detaliate planuri pînă la niște mîzgăleli abjecte și cvasi-inutile :)) Cu harta din Thief, da tată, TOT adăuga la atmosferă în loc să distragă.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14866
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by ola small dickie »

In niste shootere de dinainte de thief tin minte ca erau multe sloturi de salvare, nu doar unul. Blake stone, wolfenstein. Cred ca si dooom
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2086
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by juve3332 »

Vorbeam doar de quicksave, nu de sloturile obisnuite.
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by vulp »

din cate-mi amintesc, t2 are doua sloturi de quicksave.

totusi, am bagat quicksave abia prin nivelul 3 sau 4, cand am inceput thief1 si am vazut ce convenabil e. din cate-mi amintesc, in t2 (versiunea sold out upgradeuita cu upgradeuitorul ala) shortcuturile de quicksave/load NU sunt in lista aia de controale editabile... cum erau in t1

sa nu dati cu pietre, dar eu prefer savingul sa fie ca-n gears of war (adica automatic si fix la momentul potrivit :mrgreen: )
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14866
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by ola small dickie »

juve3332 wrote:Vorbeam doar de quicksave, nu de sloturile obisnuite.

aa ok.

eu cred ca n-am jucat in viata mea un joc cu quick save pe mai multe locuri, mai mult de un loc. nici nu stiam ca exista asa ceva, acum aflu :lol:
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14866
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by ola small dickie »

de fapt mi-am adus aminte, cred ca wizardry 8 face quick save pe mai multe locuri
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1903
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by tnt »

tnt wrote: 16 Nov 2016, 00:15 Ca tot se vorbesste de Thief... game design back then, why less was more

phpBB [video]
Alt video in acelasi stil, comparatie intre abominatia Thief 4 si cele mai bune jocuri facute vreodata cand vine vorba de game design: Thief 1 & 2
phpBB [video]
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1903
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by tnt »

Ah, si sunetul din primele Thief. Asta ca sa mai zicem ca mai exista talent in industria asta sau ca se mai fac jocuri bune azi, in aceasta epoca a directiilor GPS si vazutului prin zid, a tinutului de mana.

phpBB [video]
User avatar
rege
Pig Cop
Posts: 535
Joined: 18 Feb 2018, 00:33

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by rege »

Să ne trăieşti!
BTW T4 merită jucat? Adică ştiu că e prost şamd dar mă tentează umpic, aşa, pentru arhitectură. Cel mai grav mi se pare sunetul lipsă (cam de la minutul 35 încolo în primul video, de unde şi recomand să urmăriţi de altfel
the secret geometry of chance
User avatar
tnt
Hammer Haunt
Posts: 1903
Joined: 28 Aug 2015, 18:12

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by tnt »

Cam tot pentru asta l-am jucat si eu. Insa e genul de joc ce-l realizezi cat de prost e cu adevarat abia dupa ce ai parcurs o buna bucata, bucata suficient de mare pt a te aduce in acel moment in care te simti oarecum fortat sa-l continui dezinteresat, sau chiar total dezgustat, pana la capat din inertie. Un alea iacta est al pierderii de timp. Fa-ti o favoare si fa altceva cu timpul tau.
User avatar
Waaagh!
Forum Warlord
Posts: 5233
Joined: 2 Mar 2014, 16:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Waaagh! »

tnt wrote: 21 Jun 2018, 01:40 Insa e genul de joc ce-l realizezi cat de prost e cu adevarat abia dupa ce ai parcurs o buna bucata, bucata suficient de mare pt a te aduce in acel moment in care te simti oarecum fortat sa-l continui dezinteresat, sau chiar total dezgustat, pana la capat din inertie.
Ciudat. Mie in general imi ia cam 3 secunde de la prima stire legata de un titlu ca sa-mi dau seama daca-i o porcarie imunda sau nu. N-am avut niciodata nevoie sa duc la capat, obidit si stingher, te miri ce tampenie ca sa pot s-o cataloghez ca atare. Nu stiu cum reusesc. :lol:
NO COVER. ALL MAN.
User avatar
rege
Pig Cop
Posts: 535
Joined: 18 Feb 2018, 00:33

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by rege »

Image
tnt wrote: 21 Jun 2018, 01:40 Cam tot pentru asta l-am jucat si eu. Insa e genul de joc ce-l realizezi cat de prost e cu adevarat abia dupa ce ai parcurs o buna bucata, bucata suficient de mare pt a te aduce in acel moment in care te simti oarecum fortat sa-l continui dezinteresat, sau chiar total dezgustat, pana la capat din inertie. Un alea iacta est al pierderii de timp. Fa-ti o favoare si fa altceva cu timpul tau.
Mersi. M-am pus acum să caut coduri poate pot să scot inamicii sau să-mi scot un uzi din buzunar dar se pare că nu există :(
22 ore pt o poveste de kkt... şi fără coduri... şi cu animaţiile alea care iau o eternitate... iar apoi l-au ales pe Trudeau. Makes sense.
RPS wrote:I was also hugely disappointed by the swearing. I heard “taffer” precisely once, and “fucking” about a hundred times.
Din descrieri îmi aduce aminte foarte mult de Splinter Cell pe care am încercat să-l joc de 3 ori dar n-am ajuns mai departe de primul nivel. E puţin derutant pentru că niciun review nu menţionează Şplinter Ţelu (ba chiar e un comment în articolul de la RPS şi editorul a răspuns că n-a jucat sau ceva... un alt comentariu zice "RPS paid review #371 sez: it’s worth it." :lol:

Probabil a fost făcut de un comitet din ăla cu boşorogi care iau pensii speciale. A luat scoruri MARI de la următoarele: PC Gamer (US), Game Informer, Eurogamer, Digital Spy şi Joystiq. Dubios... dar nu la fel de dubios ca faptul că Deus Ex 3 şi ce a venit după, plus două jocuri Tomb Raider, au fost pasate tot la aceeaşi studio canadian.
the secret geometry of chance
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest