Cum asa? Uite-asa.DarthZombie wrote:Cum sa il ignor.
Tampenii de pe forum
Re: Tampenii de pe forum
I'm livin' in a love shadow
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14866
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Tampenii de pe forum
Ce? Vorbesti serios? Trebuie sa explic enormitatea asta? Ok. Acum 20 de ani existau deja companii gigant cu un numar foarte mare de angajati cu departamente separate. Pe ce planeta sunteti? Aveti impresia ca jocurile se produc cum ziceti voi de cativa ani? In 1994 deci acum fix 20 de ani,ca sa luam un an ca exemplu iata ce jocuri se lansau: LucasArts releases TIE Fighter, Electronic Arts releases The Need for Speed, Looking Glass Studios releases System Shock., id Software releases Doom II , Blizzard Entertainment releases the real-time strategy game Warcraft, Sierra On-Line releases the computer adventure game King's Quest VII: The Princeless Bride, Heretic is released by id Software., Sir-tech Software, Inc. releases turn-based tactics game Jagged Alliance etc..Mărar » Sun Nov 02, 2014 6:07 pm wrote:DarthZombie » Fri Oct 31, 2014 11:36 pm wrote: Apoi nici numarul oamenilor nu a crescut proportional, pentru ca acum 20 de ani te mai descurcai cu unul "bun la toate" in materie de programare, sunet, etc. Acuma, daca vrei sa scoti un titlu cu pretentii, iti trebuie oameni specializati pe fiecare componenta.
Stai ca nu am inteles, ce a zis gresit aici?
Mai cititi o data titlurile companiilor si ale jocurilor. Voi aveti impresia ca jocurile astea au fost facute asa dupa ureche cu 2-3 oameni? Hai si cu varumiu ca parca stie sa faca sunetul la un joc, ia intreaba femeia de serviciu stie cumva sa programeze? Voi aveti impresia ca in 1994 companiile astea erau alcatuite din 4 angajati? Cautati credits-urile la jocurile din 1994. Aveti impresia ca jocurile astea s-au facut cu cate un om bun la toate? Fara oameni specializati pe fiecare componenta? Alo!
Dimpotriva, in prezent e mai usor sa gasesti jocuri bune facute de o mana de oameni datorita curentului indie, datorita accesului la tools-uri usor de folosit si invatat, datorita accesului la internet etc.
Nici nu credeam ca e necesar sa explic tampeniile lui zombie dar pt Marar - oricand.
Re: Tampenii de pe forum
Actually aici are dreptate zombie totusi. Doom a fost facut de 16 oameni conform mobygames. King's Quest VII de vreo 30, asta ca sa luam o companie care era in varful industriei. Acum, n-am stat sa-i numar pe cei de la Assassin's Creed II, dar depasesc lejer 100, asta fara muzica si voice acting: http://www.mobygames.com/game/ps3/assas ... ii/credits
Cred ca a avut noroc si a nimerit de data asta.
Cred ca a avut noroc si a nimerit de data asta.
Re: Tampenii de pe forum
Am impresia că acolo Zombie îi răspundea la postul precedent, în care zme-ul se referea la anii '80/early '90 de fapt. Asta a ajuns cumva "acum 20 de ani" la Zombie.
De fapt, eu credeam că mai mult la asta se referă ola.

- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14866
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Tampenii de pe forum
Daca tot o dam in credits de pe mobygames uita-te si la restul zise de mine. Uita-te la: TIE Fighter, The Need for Speed, System Shock, Warcraft. Si la Kings Quest sun de fapt vreo 50, nu 30. Oricum hardly echipe si companii de 2-3 oameni cu cate unul bun la toate, hardly in 1994 situatii de jocuri fara "departamente" si "oameni specializati pe componente".Stokkolm » Mon Nov 03, 2014 9:12 am wrote:Actually aici are dreptate zombie totusi. Doom a fost facut de 16 oameni conform mobygames. King's Quest VII de vreo 30, asta ca sa luam o companie care era in varful industriei. Acum, n-am stat sa-i numar pe cei de la Assassin's Creed II, dar depasesc lejer 100, asta fara muzica si voice acting: http://www.mobygames.com/game/ps3/assas ... ii/credits
Cred ca a avut noroc si a nimerit de data asta.
Re: Tampenii de pe forum
Defapt sunt mai putini cei care faceau jocul efectiv, mai uita-te atent pe listele de credite. Variaza de la joc la joc dar din exemplele tale un procent semnificativ nu se ocupau strict de game development ci de marketing si alte balarii. Aveai in medie cam 4-5 oameni pe departament, si mi se pare ca asta e pentru ca ti-ai ales jocurile cu cele mai mari bugete. La ceva precum Doom toti programatorii aveau si functii de level designer, Robert Prince a facut si muzica si efectele sonore. De X-Com, Doom sau jocurile de Nintendo/Amiga (remember Dizzy?) nici nu mai zic unde acelasi nume apare de mai multe ori in credits avand functii diferite.
In plus, cand ai o echipa mai mica ai un overhead mult mai mic, la probleme cu level design-ul te duci la xulescu, la probleme cu altceva te duci la cuterescu. In ziua de azi sunt cazuri in care QA-ul are o problema pe o anumite arie de joc, nu e sigur cum ar trebui sa raporteze problema fiindca GDD-ul nu clarifica exact cum ar trebui sa se comporte jocul in situatia respectiva, da mail, primeste raspuns cum ca persoana respectiva nu se ocupa cu asa ceva, dar sa incerce la cutarescu ca poate stie el, dai mail la cutarescu, mai intreaba si el cativa oameni, si primesti raspuns dupa cateva zile in care ti se zica ca problema defapt e asta, ca jocul asa ar trebui sa se comporte asa, si ca trebuie bagat bug-ul in felul X.
Edge case probabil, dar e doar un exemplu (neinventat
) de overhead coorporatist care impiedica procesul de development si QA, cauzat in principiu de un numarul mare de persoane/departament dar si din cauza outsourcing-ului care e la moda acum mai ales in QA, dar si in alte departamente (boss battles din Deus Ex: HR de exemplu, ca daca nu las anotatii ca in wikipedia ma faci mitoman probabil)
Deci poate ca si-a ales exemplul gresit, sau poate nu a explicat cum trebuie, sau poate a vrut sa zica 25 si nu 20 de ani, dar las-o naibii ca nu e o tampenie doar fiindca ce a zis nu e universal valabil. Sau mitomanie, lol.
In plus, cand ai o echipa mai mica ai un overhead mult mai mic, la probleme cu level design-ul te duci la xulescu, la probleme cu altceva te duci la cuterescu. In ziua de azi sunt cazuri in care QA-ul are o problema pe o anumite arie de joc, nu e sigur cum ar trebui sa raporteze problema fiindca GDD-ul nu clarifica exact cum ar trebui sa se comporte jocul in situatia respectiva, da mail, primeste raspuns cum ca persoana respectiva nu se ocupa cu asa ceva, dar sa incerce la cutarescu ca poate stie el, dai mail la cutarescu, mai intreaba si el cativa oameni, si primesti raspuns dupa cateva zile in care ti se zica ca problema defapt e asta, ca jocul asa ar trebui sa se comporte asa, si ca trebuie bagat bug-ul in felul X.
Edge case probabil, dar e doar un exemplu (neinventat

Deci poate ca si-a ales exemplul gresit, sau poate nu a explicat cum trebuie, sau poate a vrut sa zica 25 si nu 20 de ani, dar las-o naibii ca nu e o tampenie doar fiindca ce a zis nu e universal valabil. Sau mitomanie, lol.
- DarthZombie
- Dremora Lord
- Posts: 4183
- Joined: 2 Mar 2014, 15:25
Re: Tampenii de pe forum
TG » Mon Nov 03, 2014 10:17 am wrote:Am impresia că acolo Zombie îi răspundea la postul precedent, în care zme-ul se referea la anii '80/early '90 de fapt. Asta a ajuns cumva "acum 20 de ani" la Zombie.De fapt, eu credeam că mai mult la asta se referă ola.

Dar Doom 2 a fost lansat acum fix 20 de ani, deci nu as spune ca industria inca facuse pasii spre o productie cu echipe mari si compuse din oameni specializati. E clar ca daca te duci mai in urma lui 1994 lucrurile vor fi tot mai valabile in general, si ca existe si exceptii in trecutul mai recent.
le: dar sunt surprins cat de virulent e, zici ca eu am venit si am dat cu adevarul suprem din ceruri si am aruncat chestii gen "sunteti niste cretini daca nu sunteti de acord cu mine", altfel nu explic. Macar de ar recunoaste ca el de fapt vrea doar sa ma atace la persoana, ca sa stim si noi o treaba.
Last edited by DarthZombie on 3 Nov 2014, 16:14, edited 3 times in total.
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14866
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Tampenii de pe forum
Se vede foarte clar ce a zis. Si nu are dreptate. Acum 20 de ani existau si companii mari, si echipe pe fiecare departament, sijocuri facute de mai mult 2-3 persoane si o persoana buna la toate. Mie sincer mi se pare derizoriu ca stau sa explic asa ceva. Stau sa pierd vremea explicand o postare penibila de-a lui trompi.
Si acum exista companii mari, cu sute de angajati, si acum exista companii mai mici care fac un joc bun cu cateva persoane. Si atunci era la fel. Si mari, si mici si de tot soiul. Ca acum exista companii mari cu angajati mai multi decat aveau companiile mari de atunci, asta e altceva si provine in mare parte si din aparitia jocurilor online care atunci nu existau. Dar intre a spune asta si a spune ce a emanat zombie e o diferenta enorma. Nu-i vine mea ca vrea sa spuna ceva dar nu e in stare si ii iese altceva.
Si acum exista companii mari, cu sute de angajati, si acum exista companii mai mici care fac un joc bun cu cateva persoane. Si atunci era la fel. Si mari, si mici si de tot soiul. Ca acum exista companii mari cu angajati mai multi decat aveau companiile mari de atunci, asta e altceva si provine in mare parte si din aparitia jocurilor online care atunci nu existau. Dar intre a spune asta si a spune ce a emanat zombie e o diferenta enorma. Nu-i vine mea ca vrea sa spuna ceva dar nu e in stare si ii iese altceva.
Re: Tampenii de pe forum
Sunt sigur că dacă ziceam eu sau chester chestia aia nu ai fi reacționat în halul ăsta. Nu a ''emanat'', nu a ''bătut câmpii'', și-a exprimat o opinie care mai mult ca sigur are niște baze reale. Nu-i corect să folosești prost, mitoman sau alte apelative măgulitoare când cineva își exprimă o opinie neutră, documentată și de bun simț. Calmează-te.
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14866
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Tampenii de pe forum
Ieri a fost miercuri. Asta nu e o parere. Asta este o tampenie, un fals, un neadavar, cum vrei tu. Aia cu boot-ul sistemului de operare e tot o parere? Deontologule Mafio. A, si am ras la opinie documentata.
Documentate au fost si astea "Macovei - tot ce face e sa parasca in parlamentul european, bootul windowsului e un baromentru care ne arata bla bla bla, in 1994 se faceau jocuri cu 3 femei de serviciu"" ? Astea-s opinii documentate si de bun simt? 


- DarthZombie
- Dremora Lord
- Posts: 4183
- Joined: 2 Mar 2014, 15:25
Re: Tampenii de pe forum
Si ce treaba au treburile alelalte cu subiectul de fata? Eu tot raman la parerea mea ca Macovei, imi admit pripirea cu boot-ul, si raman la parerea cu gamedev-ul in 1994. Doom 2 a fost cel mai important joc lansat in 1994, iar in id software aia nu se limitau la o singura felie [cu exceptia lui Carmack, nu tin minte ca el sa fi facut altceva decat engine-ul]. Dar e mai putin relevant, fii onest si recunoaste-ti adevaratele motive ale agitarii, ca nu au nici o legatura cu subiectul de fata [nu de alta, dar era super simplu sa-ti spui opinia pe un ton civilizat si fara sa ataci persoana].
Re: Tampenii de pe forum
Baby don't hurt me...
Re: Tampenii de pe forum
Wrong song bro.
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14866
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Tampenii de pe forum
Wrong assumption bro.
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14866
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Tampenii de pe forum
Esett » Tue Nov 25, 2014 1:27 pm wrote: In aceeasi vena, daca fiecare are o parere si fiecare parere trebuie respectata pentru ca nu trebuie sa jignim pe nimeni, atunci nu mai conteaza parerea nimanui.

a intrat si expresia asta in uz? n-am mai auzit-o pana acum
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14866
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Tampenii de pe forum
brutalistu » Thu Dec 18, 2014 5:01 pm wrote:Domnule moderator, puteţi să nu mai autodefecaţi şi să contribuiţi la acest forum de gaming cu posturi legate de gaming şi nu de haus, manele şi ironii depăşite? Avem deja doi iluştri neştiutori, prietenii căpităniei, care bântuie pe aici, nu este necesară şi contribuţia domniei voastre.
Pe scurt: bagă ceva ontopic sau salvează spaţiul. Adică să taci, nu să încaleci racheta.
Ontopic: V

te-ai gandit vreodata sa faci comedie prin baruri? eu cu siguranta as plati sa te vad
- brutalistu
- Hammer Haunt
- Posts: 2293
- Joined: 2 Mar 2014, 15:53
Re: Tampenii de pe forum
:smileu prietenos:
Să îți explic, Cunt StaNza. Acela estesluga redacției, sclavul Level, mirceabadeaul lui danvoiculevel, moderatorul care în loc să modereze sau să promoveze/inițieze discuții stă și verifică ce scriu oamenii pe forum și face [air quotes] fannii [/air quotes]
Să moară un țigan aleatoriu (nu cester) dacă l-am văzut pe sluga redacției compunând un mesaj în care să spună ceva care nu e legat de ce a scris ante-postatorul sau altceva decât "ȚINEȚO TOT AȘA LEVUL SUNTEȚI CEI MAI editat"
(nu strica rima)
Să îți explic, Cunt StaNza. Acela este
Să moară un țigan aleatoriu (nu cester) dacă l-am văzut pe sluga redacției compunând un mesaj în care să spună ceva care nu e legat de ce a scris ante-postatorul sau altceva decât "ȚINEȚO TOT AȘA LEVUL SUNTEȚI CEI MAI editat"
(nu strica rima)
Last edited by brutalistu on 18 Dec 2014, 23:07, edited 3 times in total.
Who is online
Users browsing this forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] and 2 guests