Shoot em ups
Shoot em ups
Pentru cine nu stie shoot em up-urile sunt jocurile alea in care controlezi o nava si eviti valuri peste valuri de gloante ale inamicilor care, depinzand de joc, pot veni in pattern-uri complexe care sa acopere tot ecranul. Pana de curand era destul de greu sa le gasesti de cumparat pe PC, dar in ultmii ani au inceput sa se raspandeasca din ce in ce mai mult datorita steam-ului cu titluri de genul Ikaruga, Gundemonium, Exceed, Jamestown, Crimzon Clover etc.
De curand chiar Cave, care sunt considerati in general the best of the best cand vine vorba de shoot em ups au inceput sa isi publice colectia de jocuri pe steam, primul joc lansat fiind Mushihimesama care e considerat si unul din cele mai bune ale lor.
Mie personal imi plac foarte mult chiar daca i suck at them. Gameplay-ul e intodeauna antrenant si muzica e de cele mai multe ori foarte buna.
So, mai joaca si altcineva shoot em ups? Care e preferatul vostru?
De curand chiar Cave, care sunt considerati in general the best of the best cand vine vorba de shoot em ups au inceput sa isi publice colectia de jocuri pe steam, primul joc lansat fiind Mushihimesama care e considerat si unul din cele mai bune ale lor.
Mie personal imi plac foarte mult chiar daca i suck at them. Gameplay-ul e intodeauna antrenant si muzica e de cele mai multe ori foarte buna.
So, mai joaca si altcineva shoot em ups? Care e preferatul vostru?
Re: Shoot em ups
Tyrian 2000 for life.
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14932
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Shoot em ups
Dap, de la Raptor n-am mai incercat nimic. In era 386 erau o gramada de la Apogee, dar si atunci alte genuri erau prioritare...
Re: Shoot em ups
Nu-mi prea plac jocurile in care dificulatatea sta exclusiv in reflexe. Stiu stiu, stereotipuri cu ardeleni.
Am terminat totusi Raptor si Storm Angel, pretty cool games.
Am terminat totusi Raptor si Storm Angel, pretty cool games.
Re: Shoot em ups
Nu toate tin de reflexe. Sunt unele gen Touhou care au bullet patterns dense dar care se misca incet. Acolo tine mai mult de memorarea pattern-ului decat de cat de rapid poti sa reactionezi.
Re: Shoot em ups
Primul shoot em up pe care l-am jucat a fost 1942.
Cel mai mult mi-a placut Raptor. Coloana sonora si intro-ul mi-au ramas intiparite.
Cel mai mult mi-a placut Raptor. Coloana sonora si intro-ul mi-au ramas intiparite.
Re: Shoot em ups
Heh, in revistele Level de prin '99 redactorii treceau "shoot 'em up" la jocuri de killareala gen Unreal sau Quake, daca imi amintesc bine. La naiba, am crescut in minciuna...Pentru cine nu stie shoot em up-urile sunt jocurile alea in care controlezi o nava si eviti valuri peste valuri de gloante ale inamicilor care, depinzand de joc, pot veni in pattern-uri complexe care sa acopere tot ecranul.
Re: Shoot em ups
Raptor la reducere:
http://www.gog.com/game/raptor_call_of_ ... 10_edition
http://www.gog.com/game/raptor_call_of_ ... 10_edition
Re: Shoot em ups
http://store.steampowered.com/app/285440/
Crimson Clover are un pret foarte bun in timpul steam sale-ului curent.Daca va intereseaza sa va apucati de gen va recomand sa il luati fiindca e unul din cele mai bune bulet hells de pe PC.
Crimson Clover are un pret foarte bun in timpul steam sale-ului curent.Daca va intereseaza sa va apucati de gen va recomand sa il luati fiindca e unul din cele mai bune bulet hells de pe PC.
Re: Shoot em ups
damn, am aruncat o privire peste screenshot-uri si aproape mi-au declansat o criza de epilepsie.
Re: Shoot em ups
Gotta love Cave final bosses. Astia sunt genul de bosi pe care nici daca as incerca ani de zile nu cred ca as reusi sa ii bat.
Re: Shoot em ups
Prea mindless. In Raptor strangeai din buci de numa', pana sa dai cu o nucleara. Aici, proiectile peste tot. Yuck.
Re: Shoot em ups
Mindless nici pe aproape nu e. Pattern-urile dense de gloante aduc un element de strategie jocului. Practic fiecare pattern e un labirint pe care trebuie sa te prinzi cum sa il navighezi ca sa nu mori. Asta e evolutia naturala a genului. O data cu cresterea puterii de procesare a crescut si numarul de proiectile care poate fi folosit simultan. Asta face jocul mai dificil si mai captivant. Raptor e mault mai mindless decat un bullet hell standard. De altfel Raptor e destul de slabut comparativ cu greii genului. Atacurile inamicilor sunt simpliste si neinteresante iar nivelurile nu sunt destul de diferite intre ele.
Re: Shoot em ups
Posibil, poate sunt eu mai old-school...
Re: Shoot em ups
Sigur, dar mă duce mintea să memorez toate pattern-urile de acolo. Probabil pot să țin minte și ce ar trebui să fac. Dar de-aici până la a reuși cred că sunt vreo 10 ani de încercări. Nu e mindless, dar fără niște ninja like move half a mm to the left moves, nu ai șanse.
Nu e SHMUP clasic, but I like Beat Hazard. Dar cum îl las vreo câteva luni, cum îmi vine super greu să mai termin o melodie pe higher diffs.
Nu e SHMUP clasic, but I like Beat Hazard. Dar cum îl las vreo câteva luni, cum îmi vine super greu să mai termin o melodie pe higher diffs.
phpBB [media]
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."
- ola small dickie
- Big Daddy
- Posts: 14932
- Joined: 2 Mar 2014, 19:57
- Location: Malta
Re: Shoot em ups
De departe sa fiu un Dimitrie Cantemir al shootemupsurilor dar ma zgarie pe creier ambele enunturi. A stabili atat de simplu evolutia naturala a unui gen mi se pare barbar. Mai ales venind din ce urmeaza: a deduce ca cresterea numarului de proiectile care poate fi folosite simultan e un pas absolut firesc produs din cresterea puterii de procesare mi se pare iar o concluzie venita de nicaieri. Nu cred ca Tyrian, Raptor si alte jocuri aparute inainte de acest pas maret sufereau de prea putine proiectile. In sensul ca asta era un flaw ce trebuia reparat, un aspect negativ, un minus al jocurilor de atunci. Si asteptam toti pasul firesc, urmatorul procesor si ecranul plin de proiectile. Mesia. Ecranul plin de proiectile e o chestie care e in anumite jocuri si o chestie care iti place tie. Dar sa lasam concluziile grandioase.cg1700 wrote:. Asta e evolutia naturala a genului. O data cu cresterea puterii de procesare a crescut si numarul de proiectile care poate fi folosit simultan..
E ca si cum as spune ca pe vremuri fps-urile aveau prea putini dusmani. Ca era puterea de calcul scazuta. Si dupe au crescut dusmanii. Ca a crescut si procul. Evolutia naturala firar a dracu. Dar e natural. Procesor mai bun, mai multa invidie, mai multi dusmani.
Re: Shoot em ups
Chestia e că cg se referă la o anume ramură a genului - bullet hell. Tyrian sau Raptor nu au apărut, de fapt, înainte. Existau și atunci genul ăsta de SHUMP-uri.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."
Who is online
Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 2 guests