Știri din industrie

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
zme-ul

Re: Știri din industrie

Post by zme-ul »

Image
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Știri din industrie

Post by Stokkolm »

DarthZombie » 24 Apr 2015, 17:14 wrote:fara modderi, developerul face ciu-ciu bani pentru ca nimeni nu s-ar atinge de jocul in forma in care l-a lansat.
Asta e pur si simplu fals, Skyrim si-a facut mare parte din vanzari pe console.

Mi se pare exagerata spaima ca miscarea asta va oferi Steam monopol asupra modurilor. Aproape ca poti numara pe degete modurile pe care ar merita sa dai bani. Restul ce sa caute pe steam, sa adune praful pe rafturi? Ca si modder, merita mai mult 250 de dolari, cat ar iesi din 1000 de vanzari la 10$, decat faptul ca modul tau e expus unei comunitati infinit mai mare? Iar 1000 de vanzari e caz optimist.

Presupunand ca totusi pentru modurile super-populare ar fi rentabil sa treaca pe steam, ramane de vazut ce implicatii va avea lipsa lor in comunitatea de modding.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Știri din industrie

Post by DarthZombie »

Sigur Stokkolm, nu e nici un monopol

http://www.reddit.com/r/skyrimmods/comm ... _from_the/
Real-time update - I was just contacted by Valve's lawyer. He stated that they will not remove the content unless "legally compelled to do so", and that they will make the file visible only to currently paid users. I am beside myself with anger right now as they try to tell me what I can do with my own content. The copyright situation with Art of the Catch is shades of grey, but in Arissa 2.0's case, it's black and white; that's 100% mine and Griefmyst's work, and I should be able to dictate its distribution if I so choose. Unbelievable.
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5128
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by TG »

Da, mă surprinde că încă mai există această naivitate că ”eok bă”. Am auzit asta la fiecare decizie majoră luată de Valve. Every fucking time s-a dovedit că e big deal.

Bine jucat totuși, au trecut ca service providers alte platforme de distribuție a MOD-urilor. Să existe un incentive și pentru ei să promoveze MOD-urile tot prin workshop.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6265
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by Mahdi »

Interesting link, dar nu sunt sigur că înţeleg relevanţa citatului postat de Zombie. Ei zic că nu or să scoată conţinutul de tot, că o să rămână vizibil pentru cei care l-au cumpărat deja. Şi problema care este? Dacă ai cumpăra un joc pe steam, apoi developerul l-ar retrage pentru un motiv sau altul, ţi-ar face plăcere să-ţi dispară din library? Ce legătură are asta cu aşa zisul monopol?
REMEMBER CITADEL
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Știri din industrie

Post by DarthZombie »

Vorbim de acelasi Valve care i-a lasat pe cei de la Rockstar sa bage un patch pentru San Andreas menit sa scoata melodii din joc. Sub alte cuvinte, daca ai cumparat SA acum 2 ani, 3 ani, x ani pe Steam, dintr-o data te trezeai ca ti se fura content din joc, pe motiv ca vezi-doamne licentele expirau. Atentie, nu vorbim de content-ul din copiile vandute dupa data expirarii, ci de copiile deja vandute! Dar cand vine vorba de mod-uri dintr-o data devine o problema sa scoti din library cand creatorul doreste asta? Ori una, ori alta, you can't have both, Valve.
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5128
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by TG »

Yeah dar aia cu licențele nu prea ținea de Valve. Nu cred că au avut de ales. Anyway, e destul de nasol pe Nexus din ce citesc:
On top of that, many modders release their mods as "modders resources", essentially saying to people "take whatever you want from my mod and use it in yours". The introduction of paid for mods changes that. Some mod authors have already taken their mods down because they're afraid their assets or even their entire mods will be stolen and added to the new Steam Workshop without their permission. Many more have said they are now unsure if they'll ever release another modder's resource again.

We've even had our first mod taken down from the paywall section of Skyrim Workshop related to this issue, less than 24 hours in. And these were the mods vetted by Valve and Bethesda themselves! Gooooood start. Big sarcastic thumbs up.
Normal era să nu facă peste noapte schimbarea...

Dacă eram pe fază puteam să-i arăt lui McWilliams că și interpretând cum are el chef postul meu, tot nu are dreptate. Se vede că totuși e o diferență și tehnică între MOD-urile plătite și cele gratis, și nu prea merge să ceri bani cum ai chef și nici să lucrezi la MOD cu aceleași ”unelte”.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Știri din industrie

Post by Stokkolm »

Asta intr-adevar e un aspect care nu l-au gandit deloc cum trebuie.
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Știri din industrie

Post by DarthZombie »

Da, dar atunci Valve nu a avut nici o problema ca clientii deja platitori sa piarda ceva deja platit [fie si 2-3 melodii din SA] atunci cand era vorba de decizia [fortata sau nu] luata de Rockstar [creatorul jocului], si apoi imi spui ca Valve nu are de ce sa scoata content deja platit [2-3 mod-uri] atunci cand e vorba de decizia [fortata sau nu] luata de modder [creatorul mod-ului]? Doar mie mi se pare contradictorie treaba asta?

Desigur, treaba e si mai imputita cand ne amintim ca orice mod urcat in workshop apartine lui Valve si nu modder-ului! Asta in timp ce daca vrei sa injuri te adresezi politicos cuiva pentru ca nu-ti merg mod-urile, trebuie sa te duci la ala care a postat in Workshop, si nu lui Valve, cel care detine acele moduri. Asa ca in mod ironic, Valve ia cu 5% mai mult decat modder-ul [Bethesda ia 45%, o doamne!] dar se spala pe maini de absolut orice responsabilitate desi isi aroga privilegiul de a detine tot continutul din Workshop. Pai sa nu te oftici?
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Știri din industrie

Post by Stokkolm »

DarthZombie » 24 Apr 2015, 20:52 wrote:Valve ia cu 5% mai mult decat modder-ul [Bethesda ia 45%, o doamne!]
Au aparut cifrele oficiale pentru partea de profit Valve/Beth sau ai dat un exemplu intamplator?
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4602
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by McWilliams »

TG » Fri Apr 24, 2015 8:44 pm wrote:Yeah dar aia cu licențele nu prea ținea de Valve. Nu cred că au avut de ales. Anyway, e destul de nasol pe Nexus din ce citesc:
On top of that, many modders release their mods as "modders resources", essentially saying to people "take whatever you want from my mod and use it in yours". The introduction of paid for mods changes that. Some mod authors have already taken their mods down because they're afraid their assets or even their entire mods will be stolen and added to the new Steam Workshop without their permission. Many more have said they are now unsure if they'll ever release another modder's resource again.

We've even had our first mod taken down from the paywall section of Skyrim Workshop related to this issue, less than 24 hours in. And these were the mods vetted by Valve and Bethesda themselves! Gooooood start. Big sarcastic thumbs up.
Normal era să nu facă peste noapte schimbarea...

Dacă eram pe fază puteam să-i arăt lui McWilliams că și interpretând cum are el chef postul meu, tot nu are dreptate. Se vede că totuși e o diferență și tehnică între MOD-urile plătite și cele gratis, și nu prea merge să ceri bani cum ai chef și nici să lucrezi la MOD cu aceleași ”unelte”.

Gigele, da-mi un exemplu clar despre cum un mod, oricare doresti, este conceput diferit in functie si DOAR in functie de optiunea de a-l elibera gratuit vs optiunea de a-l elibera contra cost. Pentru ca eu, minte neiluminata in ale unor treburi tehnice precum acestea, percep mod-ul ca pe o carte, de exemplu. O carte pe care o scrii. O carte din universul 40k, de exemplu. O scrii pentru ca vrei sa te simti bine, pentru ca vrei sa imbogatesti experienta comunitatii, pentru ca vrei sa faci bani din asta etc. Acum, sa ma ierte Dumnezeu, dar explica-mi cum difera continutul cartii daca: a) ar fi data la liber pe piata, sau b) ar fi vanduta cu 6 lei? Ce faci, adaugi/scoti pagini din carte, in functie de cum decizi - gratuit sau contra cost?
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Știri din industrie

Post by DarthZombie »

E procentul cel mai vehiculat in toate discutiile pe care le-am citit. Cert e ca Valve ia cat ia pe microtranzactii, iar restul e partea developer-ului, stabilit de fiecare. In other words, Bethesda e cea care a decis cat sa ia.

@McWill: faptul ca faci contra-cost, coroborat cu procentul infect, incurajeaza sa scoti o avalansa de pseudo-mod-uri minuscule si lipsite de valoare reala in speranta ca prinzi niste fraieri care sa dea bani pe ele. Cand ai un hobby care dintr-o data iti aduce bani, sunt sanse destul de mari sa-ti piara cheful pentru ca ajungi sa nu mai percepi hobby-ul ca hobby, ci ca o corvoada.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4602
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by McWilliams »

Zombie, iti explic din nou ca vorbim de Steam. Steam, for fuck's sake. Locul unde s-a rasturnat caruta cu... indecenta. Adica locul unde se vand atatea rahaturi neterminate incat... nu stiu, tu ajungi sa fii surprins de faptul ca se injura de mama in cetatea Sodomei!
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6265
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by Mahdi »

Problemele reale sunt cele evidenţiate mai devreme, nu iminenta avalanşă de conţinut de proastă calitate făcut fără chef. De bine de rău, conţinutul care merită o să iasă mereu în evidenţă. Dependenţa de alte moduri, furtul de assets şi chiar de moduri complete vor fi însă dificil de controlat. Nu m-ar mira ca Valve să dea înapoi în perioada următoare.
REMEMBER CITADEL
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4602
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by McWilliams »

O sa o rezolve in stilul Valve. Adica daca este vreo obscenitate 110% clara in furtul de IP, o sa intervina; altfel, o sa fie acelasi "laissez faire" specific Steam. Si singura situatie in care Valve o sa dea inapoi este daca o sa o doara la buzunar, ceea ce ramane de vazut. Pentru ca multe idei proaste au fost... sa nu zic adoptate, dar cel putin tolerate de catre utilizatorii platformei Steam, chiar daca initial a existat revolta populara impotriva acelor idei. Gamer-ul... este o creatura greu de inteles.

Uite, intr-un moment de nostalgie, am cumparat Desperados de pe Steam (1 si 2). Asta acum cateva luni. Cand sa ma (re)apuc joc, acum cateva zile, surpriza - nu merge pentru orice OS mai nou de XP. "Nu merge" adica ce ofera jocul instalat via Steam se dovedeste a fi insuficient. Prin forumul din Steam am fost directionat (de catre cineva desemnat drept Dev; deci probabil cei care detin IP-ul) catre un forum third-party unde se ofera o explicatie despre cum poti download-a un soft la fel de third-party prin care poti face niste modificari la ceva din OS-ul tau ca apoi sa poti rula jocul asa cum ar trebui. Chestie foarte misto si destul de simpla pana si pentru mintea mea, o data ce erau pusi toti pasii pe care ii aveai de facut. Insa chestie pe care pagina Steam a jocului nu o mentiona. Pentru ca ii doare in bascheti atat timp cat le iese banul. Valve nu face pe "quality police" pe platforma Steam. Asa cum in prezent faci slalom prin jocurile proaste pe care Steam "ti le recomanda", asa o sa ajungi sa faci acelasi tip de slalom prin MOD-urile existente pe Steam.

Insa asta se intampla doar daca TU, consumatorul, apelezi la Steam. Si daca developer-ul unui joc se intelege cu Valve. Pentru ca, spre exemplu, eu nu-i vad pe cei de la CDRP cu seria lor Witcher facand asa ceva exclusiv pentru Steam. Cu atat mai mult cu cat parteneriatul lor principal este cu gog.com. Insa asta este doar un exemplu. Jocurile Ubisoft te leaga de platforma lor online. Jocurile EA te leaga de platforma lor online. Probabil ca developer-ii de jocuri ce pot sustine MOD-uri, developer-i care se inteleg cu Valve pentru asa ceva, o sa ne lege de platforma Steam daca vrem sa jucam jocurile lor cu MOD-urile promovate prin Steam. Nu ca ar fi ceva ciudat, dar Steam devine mai... acaparant decat un producator de console - ma refer la pretentiile pe care le are de la oricine ar dori sa le foloseasca activele.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6265
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by Mahdi »

Image
REMEMBER CITADEL
zme-ul

Re: Știri din industrie

Post by zme-ul »

Forbes - Valve's Paid 'Skyrim' Mods Are A Legal, Ethical And Creative Disaster
30% to Valve, 45% to Bethesda
---

Tripwire updated its Killing Floor 2 EULA on Steam to not allow paid mods for the game <- se pare ca a fost asa de la inceput
Your Mods must be distributed for free, period. Neither you, nor any other person or party, may sell them to anyone, commercially exploit them in any way, or charge anyone for receiving or using them without prior written consent from Tripwire Interactive. You may exchange them at no charge among other end users and distribute them to others over the Internet, on magazine cover disks, or otherwise for free
Last edited by zme-ul on 25 Apr 2015, 20:33, edited 1 time in total.
User avatar
McWilliams
Self-righteous bastard
Posts: 4602
Joined: 2 Mar 2014, 17:23
Location: Galati
Contact:

Re: Știri din industrie

Post by McWilliams »

Legat de al doilea link, este exact ce spuneam la partea cu "Valve trebuie sa se inteleaga cu developer-ul". Recte, daca developer-ul da cu flit Valve-ului, Valve poate sa faca spume la gura cat vrea. Valve nu poate sa oblige niciun developer la intelegerea asta, deci problema se pune "how big of a scumbag is developer X?", nu "how big of a scumbag is Valve?". Pentru ca la a doua intrebare se stie deja raspunsul din alte dati si de la alte decizii similare.
Candva, pe aici, trecea un brutalistu...
O vorba de duh din Warhammer 40'000
https://www.youtube.com/watch?v=cO3MttgvHUY
zme-ul

Re: Știri din industrie

Post by zme-ul »

ValvE nu sunt nenorocitii din toata chestia asta?
ia fii atent ce am aflat: tu ca moder trebuie sa vinzi de 400$ cel putin ca sa primesti sfertul tau de 100$ - daca vanzarile sunt sub limita aia nu primesti nici un cent (!!!!); dar Bethesda si ValvE isi iau partea

cat de fucked up poate sa fie chestia asta :shock:
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Știri din industrie

Post by DarthZombie »

Pai e simplu, toata retorica asta cu "e pentru binele comunitatii de modding" e praf in ochi, in realitate castigatorii sunt Valve si dev-ii care sunt de acord cu asa ceva. Sa nu uitam ca producerea unui mod are 4 componente mari si late: 1) Ideea; 2) Codare; 3) Publicarea; 4) Feedback si bug fixing. Din toate astea 4 etape, Valve/Bethesda iau parte la una singura, a 3-a, iar aia e impartita 50/50 intre cei doi [pentru ca Valve are serverele si Workshop-ul, Bethesda pentru ca au facut jocul si pus la dispozitie kit-ul pt modderi], restul de 75% din treaba pica in carca modder-ului. Dar uite ca la bani procentele vin fix pe dos, curioasa treaba!

Imho, masura asta a produs pagube ireparabile in sanul comunitatii de modding, si orice dev cu capul pe umeri trebuie sa fie foarte atent la acest lucru atunci cand se decid daca sa mearga pe acelasi drum sau nu.
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: Amazon [Bot] and 12 guests