Shoot em ups

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
User avatar
ola small dickie
Big Daddy
Posts: 14932
Joined: 2 Mar 2014, 19:57
Location: Malta

Re: Shoot em ups

Post by ola small dickie »

Chiar si in interiorul genului bullet hell (si nu stiu daca facea asta cg, vorbea de raptor) concluziile alea 2 mi se par neinspirate.
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2334
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: Shoot em ups

Post by cg1700 »

Ce am scris in postul meu sunt puri si simplu concluzii pe care le-am tras observand istoria genului. Nui incerc sa pretind ca lucrurile stau neaparat asa.

Cand spun ca e evolutia naturala asta e doar o observatie facuta pe baza faptului ca de-a lungul timpului bullet hell-urile au devenit majoritatea covarsitoare a shoot em up-urilor care apar. Au aparut foarte putine shoot em up-uri ca Raptor in ultimii 10-15 ani in timp ce bullet hell-uri sunt o puzderie.

Si chestia cu puterea de procesare o spun fiindca in trecut shoot em up-urile aveau ca platforma principala arcade-urile al caror scop era desigur sa stoarca cat mai multi bani de la jucatori. Si modul in care faceau asta era prin a face jocurile cat mai grele ca sa trebuiasca sa consumi cat mai multe monezi. Si unul din modurile de a face un shoot em up greu e sa cresti numarul de gloante cu care e atacat jucatorul. Asa de fapt au aparut bullet hell-urile. Cu cat faceau rost de arcade boards mai performante cu atat incercau sa le exploateze la maxim puterea de procesare folosind din ce in ce mai multe gloante. De altfel sunt suficiente arcade games unde masina e atat de solicitata incat numarul de FPS-uri scade in timpul pattern-urilor mai solicitante si asa jucatorii au sansa sa evite gloantele. Din cauza asta nu poti sa ai o emulare fidela a unor arcade games fiindca pe masina ta slowdown-urile nu se vor intampla.

Oricum, problema mea principala cu Raptor nu e numarul de gloante, e faptul ca are mult prea putina diversitate. Tyrian de exemplu e mult mai fain si mai interesant fiindca are mai multa diversitate. Sau alt exemplu e Gradius 3 care e foarte bun si e si execeptional de greu fara sa fie bullet hell. Calitatea lui vine in mod special din faptul ca e foarte multa diversitate in nivele si in bosii si asta tine jucatorii interesati. In comparatie Raptor e pur si simplu fad.

@TG, da, asa e in bullet hell-urile de la Cave reflexele joaca un rol important dar sunt si bullet hell-uri asa mai pentru oameni normali unde gloantele se misca substantial mai incet si acolo reflexele scad in importanta si partea de memorizare devine mai importanta.
Image
User avatar
MC
Dremora Lord
Posts: 3366
Joined: 3 Mar 2014, 00:11

Re: Shoot em ups

Post by MC »

Nu-l lua in seama pe Ola. :lol:
El crede ca le stie pe toate. :lol:

Insa din cand in cand mai da niste dume misto, ca asta:
ola small dickie wrote: E ca si cum as spune ca pe vremuri fps-urile aveau prea putini dusmani. Ca era puterea de calcul scazuta. Si dupe au crescut dusmanii. Ca a crescut si procul. Evolutia naturala firar a dracu. Dar e natural. Procesor mai bun, mai multa invidie, mai multi dusmani.
Priceless!
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2334
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: Shoot em ups

Post by cg1700 »

Si ca tot ziceam de bullet hell-uri mai decente ca dificultate, Touhou e un exemplu bun. E tot greu dar arata ca ceva care chiar ai putea sa faci cu ceva exercitiu.

phpBB [video]
Image
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Shoot em ups

Post by Stokkolm »

Daca asta numesti tu decent ca dificultate... Nici macar nu stii care care e hitboxul navei, vad ca proiectile trec prin fara sa faca damage, trebuie sa ghicesti exact pixelul unde incepi sa iei damage si sa il abuzezi la perfectie.

Difficulty aside, problema cu genul bullet hell din punctul meu de vedere e ca trebuie sa iti focalizezi prvirea exclusiv pe nava proprie, si astfel ratezi actiunea, e ca si cum intr-un joc de racing ar trebui sa te uiti tot timpul la schimbatorul de viteze.
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2334
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: Shoot em ups

Post by cg1700 »

Hitbox-ul e doar bulina aia alba din centru sprite-ului si poti sa o vezi daca tii shift. Shift also te face sa te misti mai incet ca sa poti sa eviti mai usor gloantele. Nu e nimic de ghicit. Motivul pentru care ala care joaca se apropie atat de mult de gloante e fiindca Touhou are un mecanism de scoring in care iti creste scorul daca lasi sa treaca gloantele foarte aproape de hitbox-ul tau.

Second part is true though. Poate fi mai distractiv sa te uiti la cineva cum joaca un bullet hell decat sa il joci tu insuti.
Image
User avatar
Stokkolm
Dremora Lord
Posts: 2555
Joined: 3 Mar 2014, 22:28

Re: Shoot em ups

Post by Stokkolm »

Hmm, mersi de explicatie, now it makes more sense.
User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2334
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: Shoot em ups

Post by cg1700 »

Image
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Shoot em ups

Post by caleb »

User avatar
cg1700
Hammer Haunt
Posts: 2334
Joined: 27 Apr 2014, 12:54

Re: Shoot em ups

Post by cg1700 »

https://www.youtube.com/channel/UCLaooQ ... cVpycyzIoA

Asta e un canal de Youtube interesant care abordeaza in fiecare episod cate un shoot em up diferit si discuta in detaliu despre istoria lui, mecanicile de joc si mai ales mecanicile de scoring, in plus comentand si replay-uri high level ale respectivelor jocuri.
Image
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests