Stealth Games - discutie generala

Tot ce se poate spune despre boala noastră cea mai gravă.
User avatar
Nervozix
Zergling
Posts: 160
Joined: 6 Jan 2015, 20:34

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Nervozix »

caleb wrote:Mai, eu nu vorbeam de posibilele extensiuni ale termenilor de stealth și sneaker, încarcînd să zic unde începe unul și se termină celălalt, ci de potențialul de încărcătură emoțională indusă virtual.

Furthermore, cui vorbește de stealth și n-a jucat Death to Spies, să i se usuce perifericele și să-i cadă dacă nu-l joacă în următoarele șase luni :P

Eu te-am intepat putin pentru chestia cu "meta-frica" care mi se pare un termen ridicol, poti sa zici simplu ca e vorba de frica de a strica un achievement.

Tocmai pentru ca ai folosit termenii in legatura cu incarcatura emotionala m-am gandit sa fac niste curatenie (mai mult pentru mine) si sa creez definitii la nivel brass tax, pe baze mecanice si posibilitatile jucatorului (chestii destul de obiective). Pentru ca ce unul considera ca fiind tensionant sau a induce frica (chestia cu achievement-ul) altul poate considera irelevant.
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by caleb »

Aici eu cred că nu vezi tu pînă la capăt de ce are rost să zic exact meta-frica, nu m-am simțit înțepat, cred că ai căutat tu bube unde nu sunt :)

Meta-jocul e o parte importantă, care însă încet-încet amenință să devină principalul obiect al designului în detrimentul lumii de joc în sine.

E vorba despre faptul că ceea ce ar trebui să fie legat direct de joc este neglijat în favoarea unor chestii care sunt 'despre joc', nu fac parte din universul respectiv. De acolo și achievement-ul formulat explicit, care de fapt nu are legătură directă cu jocul. Vezi, în Dishonored, finalul 'bun' poți să îl obții și fără să atingi achievementul respectiv, însă prezența aceluia îți alterează abordarea pentru a-l realiza, în ciuda faptului că mecanica jocului în sine nu e alterată dacă se încalcă condițiile pentru achievement pur și simplu, ci are un sistem de punctare care determină halul de haos în care ajunge mediul prin care te miști.
Că tot zic de achievements, trading cards, collectibles, iată cum pe toate platformele aproape (mai puțin Galaxy de la GoG, cred) - Steam, PSN, Xbox Live etc. există o întreagă lume meta-joc și meta-jocuri, motorizată de cea mai mîrlănească mecanică posibilă: hoarding și ideea de a ține jucătorul cu orice preț înfipt în mizeria aia, care nici măcar nu mai are legătură cu jocurile. Ok, unora le place să colecționeze, altora le place aspectul competitiv, să-i facă pe alții la achievements, etc., dar faptul că stratul ăsta se suprapune acolo peste TOATE jocurile și pentru TOȚI jucătorii, este o tîmpenie fără limite. Exact pentru că e destul de greu de ignorat, omniprezentă, neconfigurabilă (de exemplu din cont, să zic că mi se rupe mie de achievements, trading cards și orice altceva și să nu văd secțiunile alea).

În jocuri, la fel, apar excese de GUI (care e un layer extern jocului de fapt, menit să te ghideze și să-ți înlesnească interacțiunea cu el) și acolo unde nu ar fi cazul. Un lucru pe care-l face Metro foarte bine, mult mai bine decît Stalker, este transferarea parțială a informațiilor din 'meta-joc' către joc în sine (ceasul și alți indicatori).

La fel, 'sentimentele' pe care le poți avea jucînd sunt în unele cazuri transferate în zona meta. Te sperii că strici un achievement. Te sperii de o alertă venită pe interfață sau OSD/HUD în loc ca genul ăsta de mecanism să origineze direct din lumea de joc. La fel cum la școală te sperii că îți strici vreo medie sau pici un examen, în loc să te sperii că nu pricepi defel zona respectivă de cunoaștere. Ți-e frică să nu ieși scurt la măsurătoare, dar nici poveste de frica de a fi un analfabet funcțional.
Ăsta e epic fail-ul game design-ului actual, transferarea unor chestii pe layer-ul secundar, din 'core' în 'interfață' și deci mijlocirea implicită a experienței de joc. Și e relevant, fiindcă perspectiva asta 'antrenează' automatisme nu tocmai fericite și, așa cum de fapt spuneam, distrage de la ce ar trebui să fie esențial.
User avatar
vulp
Hammer Haunt
Posts: 1459
Joined: 12 Jun 2014, 04:23

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by vulp »

meta-frica e cand ti-e frica sa afle cineva ca ai jucat jocul? :lol: presupun ca, in parte, din cauza asta a fost asa "dificil" primul Thief, in comparatie cu 2 si 3 unde au bagat mai mult "meta-risc" - cel putin din punctul de vedere al publicarii jocului; joking aside, nici mie nu-mi place prea mult hud sau prea multa harta (gps in stalker lol).

o sa bag Dishonored weekendul asta daca am timp, sa nu comentez aiurea (poate mi-l amintesc mai optimist asa)
caleb wrote:Furthermore, cui vorbește de stealth și n-a jucat Death to Spies, să i se usuce perifericele și să-i cadă dacă nu-l joacă în următoarele șase luni :P
ah mersi, eu cautam acest joc dar l-am confundat cu unul similar (grafic/interfata) insa din WW2 si unde puteai sa schimbi personajul in timpul misiunii - un mecanism care personal nu-mi place... acu mi-a picat fisa ca trebuia sa gasesc death to spies :ugeek:
caleb wrote:Păi complex nu înseamnă musai ȘI complicat, iar reciproca e valabilă. Nu m-aș duce pînă la anii 70, căci nu aș ști despre ce vorbesc. Aia cu blockbuster-ele a început de la Wing Commander încoace, plus-minus. Păi odată ce crește bugetul, ai și mai mulți bani de recuperat, trebuie să vinzi mai mult, mai scump etc.
Ba daca layerul de complexitate e vizibil (nu dupa scena), complex = complicat. Arta jocului e sa-ti reduca X dimensiuni la Y<X dimensiuni unde preferabil Y<5, fiecare dimensiune ramanand "de impact" si "interesanta" (adica relevanta pentru publicul care-l cumpara... altfel e vorba de un joc educativ, nu de parca ar fi un lucru rau, vezi Tycoon/Sim-urile).

Oricum, eu ma refeream mai mult la perspectiva jucatorului nu la perspectiva studioului. Blockbusterele care fac tie-in (no pun intended) gen Star Wars nu se pun deoarece sunt o extensie fireasca a francizei cinematografice. In rest putem sa ne ducem inapoi pana la pinball machines ca pana la urma si alea erau jocuri si foloseau electricitate :P
unde dai si unde doare unde dai si unde doare
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by caleb »

vulp wrote: ah mersi, eu cautam acest joc dar l-am confundat cu unul similar (grafic/interfata) insa din WW2 si unde puteai sa schimbi personajul in timpul misiunii - un mecanism care personal nu-mi place... acu mi-a picat fisa ca trebuia sa gasesc death to spies :ugeek:
Vezi că și primul e digerabil, nu doar Moment of Truth. Grafică mai meh dar merită încercat.
vulp wrote: Ba daca layerul de complexitate e vizibil (nu dupa scena), complex = complicat. Arta jocului e sa-ti reduca X dimensiuni la Y<X dimensiuni unde preferabil Y<5, fiecare dimensiune ramanand "de impact" si "interesanta" (adica relevanta pentru publicul care-l cumpara... altfel e vorba de un joc educativ, nu de parca ar fi un lucru rau, vezi Tycoon/Sim-urile).
Păi nu m-ai contrazis deloc. Am zis că nu e obligatoriu să fie așa, nu am zis că nu se poate :) Eu aș zice că nu există 'must'-uri cum că arta jocului trebuie să reducă ceva, problema este ca orice alegere să aibă sens filtrată prin paradigma jocului în sine. Dacă focusul cade la un moment dat pe ideea de a trece jucătorul printr-un efort pentru a obține ceva, e ok să-l chinui puțin. Dar să o faci tot timpul just for the sake of it, nah-ah.
User avatar
TG
Cyberdemon
Posts: 5128
Joined: 1 Mar 2014, 20:08
Contact:

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by TG »

Yes, Death to Spies e destul de misto daca ai rabdare sa il joci. Cred ca am ceva expansion de jucat la el.
"Screams of a billion murdered stars give life to the night's peace. While we cling in desperation to the few spinning stones we call worlds."

Image
User avatar
Nervozix
Zergling
Posts: 160
Joined: 6 Jan 2015, 20:34

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Nervozix »

caleb wrote:Dacă-mi spuneți de jocuri care sunt 'stealth' pentru că există o convenție de joc care te face pur și simplu să pierzi și să reîncarci dacă ești detectat, mie mi se pare cumva pe lîngă subiect.
Spunem ca jocuri stealth sunt jocuri in care ai ca mecanica principala sau ca optiune posibilitatea de a fi nedetectat/impersona. Indiferent de win/lose condition.
caleb wrote:Dacă alea nu te încurajează să faci asta și nu-ți induc nici gărgărei prin stomac, fricuță, nu te țin pe muchia scaunului, înseamnă că ratează să transmită exact sentimentul central conceptului. Practic le lipsește o întreagă dimensiune care alterează hotărîtor comunicarea dintre joc și jucător.

Pai aici intra un vast spectru emotional. Poti avea jocuri stealth cu specific puternic horror (SOMA nah, sau restul chestiilor de la Frictional), unele cu nuante horror (seria Thief), si altele care nu au elemente horror, cum e seria Splinter Cell de exemplu.
caleb wrote:De-asta, nici vorbă de Hitman sau altele asemenea.

Si de ce nu, asta depinde de jucator. Cineva poate gasi ceva ca SOMA de-a dreptul caricatural cand vede ca esti alergat de un rahatzoi cu maini lol, iar Thief avand tematica steampunk iarasi poate parea neverosimil (daca nu chiar "vulgar", jocul mizand pe tuse destul de groase, ca pana la urma te feresti de cadavre ambulante si reptile imense si carcalaci in colanti rosii prin coridoare intunecate), si nu te poate speria ceva in care nu crezi sau nu te atrage. Dar tensiunea de a te infiltra intr-o baza militara in I.G.I sau intr-un hotel controlat de mafie in Hitman poate fi foarte reala si antrenanta pentru el. Sau cum a glumit Ola, faptul ca esti o hottie in NOLF si te iau baietii la nitel viol daca te prind lol. NOLF, un adevarat cosmar pentru domnisoarele puternice si independente, un SOMA al sexului frumos.
caleb wrote:Hidden and Dangerous nu mai țin minte exact cum e, dar mă tem că tot stratul tactic și perspectiva mobilă distrag de la elementul cheie și acolo.

Stratul tactic este elementul cheie. Jocul cade in categoria squad tactics, pozitionat undeva intre Commandos si primul Rainbow Six sa zicem. Pe asta e cladit tot jocul, iti dai seama de asta si dintr-un demo.
caleb wrote:Dacă vorbim de FEAR, teroarea și sperieturile nu sunt egale cu frica de a nu fi prins.

Si la final bagam un FPS get-beget in discutie, ca n-am semanat destul nonsens.
caleb wrote:Știți, la Thief, în loc să dau reload ca tot omul normal, odată descoperit, fugeam mîncînd pixelii de pe pămînt. De ce? Eram în personaj. There's no fucking reload cînd ești ACOLO. Reload e în afara jocului, în zona META ;)

“zona META”, lol, adica in realitate. Ca aia e in afara jocului. Dar nu, trebuie sa zicem “meta”, ca e culeanu, ca “retro” in loc de vechi sau oldie. Nu o sa vorbesc despre subiect aici, inteleg foarte bine la ce te referi cand vorbesti de metagame (si la ce te referi tu si la ce inseamna in scena competitiva), ca nu m-am apucat de jucat jocuri video ieri, dar nu e nevoie de termen in cazul de fata. Sa iti si dovedesc:
gideon wrote:Se naște mai degrabă o meta-frică de a nu reuși să joci non-lethal, că, vezi-doamne, se strică achievement-ul. Pe meta-frica de a nu genera prea mult haos nici n-o mai socotesc, fiindcă nu l-am jucat chiar 'curat' și am constatat că trebuie să măcelărești destul de mult ca să ajungi la ditamai haosul


Si nah ceva corectura, ca la scoala lol:
caleb wrote:Se naște mai degrabă o frică de a nu reuși să joci non-lethal, că, vezi-doamne, se strică achievement-ul. Frica de a nu genera prea mult haos nici n-o mai socotesc, fiindcă nu l-am jucat chiar 'curat' și am constatat că trebuie să măcelărești destul de mult ca să ajungi la ditamai haosul
Curat si simplu, fara pretentii. Nu-i nevoie de termeni dificili sa spui lucruri simple. Si inca o chestie – primul Thief chiar are achievement-uri, sunt mascate fara prea mult efort in nivelul de dificultate (nivelul de dif. fiind el insusi un "achievement" in jocuri la modul general). Si in ala te poti chinui sa joci non-lethal si jocul consemneaza asta la finalul misiunii. Mhm. Ca sa vezi. Da’ Thief e “retro”, asa ca e ok.

Motivul pentru care nu iti bati capul pentru achievement in Thief este pentru ca nu te-a interesat. Deci faptul ca Dishonored are achievements nu e o problema, problema e ca tie nu prea iti place Dishonored in fond, nu la fel de mult ca Thief in orice caz din ce spui. Din varii motive, care sunt tu le stii, probabil si pentru ca ai intrat in el cu preconceptii ca tot mapamondul. Nu mai comparati Dishonored cu Thief in plm. Doar din cauza ca esti un darlau care se furiseaza cu un shish sub maneca toata lumea “Thief, Thief, Thief” lol. Daca era tematica Sci-Fi toata lumea spunea in schimb ca e un Deus Ex de cacat. Dishonored este un FPS din vasta categorie “action-adventure” in care poti aborda situatii in mare parte dupa bunul tau plac, poti sa omori cu de-a sila sau nu, faci ce vrei. E mai apropiat de NOLF in sensul asta, culmea (si faptul ca in Dishonored II poti juca cu o tipa parca incarca comparatia cu ceva adevar si la nivel estetic hah). Pentru ca si in NOLF ai spatii destul de mici pe care le poti naviga eliminand inamici silentios sau tragand ca disperatul in tot ce misca (lucru pe care l-a punctat si Juve mai devreme), si ai tot felul de “gadgets” ca abilitati in loc de puteri magice or whatever. NOLF e un “proto-Dishonored” la nivel mecanic.

Dar faza cu reload si imersiunea e corecta, deaia multi joaca Far Cry in stil ironman de exemplu, in care daca mori o iei de la inceput (de la inceputul jocului adica, a la’ roguelike). In Primal exista si optiunea asta de joc, ca tot l-am butonat de curand la un amic. Nu stiu daca exista si in titlurile precedente, in 2 nu era. Si nah, Far Cry 2 este de exemplu un FPS cu sneaking, chit ca e destul de dubios implementat.

Revenind. Caleb ne zice defapt ca un paianjen care nu sperie femei nu e paianjen, chit ca indeplineste toate necesitatile genetice si mecanice si comportamentale pentru a fi clasificat in arahnide. Tarantula, ditamai mizeria, e pufoasa si adorabila si deci nu e panangen, ca doar se fac si jucarii de plus dupa ea, cum sa fie panangen.

Sa clasifici jocuri dupa incarcatura emotionala nu merge, doar dupa chestii clare, mecanice merge.
User avatar
Nervozix
Zergling
Posts: 160
Joined: 6 Jan 2015, 20:34

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Nervozix »

A da, si in Thief nu ai "reload" btw, ca nu poti salva in timpul misiunii, trebuie sa o iei de la capat daca o dai in bara, asa ca nu prea ai alta optiune decat sa fugi de inamic si sa incerci din nou dupa ce ala intra iar in ruta. Lipsa save-ului "in mission" a fost o decizie inspirata in cazul jocului, sporind tensiunea.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2086
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by juve3332 »

Cum sa nu poti salva, ce-ai?!
User avatar
Mahdi
Necromancer
Posts: 6266
Joined: 2 Mar 2014, 16:23
Contact:

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Mahdi »

Adevărații nu salvează.
REMEMBER CITADEL
User avatar
Nervozix
Zergling
Posts: 160
Joined: 6 Jan 2015, 20:34

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Nervozix »

In The Dark Project? Sa am oare memoria atat de subreda. Stiu ca ai save-uri intre misiuni, dar nu poti salva tu cand vrei dupa bunul tau plac. Ca ma si uimise chestia asta la vremea respectiva, mi s-a parut o incalcare a tuturor regulilor profesionale in gamedesign lol. Eram mai fraierache, dar m-a impresionat decizia oricum, chit ca nu ii intelegeam neaparat efectul fin asupra jocului, era o decizie cu coaie.
Last edited by Nervozix on 18 Jan 2017, 22:20, edited 1 time in total.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2086
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by juve3332 »

Nu exista, poti salva unde vrei in timpul misiunii. :)
User avatar
DarthZombie
Dremora Lord
Posts: 4183
Joined: 2 Mar 2014, 15:25

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by DarthZombie »

Am jucat toata trilogia Thief acum mai putin de 6 luni, poti salva in timpul misiunilor fara limite.
User avatar
Nervozix
Zergling
Posts: 160
Joined: 6 Jan 2015, 20:34

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Nervozix »

Ce am jucat eu nu era versiunea Gold. Si era o varianta "gri", ahem. Interesant.

L.E.

Pentru ca imi aduc clar aminte ca eram ofticat ca nu pot face quicksave crawl lol. Dar in orice caz, a juca Thief fara a salva in timpul misiunii clar iti sporeste experienta.
Last edited by Nervozix on 18 Jan 2017, 22:47, edited 1 time in total.
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by caleb »

Măi dragă Nervozix, dacă tu ții să arăți neapărat că ești regele forumului și mînă dreaptă a wikipediei go fetch the crown după ce-ți rezolvi problemele cu memoria, ți-am lăsat-o prin catacombe, în lada de zestre a unei mumii :P
Doar să știi că la pueriloșenii de 'corecții' și contraargumente care se lipesc de ce spuneam exact ca gloanțele de țeasta lui Neo în Matrix nu mă străduiesc să răspund. Cui citește și i se pare util sau interesant, OK, cui nu, asta e. Oricum, nu mă mai corecta, am zis foarte bine ce am zis, exact cum am vrut să zic. Că nu înțelegi tu de ce e bine cum nu înțelege nici calculatorul unele chestii pînă nu-i dai la nivelul minim de abstractizare la care funcționează, pentru asta n-am de ce să mă scuz. Că nu-ți place, asta chiar nu prea contează, doar n-o fi părerea mea liantul universal.

Dar... mai dă-n spanac, dacă și 'meta' a ajuns un termen pretențios, cred că și fondul principal lexical e pe cale de dispariție. Cred că și cu meta ai probleme personale, ți-a făcut ceva de nu-ți place să-l mai vezi folosit, dar nici cu asta nu te pot ajuta. Sorry, we're closed.

P.S. - F11 \, quicksave. Eu l-am remapat pe Numpad * și Numpad / pentru reload, nu mai știu exact de ce. Și așa m-am obișnuit să-l remapez la fiecare instalare. Doar în Thief.
Last edited by caleb on 18 Jan 2017, 23:00, edited 1 time in total.
User avatar
juve3332
Hammer Haunt
Posts: 2086
Joined: 3 Mar 2014, 11:06
Location: Terra Nova

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by juve3332 »

Now, gentlemen, we ARE on the Thief topic...

Let the Master Builder signal our flaws. :roll:
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by caleb »

Și ca să nu fiu doar o bubă care pișcă imediat cum o zgîndări, mulțumesc totuși că ai menționat NOLF. E un joc pe care nu l-am putut juca din pricină că pe vremea lui mă căzneam cu un AMD și crăpa într-o veselie. Nici nu știam că e multilateral dezvoltat. E și estetica aia cincizecistă, cu electrocasnice supradimensionate și rochițe în șah cu alb și portocaliu, pe care am detestat-o atît de mult încît m-a încîntat să o văd devastată în Fallout :P
Prefer cocălărelile anilor 70-80 și Bond-urile cu Roger Moore. Nu că ar fi bune sau mai bune decît altele, dar Sean Connery fără barbă și tot bullshit-ul de estetică de la început îmi trezește sentimente la fel de plăcute precum unele pluginuri de vizualizare pentru Winamp.
User avatar
Nervozix
Zergling
Posts: 160
Joined: 6 Jan 2015, 20:34

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Nervozix »

caleb wrote:Cui citește și i se pare util sau interesant, OK, cui nu, asta e.
Perfect de acord.
caleb wrote:Dar... mai dă-n spanac, dacă și 'meta' a ajuns un termen pretențios, cred că și fondul principal lexical e pe cale de dispariție.
Nu e vorba de prefix in sine, ci de modul in care l-ai folosit. Imi aduce aminte de aia de la Gamasutra lol.

NOLF are estetica inspirata din anii 60/70. Flower Power si cromatica acid-trip nu prea era in anii '50. Jocul vireaza cam mult inspre Austin Powers meh, si eu am avut o problema cu asta initial sa stii, dar as zice ca e totusi putin mai elegant. Interesant cum de la explozia de culori din NOLF Monolith a trecut la F.E.A.R. Probabil ca li s-a luat si lor.

In rest, pace si sanatate.
User avatar
caleb
Pig Cop
Posts: 854
Joined: 25 Mar 2014, 17:03

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by caleb »

Gamasutra, never read them. Hmm.

Da, very late fifties să zicem combinat cu flopow. Nu pot spune că m-a impresionat prea mult primul sfert de veac după wwii în general, ca estetică mă refer. Greu de înghițit pentru mine paleta aia, dar mai bag o fisă cîndva dacă ziceți că merită. Mai ales pentru că Monolith.

Pace mondială și prosperitate particulară și ție :)
User avatar
Nervozix
Zergling
Posts: 160
Joined: 6 Jan 2015, 20:34

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Nervozix »

caleb wrote:P.S. - F11 \, quicksave.
Bine, dar tu ai schimbat asta modificand fisierele jocului probabil. M-am interesat si vad ca nu sunt singurul care a crezut ca nu poti face quicksave, cum vad aici sau aici, pentru ca in options menu nu ai optiunea de a edita tasta, nici nu apare. Negasind-o am considerat ca e normal, pentru ca jocul avand deja cativa ani in spate cand am pus eu mana pe el la inceputurile anilor 2000, mi-am zis ca are save-uri doar din meniu "ca pe vremuri". Si eu si amicul care mi l-a dat l-am jucat asa, salvand ocazional din meniul principal.

Deci memoria ma serveste totusi. Dar iata, jocul a avut un impact mai mare tocmai datorita acestei limitari. Pentru ca a tot intra in meniu era iritant si nu o faceam, si pe langa asta de multe ori uitam pur si simplu s-o fac (pentru ca jocul era si captivant).
Nervozix wrote:Eram mai fraierache, dar m-a impresionat decizia oricum, chit ca nu ii intelegeam neaparat efectul fin asupra jocului, era o decizie cu coaie.
Da, are intr-adevar un efect "fin" chestia cu quicksave-ul. Un truc din partea celor de la Looking Glass, pentru ca punand tastele la distanta considerabila de WASD, si nelasand jucatorul sa aiba acces usor in a le modifica (fara sa orbecaie prin folderul jocului si sa caute pe forumuri) il tragi putin de maneca, ca un imbold in directia corecta. Inca un detaliu important e ca nu ai mai multe quicksaves, ci doar unul peste care jocul tot salveaza; in al doilea link un tip chiar se plange ca a salvat din greseala in timp ce ardea in lava lol.
caleb wrote:Eu l-am remapat pe Numpad * și Numpad / pentru reload, nu mai știu exact de ce. Și așa m-am obișnuit să-l remapez la fiecare instalare. Doar în Thief.
Pai iti spun eu de ce, pentru ca instinctiv ai simtit acelasi lucru. Ca poate ar fi cazul sa nu abuzezi de quicksave, pentru ca jocul practic cere sa nu faci asta (lucru ranforsat de ce ai spus inainte pana la urma, cand ai zis ca nu faceai reload).

Prea bine, dar atunci de unde enormitatea asta:
Nervozix wrote: Stiu ca ai save-uri intre misiuni, dar nu poti salva tu cand vrei dupa bunul tau plac. Ca ma si uimise chestia asta la vremea respectiva, mi s-a parut o incalcare a tuturor regulilor profesionale in gamedesign lol.
Pentru ca ma gandeam la I.G.I. in fond, pe care l-am si mentionat in post. Putina cercetare de dimineata imi arata ca unii s-au plans de lipsa save-ului in-mission in I.G.I, si a fost vazuta ca o hiba chiar. Amatori. Si in cazul lui defapt nu m-a uimit nimic, eu venind din Delta Force la vremea aia mi s-a parut absolut normal sa nu pot salva in timpul misiunii. Si daca cei de la Looking Glass nu au avut pana la urma coaie sa duca treaba pana la capat in Thief (incercand sa-ti sterpeleasca quicksave-ul de sub nas cu tertipuri, ca un epigon al personajului pe care l-au creat) atunci baietii de la Innerloop chiar au avut coaiele sa-ti taie save-ul in-mission in I.G.I. asa, militar, fara discutii. Dar erau si alte vremuri pentru FPS-urile cu tenta militara, si acum mai rar o sa vezi astfel de decizii.
User avatar
Nervozix
Zergling
Posts: 160
Joined: 6 Jan 2015, 20:34

Re: Stealth Games - discutie generala

Post by Nervozix »

juve3332 wrote:Let the Master Builder signal our flaws.
I am the Master Builder.
Post Reply

Return to “Jocuri”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests